gobi12

MTZ 82 Wspornik tłoka w wspomaganiu orbitrolowym

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
gobi12    0

Witam.

Mam wielkie problem.

Przerabiam wspomaganie w moim MTZ-ecie 82 z 90r. na orbitrol.

Wszystko jest OK jednak nigdzie nie mogę znaleźć podstawki na tłok. Tej która jest zamocowana do osi. Jednak chodzi o taką na 6 śrub, kupiłem już kilka rodzajów, jednak żadna nie pasuję. Udało mi się znaleźć jej numer katalogowy to jest: F82-2301021. Wczoraj objeździłem kilkanaście sklepów z częściami w mojej okolicy, zaś dziś telefonicznie przeszukałem około 15 hurtowni i nic.

Może Wy coś wiecie, gdzie można coś takiego kupić....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Spróbuj spytać w firmie ELID, oni mają wszystkie części do MTZ-ów i PRONAR-ów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekp    0

do gobi12

Na Alleegro wystawiał gość kompletny zestaw wspomagania. Można też u niego zamowić poszczególne części. Za podstawę siłownika na 6 otworów chcial ok 130 zl.

A Kolega ma u siebie już nadlewy do których można zakręcić podstawę siłownika? bo u mnie w MTZ z 1986 r ich nie ma. Zamierzam również przerobić wspomaganie w moim lecz nie wiem jak zamocować ten siłownik do osi. Potrzebuję ceny nstp. części: siłownik, wałek orbitrola, płyt mocowania orbitrola

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gobi12    0

Z 20 sklepów tylko w jednym facet dokładnie wiedział o co chodzi i ma postarać się załatwić. W Elid-dzie mają coś bardzo podobnego, jednak przez telefon to cięzko sprawdzić, ale obiecali zmierzyć rozstaw otworów i będę mógł porównać z tym co mam na osi.

 

Z tym allegro to ciekawe, znalazłem aukcję już zakończoną na której jest dokładnie taka podstawka jakiej potrzebuję, jednak widocznie z powodów sylwestrowych sprzedawca nie odbiera telefonu :]

 

Nadlewy są gdyż "wąsy" wymieniłem :]

 

Z tą podstawką to głupota koszt minimalny bo około 100 zl, ale znaleźć odpowiednią to ...

Z tego co się dowiedziałem dlatego jest tak trudno, bo traktor jest z przednim napędem i stąd ten inny rozstaw otworów.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekp    0

Mam orbitrol typu orsta gdzei wejścia są po jednej a rurki do siłownika po drugiej stronie. Wg katalogo do orbitrola przykręcony jest tzw blok zaworów- nie wiem po co to potrzebne ?

Zróbcie jakieś fotki zamocowania orbitrola na kolumnie i podłączenia węży

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

o nadlewy to chodzi na osi/przednim napędzie (obudowie) pewnie ich nie masz .Zajrzyj w galerię Piotruś 89. Pokazał tam jak rozwiązał ten problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekp    0

Nie mogę w żaden sposób otworzyć zdjęć przesłanych przez Piotruś 89. Może ktoś ma te zdjęcia i powtórnie je udostępni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ARTUREK121    0

witam mam problem z wspomganiem w mtz belarus 82. mam w nim zamontowany orbitrol i barzo ciężko jest kierować na nickich obrotach. jak ktoś coś wie bardzo proszę o pomoc wrazie co mażna pisać na gg:12621588

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

I jak wrzuci ktoś zdjęcia mocowania siłownika?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekrado    0

Gobi12 !!! No jak tam wspomaganie w MTZ działa już? Jakieś fotki zapodaj kolego też myślę jak to trzeba rpzwiązać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Witajcie

Po ciężkich bólach założyliśmy wspomaganie na orbitrol do ruska 80 (bez przedniego) z 91 roku. Zestaw pochodzi z firmy z Czarnej Białostockiej. Zamontowaliśmy jakoś to ustrojstwo ale pojawił się problem bo w prawo ciagnik duzo lepiej skręca niż w lewo. Sprawdzaliśmy chyba juz wszystko i chyba tak musi zostać bp nie mamy więcej pomysłów. Spodziewaliśmy się większej różnicy w jeździe po założeniu wspomag. ale ciagnik dalej jest podatny na ściąganie w lewo lub w prawo choć nie tak bardzo jak wcześniej.

Kierownicą kręci sie lżej nie powiem. Na gładkim asfalcie jedzie dobrze da sie go utrzymać na drodze ale małe nierównosci "wytrącają go z równowagi"

 

Ogólnie to nie polecam tego zestawu (kupiony z allegro). Nie ma żadnej konkretnej instrukcji montażu a nawet jest źle napisane podłaczenie węży siłownika do orbitrola, bo po podłączeniu zgodnie z niby instrukcją ciagnik kręcąc kierownicą w lewo skręcał w prawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz1972    0

Ja przerobiłem MTZ na orbitrol. Miałem problem zacinało się i ciężko kręciła kierownica. Okazało się że krzywy jest wałek poprawiłem i jest OK Też nie miałem na moście miejsca mocowania zrobiłem obejme na moście i blacha 10mm trzyma luks a ma co robic przypięty tur

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Koledzy a jakieś zdjęcia z montażu?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

mam takie pytanie. może troche głupie i i nie do konca trzymające sie tenatu, ale czy siłownik od bizona, od przesuwu motowideł w przód i w tył , nadawałby sie do wspomagania na orbitrol?


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Nadawać to może i by się nadawał tylko jest za cienki i będzie się ciężko kierować.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

a ten od skretu od bizona?


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Od skrętu od bizona to już lepsza propozycja, czym większa powierzchnia tłoka to lżej się będzie kierować.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

tylko że u mnie w bizonie to sa dwa takie same siłowniki:-)


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

W Rekordzie te siłowniki są inne.

Zawsze można spróbować a najlepiej porównać z siłownikiem oryginalnym.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    31

ja ma zo56. u mnie sa one takie same. ajaki orbotros siedziw rekordzie?


wiem co czynię i moje czyny określają to, kim jestem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Wstawiam parę fotek z montażu orbitrola w mtz-ie

Wymontowanie rozdzielacza który był na serwomotorze

dsc009880.jpg

Tak wygląda serwomotor po wymontowaniu zębatki napędzającej siłownik.

dsc010020.jpg

tak wygląda zamontowany orbitrol

dsc00999o.jpg

Tutaj podłączony orbitrol i siłownik

dsc01025d.jpg

Zamontowany wspornik siłownika

dsc010190.jpg

A tutaj już z zabezpieczeniami

dsc01023zr.jpg

 

Jeśli ktoś ma jakieś pytania chętnie w miarę możliwości pomogę.

Mam pytanie odnośnie zwrotnic do mtz-a 80 bo są podobno prawe i lewe a ojciec kiedyś zakładał i teraz nie pamięta jakie są założone na którą stronę tzn. nie wie czy ma dobrze założone. Czy jest jakiś wpływ na jazdę ciągnikiem, a w ogóle czy jest taki zabieg możliwy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marek3080    4

Blokada rozłączalna przy skręcie działa ale nie rozłącza się przy skręcie ponieważ zdemontowana jest ta zębatka która przesuwa siłownik i rozłącza blokadę. Blokada permanentna (ta na drugi raz wyciągana), działa na pewno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kris1976    48

ja bym kupił te wąsy do podłączenia wspomagania bo nigdzie nie mogę dostać do mtz82, jak by ktoś miał to kupie ale do starego typu

Edytowano przez Kris1976

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj