Zaloguj się, aby obserwować  
crashi4

Forterra 125-luzują się mocowania felg przy pługu 4 skiby

Polecane posty

crashi4    0

mam pytanie kupiłem zetora 125 trzy miesiące temu. Póki co nie robił nic ciężkiego tylko balotowanie i zwożenie słomy i zboża do domu. teraz odbierałem pług ibis ls 4skiby i podczas jazdy z pługiem do domu od dealera poluzowały mi się śruby skręcające felgi. Nie mylić z tymi które trzymają koła z ciągnikiem:-) dociągnąłem je ale widze że to nie wszystko. Dojechałem do domu i teraz znowu dociągnę. Więc pytam czy miał ktoś po\dobnie a wiem że przypadki takie się zdarzają z zestawami siewnymi. dodaję że z przodu mam tuz i balst 600kg. tylko mi nie mówcie że miałem zabrać spawane..u nas pół wsi forterrami jeździ i wszyscy skręcane mają. Wydaje mi się jak je dociągnę chyba sprawa się uspokoi, ale trzeba będzie jak narazie kontrolowac sprawę...Pług wazy 1200kg.


PRezeS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tedizetor56    95

weż dobry klucz i dokręć. poczytaj instrukcję :o

Edytowano przez tedizetor56

Zetor Team.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DrJoint    4

są też kleje do sklejania śrub z nakrętką. koszt około 15 zł, sam korzystałem z tego w Belarusie 820, lecz mi odkręcały się sruby mocujące felge z ciągnikiem. Teraz zeby odkręcic potrzeba bardzo bardzo mocne szarpnięcie lub podgrzanie do 150 stopni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robercikj100    1016

miałem tak samo w proximie jak miałem podczepiony agregat uprawowo soewny


AndrzejRo vel Anetka1 vel AleksanderX vel AndrzejLewoc to forumowy transwestyta!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crashi4    0

CO TAM WYWALCZYSZ..JAK ZAPŁACISZ TO CI ZROBIĄ ALE BĘDE PYTAĆ.. MOŻE SIĘ SPRAWA USPOKOI. A NIEDŁUGO ZESTAW SIEWNY WIĘC DOPIERO BĘDZIE ATRAKCJA DZIĘKI ZA ODPOWIEDZI


PRezeS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

mój wujek miał ten sam problem pomogła wymiana podkładek sprężynowych na utwardzone, my założyliśmy klasy 10 i po do ciągnięciu już nic się nie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
surowa1994    2

ja w swojej frocie którą kupiłęm w zime też luzowały mi sie śruby od tej felgli jak chodziła przy agregacie aż lawałek lakieru odpadło z felgi hehe :P ale ja dokręciłęm i jest ok :) w serwisnie nawet mi mówili jak byłem po odbiór aby sprawdzać czy aby sie nie luzują


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

mam pytanie kupiłem zetora 125 trzy miesiące temu. Póki co nie robił nic ciężkiego tylko balotowanie i zwożenie słomy i zboża do domu. teraz odbierałem pług ibis ls 4skiby i podczas jazdy z pługiem do domu od dealera poluzowały mi się śruby skręcające felgi. Nie mylić z tymi które trzymają koła z ciągnikiem:-) dociągnąłem je ale widze że to nie wszystko. Dojechałem do domu i teraz znowu dociągnę. Więc pytam czy miał ktoś po\dobnie a wiem że przypadki takie się zdarzają z zestawami siewnymi. dodaję że z przodu mam tuz i balst 600kg. tylko mi nie mówcie że miałem zabrać spawane..u nas pół wsi forterrami jeździ i wszyscy skręcane mają. Wydaje mi się jak je dociągnę chyba sprawa się uspokoi, ale trzeba będzie jak narazie kontrolowac sprawę...Pług wazy 1200kg.

 

Bo spawana felga jest lepsza, dobry klej do gwintów rozwiąże sprawę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michufarmer    21

Tylko z tym klejem trzeba uważać, Kleje do gwintów są różnej "mocy" i wtedy należy dokręcić nakrętki czy też śruby z odpowiednim momentem. Śruby/nakrętki składane na klej nie są tak mocno dokręcane jak bez, bo to klej trzyma a nie siła sprężystości śruby.


Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crashi4    0

Jest dokręcone już konkretną przedłużką i mamy spokój..wiecie jak nowe to sie usadowiło i teraz będzie spokój na lata. Lepszy byłby Kirowiec. Co by było a nie jest to lepiej o tym nie gadać.


PRezeS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      Mam problem z nabiciem ciśnienia powietrza  w zetorze 8540. Czasami dobije po jakimś dłuższym czasie i jest ok. Stawiam na zawór zwrotny w sprężarce. Czy czyszczenie i smarowanie ma sens czy odrazu wymieniać na nowy?
    • Przez ZielakKujawy
      Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 
    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj