Skocz do zawartości

Zdjęcie

Przeróbka silnika w ursusie 1734


40 odpowiedzi na ten temat

#21 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 24 luty 2012 - 18:45

Przeróbka silnika w ursusie 1734 Jak chcesz zmienić silnik to najlepiej wez od innego ursusa bo tak to za dużo jest przeróbek.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka silnika w ursusie 1734 Dzisiaj, 06:26
  •  

#22 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 24 luty 2012 - 21:10

Przeróbka silnika w ursusie 1734 Nie ma wcale dużo. A dużo więcej ze zmianą silnika jest, a pytanie w jakim stanie silnik się kupi. Pompę trza zawieść do regulacji i kolektory zmienić. W dzień się przerobi.

#23 Share prometeusz

prometeusz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 514 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kuj pom
  • Zainteresowania:szeroko rozumiana mechanika, sport, żużel( Apator czy jak kto woli unibax)

Napisany 24 luty 2012 - 21:24

Przeróbka silnika w ursusie 1734 kolektor tylko wydechowy ssący może zostać

#24 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3420 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 24 luty 2012 - 21:29

Przeróbka silnika w ursusie 1734 chyba autor tematu nie ma co robic lub ma za duzo czasu i pieniedzy
krotka pilka nie da sie, a nawet gdyby to jest to nieoplacalne, lepiej kupic silnik 120 konny
zastanawia mnie tylko po co kupiles ciagnik o takiej mocy a teraz chcesz mniejszy :blink:

Polska B

 


#25 Share Michufarmer

Michufarmer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodawa
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze, motoryzacja, rolnictwo

Napisany 24 luty 2012 - 22:23

Przeróbka silnika w ursusie 1734 Temat wg mnie troszkę dziwny. Zazwyczaj powstawały tematy czy jak "włożę" turbo to zyskam moc...... a tu odwrotnie. Proponuję dogadać się z autorami tych tematów i zamienić ciągnikami ;) Jakiekolwiek zmiany w silniku tak naprawdę poprzedzone są obliczeniami i to niełatwymi, dlatego takie druciarstwo nie jest wskazane. Jeżeli chodzi o silniki z turbosprężarką to faktycznie są one odprężone, więc demontując turbo ze swojego 1734 mógłbyś mieć za mało powietrza w komorze spalania, aby je odpowiednio sprężyć by uzyskać samozapłon - problem z uruchomieniem zimnego silnika i bardzo duży ubytek mocy. Moim zdaniem jeżeli chcesz mniejszą moc zmień ciągnik.
Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

#26 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 24 luty 2012 - 22:55

Przeróbka silnika w ursusie 1734 Dlaczego się nie da. Przecież to tan sam silnik tylko ma turbo. Jak turbo do zwykłego zakładają to można, a odwrotnie to nie. Dziwny tok rozumowania? Tłoki i głowica jest taka sama. Różnica jest w zaworach a dokładnie w kontach. Można to przerobić ale nie ma sensu silnika rozbierać. Fakt ma większy skok ale to na korzyść silnika wpływa. W Case jest silnik Cuminsa B6 590 od 100 km do 170, i różni się dawkami paliwa , turbem i interculerem. 100km nawet turbo nie ma. Potem B6T 590 a 150 i 170 km B6TI 590.
Znam z dwa przypadki gdzie znajomi założyli turbo do starych silników 385 i 1214 i śmigają aż miło. Bez zmian tłoków i korbowodów. Nawet pomp wtryskowych nie zmieniali. Tylko przekręcili śrubką. Też znawcy mówili że silniki się rozpadną, a oni na przekór znawcom jeżdżą, już jeden z 6 lat a drugi 8 lat.

#27 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 25 luty 2012 - 01:39

Przeróbka silnika w ursusie 1734 Wszystko się da, kwestia tylko pieniędzy i czasu.
Najważniejsze pytanie, co chcemy osiągnąć zmniejszając moc -wtedy można wybrać metodę i zastanowić się nad sensem, aby nie strzelać sobie w stopę (może wystarczy delikatniej używać prawej nogi, lub pokręcić przy pompie, a może warto przebudować cały silnik, albo nic nie robić). Przy demontażu turbosprężarki warto pamiętać, że zapewne wzrośnie nam zużycie paliwa na wytworzoną kWh.

#28 Share zenon385

zenon385

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 223 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kuj-Pom

Napisany 25 luty 2012 - 22:11

Przeróbka silnika w ursusie 1734 Fakt o zmniejszniu mocy to nie słyszłem jeszcze :P
Szkoda silnika i komplikacji skoro jest w dobrym stanie ;) Jeśli przerobisz i on będzie chodzić jak trzeba ( i jak długo) to będe pełen podziwu

#29 Share Michufarmer

Michufarmer

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 490 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kłodawa
  • Zainteresowania:Maszyny rolnicze, motoryzacja, rolnictwo

Napisany 25 luty 2012 - 23:02

Przeróbka silnika w ursusie 1734 Z przerobieniem teoretycznie nie ma problemu - demontujesz turbosprężarkę i zakładasz przewód od filtra powietrza do kolektora dolotowego i po sprawie. Problem w tym, że silniki doładowane mają niższy stopień sprężania. Jeżeli zdemontujemy turbo to do komory spalania dostarczymy mniej powietrza przez co możemy nie sprężyć zassanej ilości powietrza i nie uzyskamy temperatury potrzebnej do samozapłonu oleju napędowego.
Tłoki od silnika doładowanego różnią się od tłoków silnika wolnossącego - wytrzymałością. Mogą też mieć inną komorę spalania. Należałoby zmienić też dawkę paliwa na mniejszą, ponieważ w komorze spalania mamy mniejszą ilość powietrza i może okazać się, że będzie go za mało aby spalić dostarczone paliwo.
Zrobić można wszystko, ale trzeba to zrobić dobrze.
Pozdrowienia z kłodawskiego oddziału AF

MichuFarmer

#30 Share ursus1333

ursus1333

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 luty 2012 - 23:23

Przeróbka silnika w ursusie 1734 kolego a jak ci się sprawuje ten ursus 1734 i który to rok jesli można wiedzieć????

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka silnika w ursusie 1734 Dzisiaj, 06:26
  •  

#31 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 25 luty 2012 - 23:33

Przeróbka silnika w ursusie 1734

Z przerobieniem teoretycznie nie ma problemu - demontujesz turbosprężarkę i zakładasz przewód od filtra powietrza do kolektora dolotowego i po sprawie. Problem w tym, że silniki doładowane mają niższy stopień sprężania. Jeżeli zdemontujemy turbo to do komory spalania dostarczymy mniej powietrza przez co możemy nie sprężyć zassanej ilości powietrza i nie uzyskamy temperatury potrzebnej do samozapłonu oleju napędowego.
Tłoki od silnika doładowanego różnią się od tłoków silnika wolnossącego - wytrzymałością. Mogą też mieć inną komorę spalania. Należałoby zmienić też dawkę paliwa na mniejszą, ponieważ w komorze spalania mamy mniejszą ilość powietrza i może okazać się, że będzie go za mało aby spalić dostarczone paliwo.
Zrobić można wszystko, ale trzeba to zrobić dobrze.


O to bym się nie martwił. W czasie rozruchu silnik nie jest doładowany(turbosprężarka nie pracuje), jednak nie przeszkadza to w dostatecznym podgrzaniu powietrza. Gdyby było tak jak piszesz, to silnik nie dałby się uruchomić.

#32 Share roltech

roltech

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 320 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 26 luty 2012 - 01:35

Przeróbka silnika w ursusie 1734 Nie wiem jak jest w przypadku U 1734 bo nie mam katalogu ale sprawdzałem w katalogach pozostałych serii ciężkich Ursusów. Różnice w tłokach dla wersji wolnossacych i doładowanych były jedynie w serii U 902- U 1604. Serie U 912-U 1614 i U 932-U 1634 miały tłoki takie same dla wolnossących i doładowanych. Końcówki wtryskiwaczy we wszystkich seriach różne.
Z konstrukcyjnych założeń silnik doładowany wymaga innych końcówek wtryskiwaczy (czy ktoś wie dlaczego ;) ), innego wałka rozrządu (większe przekrycie zaworów), wzmocnionych tłoków z chłodzeniem denek poprzez natrysk oleju. Silniki z ciśnieniem doładowania do 100kPa nie wymagają wzmacniania układu korbowo-tłokowego.

Edytowany przez roltech, 26 luty 2012 - 20:47.


#33 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 26 luty 2012 - 07:26

Przeróbka silnika w ursusie 1734 Wałek rozrządu jest taki sam we wszystkich. Końcówki kiedyś były inne bez turbo bo były inne pompy wtryskowe.W 912 są mocniejsze pompy na sekcjach 8,5 mm, 385 miały tylko 8mm, turbo 9mm. . Do turbo były jedne końcówki.

#34 Share Bizonek1992

Bizonek1992

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piła Druga
  • Zainteresowania:Rolnictwo;]

Napisany 27 luty 2012 - 16:07

Przeróbka silnika w ursusie 1734

kolego a jak ci się sprawuje ten ursus 1734 i który to rok jesli można wiedzieć????

jak sie sprawuje to sie dowiem wiosna w polu:D 2000 rok.
doszedlem do wniosku ze silnika nie bede ruszal bo to nie ma wiekszego sensu!!!

#35 Share ursus1333

ursus1333

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 luty 2012 - 21:22

Przeróbka silnika w ursusie 1734 masz racje zostaw ten silnik spokoju u mnie sąsiad ma 1734 z 1999 roku.i tam silnik to jest żyleta ciaga nim phx 6 skib i dymka nie widac a ziemia u nas nie za lekka jest. a nie bałes sie go kupic czytajac opinie o tym modelu ze pekaja w pół itp. a on jest w tej nowej kabinie?????????

#36 Share Bizonek1992

Bizonek1992

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 14 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Piła Druga
  • Zainteresowania:Rolnictwo;]

Napisany 28 luty 2012 - 14:02

Przeróbka silnika w ursusie 1734

masz racje zostaw ten silnik spokoju u mnie sąsiad ma 1734 z 1999 roku.i tam silnik to jest żyleta ciaga nim phx 6 skib i dymka nie widac a ziemia u nas nie za lekka jest. a nie bałes sie go kupic czytajac opinie o tym modelu ze pekaja w pół itp. a on jest w tej nowej kabinie?????????

W tej troche starszej:)

#37 Share Alchemik

Alchemik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 116 postów

Napisany 28 luty 2012 - 15:36

Przeróbka silnika w ursusie 1734 Jeszcze dopisze, że według mnie, jeśli ciągnik nie jest mocno przewymiarowany do maszyn, to po zmianie silnika spalanie na hektar byłoby praktycznie identyczne.

Edytowany przez Alchemik, 28 luty 2012 - 15:37.


#38 Share Przemo17

Przemo17

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 marzec 2012 - 21:56

Przeróbka silnika w ursusie 1734 Witam


Piszecie dużo, a nie na temat. W tym modelu są różnice. Piszecie o wymianie końcówek 120-tki też chodzą na pięcio otworowych.Wymontuj turbinę.Tłoki różnią się iloscią pierścieni, zestawy naprawcze turbo też można montować do zwykłych silników. Inny jest kąt wtrysku, nie koniecznie trzeba go zmieniać. W pompie wtryskowej trzeba zmienić ustawienia, raczej nie rób tego sam.
Dodam, że możesz spróbować nie ruszać pompy(tylko wtedy gdyby dużo palił).
Nie musisz wprowadzać żadnych zmian w silniku. Życzę powodzenia.

#39 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7786 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 07 marzec 2012 - 23:41

Przeróbka silnika w ursusie 1734 Do turbo jest inna 5 otworkowa końcówka. Ma inny numer, inaczej rozpyla. Tłok nie tylko pierścieniami się różni, ale i budową. Oczywiście można założyć tłok z turbo do zwykłej bo jest mocniejszy tłok. Pompa jest cała do regulacji. Dawka i kąty.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Przeróbka silnika w ursusie 1734 Dzisiaj, 06:26
  •  

#40 Share Grześ

Grześ

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 495 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Południowa Wielkopolska(PRA)

Napisany 10 marzec 2012 - 17:25

Przeróbka silnika w ursusie 1734 Po co chcesz zmniejszać moc na 120 koni ten ciągnik oby tyle miał na hamulcowni. Genrealnie ursusy miały moc mierzoną na samym silniku więc moc dostękna taka do wykorzystania przez rolnika jest dużo mniejsza.
Jak już byś się uparł to musisz wywalić turbo, zmienić końcówki i pewnie bedzie trzeba przeregulować pompę. Reszta powinna grać
The Truth Is Out There

Podobne tematy