Z7245

Przedni most Carraro 20.16 w Proximie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Z7245    10

Witam

Mam pytanie do posiadaczy zetorów Proxima POWER i PLUS. Jak wam sprawuje się ten przedni most czy nie słychać jakiś zgrzytów gdy podczas jazdy skręcacie koła na włączonym przednim napędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam carraro w zetorze 7340 i słychać takie miauczenie w zetorze takim samym starszym terz tak jest i tak mysi być najprawdopodobniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

to jest jak najbardziej normalne w tych mostach i nie masz się czym przejmować mosty mają blokady samoczynne i przy mocnym skręcie kół i włącz=onym napędize zaczyna zaciska tarczki i uruchamia blokadę ale nie przejmuj się tym


Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majranjd    8

"miauczenie" jak to @grzesiek7340 określił to pewnie efekt szybszej jazdy (na 3 i wyższych biegach) i jest ono słyszalne w kabinie, natomiast te zgrzyty pewnie słychać na zewnątrz.

Wszystkim posiadaczom pneumatycznie włączanego przedniego napędu polecam dbanie o szczelność układu (jeśli w ogóle to możliwe). Regularne rozpoczynanie jazdy bez czekania do momentu napompowania instalacji=wyłączenia napędu, może skończyć się remontem przedniego mostu.

Tak poza tym unikajcie jak ognia tego typu rozwiązań.


DEZERTER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z7245    10

Ja mam farmtraca i tam włącza się przedni napęd elektro-hydrauliczne. A o most się pytam bo taki sam jak w zetorze siedzi w farmtracu. A u mnie rypi strasznie oczywiście w kabinie nie słychać ale na zewnątrz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszs88    3

chłopaki ja dziś rozebrałem blokadę bo zgrzytało również jak u was i co wyszło...wyszło to że oba koła ciągneły...mechanizm się nie rozłanczał...powinny byś satelity zamiast tego gówna co jest...zetor 10245 jutro więcej napisze co i jak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Jeśli to blokada cierna to pracuje stale i się nie rozłącza, chyba że różnica oporów przekroczy siłę blokowania tarczek :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomaszs88    3

tego to akurat nie wiem ale jak się zkręcało to ta tak draczało że szkoda mówić...kupiliśmy te satelity podkładki itd. i wporządku:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr123283    0

ten most karraro to jakies badziewie słabo działa mechanizm ruznicowy na napedzie to opony na zakrecie to tnie asz boli

 

/10% za rażące orty i posty bez uzasadnienia/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Filemon2    0

Ja tez miałem problem z takim zgrzytaniem tych terczek blokady w przednim moscie w forterze.Ale okazało sie ze na własne zyczenie.Nalałem hipolu.Po zmianie na własciwy problem zniknal tak nagle jak nagle przyszedł.Tak ze sprawdzcie koledzy sobie co tam macie nalane.Tam ma isc taki olej jak np do koparko ładowarek do tylnych mostów z mokrymi hamulcami.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomal89    0

Jeśli to blokada cierna to pracuje stale i się nie rozłącza, chyba że różnica oporów przekroczy siłę blokowania tarczek :D

jerzeli olej w moście nie był wymieniany to rypi i bedzie cieło opony wymieniłem olej i problem ustał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z7245    10

Tak po wymianie oleju problem się rozwiązał i teraz już ponad 300 godzin po wymianie i żadnych zgrzytów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomal89    0

rozwiązał rozwiązał:) jak zaczyna zgrzytać i skrzypieć to pierwszy znak żeby oliwke wymienić w moście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

A jakim olej zastosować do 7745 z mostem ciężkim i blokadą nospin?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomal89    0

Ja bym nalał claas bls, albo lotos parus, ewentualnie aral fluid hgs

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateusz1122    15

witam wymienial ktos te tarcze w przednim moscie duzy koszt tego zetor proxima 8441 wymiana oleju nic nie pomogla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecha    110

A jakie masz objawy kolego bo mi mówią niektórzy że nasza forterra 11441 wyje. Mam zamiar wymienić olej i zastosować Fuchs supergear.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      Mam problem z nabiciem ciśnienia powietrza  w zetorze 8540. Czasami dobije po jakimś dłuższym czasie i jest ok. Stawiam na zawór zwrotny w sprężarce. Czy czyszczenie i smarowanie ma sens czy odrazu wymieniać na nowy?
    • Przez ZielakKujawy
      Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 
    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj