Skocz do zawartości

Zdjęcie

zółw, zając- PROBLEM


174 odpowiedzi na ten temat

#1 Share grodzioman

grodzioman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 23 luty 2010 - 13:52

zółw, zając- PROBLEM Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zółw, zając- PROBLEM Dzisiaj, 19:16
  •  

#2 Share czajus

czajus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KŁODAWA

Napisany 23 luty 2010 - 15:39

zółw, zając- PROBLEM kolego ja mam podobny problem rozłącza mi się w zetorze 12045 napęd a jeżeli pracuje na żółwiu to nie co to może być ?

#3 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 23 luty 2010 - 15:54

zółw, zając- PROBLEM Nie spawaj ja co 2 lata praktycznie naprawiam ale jednak daje duże oszczędności.Przyczyną może być za mało oleju,słaba pompa albo uszkodzona uszczelka manżektorowa. Za mało oleju to na górkach będzie się włączał.Ciśnienie możesz sprawdzić z tyły na WOM,w jedną z rurek wkręcić zegar,minimalne ciśnienie to 10 bar [nie jestem pewien.A uszczelka znajduję się na tłoczku,pod śrubą do regulacji taśmy masz dekielek ok 8X8cm z 4 śrubkami 8mm.Jak odkręcisz to ci odskoczy bo masz tam sprężynę,weź kombinerki i wyciąg tłoczek i zmień uszczelkę i oring.Jak będzie luźna taśma to będzie ciągną tak jakby na sprzęgle,a służy do zahamowania kosza żółwia.U czajusia to pompa albo pierścienie są wyrobione albo pęknięte i ciśnienie ci ucieka,może uszczelka.jak włączysz żółwia to masz ciśnienie, jak zająca to ciśnienie ucieka gdzieś.Tylko pytanie w którym miejscu.

#4 Share marcin8410

marcin8410

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów

Napisany 23 luty 2010 - 16:10

zółw, zając- PROBLEM @czajus jeżeli zmieniałeś kiedyś tą przystawke na której wisi bęben to morze ona jest winna są dwa rodzaje róznią się wys zatoczenia i po przykręceniu do skrzyni ciśnienie ucieka poprzez nie dociśnięte oringi , ja tak miałem lub tak jak pisze @tomek73

#5 Share czajus

czajus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KŁODAWA

Napisany 23 luty 2010 - 16:14

zółw, zając- PROBLEM koledzy dodam ze napęd rozłancza się szczególnie w upalnie dni jak wykonywałem orke na zimę nie było tego problemu

#6 Share marcin8410

marcin8410

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 78 postów

Napisany 23 luty 2010 - 16:20

zółw, zając- PROBLEM @czajus to w takim razie pierscienie i tuleja na bębnie ,lub słaba pompa ( sprawdz na niej ciśnienie)

#7 Share czajus

czajus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KŁODAWA

Napisany 23 luty 2010 - 16:33

zółw, zając- PROBLEM pierscienie sprawdzał majster i stwierdzil ze dobre a czy pompa to będzie ta sama co od podnośnika ?

#8 Share grodzioman

grodzioman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 23 luty 2010 - 17:03

zółw, zając- PROBLEM

kolego ja mam podobny problem rozłącza mi się w zetorze 12045 napęd a jeżeli pracuje na żółwiu to nie co to może być ?


JA MAM tak podobnie z przednim napedęm. Muszę wyłaczyć pompę główną aby włączył się przedni napęd. Dziwne ale prawdziwe. Dopiero po tym jest cisnienie oleju na przystawkę.

Nie spawaj ja co 2 lata praktycznie naprawiam ale jednak daje duże oszczędności.Przyczyną może być za mało oleju,słaba pompa albo uszkodzona uszczelka manżektorowa. Za mało oleju to na górkach będzie się włączał.Ciśnienie możesz sprawdzić z tyły na WOM,w jedną z rurek wkręcić zegar,minimalne ciśnienie to 10 bar [nie jestem pewien.A uszczelka znajduję się na tłoczku,pod śrubą do regulacji taśmy masz dekielek ok 8X8cm z 4 śrubkami 8mm.Jak odkręcisz to ci odskoczy bo masz tam sprężynę,weź kombinerki i wyciąg tłoczek i zmień uszczelkę i oring.Jak będzie luźna taśma to będzie ciągną tak jakby na sprzęgle,a służy do zahamowania kosza żółwia.U czajusia to pompa albo pierścienie są wyrobione albo pęknięte i ciśnienie ci ucieka,może uszczelka.jak włączysz żółwia to masz ciśnienie, jak zająca to ciśnienie ucieka gdzieś.Tylko pytanie w którym miejscu.


Tomek73 gdzie jest ta uszczelka manżektorowa. Dekielek odkrece i wymienię tylko prosił bym o nazwy albo numer katalogowy uszczelki i oringu. Jak mocno powinna być naciagnieta tasma? I jak sprawdzić cisnienie w mikropompce i jakie jest prawidlowe. Z góry dzięki.

#9 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 23 luty 2010 - 18:26

zółw, zając- PROBLEM W katalogu na wzmaczniaczu pozycja 63 nr.0086.126.047 uszczelka kołnierzowa oring 11,3X2,4 mm pod schodkami, od strony rozrusznika,niżej śruby do regulacji taśmy żółwia,[nakrętka na klucz 24 śruba trzpień na 11]jest taki dekielek ok 8X8 cm na cztery śruby 8mm na klucz 13 wytłoczony na zewnątrz na okrągło.Po odkręceniu wypcha ci go bo jest w środku sprężyna,i tam jest ten tłoczek,sprężyna dociska go.

Taśma dokręcona na zgaszonym silniku.najpierw popuść jak będzie luźna to dokręć z 2-3 obroty śruby.

Z tyłu jak wchodzą rurki do WOM to w jedną z nich trzeba wkręcić zegar tam się sprawdza ciśnienie na mikro pompie.

Pompa do żółwia i napędu to jest w skrzyni i trzeba rozpołowić żeby ją wymienić nazywa się mikro pompa i jest dwa rodzaje różni się zęmbami na kole.

#10 Share daro74

daro74

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 23 luty 2010 - 19:13

zółw, zając- PROBLEM

Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!

myślę, że powinieneś na początek przeprowadzić regulację taśmy od wzmacniacza, która służy do zatrzymania bębna , robisz to tak jak pisał tomek73 z tym że do regulacji musisz wymontować sprężyne od taśmy i założyć pokrywkę następnie dokręcasz śrubę do oporu i luzujesz o ok 1,5 obrotu, dopiero po regulacji zakładasz sprężynę.
szkoda, że przy wymianie tarczek i taśmy nie zmieniłeś mikropompki, możesz sprawdzić ciś od mikro wkręcając w pokrywę od skrzyni zegar w miejsce czujnika po lewej stronie zapalasz traktor i włączasz żółwia powinno być 10-12 atm następnie włączasz zająca i widzisz czy masz spadek ciś, włączasz jeszcze przedni napęd i widzisz czy ubywa ciś jeśli będziesz miał ok 8 atm to może być, jednak 5-6 już nie da rady. próbę zrób na ciepłym oleju.
ale prawdę mówiąc wzmacniacz w 1614 jest za słabą konstrukcją ponieważ taki sam jest w 912 i tam jakoś daje radę, jeśli nie chcesz go często naprawiać a możesz się bez niego obejść proponuję przeróbkę na wałki.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zółw, zając- PROBLEM Dzisiaj, 19:16
  •  

#11 Share grodzioman

grodzioman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 23 luty 2010 - 20:32

zółw, zając- PROBLEM

myślę, że powinieneś na początek przeprowadzić regulację taśmy od wzmacniacza, która służy do zatrzymania bębna , robisz to tak jak pisał tomek73 z tym że do regulacji musisz wymontować sprężyne od taśmy i założyć pokrywkę następnie dokręcasz śrubę do oporu i luzujesz o ok 1,5 obrotu, dopiero po regulacji zakładasz sprężynę.
szkoda, że przy wymianie tarczek i taśmy nie zmieniłeś mikropompki, możesz sprawdzić ciś od mikro wkręcając w pokrywę od skrzyni zegar w miejsce czujnika po lewej stronie zapalasz traktor i włączasz żółwia powinno być 10-12 atm następnie włączasz zająca i widzisz czy masz spadek ciś, włączasz jeszcze przedni napęd i widzisz czy ubywa ciś jeśli będziesz miał ok 8 atm to może być, jednak 5-6 już nie da rady. próbę zrób na ciepłym oleju.
ale prawdę mówiąc wzmacniacz w 1614 jest za słabą konstrukcją ponieważ taki sam jest w 912 i tam jakoś daje radę, jeśli nie chcesz go często naprawiać a możesz się bez niego obejść proponuję przeróbkę na wałki.




Daro74 słuchaj mikro pompkę muszę wymieniać raz na 1,5 roku. Szybko okropnie pada. Ciągnik pracuję tylko w pługu i w 4,5m talerzówce i przyczepie 30m3 do zielonek. A jak przeróbkę na wałki? Słyszałem coś o tym że zamiast tarczek coś się wstawia ale co? Oświeć mnie z góry dzięki :P

#12 Share daro74

daro74

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 23 luty 2010 - 21:00

zółw, zając- PROBLEM demontujesz kpl wzmacniacz , jeden wałek z tarczą montujesz w miejsce wałka sprzęgłowego, czyli wstawiasz go w podporę która jest przykręcana na 5 śrub M8 w twoim przypadku musi to być wałek grubszy na tarczę sprzęgła,a drugi wałek wstawiasz pod pokrywkę która jest przykręcana na imbusy ale żeby go włożyć musisz obciąć tulej od tej pokrywy ten wałek musi być dobrany do skrzyni 3 lub 4-ro biegowej, obydwa wałki się łączą i zastępują wzmacniacz, ważna rzecz nie zaślepiasz żadnych otworów tylko musisz na rozdzielaczu ustawić położenie żółwia

#13 Share grodzioman

grodzioman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 24 luty 2010 - 07:58

zółw, zając- PROBLEM W sobotę na warsztacie zobaczymy co go boli. :P Dzięki wszystkim za pomoc.

#14 Share czajus

czajus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KŁODAWA

Napisany 24 luty 2010 - 11:43

zółw, zając- PROBLEM panowie zapomniałem jeszcze o jednym na obrotomierzu jarzy się druga lampka od lewej czy to jest ciśnienie na pompie ?

#15 Share grodzioman

grodzioman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 24 luty 2010 - 17:03

zółw, zając- PROBLEM Jaki kolor lampki?

#16 Share daro74

daro74

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 82 postów

Napisany 24 luty 2010 - 18:55

zółw, zając- PROBLEM

panowie zapomniałem jeszcze o jednym na obrotomierzu jarzy się druga lampka od lewej czy to jest ciśnienie na pompie ?

czujnik ciś od mikropompki masz pod podłogą w pokrywie skrzyni biegów po lewej stronie, ściągnij kabel to będziesz wiedział czy od tego jest ta kontrolka.
jednak objawy wskazują, że masz mikro do wymiany, oraz do naprawy wzmacniacz, ponieważ na zającu masz duży ubytek ciś skoro przedni napęd masz tylko na żółwiu.

#17 Share czajus

czajus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:KŁODAWA

Napisany 25 luty 2010 - 08:17

zółw, zając- PROBLEM

czujnik ciś od mikropompki masz pod podłogą w pokrywie skrzyni biegów po lewej stronie, ściągnij kabel to będziesz wiedział czy od tego jest ta kontrolka.
jednak objawy wskazują, że masz mikro do wymiany, oraz do naprawy wzmacniacz, ponieważ na zającu masz duży ubytek ciś skoro przedni napęd masz tylko na żółwiu.

napęd tez mam na zającu ale w upalne dni jak orze na zającu to rozłanacza naped a jak są chłodne dni jest ok

#18 Share HornetZnawca

HornetZnawca

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów

Napisany 03 marzec 2010 - 11:25

zółw, zając- PROBLEM też mam problem z wzmacniaczem...jak dam na żółw to sie ślizga i nie da rady jechać...a jak na zająca to jedzie normalnie co może być? aha i czy w 1634 skok tej wajchy od wzmacniacza jest taki mały czy tylko u mnie bo to tylko pare cm i opór:/

#19 Share grodzioman

grodzioman

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 03 marzec 2010 - 16:10

zółw, zając- PROBLEM Odpowiedź masz kolego wyżej. :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
zółw, zając- PROBLEM Dzisiaj, 19:16
  •  

#20 Share tomek73

tomek73

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7797 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pod Wałbrzychem Dolnośląskie

Napisany 03 marzec 2010 - 22:23

zółw, zając- PROBLEM Podejrzewam że masz spalone tarcze albo wyrobione pierścienie musisz rozebrać.W 1634 jest mały skok dźwigni.

Podobne tematy