Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy


33 odpowiedzi na ten temat

#1 Share LukaszSZCZ999

LukaszSZCZ999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 03 październik 2010 - 13:46

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Witam. Czy można zmieniać grupe biegów A i B w czasie jazdy? Pytam bo strasznie ciężko ciągnik ma ruszyć z przyczepą z biegu 1B. Ruszając z 1A jest ok tylko że grupa A jest zbyt wolna w transporcie i dlaczego pytam czy można ruszyć z 1A a następnie przełączyć na grupę B i dalej już normalnie biegami głównymi 1,2,3,4?? Boję się spróbować... Ciągnik to MF 3065. Proszę o odpowiedz.
Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Dzisiaj, 17:36
  •  

#2 Share winson92

winson92

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 87 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Błotnica, Wielkopolska

Napisany 03 październik 2010 - 14:19

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy pewnie ze mozesz zmieniac. tylko ze bedzie taki zamulony jak przlaczysz odrazu na grupe B lepiej przelacz jeszcze sobie na 2,3 zeby go troche rozbujac (zalezy jaki ciezar bedziesz ciagnol) a potem mozesz grupy zmieniac. jezeli zle cos ujolem to prosze poprawic

#3 Share MarcinNH

MarcinNH

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 467 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jastrzębie Zdrój
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 03 październik 2010 - 16:12

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Siemka a czy trzeba ruszać z 1 B? Czy można np z 2 B i tak sanmo z biegami A . Oczywiście jak traktor jedzie pusty lub z jakąś maszyną a nie z pełną przyczepą, nie mam traktora z takimi biegami więc nie wiem a chciałbym sie dowiedzieć co i jak
www.youtube.com/user/MarcinAdamczyk12 Zapraszam na super filmy :)

#4 Share matis251

matis251

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 142 postów

Napisany 03 październik 2010 - 16:27

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Odradzam zmiane grup z A na B podczas jazdy, nie raz już było o tym pisane w ogóle poszukajcie sobie tematów o skrzyniach bo nie mam weny pisać o tym.

#5 Share mariusz(ZDUN)

mariusz(ZDUN)

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1051 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borki Kosy Siedlec Mazowieckie

Napisany 03 październik 2010 - 16:56

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Teoretycznie tak bo AB jest zsynchronizowane ale ja bym tego nie robił bo przełożenie AB jest dosyc awaryjne przeżucane są chydraulicznie więc sam nie wiem nie powiem że tak ani że nie przełączaj jak ci się rozleci to będziesz wiedział ze nie można a poza tym masz jeszcze przecież pułówkę i też ma cięzko jaki to model?
Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

#6 Share katator

katator

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 866 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice ostrołęki

Napisany 03 październik 2010 - 17:23

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Z A na B i odwrotnie można zmieniać na takiej samej zasadzie co biegi 1234. Nic przy takiej zmianie się nie rozleci. Natomiast nie można zmieniać przełożenia reduktora podczas jazdy. Reduktor czyli ten żółw-zając sterowany dzwignią zmiany biegów(1234) można załączać tylko na postoju.

#7 Share LukaszSZCZ999

LukaszSZCZ999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 03 październik 2010 - 18:05

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Zapytam inaczej- który z wypowiadających się wyżej ma MFa serie 30xx? Który z was próbował to robić i robi, a który nie próbował i tylko gada "teoretycznie"? Wolałbym usłyszeć opinie od tych co jeżdżą tymi maszynami.

#8 Share katator

katator

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 866 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice ostrołęki

Napisany 03 październik 2010 - 19:58

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy miałem mf-a 3060 przez 4 lata. Ruszać możesz z dowolnego biegu w dowolnej grupie byle ciągnika za bardzo nie zdusić i sprzęgła nie przypalić. Z małym obciążeniem lub na pusto dla płynniejszej jazdy możesz pomijać niektóre przełożenia. Przy zmianie grup z A na B pod dużym obciążeniem trzeba jednocześnie zredukować bieg aby ciągnika nie zdusić. Reduktor biegów pełzających należy przełączać przy zatrzymanym ciągniku.

#9 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 październik 2010 - 17:40

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy

Z A na B i odwrotnie można zmieniać na takiej samej zasadzie co biegi 1234. Nic przy takiej zmianie się nie rozleci. Natomiast nie można zmieniać przełożenia reduktora podczas jazdy. Reduktor czyli ten żółw-zając sterowany dzwignią zmiany biegów(1234) można załączać tylko na postoju.


Jezeli masz jeszcze podobne genialne porady to lepiej zachowaj je dla siebie. Albo zbieraj pieniądze zeby dorzucić się do naprawy ciągnika. Wiadomo że od razu nic się nie stanie ale z czasem zerwie gwint na dolnym wałku tryby sie przemieszczą i jezeli się w porę nie zorientujesz to masz juz spory problem. To nie jest moje gdybanie tylko doświadczenia z napraw.

#10 Share katator

katator

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 866 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice ostrołęki

Napisany 04 październik 2010 - 18:21

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy To według Ciebie Grupy A B nie można zmieniać podczas jazdy? To w takim razie fachowcu napisz jaka powinna być prawidłowa technika jazdy tym ciągnikiem. Z własnego doświadczenia wiem że tymi ciągnikami nie da się jeździć ze sporym ciężarem w transporcie używając tylko jednej grupy. Spróbuj ruszyć z B1 z 20 tonami obciążenia i nie spal przy tym sprzęgła.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Dzisiaj, 17:36
  •  

#11 Share LukaszSZCZ999

LukaszSZCZ999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 04 październik 2010 - 19:55

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy No właśnie... :D

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowany przez krolikNH, 04 październik 2010 - 21:11.


#12 Share FarmerX2

FarmerX2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Szczebrzeszyn

Napisany 04 październik 2010 - 21:08

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy ...

Edytowany przez FarmerX2, 17 kwiecień 2012 - 23:09.


#13 Share LukaszSZCZ999

LukaszSZCZ999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 05 październik 2010 - 06:10

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Rozumiem, że każdy ma swój sposób :) Kilku Panów napisało, że nie można przełączać z żółwia na zająca, teraz FarmerX2 powiedział coś innego... :D Jeżeli grupa A i B jest synchronizowana to powinno dać się zmienić bez zgrzytu.

Mam jeszcze jedno pytanie. Gdy ciągnik stoi odpalony a mam wrzuconą grupę A lub B to słychać, na puszczonym pedale sprzęgła, nie zgrzyt tylko szum trybów, ogólnie mówiąc prace przekładni, dosyć głośną bo jest wyraźna różnica gdy naciśnie się sprzęgło. Czy to normalne?

#14 Share mariusz(ZDUN)

mariusz(ZDUN)

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1051 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Borki Kosy Siedlec Mazowieckie

Napisany 05 październik 2010 - 06:19

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy no ja piernicze ten ostatni to bajerka z żółwia na zająca w czasie jazdy porażka wiem że niektóre miały to przełożenie synchronizowane alee.......... pozostawie to bez komentarza zostawie ogłoszenie naprawa ciągników rolniczych i zacieram ręce 501832246 Mariusz POLFARMER
Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

#15 Share LukaszSZCZ999

LukaszSZCZ999

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sieradz

Napisany 05 październik 2010 - 06:45

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Jeżeli autotronic działa sprawnie to nawet nie pozwoli na zmianę z żółwia na zająca choćby skały sr.ły :D

#16 Share rafik256

rafik256

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 705 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 październik 2010 - 18:08

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy katator tutaj muszę cie zmartwic ale mam 3090 który kilka razy w ciagu roku ciąga składy o łącznej masie od 18 do 22 ton i ruszenie z 1B nie jest dużym problemem. Nie twierdze że zmiana z A na B jest kategorycznie zabroniona bo zdarzyło mi sie to kilka razy ale nie polecam tego robić, a juz kategorycznie odradzam redukcje z B na A w czasie jazdy a ty twierdzisz że można tak robić bez żadnych obaw i tu wprowadzasz ludzi w bład.

Teraz dlaczego twierdze tak a nie inaczej:
- grupy te zmieniane są przy pomocy siłownika hydraulicznego który w ułamku sekundy po otwarciu zaworu z bardzo dużą siłą przesuwa wybierak od grup A/B. W takiej sytuacji jeżeli przesuwany pierścień swoim zębem trafi na ząb w trybie to "wali" w niego z dużą siłą a skuków takiego działania niech kazdy sam się domyśli...
- ktoś mi zaraz napisze że grupy sa synchronizowane ale: synchronizator jest to swego rodzaju sprzęgło cierne które potrzebuje chwili zeby wyrównać prędkość trybu który ma byc uruchomiony. Jednak siłownik nie daje mu tego czasu. poza tym synchronizatory w tych sprzętach nie sa juz pierwszej młodości a to nie pomaga przy zamianie grup.

Żeby nie było że sobie wymyśliłem to powiem ci jeszcze że m MF serii 30xx z grupami A/B zerwanie gwintu na dolnym wałku i zsunięcie się trybu od grupy B to częsta przypadłość wśród użytkowników wychodzących z założenia ze skoro nie zgrzyta i nie trzeszczy przy przełączaniu to znaczy że tak można. (myślę że @mariusz to potwierdzi) Mówiąc krótko jakiś idiota żel zaprojektował skrzynie w tych MF. Bo gdyby było to zrobione jak reduktor w c-360 że choćbyś na nim stawał to i tak go nie włączysz a zgrzyty słychać w sąsiedniej wsi t wtedy byłoby oczywiste ze grup w MF serii 30xx nie wypada zmieniać w czasie jazdy. No i może łatwiej by można było przekonać ludzi żeby jeździli tak a nie inaczej.

@katotor masz jeszcze jakieś pytania??

PS. zmiana z żółwia na zająca w czasie jazdy jest juz absolutnie niewskazana z podobnych powodów. Tam nawet nie ma synchronizatorów czyli w trakcie zmiany w czasie jazdy dzieją się jeszcze gorsze rzeczy

#17 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2080 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 05 październik 2010 - 19:04

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy więc jak tam MF ma te biegi sterowne i nazwane co przełączają się pod obciążeniem bez użycia sprzęgła

#18 Share pawelec

pawelec

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1679 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LUB

Napisany 05 październik 2010 - 19:12

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy az teraz normalnie sie boje kupowac MFa z serii 30XX :)
bo zara co urwie, albo zle przelaczy, albo czego nie wlaczy i bedzie po obiedzie! :D

naprawde tak pogmatwane jest z tymi biegami? czy w innych markach tez tak jest?
SPRZEDAM 2szt. wentylatorów osuszających do ziemniaków. info na PW.

#19 Share daras77

daras77

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 195 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łodzkie
  • Zainteresowania:motoryzacja,rolnictwo,sport

Napisany 05 październik 2010 - 21:07

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy rafik 256,bez urazy,ale powiedz mi jak mam ruszyć zestawem 18t pod górkę mf 3065? że to pociągnie,każdy wie,ale nie z 1b.To w myśl twojego tłumaczenia wynika że nie ma możliwości jechać tym ciągnikiem z takim zestawem na grupie biegów B,no chyba że poszukamy "górki"....to jest bez sensu,bo nawet jak włączymy z tej "górki" na B,a potem trafi się bardzo stromo pod "górkę",najzwyczajniej braknie nam redukcji.Ico wtedy? toczymy się w dół.ja przy swoim nie mam pneumatyki

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy Dzisiaj, 17:36
  •  

#20 Share katator

katator

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 866 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice ostrołęki

Napisany 05 październik 2010 - 21:59

Zmiana z A na B i odwrotnie w czasie jazdy

katator tutaj muszę cie zmartwic ale mam 3090 który kilka razy w ciagu roku ciąga składy o łącznej masie od 18 do 22 ton i ruszenie z 1B nie jest dużym problemem. Nie twierdze że zmiana z A na B jest kategorycznie zabroniona bo zdarzyło mi sie to kilka razy ale nie polecam tego robić, a juz kategorycznie odradzam redukcje z B na A w czasie jazdy a ty twierdzisz że można tak robić bez żadnych obaw i tu wprowadzasz ludzi w bład.

Teraz dlaczego twierdze tak a nie inaczej:
- grupy te zmieniane są przy pomocy siłownika hydraulicznego który w ułamku sekundy po otwarciu zaworu z bardzo dużą siłą przesuwa wybierak od grup A/B. W takiej sytuacji jeżeli przesuwany pierścień swoim zębem trafi na ząb w trybie to "wali" w niego z dużą siłą a skuków takiego działania niech kazdy sam się domyśli...
- ktoś mi zaraz napisze że grupy sa synchronizowane ale: synchronizator jest to swego rodzaju sprzęgło cierne które potrzebuje chwili zeby wyrównać prędkość trybu który ma byc uruchomiony. Jednak siłownik nie daje mu tego czasu. poza tym synchronizatory w tych sprzętach nie sa juz pierwszej młodości a to nie pomaga przy zamianie grup.

Żeby nie było że sobie wymyśliłem to powiem ci jeszcze że m MF serii 30xx z grupami A/B zerwanie gwintu na dolnym wałku i zsunięcie się trybu od grupy B to częsta przypadłość wśród użytkowników wychodzących z założenia ze skoro nie zgrzyta i nie trzeszczy przy przełączaniu to znaczy że tak można. (myślę że @mariusz to potwierdzi) Mówiąc krótko jakiś idiota żel zaprojektował skrzynie w tych MF. Bo gdyby było to zrobione jak reduktor w c-360 że choćbyś na nim stawał to i tak go nie włączysz a zgrzyty słychać w sąsiedniej wsi t wtedy byłoby oczywiste ze grup w MF serii 30xx nie wypada zmieniać w czasie jazdy. No i może łatwiej by można było przekonać ludzi żeby jeździli tak a nie inaczej.

@katotor masz jeszcze jakieś pytania??

PS. zmiana z żółwia na zająca w czasie jazdy jest juz absolutnie niewskazana z podobnych powodów. Tam nawet nie ma synchronizatorów czyli w trakcie zmiany w czasie jazdy dzieją się jeszcze gorsze rzeczy

OK. Teraz to ładnie wyjaśniłeś. Tylko ja byłem użytkownikiem 3060 a to jednak parę koników i 2 garki mniej. Ruszenie Tym ciągnikiem z B1 ze sporym obciążeniem to nie lada wyczyn nie wspominając, że sprzęgło po takim manewrze pachniało spalenizną przez jakaś chwilę. Skoro jest tak jak piszesz to rzeczywiście mój błąd.
Czyli ta przekładnia dyskwalifikuje ciągniki ze słabszymi silnikami? Bo po dłużej chwili z większymi ciężarami mamy albo uszkodzoną skrzynię albo sprzęgło do wymiany?? U mnie 3060 wytrzymał 4 lata i 3 tys mth mojego "złego" jak się okazuje użytkowania i nie było żadnych niepokojących objawów. Co prawda zaraz po zakupie był w nim wymieniony kompletny koszyk synchronizatora, ale ja go raczej nie zdążyłem popsuć.
To mam do Ciebie dwa pytania.
1. Czyli ten synchronizator na grupach jest tak jakby dla picu skoro nigdy nie ma czasu żeby zsynchronizować?
2. W którym momencie ruchu dźwigni zmiany grup odbywa się przełączanie grup i teoretyczna synchronizacja? W chwili np. wkładania dzwigni na B czy w chwili przesuwania dzwigni z A na B?

Podobne tematy