Skocz do zawartości

Zdjęcie

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?


918 odpowiedzi na ten temat

#521 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 16 wrzesień 2015 - 11:50

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Ok ja już siedzę cicho.

Miska była blaszana czy blaszana wstawka nad miską? 

Miałem 4011 i micha była żeliwna, możliwe że nie był to oryginał.


KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Dzisiaj, 11:49
  •  

#522 Share a1fe26c2

a1fe26c2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 935 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 wrzesień 2015 - 17:02

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

W sześćdziesiątce po moim Dziadku jest żeliwna misa olejowa w silniku.


Mistrzem jesteś w tym, co robisz codziennie! Kiedy wszyscy myślą tak samo, to pierwszy krok do katastrofy.


#523 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1755 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 16 wrzesień 2015 - 17:33

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Ja pamiętam duże fiaty 125p z biegami przy kierownicy i silnikiem 1300, więc nie ździwiłbym się, gdyby była C-4011 z blaszaną miską. Ale w blachami głębokotłocznymi zawsze był za komuny problem, więc jest to mało prawdopodobne. Raczej blaszane denko miski i to jako przeróbka, a nie fabryka.

 

Co do poldka - silnik poloneza wywodzi się wprost z fiata Berlina i nie był już nowoczesny ani oszczędny, gdy kupowaliśmy licencję na Fiata 125. Włosi oferowali dwuwałkowe silniki mirafiori 1300ccm 100KM, ale nasi chcieli taniej. Tak samo było z ciągnikami. Kupiliśmy całą serię MF a potem nie było zgody z Moskwy na uruchomienie produkcji, bo konkurowalibyśmy z zetorem, Belarusem i Fortschrittem w kategoriach 60, 70, 80 i 100KM. MF w swoim czasie był lepszy i nowocześniejszy, dlatego wstrzymano wdrożenie. Przeszedł tylko MF255 jako nie konkurujący z niczym poza C-360, bo już Zetor 5011 czy 5211 to inna kategoria mocy  i wagi.

Żeby oceniać co byłoby lepsze czy gorsze, trzeba wziąć pod uwagę realia gospodarcze i polityczne tego czasu.



#524 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2723 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 16 wrzesień 2015 - 20:22

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

1.3 100 koni w seryjnym fiacie z lat 70/80? Oświeć mnie proszę bo nie wierzę



#525 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 16 wrzesień 2015 - 20:44

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? pawel885

Piszesz tak chyba mądry nie jesteś,

 

w c360 sprężarki są bardzo mało wydajne, a 3P ma świetną sprężarkę, ja mam ustawione na butli 0,7 MPa powietrza mi nigdy nie zabraknie, a co do silnika, to on jest tak sprawny, że przeskoczy c 360 jak nic, i to nie jest to że ja się chwalę tylko tak jest, mimo to że mniej koni, a spalanie 3p ma u mnie 40 litrów na ok 10 mtg, ja go tak rżnę że to nieporozumienie, obroty na silniku 2600obr/min i myślisz że się coś dzieje? Ja jeżdżę nim z beczką 6 tys, już rok, ostanie 2 tyg cały czas, i co? leje się mało i się jeździ, niezależnie jak ma ciężko nie zadymi,  a weź c360 jak ma ciężko zaraz kopci (i mi nie gadajcie że nie) bo sam mam c330 nową pompę wtryski, i jak przyładujesz mu to dymi na czarno, a czarny dym to straty niespalonego paliwa jakby założyć rotacyjną pompę do c360 to  by było coś, 

 

Nie jeden do mnie przychodził, co ty z nim zrobiłeś że to tak chodzi?? Chodzi i tyle ;) Nagram dla was kilka filmów :) 

 

 



zrobiłem nim przez pół roku przeszło 500 mtg 



#526 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1451 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 16 wrzesień 2015 - 20:54

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

:rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes: . lata jezdzilem jednym i drugim i moge powiedziec tylko jedno-bajki opowiadasz...


buk, humor ,seks ,rokendrol.


#527 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 16 wrzesień 2015 - 20:57

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

W pompa c-360 nie lubi nagle dużej dawki paliwa   nie potrafi porządnie tego spalić dlatego c-360  jeździ sie na stosunkowo niższych obrotach (2tyś maks)  większe obroty  z 60-tki robi się smok na paliwo co innego 3P  że trzeba cały czas go trzymać  na obrotach wtedy mam moc do stwierdzenia dawida się zgadzam.Jeden gościu na YT wstawił z pracy na pompie rotacyjnej w c-360  była równiejsza praca ciekawe jak spalanie było by na pewno przybliżone może ciut większe



#528 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 17 wrzesień 2015 - 06:57

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Silnik c-360 to stara konstrukcja z lat kiedy nikt nie przejmował się ekologią. Przy dodaniu gazu czy maksymalnym obciążeniu praktycznie każdy silnik z tamtych lat puszczał dyma nawet zetor i nie był to żaden feler. Nawet silniki zetora kopciły tyle że zetor zmodernizował pompę wtryskowa wprowadzając w regulatorze obrotow korektor negatywny który ma za zadanie zmniejszyć zadymienie. I robi to jako tako kosztem dynamiki silnika.

Co do silnika kupna silnika przez polaków do fiata to fakt mieli lepszą możliwość ale 1,3 100 koni znaleźć nie mogę. Dopiero 1,6.

 


KPK Kumurun Team

#529 Share pawel885

pawel885

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2723 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowieckie

Napisany 17 wrzesień 2015 - 08:00

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Pompa rozdzielaczowa  była dużo nowocześniejszym rozwiązaniem, dawka paliwa nie rosła wraz z obrotami, precyzyjnie dawkowała paliwo na każdy cyl, co przenosiło się na mniejsze zużycie paliwa, nawet zetor jej nie miał  ;) Więc Adi96 nie pisz głupot że 60-tka na pompie roto paliła by więcej... Mam Renault 3cyl i 2500 fabrycznie łapie bez problemu, więc 2600 to nie zabójstwo ale mocy tym mu nie dodasz, jedynie szybkości



#530 Share jahooo

jahooo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1755 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Krasnystaw - lubelskie

Napisany 17 wrzesień 2015 - 19:05

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Fakt, 1300 miał 68KM, około 100KM wyciągała Alfa z silnika o takiej pojemności, ale to był zupełnie inny silnik z blokiem aluminiowym. Co nie zmienia faktu, że na tamte czasy ten silnik był nowy , nowoczesny i oszczędny. Wystarczy porównać to do kupionego przez nas silnika 1300 55KM

 

Tu cytat o tym silniku alfy:

"Po okresie dominacji wersji 1600 Alfa Romeo zdecydowała się na wprowadzenie wersji 1300. Skrócono skok cylindra do 67,5 mm. Po za tym bez zmian w porównaniu z poprzednikiem. Rzecz jasna moc maksymalna spadła do 96KM przy 6000obr, a v max do 175 km/h."

 

Pompa rotacyjna ma zupełnie inny regulator obrotów oraz wyższe cisnienie wtrysku i krótszy czas wtrysku do cylindra. Powoduje to lepsze odparowanie paliwa i w konsekwencji jego lepsze spalanie. Regulator ciśnieniowy ma także mniejszą bezwładność, w związku z tym nie podaje pełnej dawki paliwa, aż do momentu zwiększenia obrotów, tylko szybko koryguje w dół wraz ze wzrostem szybkości. Polepsza to trochę dynamikę silnika, ale po C-360 bym się cudów nie spodziewał, bo silnik musi być konstrukcyjnie przystosowany - skok tłoków, stopień sprężania, masa układu korbowo-tłokowego. Natomiast ci co przerobili na pompy roto chwalą sobie równomierniejszą pracę i oszczędność w lżejszych pracach.


Edytowany przez jahooo, 17 wrzesień 2015 - 19:16.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Dzisiaj, 11:49
  •  

#531 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 18 wrzesień 2015 - 06:15

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

No właśnie. Mniejsze spalanie na rzędowej  pompie to tylko kwestia jakości wykonania czy konstrukcji.  Ogólnie zasada działania jest identyczna z tą różnicą że rotacyjna ma jedną sekcję, rozdzielacz i jeśli się nie mylę zmienny początek tłoczenia paliwa.  To gdzie i w jakiej ilości były spotykane zależy głownie od marki. Jedne preferowały takie a drugie srakie. Obie miały wady i zalety. Ciekawe jest to ze np. w tirach spotyka się praktycznie tylko pompy rzędowe. Wcale nie są one zacofane czy złe.

Ogólnie nie ma się co podniecać jedne i drugie odchodzą do lamusa.


KPK Kumurun Team

#532 Share Adi96

Adi96

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 681 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Ciągniki Polska motoryzacja,Mechanika,Fotografia

Napisany 18 wrzesień 2015 - 11:35

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

pawel885 Nie napisałem  że będzie większe napisałem że może być ciut większe czyli nie jestem pewien.



#533 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 18 wrzesień 2015 - 11:43

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Nawiasem mówiąc w pompie sekcyjnej bez wzgędu jakie by nie były obroty dawka jest taka sama. Zmienia się ona tylko wraz z obciążeniem silnik . Czyli każde przyśpieszenie, górka czy twardsza ziemia powoduje zwiększenie dawki i to w każdej pompie wtryskowej bez względu na konstrukcję.

Same spalanie nie zależy od rodzaju pompy a jej precyzji wykonania, konstrukcji i ustawienia.


KPK Kumurun Team

#534 Share Genius9872

Genius9872

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 238 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Bobowiska

Napisany 19 wrzesień 2015 - 11:47

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

tutaj jak najbardzie seweryn z tobą się zgodzę! wszystko zależy od jakości wykonania precyzji i samego ustawienia a jak wiadomo za PRL polski przemysł motoryzacyjny nie grzeszył tymi cechami, stąd różnice w spalaniu ursus/zetor chociaż konstrukcyjnie są bliźniakami no ale jednak



#535 Share autoostrowski

autoostrowski

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 925 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 wrzesień 2015 - 14:22

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

czytając wszystkie wypowiedzi to taka 60tka co przez 9 godzin pali 15litrów to skarb, lub c360-3p co ciąga beczkę 6000l i nie puści dymka następny skarb tylko wogule ciężko sobie wyobrazić 60tke z 6000l w polu nawet z lekkiej gurki tego nie pociągnie a co dopiero mowić o dymku nijak się ma masa 2,5 uciągu gdzie taka beczka waży około 9ton.



#536 Share karolas123

karolas123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 497 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Zambrów

Napisany 19 wrzesień 2015 - 14:59

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Kolego wyżej, tak niestety jest na forach. Uciąg się mnoży razy 2, a spalanie dzieli przez 2. Nie przeskoczysz tego, a jaka jest prawda, wie ten kto użytkuje taki sprzęt. Co do dymku w 3P, to jak smoli na czarno to jedynie do remontu sie nadaje. To nie wspaniała 4 cylindrowa c360 co jak nie wali z komina na czarno to znaczy, ze silnik zgaszony. 



#537 Share dawid3p

dawid3p

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 654 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 19 wrzesień 2015 - 15:30

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? autoostrowski

jest sucho to idzie, oczywiście że jak jest mokro to się zakopie ;) Mam jeszcze MTZ, i mi nie chodzi o jakieś przechwałki, ja również pracowałem jednym i drugim i to nie jest jakaś niebo a ziemia tylko różnica w spalaniu, tylko powiedzcie mi jedno, bo tez zastanawiam się nad zakupem nowego ciągnika, i weź tu kup takiego, jak 3p czy MTZ na pompie rotacyjnej jest tak oszczędny, kupisz nowego z turbo, intercooler adblue i nawet bieg eko w transporcie  i jeszcze nie wiadomo co i w efekcie spali ci więcej niż stary czysty diesel głupiego ruska, ( tak czy siak będzie u mnie stał nowy na podwórku) a dziś trzeba ciąć koszty na każdym kroku widzicie co się dzieje w gospodarce, świnie po kosztach cały rok, łazisz wkoło tego żeby chyba mieć tylko gnój, oczywiście przez komfort jedynie zdecyduje się na nowego  bo już mam dosyć czaskania się w nich 

 

A jak ktoś zrobi 1000 mtg 3p rocznie a zwykłą ( ja tyle robię)  i niech niecały  1 litr na mtg = 1000 litrów ;) prosta matematyka 



#538 Share a1fe26c2

a1fe26c2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 935 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 wrzesień 2015 - 15:32

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Karolas, nie przesadzaj. Użytkuję C360 z silnikiem remontowanym w ubiegłym roku i daleko jej do parowozu. Dym puszcza gdy jest przeciążana, ale nie taki, o jakim piszesz.

Ciągnik sąsiada kopci, gdy jest zmuszany do orki z czteroskibowym pługiem. Tam też pewnie silnik nie jest w najlepszym stanie.

 


Edytowany przez a1fe26c2, 19 wrzesień 2015 - 15:37.

Mistrzem jesteś w tym, co robisz codziennie! Kiedy wszyscy myślą tak samo, to pierwszy krok do katastrofy.


#539 Share BodzioandBodzio

BodzioandBodzio

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 wrzesień 2015 - 18:30

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Posiadam ursus c360 3p jak na swoje moc jest mocna i nieraz potrafi zdziwic =D szybkoobrotowy silnik jest ekonomiszny a i mocy jak na swoje mozliwosci nie brakuje to tylko 3p . U mnie chodzi w 3 skibowym plugu jezdze 2 jest ok 3 tez by mozna ale szkoda jej 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ? Dzisiaj, 11:49
  •  

#540 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7604 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 19 wrzesień 2015 - 18:31

Spalanie w URSUSIE C-360 i C360 3p ?

Powiedz mi skąd wiesz że silnik 3-p jest szybkoobrotowym dieslem?


KPK Kumurun Team

Podobne tematy witam