Zaloguj się, aby obserwować  
jedrus

Belarus 820 uzytkowanie

Polecane posty

jedrus    68

Witam. Posiadam od niedawna belarusa 820 na krzyżakach i na jednym siłowniku podnośnika i mam parę pytań odnośnie obsługi. wiem że jest mnóstwo podobnych tematów ale nie wszystko jest tam do końca wyjaśnione.A więc tak:

1. czy podczas prac polowych włączać napęd zawsze, np w pługu czy tylko wtedy jak ciągnik dostanie poślizgu i się będzie kopał czy włączać napęd od razu i na który stopię na jazdę do przodu czy na stałe

2. niech mi ktoś konkretnie wytłumaczy jak obsługiwać podnośnik, bo jest sporo tematów nie wyjaśnionych do końca. otóż do tej pory użytkowałem 3p i robiłem tak np w pługu, agregacie. kolami podporowymi ustawiałem głębokość, wajcha w dół od podnośnika i agregat albo pług kopiował teren i uprawiał ziemię, jak miał za ciężko i się kopał to przełączałem rączkę P-S na S i wtedy pług podrygiwał tak po zagłębieniu i ciągnik miał lżej i szedł. A w belarusie jak robić? Unoszenie to wiem, opuszczanie też ale jak opuszczę wajchę np na pewną głębokość i zostawię ją tam to podnośnik będzie na sztywno utrzymywał to głębokość?, Jeśli najade np na bruzdę to zaczepiony agregat nie skopiuje terenu i pojedzie w powietrzu? czy żeby kopiował teren należy opuścić na max do dołu i ustawić dźwignie na N? a jak jest z tym podrygiwaniem? Jest taka funkcja? A i czy on ma wymuszony docisk, np sytuacja taka że na poprzeczniaku pług wyskakuje i chce go wcisnąć w ziemię?

3. wałek womu ma bicie? czy to normalne bo koleś co mi go przywieźli powiedział że nie widział jeszcze belarusa bez bicia.nie wiem czy mu wierzyć bo w starym 3P wałek chodzi bez najmniejszego bicia? czy będzie to miało jakiś negatywny wpływ na współpracujące maszyny- rozrzutnik i prasa z-263, co jest krzywe, sama końcówka czy cały wałek tam w środku?

Trochę się rozpisałem ale chcę się dowiedzieć konkretnie co i jak w przedstawionych sytuacjach, pozdrawiam i czekam na odp.

Edytowano przez milanreal1
literówki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
divad115    0

1 niewiem 3 nie wiem

2 tam masz takie 2 dźwignie pozycjną i silową i obydwoma podnoisz i opuszczas ale ustawisz siłową (2) przypuśćmy na 4 to pozycjna(1) możesz opuścic na 1 ale i tak wysokość bedzie ta która trzyma siłowa(2) i tak jak mówisz w orce jak zacznie sie kopac to podnoszisz pierwsza i potem opuszczasz chociaz to samo możesz zrobić i 2 ale potem bedzie ci cięzko ustawic podana wysokoś


sipma loading :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

1-zawsze załączam na stałe

2- orze na pozycyjnym głębokość ustawiam na kole pługa a dźwignie opuszczam do dołu gdy pług się zagłębi to podciągam ją do widocznego dygnięcia pługa do góry i tak orze.

3- zero bicia.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jedrus    68

tam nie ma 2 dzwigni, 2 są w modelach większych Z tego co wiem, tu jest jedna dzwignia, obiło mi się cos ze ustawianie pozycyjna siłowa jest chyba pod podłaga kabiny na wysokosci siedzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    190

co do podnośnika to ta 1 wajcha jest od regulacji siłowej ( podnosi nisko) a ta 2 ( od okna) podnosi normalnie, wysoko. siłową ustawiasz sobie na danej głębokości a tą normalną aby podnosisz i opuszczasz pług niżej ci nie opadnie niż jest ustawione na 1 wajsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus    68

kolego ale tam nie ma 2 wajchy jest jedna od gazu, druga od womu i trzecia od podnosnika, Wy mi chyba piszecie o belarusie 1025 a nie o 820

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
albertf27    0

@kolego ale tam nie ma 2 wajchy jest jedna od gazu, druga od womu i trzecia od podnośnika, gdy przesuniesz waiche od podnośnika do końca to wtedy sterujesz podnośnikiem trzecią waichą przy kierownicy od rozdzielacza ma ona 3 pozycje góre dół i bezwładność jak w władimircu zaś wajchą przy siedzeniu ustawiasz wysokośc roboczą a tą przy kierownicy podnosisz lup opuszczasz

 

Ale ortografia leży...

Edytowano przez milanreal1
orty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jedrus    68

no i jak tam koledzy, czekam na jakieś konkretne wypowiedzi, pewnie chłopaki z podworka nie powracali jeszcze :lol: ja tam dziś się nudze bo pada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bel920    8

co do bicia WOM to nie może mieć - niech to usuną na gwarancji i gościu niech nie pierdzieli że belarusy tak mają a do ustawień to zobacz koło siedzenia po lewej stronie masz taką klapkę , otwórz ją i tam jest mała dzwigenka ustawiona na środku , do orki przestawiam w lewo ale to jest możliwe tylko na podniesionym podnośniku i musi pójść mocno w lewo , jak w skoczy to podnośnik tyle opadnie o ile przesuniesz dzwignie tom w kabinie i żadnej funkcji w strząsowej nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez wolof25
      Mianowicie mam taki problem podczepiłem światła od przyczepy do Belarusa i chciałem sprawdzić czy światła działają a tu się coś spaliło i teraz kierunki nie mrugają tylko się świecą  się na stałe i to samo jest z awarynimi też po włączeniu świecą się na stałę  
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez totylkoja
      Panowie ma ktoś z Was wiedzę/patent jak cofnąć siłowniki / naciągnąć łańcuch na obrotnicy? Czyściłem zbiornik hydrauliki i wymieniałem przednią pompę- na logikę nic nie powinno się stać z elementami poniżej a jednak... luźna nakrętka na jednym z siłowników, nie zobaczyłem i przy pierwszych manewrach obrotnicą wysunęło mi myślę, że na 3/4 oba siłowniki. kieta luźna, nawet nie łapie za zęby 😮
    • Przez totylkoja
      Witam wszystkich. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić stan oleju w koparce i.... ten po wyjęciu bagnetu zaczął wylewać się rurką po zakupie ogórka sprawdziłem czy olej jest-był, roztarłem na palcach- nie ma dramatu. Polatało to kilkanaście godzin- sprawdziłem- jest ale jakby więcej czyli przybiera. No i ostatnie sprawdzenie- wylewa się rurką czyli rady nie ma trzeba działać. łącznie spuściłem 38l oleju z silnika   Stwierdziłem, że wyeliminuje pewne niedomagania przy okazji. Wymieniłem przednią pompę hydrauliki, alternator, rozrusznik,pompę wody. Stwierdziłem, że uruchomię manometr od oleju bo leży kołkiem a gdzieś tam widać było wyciek pod kokpitem. Na początek akcja bąk- jedna dysza prawie zamknięte świtało, zaklejony jeden kosz z siatki metalowej (to akurat nie wiem czy ori czy akcja home made), no i jakby brakowało mi podkładki na bąku ale nie znam się- może tak ma być. W samym bąku poza w/w sprawami raczej czysto. Tak więc idę dalej w kierunku mano- brak szczelności na dojściu. Pomyślałem, że przed wymianą  strzelę sprężarką w zegar. Ustawiam na 3bary sprężarkę, strzelam- działa 😮 Szczerze? Przeraziło mnie to bo nigdy nie widziałem, żeby ta wskazówka się ruszała a sprzęt robotę na działce robił. Pierwsze co zwalam miskę- pewnie smok zabity. A tam? smok czysty a cała reszta daj boże, żeby w osobówkach było tak czysto. Tak więc pada na pompę- wyjąłem, rozebrałem. Luz międzyzębny nominalny nie jest mi znany, górna pokrywa podebrana na jakieś 0,1-0,2mm. Pompa nie majątek więc kupuję. przy montażu sprawdzam jeszcze rurkę, wszystkie uszczelki delikatnie reinzem traktuję- żeby nie było cyrku. Odpalam a na zegarze niemrawe 1...  Mógłby ktoś opisać mi sposób przepływu oleju w tym cudzie? zakładam,  że pierwsze co to filtracja oleju czyli podstawa/bąk. Jest tam jakaś regulacja/ zawór? W którym miejscu powinien być wkręcony przewód do manometru? po lewej stronie podstawy w górnej jej części mam wkręcony przewód miedziany i jest on zaślepiony. Może posiada ktoś rysunek bąka w przekroju z opisem elementów?
    • Przez jacek12345
      Witam,
      mój tata posiada MTZ  82 i z biegiem czasu doszło do uszkodzenia szpilek w przednich kołach. Chcemy je wymienić ale nie mamy pojęcia jak się za to zabrać. Wymieniał ktoś może? albo może ktoś ma jakieś instrukcje? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj