Skocz do zawartości

Zdjęcie

brak ładowania w T-25


249 odpowiedzi na ten temat

#121 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 26 lipiec 2011 - 21:22

brak ładowania w T-25 ten twój alternator pewnie już nie jest oryginalny bo nowe teraz od paru lat mają 700W zamiast 400.
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak ładowania w T-25 Dzisiaj, 11:54
  •  

#122 Share michal1993

michal1993

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1677 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rypina (kuj.-pom.)
  • Zainteresowania:KPK Komurun Team

Napisany 28 lipiec 2011 - 21:57

brak ładowania w T-25 Witek2010 teraz ten alternator był po raz pierwszy rozkręcony i wykręcony z ciągnika więc na pewno jest oryginalny.

Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.


#123 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 08 sierpień 2011 - 16:10

brak ładowania w T-25 Coś musi być nie tak, skoro przekaźnik blokowania rozruchu odłącza rozrusznik

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#124 Share Tygrys2

Tygrys2

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zawiercie
  • Zainteresowania:samochody,ciagniki rolnicze,militaria, lubie jezdzic ciagnikiem rolniczym jak WŁADIMIRCEM i naprawiac go....

Napisany 08 sierpień 2013 - 20:23

brak ładowania w T-25 podepne sie pod temat włąsnie tez mam pewien problem bo woltomierz mi pokazuje ze mam 14 volt, ale i tak mam rozladowany akumulator... nieiwem za bardzo co o tym myslec poprostu masakra... niewiem jak to sprawdzic a momentami mysle o zamontowaniu alternatora z poloneza z ostatniej serii produkcji...

#125 Share hacki

hacki

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 sierpień 2013 - 20:27

brak ładowania w T-25 a akumulatory napewno dobre?

#126 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 09 sierpień 2013 - 07:27

brak ładowania w T-25 Sprawdź czy woltomierz dobrze mierzy. Jeżeli tak to akumulatory na złom.

#127 Share Tygrys2

Tygrys2

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zawiercie
  • Zainteresowania:samochody,ciagniki rolnicze,militaria, lubie jezdzic ciagnikiem rolniczym jak WŁADIMIRCEM i naprawiac go....

Napisany 09 sierpień 2013 - 20:21

brak ładowania w T-25

Sprawdź czy woltomierz dobrze mierzy. Jeżeli tak to akumulatory na złom.






tak mam wyrzucic 2 miesieczny akumulator ktory mam na gwaracji jeszcze. byłem u goscia co od niego kupiłem ten akumulator i on twierdzi ze wszystko jest wporzadku.
to musze szukac przyczyn w instalacji tylko teraz pytanie jak mam sprawdzic pradnice lub alternator w ciagniku bo juz jedni mowia ze to jest pradnica a drodzy ze alternator i teraz niewiem za co sie mam złapac....

Edytowany przez Tygrys2, 09 sierpień 2013 - 20:21.


#128 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 sierpień 2013 - 21:28

brak ładowania w T-25 Z którego roku jest ciągnik?
Te 14V to napięcie ładowania mierzone gdzie?
Dlaczego mówisz, że akumulatory rozładowane , nie chce zapalić?
Jakie napięcie spoczynkowe i pod obciążeniem akumulatora?

Nie cytuj posta poprzedzającego, edytuj swój post i popraw go.

#129 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 10 sierpień 2013 - 07:31

brak ładowania w T-25 Wywalałem już tygodniowe akumulatory, więc stwierdzenie o wyrzucaniu dwumiesięcznego nie ma tu nic do rzeczy. Zrób pomiary, o których pisze kolega @mtracz i się pomyśli. Aha, sprzedawca akumulatora zawsze będzie twierdził, że ten jest dobry. Kiedyś miałem podobny przypadek, pojechałem na reklamację ale wziąłem ze sobą miernik pojemności i rezystancji wewnętrznej, który kosztował więcej niż cały sklep tego gościa. Sprzedawca podszedł z miernikiem z biedronki, zmierzył napięcie spoczynkowe, które wynosiło 12,7 V i oczywiście stwierdził, że akumulator jest ok. Wtedy podłączyłem swój przyrząd i akumulator o nominalnej pojemności 195 Ah wykazał 36 Ah i rezystancję zamiast miliomów około 0,5 ohma. Zmierzam do tego, że sprzedawcy w sklepach nie mają czym stwierdzić sprawności akumulatora, a rolnikowi wcisną wszystko.

#130 Share Tygrys2

Tygrys2

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 33 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zawiercie
  • Zainteresowania:samochody,ciagniki rolnicze,militaria, lubie jezdzic ciagnikiem rolniczym jak WŁADIMIRCEM i naprawiac go....

Napisany 10 sierpień 2013 - 17:33

brak ładowania w T-25

Z którego roku jest ciągnik?
Te 14V to napięcie ładowania mierzone gdzie?
Dlaczego mówisz, że akumulatory rozładowane , nie chce zapalić?
Jakie napięcie spoczynkowe i pod obciążeniem akumulatora?

Nie cytuj posta poprzedzającego, edytuj swój post i popraw go.




jak jezdziłem ostatnio to amperomierz mi wykazywał 20A+, no to jezdziłem i po 20minutach jest samo pokazuje.... ale po skonczonej pracy wyjałęm akumulator bo mi cos nie pasowało ze 20A+ pokazuje amperomiezrz to wziałęm podłączyłem pod prostownik i tu mnie zaskoczyło ze jest kompletnie rozładowany...

ale mam zamontowany voltomierz w instalacji to w trakcje jazdy po polu spogladałem na niego i cały czas miał 14/15volt. to chyba dobrze jest.
co do odpalania to kreci ładnie bo rozrusznik ma z ursus c 330 i flansza
włądek jest chyba z 85roku z jedna wajcha ale jest przerobiony na dwie wajchy ...

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak ładowania w T-25 Dzisiaj, 11:54
  •  

#131 Share stefan1955

stefan1955

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 30 grudzień 2013 - 21:45

brak ładowania w T-25 T-25 mam problem z ładowaniem alternator daje normalne 14,6 a jak włącze to za chwile palą się kable pod amperomierzem a i jeszcze jak wyłącze mase pdczas pracy silnika to się świeci lampka ta ostatnia z prawej strony.Podczas wyłączonego silnika po załączeniu masy normalnie zaświeci i po wyłączniu masy gaśnie.Co to może być?
Kupiłem alternator od poloneza i zastanawiam się nad zamontowaniem go ale skoro jest ładowanie to nie wiem czy jest sens .

jeszcze chciałem dokończyć z moim problemem z T-25 że kontrolka od ładowania nie gaśnie a amperomież ladowanie pokazywał ale po chwili przewody idące na zaciski amperomierza się palą. proszę o pomoc.

#132 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 31 grudzień 2013 - 11:29

brak ładowania w T-25 Co to znaczy: "palą się kable do amperomierza"? I więcej nie odłączaj masy przy pracującym silniku bo rzeczywiście będziesz musiał wymienić alternator.

#133 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 grudzień 2013 - 21:33

brak ładowania w T-25 Ostatnia kontrolka z prawej strony to świeca żarowa , tak że trzeba szukać zwarcia

Ten alternator sam się wzbudza i jazda bez akumulatora nic mu nie robi

#134 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 31 grudzień 2013 - 23:13

brak ładowania w T-25 Co ma wzbudzanie alternatora do jego pracy bez obciążenia?

#135 Share new_profil_luki21

new_profil_luki21

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1236 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Legnica
  • Zainteresowania:rolnictwo, elektronika, metaloplastyka

Napisany 01 styczeń 2014 - 00:24

brak ładowania w T-25 Kontrolka musi Ci zgasnąć jeśli alternator zaczyna ładować a świecić się kiedy nie pracuje np. jak spadnie pasek klinowy. Wszelkie inne zaburzenia są odstępstwem od normy. Kable nie "palą" się w normalnych warunkach bo ich przekrój w T-25 to 6mm2 a przewody tego rzędu wytrzymują przepływ prądu o wartości ponad 60A licząc tylko po 10A na milimetr kwadrat. Palące się przewody przy zaciskach mogą oznaczać albo zbyt słabe dokręcenie przewodu albo masz gdzieś dobre zwarcie innych opcji nie przewiduję.

KPK KUMURUN TEAM

 


#136 Share Agroastrolog

Agroastrolog

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów

Napisany 01 styczeń 2014 - 14:12

brak ładowania w T-25

T-25 mam problem z ładowaniem alternator daje normalne 14,6 a jak włącze to za chwile palą się kable pod amperomierzem a i jeszcze jak wyłącze mase pdczas pracy silnika to się świeci lampka ta ostatnia z prawej strony.Podczas wyłączonego silnika po załączeniu masy normalnie zaświeci i po wyłączniu masy gaśnie.Co to może być?
Kupiłem alternator od poloneza i zastanawiam się nad zamontowaniem go ale skoro jest ładowanie to nie wiem czy jest sens .

jeszcze chciałem dokończyć z moim problemem z T-25 że kontrolka od ładowania nie gaśnie a amperomież ladowanie pokazywał ale po chwili przewody idące na zaciski amperomierza się palą. proszę o pomoc.


Pierwsza możliwa przyczyna, to zwarcie wewnetrzne w stacyjce - cały czas prąd (znaczny) zasila podgrzewacz powietrza w kolektorze ssącym. Płynąc przez zanieczyszczone albo luźne połączenia przy amperomierzu rozgrzewa je zgodnie z prawami fizyki zresztą. Sama stacyjka i połącenia do niej też z pewnością śmierdzą elektrotechniczną spalenizną w takim przypadku.

#137 Share stefan1955

stefan1955

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 16 styczeń 2014 - 20:57

brak ładowania w T-25 Podłączyłem altka od poldka tylko wymieniłem regulator i ładownie przy mierzone przy altku w normie .No iodłączyłem przewód od świecy zarowej poprawiłem przewody w stacyjce ale w stacyjce nie czuć spalenizny ale pomogło zwarcia nie ma.teraz jak dac przwód od kontrolki ładowania bo przy starym były 2 zaciski jeden+ drugi- a od poldka jest jeden + a drugi- przykręciłem pod śrubke przy altku i kontrolka miała dwa krótkie przewody idące do końcówek przewodów na zaciski amperomierza które się przedtem jarały a jeszcze jest przy konrolce piszę o tej na desce rozdzielczej niebieski przwód jak podłaczę miernik do niego to daje ten sam pomiar co przy altku jaki prąd ma iść przez amperomierz i gdzie dać ten przewód od altka na kontrolkę ?










#138 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2014 - 11:22

brak ładowania w T-25 Ciężko się czyta twój post i jest mało zrozumiały. Czasem interpunkcja pomaga. Przeglądnij schemat instalacji bo widzę, że się zgubiłeś albo nie wiesz jak to ma być.
Najpierw napisz z którego roku jest Władek, albo (i) jaki miał oryginalnie alternator na ile przewodów przyłączeniowych, bo mi wychodzi że to stary typ 400W.
Zdemontowałeś stary regulator i przekaźnik kontrolki ładowania?

Jaki prąd płynie przez amperomierz zależne jest od zapotrzebowania instalacji(odbiorniki, akumulator).
Prąd z alternatora do akumulatora płynie przez amperomierz, a niebieski przewód na nim idzie właśnie do akumulatora, nie dziwne że pomiar był identyczny jak na alternatorze.

#139 Share stefan1955

stefan1955

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów

Napisany 17 styczeń 2014 - 18:24

brak ładowania w T-25 Władek jest z 1989 r. ozn. na tabl. T25A .Alternator był z dwoma przewodami plus (czerwony) i (niebieski) masa i na alternatorze były dwie śrubki do przykręcania.O ile pamiętam coś się stało z orginałem i wstawiłem od Białoruśki wszystko działało.Teraz przez 3lata był u zięcia,używał niby do lekkich prac polowych.Stwierdził że mu nie potrzebny a mnie się przyda do przywózki drzewa z lasu.Widzę że ktoś przerabiał instalacje,bo niema orginalnych bezpieczników choć te są też zrobine na3 bezp.i według schematu moim zdaniem dobrze.Tylko ta lampka od zerwania paska powinin iść niebieski na lampke z włącznika elektromagnetycznego na schem.ozn.53 a zdrugiej strony niebieski na minusowy przy ampromierzu .A teraz mam 2-a przewody krótkie idące od lampki na przewody do amperomierza jeden na minus chybaz tym niebieskim od elektromag.a drugi na plus przewód czerwony.To te krótkie przewody idące od lampki się jarały robiłosię zwarcie ,odkręciłem stacyjkę poprawiłem przewody i odpiąłem przewód od świecy żarowej i nie ma zwarcia.A lampka od świecy żarowej po załączeniu masy powinna świecić bo nie pamiętam.Podłaczyłem altka od poldka bo łożyska siadały przy tamtym i teraz mam tylko czerwony przewód na zacisku przy altku a drugi przykręciłem pod śrubę skręcającą obudowe altka a zastanawiam się jak podłczyć przwód od altka idący na lampkę kontrolną.Gdy go dawałem wszystko działało a teraz mam gimnastykę jeszcze wymienię stacyjkę choć czuć nie było smędem i optycznie też nic nie widać.Najwięcej chodzi mi ote 2-a krókie przewody przy lampce idące na amperomierz spróbóje wg.schematu połączyć. A o pisownie proszę wybaczyć rocznikowi 1955




Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
brak ładowania w T-25 Dzisiaj, 11:54
  •  

#140 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 styczeń 2014 - 19:39

brak ładowania w T-25 Kontrolka od świecy żarowej świeci się tylko w momencie grzania świecy czyli przekręceniu stacyjki na pierwszy opór.
Oryginalnie w tej instalacji nie było masy na przewodzie przy alternatorze, jest tylko i wyłącznie przez obudowę.
Dobrze zacząłeś, pisać jeden przewód od kontrolki do amperomierza śrubka "-" wraz z grubym niebieskim przewodem.
Drugi koniec do przekaźnika rozrusznika (schemat nr 53 jeśli takowy jeszcze tam jest), a od niego do alternatora do ... i tu nie wiem jaki masz typ alternatora a dokładnie regulator, wiem na pewno, że ten niebieski przewód który przykręciłeś do obudowy alternatora musisz odkręcić i zarobić mu żeńską wsuwkę.
Jeśli stacyjka działa to jej nie zmieniaj, zamienisz siekierkę na kijek.

Podobne tematy