Zaloguj się, aby obserwować  
grzesior90

Problem z jumzem. pomocy.

Polecane posty

grzesior90    23

Witam. Mam problem z silnikiem w jumzie, a mianowicie nie równo chodzi. Zaczne od początku.Jakieś osiem lat temu mój jumzik został odstawiony w krzaki, teraz nadszedł czas i chęci aby go zrobić bo wlasnie chodził nie równo i walił olejem przez korek, wiec wymienilismy tuleje tłoki pierscienie panewki, wszystko złożyłem do kupy zawory wyregulowałem a tu ciągnik chodzi tak samo jak chodził tyle ze nie dmucha. No to dla sprawdzenia odkręcałem po kolei przewody wysokiego cisnienia od pompy na zapalonym ciągniku na niedużych obrotach i tylko przy poluzowaniu kolejno dwóch przewod silnik "przykulał". Wiec mysle sobie wtryski jak odkrecam a tu zero reakcji.Wtryski nowe wkładam a tu nic, dalej mogę odkręcić dwa zewnętrzne przewody od pompy i silnik tak samo pracuje.(nierówno) i jakby troche mniej dymił. Nawet odkrecilęm całkiem te dwa to pompa paliwo podaje bo psika. Gdzie szukac przyczyny? Kąt wtrysku? Ale jakby kąt wtrysku to na tych dwóch wewnętrznych tłokach też by chyba nie chodził co? Prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Wykręć wtryski z głowicy i podłącz z powrotem do przewodów od pompy wtryskowej. Kręć rozrusznikiem i porównuj pylenie wtrysków(oczywiście wszystkie 4 masz nowe). Możliwe, że te dwie sekcje są już słabe i na nich będzie kulał.

Albo od razu zawieź ją do pompiarza.

Kąt wtrysku ustawia się tylko dla pierwszego cylindra, reszta sama się już zgadza.

Po ponownym montażu pompy poczatek kąta tłoczenia ustaw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yahooo777    1285

Albo układ paliwowy masz przypowietrzony, albo pompka zasilająca nierówno daje paliwo, bądź sekcje na pompie niedomagają, najlepiej wykręć pompe i wtryski i do dobrego pompiarza goń z tym


KPK Kumurun Team. Jeżeli podoba Ci się mój post, był w czymś pomocny-możesz to nagrodzić punktem reputacji, nie obrażę się xP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Często powodem nierównej pracy silnika na wolnych jest regulator obrotów. Z tego co piszesz wygląda na to że i tak trzeba by dać pompę do przejrzenia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kąt wtrysku ustawia się tylko dla pierwszego cylindra, reszta sama się już zgadza.

O ile pompa jest ustawiona prawidłowo. Bo czasami pierwszy jest dobrze, a pozostałe już nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj