Skocz do zawartości

Zdjęcie

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]


1151 odpowiedzi na ten temat

#441 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 25 styczeń 2015 - 12:06

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Zgadzam się, tylko w jednej kwestii myślę inaczej. W Polsce większość ludzi jeździ nie tym, czym mu wygodniej, ale raczej tym na co go w danym momencie stać. Jak bym miał 110 ha a nie 11ha, to bym sobie kupił nowego VW T5 a nie starego Forda Transita. To tyle w kwestii tego kto czym jeździ.

Kolego radek1983, za mało informacji podałeś. Czy to auto ma wspomaganie ?? Może w starej maglownicy już nie działało tak jak trzeba. Może w starej coś już się zacierało. W tamtych latach w grupie VW była pewna charakterystyczna rzecz, maglownica ze wspomaganiem mogła chodzić lekko, nie miała jeszcze luzów ale jak przy mały prędkościach (30-40km/h) przy skręcaniu lekko szarpało-drgało kierownicą (rzecz do opanowania mocnym przytrzymaniem kiery) to był znak że już się kończy. To co napisałeś jest bardzo nieprecyzyjne. Dla przykładu, Ja ostatnio w C 360 przesmarowałem po długim okresie sworznie zwrotnic i końcówki drążków kierowniczych i kierownica też zaczęła lekko chodzić ...



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Dzisiaj, 06:26
  •  

#442 Share radek1983

radek1983

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 183 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gostynin

Napisany 25 styczeń 2015 - 12:23

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

maglownica jest ze wspomaganiem a wymienilem ja bo stara miala luzy teraz tak strasznie lekko sie kreci ze trzeba ostro trzymac kiero zwlaszcza ze jest zima i niemoge zrobic przegladu dodam ze pompa jest sprawna wiec moze jest jakas opcja jej wyregulowania czy cos w tym stylu



#443 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 25 styczeń 2015 - 12:29

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Co do tego golfa. Po prostu stara maglownica była zużyta. Założyłeś drugą, która jest sprawna i wspomaganie działa. Nie wiem w czym problem?

Co do pomiarów spalania na podstawie wskazań komputera i zawyżeń tych pomiarów to 5l/100 km a 6 czy powiedzmy 6,5 to jest różnica. Może nie w sensie materialnym ale jest. Pomiar spalania w oparciu o podziałkę na skali wskaźnika tez jest dyskusyjny. Bo jeśli było zatankowane pod korek to do pojemności baku podzielonej przez liczbę podziałek trzeba dodać 2 czy 3 litry paliwa w rurze wlewowej. Tak samo, gdy bak był zatankowany po swoją górną płaszczyznę. Poziom paliwa musi spaść lekko, aby pływak zareagował. No i same ruchy wskazówki nie muszą oznaczać realnego ubytku określonej ilości paliwa z dokładnością co do 1 litra. W ten sposób może zrobić się z teoretycznych 11-12 l na dwóch podziałkach 13 lub 14. Jak mówiłem realny poziom spalania otrzymamy tylko przy dystrybutorze. Nie twierdzę, że volvo s 60 dużo pali. Ani że passat 1,9 tdi to mistrz oszczędności. Zwłaszcza w swoich ostatnich wersjach.

Jechałeś na tempomacie więc sterownik dążył do utrzymania zadanej prędkości. Gdy prędkość wzrastała np. jadąc z np. niewielkiego wzniesienia. Sterownik ograniczał dawkę paliwa. Stąd wskazania 3 czy 4 litrów na 100 km. Popytaj kierowców jeżdżących non stop autostradami to ci powiedzą. Że jadąc bez tempomatu spalisz o około 0,5 l na 100 km mniej. A to dlatego. Zę jadąc bez tempomatu z górki rozpędzisz się trzymając gaz ciągle tak samo. I z większą szybkością wjedziesz na drugą górkę. Jadąc na tempomacie z górki. Sterownik odejmie paliwa, komputer pokaże małe spalanie. A samochód zachowa zadaną prędkość. Ale, gdy będziesz na następnym podjeździe. Sterownik doda paliwa. A że hamował silnik i samochód przy zjeździe. Będzie potrzeba więcej paliwa i energii by podjechać z zadaną prędkością. Niż w przypadku jazdy bez tempomatu. Gdzie przy zjeździe auto się rozpędziło bardziej.


Edytowany przez hubertuss, 25 styczeń 2015 - 12:36.


#444 Share radek1983

radek1983

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 183 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gostynin

Napisany 25 styczeń 2015 - 12:33

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

problem jest w tym ze przyslowiowa zapalka da sie krecic kierownica i niema ZADNEGO oporu w kreceniu



#445 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 25 styczeń 2015 - 13:00

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Geometria robiona? Będzie podobny efekt, lekko pracująca kierownica i wysoka czułość na najmniejsze ruchy kierownicą



#446 Share radek1983

radek1983

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 183 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gostynin

Napisany 25 styczeń 2015 - 13:02

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

geometria nie zbieznosc tak



#447 Share NieszkowickiAgriculture

NieszkowickiAgriculture

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Nieszków
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Motoryzacja,Hodowla zwierząt

Napisany 25 styczeń 2015 - 13:10

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Ja mam Forda Focus Mk1 w Dieslu Kombi i woże nim wszystko. Ale w przyszłości specjalnie na wieś polecam coś z Citroena Berlingo albo Kangoo tanie są :)



#448 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 25 styczeń 2015 - 14:15

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Co do tego golfa. Po prostu stara maglownica była zużyta. Założyłeś drugą, która jest sprawna i wspomaganie działa. Nie wiem w czym problem?

Co do pomiarów spalania na podstawie wskazań komputera i zawyżeń tych pomiarów to 5l/100 km a 6 czy powiedzmy 6,5 to jest różnica. Może nie w sensie materialnym ale jest. Pomiar spalania w oparciu o podziałkę na skali wskaźnika tez jest dyskusyjny. Bo jeśli było zatankowane pod korek to do pojemności baku podzielonej przez liczbę podziałek trzeba dodać 2 czy 3 litry paliwa w rurze wlewowej. Tak samo, gdy bak był zatankowany po swoją górną płaszczyznę. Poziom paliwa musi spaść lekko, aby pływak zareagował. No i same ruchy wskazówki nie muszą oznaczać realnego ubytku określonej ilości paliwa z dokładnością co do 1 litra. W ten sposób może zrobić się z teoretycznych 11-12 l na dwóch podziałkach 13 lub 14. Jak mówiłem realny poziom spalania otrzymamy tylko przy dystrybutorze. Nie twierdzę, że volvo s 60 dużo pali. Ani że passat 1,9 tdi to mistrz oszczędności. Zwłaszcza w swoich ostatnich wersjach.

Jechałeś na tempomacie więc sterownik dążył do utrzymania zadanej prędkości. Gdy prędkość wzrastała np. jadąc z np. niewielkiego wzniesienia. Sterownik ograniczał dawkę paliwa. Stąd wskazania 3 czy 4 litrów na 100 km. Popytaj kierowców jeżdżących non stop autostradami to ci powiedzą. Że jadąc bez tempomatu spalisz o około 0,5 l na 100 km mniej. A to dlatego. Zę jadąc bez tempomatu z górki rozpędzisz się trzymając gaz ciągle tak samo. I z większą szybkością wjedziesz na drugą górkę. Jadąc na tempomacie z górki. Sterownik odejmie paliwa, komputer pokaże małe spalanie. A samochód zachowa zadaną prędkość. Ale, gdy będziesz na następnym podjeździe. Sterownik doda paliwa. A że hamował silnik i samochód przy zjeździe. Będzie potrzeba więcej paliwa i energii by podjechać z zadaną prędkością. Niż w przypadku jazdy bez tempomatu. Gdzie przy zjeździe auto się rozpędziło bardziej.

 

prosze cie, nie rob z ludzi idiotow, ja tam nie mam zadnych komuperow pokładowych a mimo to wiem ile mi pali samochod, wystarczy wiedziec ile litrow sie leje i ile sie na tych litrach przejezdza kilometrow, do tego powtarzalnosc tego schematu iles tam razy i masz srednie spalanie bez naukowych teorii, nikomu tu nie chodzi poza toba o dokładnosc do 0.1 litra bo to bezsens, za to bez problemu mozna zmierzyc spalanie takimi sposobami z dokładnoscia do 0.5 litra, wystarczy wiedziec ile litrow lejesz, ile km przejezdzasz no i do tego obserwacja wskaznika paliwa



#449 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 25 styczeń 2015 - 14:39

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Znajomy kiedyś miał paska b3 w dieslu, miał handel obwoźny, dziennie 50-200km, jako że samochód stary postanowił kupić nowsze auto - 4-letniego fiata marea jtd, powiedział że przez rok dołożył więcej niż do paska przez 10.... 



#450 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 25 styczeń 2015 - 15:17

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

prosze cie, nie rob z ludzi idiotow, ja tam nie mam zadnych komuperow pokładowych a mimo to wiem ile mi pali samochod, wystarczy wiedziec ile litrow sie leje i ile sie na tych litrach przejezdza kilometrow, do tego powtarzalnosc tego schematu iles tam razy i masz srednie spalanie bez naukowych teorii, nikomu tu nie chodzi poza toba o dokładnosc do 0.1 litra bo to bezsens, za to bez problemu mozna zmierzyc spalanie takimi sposobami z dokładnoscia do 0.5 litra, wystarczy wiedziec ile litrow lejesz, ile km przejezdzasz no i do tego obserwacja wskaznika paliwa

 

Ja z nikogo tu idioty nie robię. Najwyżej co nie którzy sami z siebie robią. Najpierw naucz się czytać ze zrozumieniem. A potem wygłaszaj swoje mądrości. Przeczytaj uważnie oba moje ostatnie posty. Jeśli dalej nic nie skumasz poproś kogoś dorosłego w domu, aby ci poczytał na głos to ponoć pomaga. Dla ułatwienia dodam ci, że od dwóch postów tłumaczę jakimi błędami i dlaczego może być obarczone podawanie wyników spalania z komputera. Które to wyniki nie ja podawałem. Dodatkowo w dwóch swoich postach powtórzyłem to, co ty tu próbujesz odkryć. O tankowaniu na stacji. Weź najpierw przeczytaj wszystko dokładnie. Zrozum to. Może się przestaniesz ośmieszać. A tak twoje tu występy ograniczają się do bezmyślnego pisania mi na przeciw. Byle tylko pisać.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Dzisiaj, 06:26
  •  

#451 Share radek1983

radek1983

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 183 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gostynin

Napisany 25 styczeń 2015 - 15:19

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

i nadal nic konkretnego nie wiem



#452 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 25 styczeń 2015 - 15:27

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Zbieżność jest ok? Jak masz za dużo siły to w maglownicy jest śruba średnicy ok 40mm na klucz chyba 13mm, nie pamiętam, wkręcając ją do oporu na pewno będzie ciężko chodziła  ;)



#453 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 25 styczeń 2015 - 15:28

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Nikt ci nic konkretnego tu nie napisze. Podjedź do mechanika. Geometria raczej nie wpłynie aż tak na to, że kierownica zaczęła obracać się bardzo lekko. Tym bardziej, że przy wymianie maglownicy mogłeś zmienić jedynie zbieżność. Zakładam, że nie rozebrałeś w proch całego zawieszenia. I nie pozmieniałeś celowo wszystkich ustawień. Jeśli przedtem jeździłeś długo z niesprawnym wspomaganiem. To może wrażenie tylko, że lekko jest. A działa jak trzeba. Z tą śruba radzę uważać aby nie przesadzić bo można zniszczyć maglownice. Jeśli nie masz wyczuwalnego luzu na kierownicy śruby nie dotykaj.


Edytowany przez hubertuss, 25 styczeń 2015 - 15:37.


#454 Share radek1983

radek1983

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 183 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gostynin

Napisany 25 styczeń 2015 - 15:33

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

ale czy to nie uszkodzi maglownicy



#455 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 25 styczeń 2015 - 15:39

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Kasujesz tą śrubą luz, nic się nie stanie, jak masz dobry dostęp to podkręcaj o 1/4 obrotu i sprawdzaj czy jest różnica 



#456 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 25 styczeń 2015 - 15:47

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Nie jest to forum vw golfa. Więc aby mod nie miał pretensji napiszę w tej sprawie ostatni raz. Nie napisałeś dokładnie czy kiera za lekko chodzi podczas manewrowania i kręcenia na miejscu. Czy w czasie jazdy auto ci myszkuje i masz wrażenie jak by kiera chodziła za lekko i nie możesz utrzymać prostego kierunku jazdy. Jeśli to drugie. To przejrzyj uważnie zawieszenie. Przednie i tylne. Może są jakieś luzy i to zakłóca stabilność jazdy. A ty masz teraz wrażenie, że kierownica za lekko chodzi i nie możesz jechać prosto. Jeśli masz drugi przypadek sprawdź cały przód łącznie z łożyskami górnymi i całe tylne zawieszenie. Jeśli nie ma luzów w kierownicy to tak jak pisałem śruby nie dotykaj. Ona nie służy do zwiększania oporu.



#457 Share petro11

petro11

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 597 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury

Napisany 25 styczeń 2015 - 17:41

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Jak dla rolnika polecam Pajero Sport 2.5TD 136KM. Oczywiście ostatnie modele które wychodziły z produkcji po 2006r. Mam taki model jak do gospodarstwa w sam raz. Jest bezawaryjny. Nie mylić z SUVem Pajero w których pękają głowice(silnik 3.2). Pajero pali przy spokojnej jeździe 9l. Na ramie, prowadzi się dobrze ale niestety dość twardy ale jak do gospodarstwa i jeżdżenia po polach w sam raz. Stały napęd i reduktor.



#458 Share geo2

geo2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 294 postów

Napisany 25 styczeń 2015 - 18:28

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Panowie, czy ktoś próbował zakupić pickupa (jako ciezarowy) na prow??



#459 Share Kaszlak79

Kaszlak79

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Opolskie→Głubczycki→Klisino

Napisany 25 styczeń 2015 - 19:43

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

Chyba za dużo ludzie wymagacie od tego PROW-u...



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Samochód dla ROLNIKA [Połączone] Dzisiaj, 06:26
  •  

#460 Share geo2

geo2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 294 postów

Napisany 25 styczeń 2015 - 20:07

Samochód dla ROLNIKA [Połączone]

orzechy i inne cuda były,  a przydatnej rzeczy szkodujesz?

 


Edytowany przez kris14, 26 styczeń 2015 - 09:21.
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń


Podobne tematy