Polecane posty

Grabcio    28

Mój ciągnik ze względu, że ma szybką skrzynię cały czas jeździ na wzmacniaczu, u mnie już ze 6 lat a nie wiadomo i le w Danii tak jeździł i nic złego z nim się nie dzieje. Na zająca przełączam głównie tylko na szosie i wszystko działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolid20    98

Na chomiku jest dostępna instrukcja do ursusa 385 i pochodne wg mnie tam to jest wszystko opisane jak należy. osobiście używam żółwia po prostu kiedy potrzebuję zwolnić lub ciągnik ma za ciężko w każdych pracach i odpukać na razie działa bezproblemowo.


-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klausz    0

Cześć. Jestem tu nowy więc pozdrawiam najpierw Wszystkich.

 

Mam taki problem, iż jak wyreguluję taśmę wzmacniacza to żółw działa ok, ale na zającu czuję że jakby nie puściła taśma (ciągnik blokuje jakby był na ręcznym).

Jak znowu popuszczę taśmę to zając działa (tak teraz wszystko zaorałem) ale za to żółw nie.

Czy odkręcając tę pokrywkę z lewej strony skrzyni biegów (C-385 ) tam gdzie jest ta sprężyna od taśmy wzmacniacza momentu, to normalne że wylatuje olej?

Czy rodzaj oleju w skrzyni jest bardzo ważny (mam LUX 10)?

Według mnie ciśnienie jest ok, tarcze są zaciskane za zającu, jedynie co to chyba coś nie tak z tym siłownikiem co cofa sprężynę i taśmę luzuje.

 

Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Kto ci doradził ten LUX? czy inicjatywa własna :)  wywal go i wlej Hipol 80w90

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klausz    0

Niedawno kupiłem ten ciągnik i poprzedni właściciel go nalał.

Czemu, jest taki zły?

Myślisz że to może być powód błędnie działającego wzmacniacza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

LUX to olej typowo silnikowy.Ale to jest tylko olej bez niczego,nie czyści,nie chroni,nie zabezpiecza nic nie robi.Nawet źle jest go lać do silnika a do skrzyni tym bardziej.

http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/ORLEN_OIL_LUX_10.aspx


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klausz    0

OK. Rozumiem.

Pierwsze co w poniedziałem wymienię na HIPOL 6 (chyba będzie dobry?).

Może problemy wtedy ustąpią.

 

Jak spuszczę ten stary LUX to muszę coś przed zalaniem nowego zrobić, (np. przepłukać czy coś?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Tak. Najlepiej przepłukać bo sa to zupełnie inne oleje. Hipol 6 będzie dobry. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Rozgrzej olej w skrzyni, i wypuść.Pamiętaj o filtrach.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klausz    0

Chyba jednak zostanę przy zlaniu cieplego i wymienic filtry,co? bo przepłukać to chyba trochę problematyczne.

Myślicie że to załatwi problem wzmacniacza momentu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Rozgrzej olej w skrzyni,wypuść a w międzyczasie odkręcaj filtry.Z przepłukaniem to nie za bardzo.Tak i tak coś tam zostanie także nic nie rób tylko zalewaj hipolem i powinno być dobrze.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

witam panowie nie dawno kumpel zakupił ursusa 1222 i nie działa wzmacniacz to znaczy wogule ciągnik nic nie reaguję a wajcha chodzi normalnie, dodam też, że jak włącza wom to dwiema wajchami od wom i od żółwia, ponieważ jak włączy tylko tą od wom-u to wom załącza się dopiero po około 10-12 sekundach i bardzo powoli startuje. Jak naprawić ten wzmacniacz i co może być przyczyną, że wogulę nie reaguje i dlaczego wom tak wolo startuje??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Brounter    18

Wom podczas załączania korzysta ze sprzęgła hydraulicznego więc pare sekund potrzeba na dojście oleju. Jak opisałeś że wom startuje dopiero po 12 sekundach to ciągnik jest na jałowych czy wyższych obrotach? Co do wzmacniacza to częstym przypadkiem podczas kupowania używanych ciągników jest to że sprzedający wcześniej usuwają cały mechanizm a potem go oddzielnie odsprzedają ( całość to koszt około 2 tys)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ciągnik jest na obrotach maksymalnych, że mało silnik z obudowy nie wyskoczy, podam przykład pracuje sobie z agregatem aktywnym opuszczam agregat i ...... gdy włączę wom tylko jedną wajchą to ciągnik na maks obrotach stoi i dopiero po 8 może 10 sekundach zaczyna się włączać i co jest najciekawsze bardzo powoli wałek startuje, a gdy włączę obiema wajchami to dosłownie po 2 sekundach mam już włączony wom na maks obrotach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a dlaczego im dłużej jeżdże na wzmacniaczu tym on słabiej ciągnie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie czeka Cię nic innego jak rozpoławianie ciągnika. Jak przełączasz krótką dźwignię olej przestaje napierać na tłok hamulca taśmy. Oznacza to, że mikropompa nie ma już swojej nominalnej wydajności. Ja jestem kilka dni po rozpoławianiu ciągnika. Robiłem wszystko, co ma związek z wom i wzmacniaczem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

przecież olej napiera jak jest żółw włączony na tłoczek bo musi zacisnąć taśmę a na zającu jest taśma luźna tak ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

To sprężyna napina taśmę. Po przełączeniu na żółwia olej nie idzie na tłoczek tylko kierowany jest do womu i dlatego działa szybciej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

a co się wymienia we wzmacniaczu. a powiedz mi jeszcze dlaczego wom się nie zatrzymuje u mnie tylko się cały czas kręci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Kręci cały czas, bo uszczelnienia do wymiany. Trzeba wymienić oringi 180x3, uszczelki manżetowe(wiedzieć jakie, bo są 2 rodzaje), pierścienie tłokowe 65 wąskie z tuleją oraz tłoczki. Sprawdzić stan tarczek. We wzmacniaczu jest podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

koledzy powiedźcie mi jeszcze dlaczego olej się szybko nagrzewa w skrzyni biegów jak się jeździ na żółwiu pszeciej jak się załącza zółwia to olej już tam nie idzie pod ciśnieniem?? i jeszcze pytanie gdziekosz_satelit_wzmacniacza_momentu_kpl_c_3się zazębia ten duży tryb te koło takie za satelitkami ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Te koło z satelitami pracuje w kole koronowym na wałku sprzęgłowym.   https://www.google.pl/search?q=0080126107&client=opera&hs=G4G&channel=suggest&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=TYWiVL-pJ4W1UeuwhMAL&ved=0CAUQ_AU

Zębatka z tyłu wchodzi zaś w tarczki bębna wzmacniacza. Kolego masz może schemat do tego ciągnika, bo jak nie to możesz sobie pobrać z internetu pod nazwą katalog części ursus 902 904. W 6 cylindrowych jest tylko więcej tarczek chyba w womie i wzmacniaczu. Plik ma 15 MB a jak jej nie ma to mogę Ci kiedyś przesłać.

 

Jak słyszysz na wolnych obrotach takie "rugotanie" i "trakotanie" w skrzyni  cichnące po wciśnięciu sprzęgła, także w momencie gaszenia to do wymiany jest wałek i ewentualnie to koło. Ktoś inteligentny projektował wałek i dał 0,5mm krawędzi oporowej dla tego koła i przez hamulec dociskający to koło ta krawędź się po prostu ścina. gdyby było tam ze 2-3mm, bo miejsca jest to problemu by nie było. Wydaje mi się, że olej cały czas ściska tarczki w bębnie wzmacniacza, ale pewności nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przeanalizowałem cały wzmacniacz momentu każdą podkładkę uszczelkę i tryb i wnioskuje, że jest to bardzo dobra i żywotna przekładnia jeśli się o nią zadba i wie się jak jej używać. ;) Ale nie wiem jednego <_<  ,dlaczego nie można jeździć długo na wzmacniaczu dlaczego nie wolno na nim zmieniać biegów itp.itd. Przecież na żółwiu tarczki się luzują i są w oleju ciągną satelitki, które też są w oleju i jak się jeździ na żółwiu to zachodzi wszystko mechanicznie więc jak dla mnie można jeździć na tym cały dzień jeśli komuś np brakuje podczas koszenia biegu między 2 a 3 szosową to 3 żółw i git. może nie wolno na tym długo jeździć bo po prostu części są słabe i się szybko zużywają czy co? Niech mnie ktoś olśni proszę :rolleyes:  ???!!!

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja jeździełm non stop  na żółwiu w polu, używałem go jako półbiegu.  Ale dosłownie co 500 mth musiałem wymieniać tarcze, powód bez nadziejny materiał z którego sa zrobione tarcze, i za niskie ciśnienie oleju do sterowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Ja swoim jeżdżę już 6 lat non stop na zółwiu, a nie wiadomo ile ktoś tak jeździł kiedyś i jak narazie (odpukać) żadnych problemów z ciągnikiem nie ma. Na zająca zazwyczaj przełączam na szozie ze względu na to, że posiadam szybką skrzynię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Szymon94
      Mam pytanie odnośnie pokrywki bocznej skrzyni biegów Ursus 1224. Chodzi o pokrywkę z prawej strony na korpusie skrzyni przekładniowej. Chciałbym ją zdemontować i obejrzeć wzmacniacz momentu. Do pokrywy jest przykręcona rurka olejowa. Od czego ona jest, to powrót oleju? Można tą pokrywkę zdemontować bez obaw że tam od tej rurki jakiś nypel nie odpadnie?
    • Przez Lukas1995
      Witam pacjent tak jak w tytule po wymianie sprzęgła nie idzie włączyć biegów dodam że przy wciskaniu sprzegła silnik przystaje na wciśnietym sprzegle traktor nie chce odpalić a gdy puszcze zapali gdzie szukać przyczyny ??? tarcz i docisk wymieniony został
    • Przez Andrzej66Lud
      Witam, wymieniam sprzeglo w mtz starego typu, czy założyć nowy typ czy słoneczko.  Które z nich jest lepsze. Zdjęcia różnych rodzajów dla podglądu 



    • Przez ursusikc330m
      Witam,co może być przyczyną że nie chce przeżucić z żółwia na zająca ani na zimnym ani na ciepłym jak jest włączony przedni napęd i przełoże dźwignie na zająca to gaśnie kontrolka od napędu i wyłącza przedni napęd ciśnienie w mikropompce chyba jest odpowiednie bo kontrolka się nie zapala,pacjent to Ursus 1634 
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj