Zaloguj się, aby obserwować  
jedrus

Belarus 820 uzytkowanie

Polecane posty

jedrus    73

Witam. Posiadam od niedawna belarusa 820 na krzyżakach i na jednym siłowniku podnośnika i mam parę pytań odnośnie obsługi. wiem że jest mnóstwo podobnych tematów ale nie wszystko jest tam do końca wyjaśnione.A więc tak:

1. czy podczas prac polowych włączać napęd zawsze, np w pługu czy tylko wtedy jak ciągnik dostanie poślizgu i się będzie kopał czy włączać napęd od razu i na który stopię na jazdę do przodu czy na stałe

2. niech mi ktoś konkretnie wytłumaczy jak obsługiwać podnośnik, bo jest sporo tematów nie wyjaśnionych do końca. otóż do tej pory użytkowałem 3p i robiłem tak np w pługu, agregacie. kolami podporowymi ustawiałem głębokość, wajcha w dół od podnośnika i agregat albo pług kopiował teren i uprawiał ziemię, jak miał za ciężko i się kopał to przełączałem rączkę P-S na S i wtedy pług podrygiwał tak po zagłębieniu i ciągnik miał lżej i szedł. A w belarusie jak robić? Unoszenie to wiem, opuszczanie też ale jak opuszczę wajchę np na pewną głębokość i zostawię ją tam to podnośnik będzie na sztywno utrzymywał to głębokość?, Jeśli najade np na bruzdę to zaczepiony agregat nie skopiuje terenu i pojedzie w powietrzu? czy żeby kopiował teren należy opuścić na max do dołu i ustawić dźwignie na N? a jak jest z tym podrygiwaniem? Jest taka funkcja? A i czy on ma wymuszony docisk, np sytuacja taka że na poprzeczniaku pług wyskakuje i chce go wcisnąć w ziemię?

3. wałek womu ma bicie? czy to normalne bo koleś co mi go przywieźli powiedział że nie widział jeszcze belarusa bez bicia.nie wiem czy mu wierzyć bo w starym 3P wałek chodzi bez najmniejszego bicia? czy będzie to miało jakiś negatywny wpływ na współpracujące maszyny- rozrzutnik i prasa z-263, co jest krzywe, sama końcówka czy cały wałek tam w środku?

Trochę się rozpisałem ale chcę się dowiedzieć konkretnie co i jak w przedstawionych sytuacjach, pozdrawiam i czekam na odp.

Edytowano przez milanreal1
literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
divad115    0

1 niewiem 3 nie wiem

2 tam masz takie 2 dźwignie pozycjną i silową i obydwoma podnoisz i opuszczas ale ustawisz siłową (2) przypuśćmy na 4 to pozycjna(1) możesz opuścic na 1 ale i tak wysokość bedzie ta która trzyma siłowa(2) i tak jak mówisz w orce jak zacznie sie kopac to podnoszisz pierwsza i potem opuszczasz chociaz to samo możesz zrobić i 2 ale potem bedzie ci cięzko ustawic podana wysokoś


sipma loading :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

1-zawsze załączam na stałe

2- orze na pozycyjnym głębokość ustawiam na kole pługa a dźwignie opuszczam do dołu gdy pług się zagłębi to podciągam ją do widocznego dygnięcia pługa do góry i tak orze.

3- zero bicia.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus    73

tam nie ma 2 dzwigni, 2 są w modelach większych Z tego co wiem, tu jest jedna dzwignia, obiło mi się cos ze ustawianie pozycyjna siłowa jest chyba pod podłaga kabiny na wysokosci siedzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    192

co do podnośnika to ta 1 wajcha jest od regulacji siłowej ( podnosi nisko) a ta 2 ( od okna) podnosi normalnie, wysoko. siłową ustawiasz sobie na danej głębokości a tą normalną aby podnosisz i opuszczasz pług niżej ci nie opadnie niż jest ustawione na 1 wajsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus    73

kolego ale tam nie ma 2 wajchy jest jedna od gazu, druga od womu i trzecia od podnosnika, Wy mi chyba piszecie o belarusie 1025 a nie o 820

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
albertf27    0

@kolego ale tam nie ma 2 wajchy jest jedna od gazu, druga od womu i trzecia od podnośnika, gdy przesuniesz waiche od podnośnika do końca to wtedy sterujesz podnośnikiem trzecią waichą przy kierownicy od rozdzielacza ma ona 3 pozycje góre dół i bezwładność jak w władimircu zaś wajchą przy siedzeniu ustawiasz wysokośc roboczą a tą przy kierownicy podnosisz lup opuszczasz

 

Ale ortografia leży...

Edytowano przez milanreal1
orty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus    73

no i jak tam koledzy, czekam na jakieś konkretne wypowiedzi, pewnie chłopaki z podworka nie powracali jeszcze :lol: ja tam dziś się nudze bo pada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    8

co do bicia WOM to nie może mieć - niech to usuną na gwarancji i gościu niech nie pierdzieli że belarusy tak mają a do ustawień to zobacz koło siedzenia po lewej stronie masz taką klapkę , otwórz ją i tam jest mała dzwigenka ustawiona na środku , do orki przestawiam w lewo ale to jest możliwe tylko na podniesionym podnośniku i musi pójść mocno w lewo , jak w skoczy to podnośnik tyle opadnie o ile przesuniesz dzwignie tom w kabinie i żadnej funkcji w strząsowej nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj