Skocz do zawartości

Polecane posty

farmer74    1

Witam.

Mam problem ze skrzynią biegów w MF 3655.Rozebrałem skrzynie i mam teraz pytanie do fachowców bo jedynym uszkodzeniem które widać jest w takiej jakby przekładni w której są dwie małe tarczki z ząbkami wewnątrz i właśnie one są w kawałkach.W instrukcji jest to opisane(po angielsku) że to jest spedshift.Czy to możliwe że te tarczki przekazują napęd na skrzynię?Dodam że biegi mogę niby wrzucić ale ciągnik stoi.

Wcześniej był problem z półbiegiem tzn. po wciśnięciu guzika coś zaczynało piszczeć w skrzyni i jakby sie sprzegło ślizgało, więc go nie używałem bo robota czekała a teraz stanął całkiem i muszę go zrobić.Reszta skrzyni jest ok. Myślałem że to rewers poszedł bo wcześniej podobnie się skończyła jazda ale to naprawiłem i to wygląda dobrze. Pozdrawiam i licze na jakieś podpowiedzi co jeszcze sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukiteam    1

Tak te małe tarczki przekazują napęd na skrzynie. Z Twojego opisu wynika,że rozleciał się spedshift (półbieg). Masz dwa wyjścia 1. Naprawić spedshift co niesie za sobą spore koszty lub 2. Pozbyć się spedshiftu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer74    1

Czyli jak założe nowe tarczki to będzie śmigał. A koszt to chyba nie taki wielki,widzałem podobne

wielością i kształtem w necie to koszt 50-80 zł. za sztuke. Pojade do korbankowa to będe wiedział na pewno. A swoja drogą to napęd na skrzynię w ciągniku o mocy 150 KM to wydaje mi się trochę słaby

no i że padnięty speedshift powoduje unieruchomienie ciągnika to też dziwne.A tak przy okazji rozebranej skrzyni chciałbym wymienic oringi od półbiegów ale nie mogę ich zlokalizować, jedyne uszczelniacze jakie widzę są na tulei z łozyskiem oporowym. Dochodzą tam węże więc to chyba od wspomagania sprzęgła , czy one mają jakiś wpływ na spedshifta?

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kukiteam    1

Jeśli do wymiany są same tarczki to koszty nie będą duże. Ale podejrzewam , że coś jeszcze musi być uszkodzone skoro ciągnik stanął same tarczki nie powinny go unieruchomić, ciągnik wtedy powinien jeździć na wyłączonym półbiegu a na włączonym powinien stanąć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

a moze ma jakis czujnik i jak jest uszkodzony polbieg to on go unieruchamia zeby cos jeszcze nie poszlo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer74    1

Wlaśnie to mnie dziwi , ale nic innego nie jest uszkodzone. jakis czs temu też stanął i wtedy wymieniłem przekładnie od rewersu - zerwało zęby na wałku. teraz to jest w porządku, wewnątrz skrzyni koła zębate są jak nowe, nie mają luzu , więc wymienie tarczki i zobaczymy.Może ktoś ma jeszcze pomysły co sprawdzić , bo drugi raz rozbierać nie ma kiedy,zaraz żniwa a jeszcze walcze z sianem.Aha a gdzie te uszczelniacze od spedshifta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

jak nic nie ma luzu i ma zeby to musi chodzic chyba ze sprzeglo padlo a jak dawales bieg to cos wylo lub cos??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer74    1

Nic nie wyło nie zgrzytało, poprostu wrzucałem bieg i nic po puszczeniu sprzęgła nie było słychac zadnego hałasu.Stało sie to jak wyciagałem kolege,naciągnołem linę i przy oporze lekko szarpnął i tyle. Sprzęgło jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

tylko że te małe tarczki sa od półbiegu a to wysiadło przecież wcześniej. Jak sam napisałeś nie korzystałeś z niego ale na wyłączonym ciągnik jeździł. Jak tam duza tarcza i jej mocowanie? Nie zerwało jej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    190

Jedyne co mogę tu napisać to życzę szcześcia przy składaniu, bo widzę ze się ktoś porwał na remont i nie ma pojęcia :D

 

 


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer74    1

Mariusz(ZDUN) jak wcześniej pisałem już raz naprawiałem skrzynie i wszystko działało, a korzystając z forum chciałem uzyskać jeszcze jakieś wskazówki czy porady. Do tej pory a mam tego MF-a 8 lat jakoś sobie radziłem z usterkami, ale jestem otwarty na każde wiadomości dlatego pytam.

Rafik256 ta większa tarcza nie jest zerwana może troche ząbki są wyrobione ale nie na tyle żeby nie dawała napędu.przy porzedniej naprawie byla wymieniona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez DamianMC16
      Witam,mam problem z ciągnikiem Mccormick Mc 105,podczas mrozu ciągnik zapala bez problemu lecz nie rusza,dopiero po jakimś czasie pracy silnika i ponownym odpaleniu zaczyna jechać.Co może być tego przyczyną?
    • Przez maciekmgg
      Witam,w moim c360 od jakiegoś czasu na 3 biegu słychać charakterystyczne stukanie,pukanie .Teraz moje pytanie czy to sam tryb 3 czy może dyfer do roboty ?
    • Przez Mateo905
      Witam,
      mam problem z moim Masseyem 6120 Dynashift 32x32, rewers przy kierownicy. Wytarł się wodzik od rewersu, tzn nie wrzucał biegów do przodu, do tyłu jeszcze jakoś mu się udawało. Ciągnik rozpołowiłem, wodzik został wymieniony i ten problem zniknął. Pojawił się inny: po puszczeniu sprzęgła, bez żadnego biegu, czyli na luzie, ciągnik aż przygasa, strasznie się męczy, czuć jakby go coś hamowało. Wciskam sprzęgło: silnik pracuje lekko. Biegi udaje się włączyć, ciągnik jeździ do przodu i do tyłu, jednak kiedy podczas jazdy wciskam sprzęgło, to prawie staje w miejscu, tak jakby miał wciśnięty hamulec. Można włączyć WOM, podnośnik również działa. Zauważyłem też, że wraz ze zmianą półbiegów zmienia się obciążenie silnika, tzn na jednym z półbiegów przygasa znacznie mocniej niż na pozostałych.
      Przed wymianą tego wodzika wszystkie inne podzespoły (poza rewersem oczywiście) działy normalnie. Macie jakiś pomysł, gdzie szukać przyczyny? Nie zrobiłem jeszcze pomiarów ciśnień, bo stwierdziłem, że podczas postoju w garażu na czas remontu raczej nie padła pompa, ale w przyszłym tygodniu postaram się załatwić manometry i te ciśnienia zmierzyć. Jakieś wskazówki, co jeszcze sprawdzić?
    • Przez Fendt612
      Mam parę pytań dotyczący silnika Fendt 612
      1.Z jakim momentem powinna być dociągana głowica( na forum wyczytałem że z siłą od 200 od 210Nm, ale nie jestem pewien czy nie za duża)
      2. Z jakim momentem powinny być dokręcane stopy korbowodów
      3. Jaki luz zaworowy należy ustawić
      Bardzo prosze o odp.
    • Przez Preedom
      Witam,
      po wymianie oleju hydrauliki (Fusch Agrifarm STOU 10W30) i filtra oleju świeci się czerwona kontrolka od braku ciśnienia w skrzyni biegów oraz zielona kontrolka napędu na cztery koła. 
      Nie da się:
      - zmienić żółw/zając (cały czas żółw)
      - nie da się wyłączyć napędu na cztery koła
      Działa:
      - Podnośnik
      - wspomaganie kierownicy
      - sprzęgło
       
      Ktoś ma jakieś pomysły? Od czego zacząć diagnozę?
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.