sidkoz

Przedni napęd do C-360 [połączone]

Polecane posty

Ruslan    0

Jak już napisałem - rama od tura i siłownik są ustawione pod kątem do ramy i podłoża (zresztą zmiennym kątem w zależności od wysokości podniesienia) i nie można traktować tego jak leżącej belki, czyli tak jak policzył janusz72. Obliczenia belek to podstawa mechaniki i jak ktoś nie wie, że trzeba uwzględnić cosinus kąta przyłożenia siły to ja mu tego nie wytłumaczę...

Dodatkowo twój schemat jest błędny, ponieważ wynika z niego, że tur naciska całym ciężarem na przednią oś co jest nieprawdą.

 

maxers - byłeś jedną z osób, które na tym forum promowały napędy od zetora a teraz nagle okazuje się, że twój/twojego sąsiada nie działa tak jak trzeba... To jest twoim zdaniem pomoc forumowiczom?

 

Tu jest dobry patent:

http://allegro.pl/pr...3427000788.html

Jedna przystawka do wszystkiego :D

 

 

Nie piszemy posta pod postem

Edytowano przez milanreal1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

no cóż wg mnie istnieje prosty sposób by się przekonać kto ma rację-obciązyć tur tak jak piszecie i wjechać na wagę przemysłową tylko osią przednią wtedy bedzie wiadomo jakim ciężarem jest ona obciązona...a z mechaniki to też można wyliczyć tylko trzeba narysować prosty schemat tura...wynikać z niego bedzie że jedna z sił działa wzdłuż siłownika sciskając go, druga siła działa wzdłuż ramy rozciągając ją(zajmuje sie tylko punktami w których tur jest zamocowany)to właśnie z wypadkowej tych sił wynika w jaki sposób jest przednia oś obciązona...ale jeśli ktos pracując z turem potrafi postawić ciągnik na przeniej osi to prosta sprawa cały ciązar ciągnika wraz z turem i ładunkiem spoczywa na osi przedniej....o ile oczyswiście tylko pzednie koła stykają się z podłożem....jeśli ktoś dalej nie potrafi obliczyc przełożen proszę napsać i podać jakiś namiar albo wyśle wzór albo postaram się to jakos jeszcze raz wytłumaczyć bo to naprawde proste

 

kolego maxers dzieki za poparcie...

 

a jeżli ktoś chce wiedzieć ile zebow ma mieć przystawka prosze podać przełożenie mostu srednice kól tylnych i przednich oraz jakie ciągnika ma zwolnice ja to wylicze i podam zalecaną liczbe zębów....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

janekkzg - podany przez ciebie sposób dałby wiarygodne dane na ten temat i w tym przypadku nie będę się spierał bo masz rację.

Temat jest nie wart drążenia, bo osoby bedące fanami napędów na uazie i tak znajdą argument za nimi. Prawda jest taka, że uaz to cienizna, która założona na ursusa działa "na słowo honoru".

Z innej beczki - widziałem ostatnio most od uaza w wersji afgańskiej i niestety zawiodłem się bo jest to naprawdę mizerna konstrukcja. Jeżeli ktoś jest chętny mogę przesłać zdjęcia na maila. Legendy jakie obrosły wokół tego napędu skłoniły mnie, żeby jechać ponad 100 km w jedną stronę żeby go obejrzeć. Zmarnowany czas i pieniądze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

aha i osobiście uważam że ten most z robura to dobry pomysł i podoba mi się to jak to wszystko wygląda tylko trochę ta cena mnie przeraża... a wie ktoś może czy wał napędowy w przypadku tego mostu jest łamany w jednej płaszczyźnie?

 

most z afgana jest drogi...tu trzeba znaleźć złoty srodek mam pomysł ale jak cos z tego wyjdzie to napisze poki co to nie mam czasu by się tym zająć...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

Wał od robura jest na tyle długi, że nie musi być łamany.

Afgan jest drogi i przy okazji nie warty swojej ceny.

Edytowano przez Ruslan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz72    2

Jak już napisałem - rama od tura i siłownik są ustawione pod kątem do ramy i podłoża (zresztą zmiennym kątem w zależności od wysokości podniesienia) i nie można traktować tego jak leżącej belki, czyli tak jak policzył janusz72. Obliczenia belek to podstawa mechaniki i jak ktoś nie wie, że trzeba uwzględnić cosinus kąta przyłożenia siły to ja mu tego nie wytłumaczę...

Dodatkowo twój schemat jest błędny, ponieważ wynika z niego, że tur naciska całym ciężarem na przednią oś co jest nieprawdą.

 

maxers - byłeś jedną z osób, które na tym forum promowały napędy od zetora a teraz nagle okazuje się, że twój/twojego sąsiada nie działa tak jak trzeba... To jest twoim zdaniem pomoc forumowiczom?

 

Ja mam racje ,mogę sie z tobą założyć .

Pamietaj podporami luźnymi są koła ( przy podnoszeniu pojazd sie nie porusza a wiec nie działją żadne siły poziome wiec żadne sinusy ani kosinusy nie maja zastosowania)

Nie wiem na jakim poziomie masz mechanikę ale wnioskuje , że dobrze nawet nie poznałeś .

 

W przypadku zwykłego traktora rozpatrując 2 wymiarowo do wyznacznia reakcji na koła wystarczą rzuty sił pionowych i równanie ich momentów

 

no cóż wg mnie istnieje prosty sposób by się przekonać kto ma rację-obciązyć tur tak jak piszecie i wjechać na wagę przemysłową tylko osią przednią wtedy bedzie wiadomo jakim ciężarem jest ona obciązona...a z mechaniki to też można wyliczyć tylko trzeba narysować prosty schemat tura...wynikać z niego bedzie że jedna z sił działa wzdłuż siłownika sciskając go, druga siła działa wzdłuż ramy rozciągając ją(zajmuje sie tylko punktami w których tur jest zamocowany)to właśnie z wypadkowej tych sił wynika w jaki sposób jest przednia oś obciązona...ale jeśli ktos pracując z turem potrafi postawić ciągnik na przeniej osi to prosta sprawa cały ciązar ciągnika wraz z turem i ładunkiem spoczywa na osi przedniej....o ile oczyswiście tylko pzednie koła stykają się z podłożem....jeśli ktoś dalej nie potrafi obliczyc przełożen proszę napsać i podać jakiś namiar albo wyśle wzór albo postaram się to jakos jeszcze raz wytłumaczyć bo to naprawde proste

 

kolego maxers dzieki za poparcie...

 

a jeżli ktoś chce wiedzieć ile zebow ma mieć przystawka prosze podać przełożenie mostu srednice kól tylnych i przednich oraz jakie ciągnika ma zwolnice ja to wylicze i podam zalecaną liczbe zębów....

 

szanowny Panie nie trzeba wjeżdżac na wagę itp

wystarczy mieć dwie waki kuchenne do 5 kg deskę o długości 1 m i kilka torebek cukru , maki lub innego produktu aby ważyło 1 kg

 

łatwe doświadczenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

kolego rusłąn chodzi mi o to w ilu płaszczyznach jest łamany tzn. dąży się do tego aby wał napędowy niezależnie od długości był łamany tylko w jednej płaszczyźnie czyli jesli wyjscie z przystawki jest na srodku ciągnika na wyskokości h to aby spełniony był warunek to drugi koniec wału też musi być na srodku (gdy znajduje sie na wysokości h1)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

To już zależy od producenta napędu. W oryginale wał jest ustawiony pod kątem zarówno bocznym jak i w pionie (na 90 procent).

 

 

Gdyby było tak jak piszesz to zastosowanie tura byłoby niemożliwe skoro obciążona łyżka w/g ciebie wywiera nacist na przednią oś o tonę większy od dopuszczalnego. To jakieś kuriozum...

Edytowano przez Ruslan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

dziwne wydawało mi się ze producenci tak konstruują przekłądnie główną aby wał napędowy łamał się tylko w jednej płaszczyźnie...moze nie powinienim sie wtracać ale to janusz ma rację...jeśli chcemy obliczyć reakcje pod kolami musimy uwzględnic tylko siły zewnętrzne a więc wystarczy znać ciężar ciągnika z turem i położenie środka ciężkości ciągnika z turem(tur zwieksza ciężar i zmienia położenie środka)oraz zadane obciązenie oraz odległość przyłożenia obciązenia...z sumy rzutów sił i momentow wyznaczymy reakcję zakładając że os tylna to podpora stała a przednia ruchoma....kolego Rusłan możemy też wirtualnie zdemontować tur zastąpić go odpowiednimi siłami wewnetrznymi i wtedy tak samo mozemy wszystko wyliczyc ale wtedy zamiast ciężaru mamy odpowiednie reakcje przyłożone w punktach mocowania tura trzeba pamiętać że wpiuerw trzeba by bylo wyliczyć wielkość tych sił wewnętrznych oczywiście z uwzględnieniem ciężaru Tura sposób trudniejszy....aha w drugim przypadku ciężar ciągnika i srodek cięzkości byłby w innym miejscu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxers    0

Skoro nie odciaza tur tyłu ciągnika to po jakiego grzyba ludzie zakładaja przeciwagi (dodatkowy obciaznik na tył w ciagnikach wyposazonych w tur) ... :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

Skoro wszystko w obliczeniach janusza jest ok to jak to ma się do podanych w katalogu danych? Tona różnicy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxers    0

maxers - byłeś jedną z osób, które na tym forum promowały napędy od zetora a teraz nagle okazuje się, że twój/twojego sąsiada nie działa tak jak trzeba... To jest twoim zdaniem pomoc forumowiczom?

 

Nie mam do nikogo pretensji tylko do człowieka który wciska ludziom kit i bierze za to sporo pieniadze stąd chciałem uprzedzic wszystkich przed tym panem handlarzem .

Niewiedza w tym przypadku dzialała na moja niekorzysc (teraz jesli bym miał zakupic naped majac do wyboru zestaw na roburze badz na zetorze wybrałbym równiez zetora tyle iż wymagałbym aby w zestawie znajdował sie dodatkowo mech reduktora i nie byłoby wtedy takiego niuansu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

Ok ale twój napęd nie działał prawidłowo a nic na ten temat nie wspominałeś. Podawałeś zetora jako doskonałą alternatywę dla samoróbek od handlarzy wiedząc, że można naciąć się na taką minę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxers    0

Ruslan przesledz prosze moje wpisy na stronie 44 chyba pierwszy wspomniałem o zgrywalnosci na zestawie zetora ...

,(a zacząłem sie udzielac od strony 42) ;pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz72    2

Skoro wszystko w obliczeniach janusza jest ok to jak to ma się do podanych w katalogu danych? Tona różnicy...

 

 

Nie ma etyki w technice , producenci i ich handlarze to jedna wielka zła nacja która wykorzystuje niewiedzę i naiwność "Chłopów " którzy w wiekszości jeszcze myślą że co wydrukowane albo w telewizji powiedziana to szczera prawda , dalej jedyna słuszna.

 

Ale tylko sie cieszyć , że zasiałem ci wątpliwość i twoja duma i honor nie pozwoli ci na nie wyjaśnienie dla siebie samego tego aspektu .

 

Skoro nie odciaza tur tyłu ciągnika to po jakiego grzyba ludzie zakładaja przeciwagi (dodatkowy obciaznik na tył w ciagnikach wyposazonych w tur) ... :P

 

 

Widzę rozwojowego potencjalnego konstruktora ,

Prosta zasada wykładana w obliczaniu reakcji na podporach mówi , że jesli spodziewane siły reakcji bedą tylko pionowe to do obliczeń równać należy brać wszystkie skupione lub ( obciążenia liniowe) pionowe i stąd prostota obliczeń

 

Bardziej złozony przypadek jest wtedy gdy łyżka jest wpychana w towary ładowane ( wtedy są juz reakce na kołach nie tylko pionowe tylko złozone pod katem)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

należy tez zwrócić uwagę ma to że my teraz rozpatrujemy tylko przypadek gdy ciągnik stoi na płaszczyźnie poziomej, gdy obciązymy tur a ciągnik ustawimy na zboczu przodem w dół to przód przenosi jeszcze większe obciązenia, obciązenie osi przedniej rośnie wzraz ze wzrostem kąta nachylenia stoku....w takim przypadku os przednia jest napewno przeciązona...kolego rusłan masz rację kostrukcja tura to nie przypadek, musi on być tak zaprojemtowany aby jak najkorzystniej przenieśc podnoszony cięzar na kadub ciągnika...bezramowa żeliwna kopnstrukcja nie najlepiej znosi naprężenia rozciągające... ale co innego jest rozkład naprężen w ciągniku a co innego reakcja pod kołami...widziałem osobiście rozerwanych kilka dużych zetorów, pękały w miejscu gdzie przykręcona jest przystawka...pękały dlatego że były w nich zamontowane leśne wciągarki, daleko wysunięta do tyłu wierzyczka powodowała szybką utratę stateczności pionowej(ciągnik już z małym ładunkiem stawał na tylnych kołach)aby to ograniczyć i zwiekszyć siłe uciągu własciciel zamontował w ciągniku duży i ciężki pług lesny, poprawiono uciąg wyeliminowano utratę stateczności ale kilka miesięcy i ciągnik pękał...po kolejnej wymianie poprosił o radę, założyliśmy wzdłuż całego ciągnika dwie długie śruby którymi ciągnik został skręcony i teraz już 2 lata jeździ i nic nie pęka..podobne rozwiązanie zauważyłem że stosuje czeska firma produkująca leśne kolejki linowe Larix, aby ciągnik mogł przewieźć zaczepioną z tyłu na podnośniku ważącą ok 4 tony kolejkę a z przodu na TUZ-ie wózek zrywkowy i zasobnik lin jest dodatkowo skręcony dwoma śrubami...w sumie tu dobra rada jesli ktoś montuje w swojej 60-tce tuz własnej konstrukcji napewno nie zaszkodzi skręcic cały ciągnik...tur ma rame która w odpowiedni sposób rozłoży naprężenia ale tuz to co innego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

janekkzg - sprawdziłem jeszcze raz tego robura. Wał jest pod kątem tylko w pionie. Wyjście z reduktora jest na wprost gruszki napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janekkzg    1

czyli jest prawidłowo...aha mam pytanie w jaki sposób są skracane półosie? wyciety kawałek i spawanie czy może napawane i dłutowane? kolejne pytanie dotyczy koła zębatego przystawki rozumiem że jest ono wykonane na zamowienie i w jaki sposób jest przeprowadzona obróbka cieplna tego koła...jeśli wszytko jest tak jak trzeba to przy małoseryjnej produkcji to koło będzie bardzo drogie wiec jeśli ktoś za przystawkę liczy sobie ok 2 tys. zł to wg mnie nie jest to wygórowana cena..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxers    0

nie ma sie czym przejmowac most uaza spokojnie utrzyma obiciązenie przodu ,kwestia prawej polosi która jest dłuższa i dzialaja na nia siły skrecajace ,poza tym spokojnie obciazenie wytrzyma(na tylne mosty i 2t nie robia wiekszego problemu gdyz polosie sa odciazone ,to nie zukowskie .)

ktos chce niech mąci zestawy na roburze za 8k dla mnie gra nie warta swieczki za 13-14k kupi sie całego zetora 4x4 pozdro

 

 

janekkzg a bez ingerencji w skrzynie chcac zamontowac naped od tego zetora starszy typ o ile mniej musiałby miec tryb w przystawce aby przod zgrywał sie z tyłem?

Edytowano przez maxers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

maxers - piszesz, że most spokojnie wytrzyma a w następnym zdaniu sugerujesz, że dłuższa półoś może się ukręcić. Czyli podsumowując - istnieje niebezpieczeństwo, że jednak nie wytrzyma. Ciągnik ma jeździć pod obciążeniem a nie stać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz72    2

Ja bym stwierdził , ze ta krótsza jest słabsza ponieważ ma mniejszy kąt skrecenia pod obciążeniem i mniej znosi udary skretne.

 

Panowie most UAZA jeśli bedzie obciążony nie wiecej niż 1500 kg na oś nic mu nie bedzie .

Widziałem oberwane mosty orygialne , zetora ciżka wersja jak i od 1614 .

Ruska stal to jest stal , dobrze , że jeszcze w latach świetności UAZA nie produkowali je chińczycy bo kleska by była..

Obecne uazy rosyjskie to nie to samo co kiedyś ( teraz cienizna i wiecej zgrzewancyh elementów niz kutych itd

Edytowano przez KRISTOFORn
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxers    0

maxers - piszesz, że most spokojnie wytrzyma a w następnym zdaniu sugerujesz, że dłuższa półoś może się ukręcić. Czyli podsumowując - istnieje niebezpieczeństwo, że jednak nie wytrzyma. Ciągnik ma jeździć pod obciążeniem a nie stać.

chodziło mi o samo obciazenie tego mostu bez jego załączenia.

A co do ukrecania polosi to ja wiadomo najgorzej one dostaja po d.. przy skrecie i cofaniu.(bardziej dziala dociazanie)

natomiast która narazana jest bardziej na uszkodzenia wg mnie dłuższa,choc moge sie mylic (sugeruje sie dwoma przypadkami tegoz mostu w którym

własnie uszkodzoniu uległy własnie te dłuzsze) fakt mosty w nienajlepszym stanie wiec inne czynniki mogły przyczynic sie do ich szybszego zuzycia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

maxers - zobacz sobie po ile chodzą zetory z przednim napędem a później rzucaj kwotami. Twoje 13-14 tys to brednie. Popatrz tutaj:

http://allegro.pl/ze...3426054389.html

To jest jeden z tańszych a zdarzają się egzemplarze za ponad 40 000 zł.

Edytowano przez Ruslan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxers    0

Ruslan nie osłabiaj mnie powiedz z czym takowy 5245 jest droższy od innych zetorów 4 cylindrówek ...

Jesli robiłes takowym zetorem (5211 -5245 dobrze wiesz ze mocowo gorzej wypada od 60tki ,kwestia wagi),bo cóż po uciagu skoro brak siły) 4skib nie pociagnie chyba ze na piachu badz lubisz bawic sie a nie robic

3 cylindrowy zetor to nieporozumnienie tym bardziej w 4x4 ,jak dla mnie 5245 za te cene to niewypał .(znajomy ma czesto u mnie robimy to cały czas nasmiewałem sie z niego dopuki nie wymienił za silnik od 7711 )

Co do tych 40tys to moga byc i droższe ,wywalic cene to nie wszystko (chyba ze znajdzie sie naprawde jakis napaleniec badz frajer) a sprzedac jego to drugie ...

za 14-15 kupi sie zetora 4x4 do roboty ale napewno bardziej opłacalne niz dac 9tys za sam most z przystawka od robura .

Edytowano przez maxers

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ruslan    0

Gdzie się kupi? Daj namiary to sam kupię ze trzy sztuki.... No chyba, że chodzi o zwłoki z zatartym silnikiem. Urwałeś się z choinki z tymi cenami i opiniami, że jakikolwiek zetor jest gorszy od C360.

Edytowano przez Ruslan

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
    • Przez URSUS52
      Na samym wstępie chciałbym uprzedzić komentarze typu "kup zetora bądź inny zachodni ciągnik" darujcie sobie... 
      Mianowicie szykuje mi się grubszy remont c360 3p i przy okazji remontu zamierzam poprawić to i owo a z racji tego, że ciągnik będzie pracował z turem przydałby się szybszy wsteczny jak np w Zetorze 7211. Przerabiał już ktoś ten temat w c360? 
    • Przez jedrus2020
      Witam słyszałem kiedyś o przeróbce załączania wałka i pompy hydrauliki polegającej na tym, że na pierwszej pozycji chodziła pompa wraz z wałkiem a na 3 sama pompa. Było to zrobione kosztem obrotów zależnych (przez skrzynie). Jak to zrobić?
    • Przez Detrio
      Witam!
      Jestem zainteresowany kupnem napędu przedniego oraz turbo do mojej c360 ,ale czy to wg opłacalne ?
      Ile ma mocy po takiej modernizacji ?  Ile da rade pociągnąć ?
      Znajomi mi mówią ,że daje to niezłego kopa ,ale chce wiedzieć dokładnie i konkretnie na ten temat.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj