Cummins 6t-590 Case mx135
 

Cummins 6t-590 Case mx135

  • 1301 wyświetleń

Składanie zbliża się do końca. Jeszcze mam tylko dylemat z uszczelką pod głowice. Blok został splanowany niestety na niewiadoma grubość, ale raczej nie więcej jak 0,1mm, specyfikacja jaką udało mi się zdobyć do tego silnika zakłada występ tłoka nawet do 0.91mm przy uszczelce 1.5mm , ale zasadniczy występ to 0.6-0.7mm, tyle że w silnikach case zastosowano nominalnie wyższe tloki i nigdzie nie mogę znaleźć jaki powinien być tu występ. Aktualnie mam do 0.87 i pytanie do bardziej obeznanych mechanikow czy lepiej lekko zwiększyć stopień kompresji ma granice specyfikacji (odstęp zaworu 1.3mm) czy odprężyć silnik grubszą podkładką o 0.25mm. A może ktoś posiada specyfikację Case 6bt -590 o rocznika 1997?


Informacje o zdjęciu Cummins 6t-590 Case mx135

Zrobione z samsung Galaxy A34 5G

  • 4.7 mm
  • 40001000/1000000000
  • f f/1.8
  • ISO 400



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • pedro2
  • 7225 12101

Jeśli tuleje też obniżone to zwracać uwagę tylko na zawory, a z tym sprężaniem to bez przesady. Chyba że tłok wystaje z tulei w gmp 😁

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Dastan

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • Dastan
  • 620 1762

Jak widać tu tulei to nawet nie ma :P, i tu tłok w gmp wystaje powyżej linii bloku ;).  Odległość zawór - tłok 1.3mm wystarczy?  NIestety przy robieniu głowicy nie do końca się popisali, bo ssące zagłębili na 1.4mm, a  wydechowe na 1mm, a przecież to wydechowe mocniej się grzeją i rozszerzają. NIe wiem jak u was, ale u mnie nie znajdziesz kompetentnego szlifierza znającego się na rzeczy. Wszystko na odp. bez pomiarów jak wyjdzie tak jest. Kolega dawał wał do szlifu od Ursusa niby do renomowanego zakładu to 3 razy mu szlifowali i w końcu kase zwrócili, ale już na zamiennik tylko.

Pozatym jak można nie pomierzyć ile czego się zrobiło? Na koniec powinno się dostawać specyfikacje na papierze ile co i gdzie...

Edytowano przez Dastan
    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7975 20593

a przed oddaniem do szlifierni nie mierzyles ? skoro nie napisali ile zebrali dokładnie z bloku i głowicy to teraz już zostają tylko pomiary i szukanie informacji w jakiejś serwisowce jakie mają być tolerancję. Co do tego 1.3mm między zaworem a tłokiem to na sucho mierzyles ? nie zapomnij że jak motor się rozgrzeje to i wymiary się zmieniają, dochodzi jeszcze do tego prędkość obrotowa silnika i bezwładność elementów silnika, także na obrotach po rozgrzaniu w krytycznym punkcie może być całkiem co innego jak na sucho i na zimno.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
pedro2

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • pedro2
  • 7225 12101
1 godzinę temu, Dastan napisał:

Jak widać tu tulei to nawet nie ma :P, i tu tłok w gmp wystaje powyżej linii bloku ;).  Odległość zawór - tłok 1.3mm wystarczy?  NIestety przy robieniu głowicy nie do końca się popisali, bo ssące zagłębili na 1.4mm, a  wydechowe na 1mm, a przecież to wydechowe mocniej się grzeją i rozszerzają. NIe wiem jak u was, ale u mnie nie znajdziesz kompetentnego szlifierza znającego się na rzeczy. Wszystko na odp. bez pomiarów jak wyjdzie tak jest. Kolega dawał wał do szlifu od Ursusa niby do renomowanego zakładu to 3 razy mu szlifowali i w końcu kase zwrócili, ale już na zamiennik tylko.

Pozatym jak można nie pomierzyć ile czego się zrobiło? Na koniec powinno się dostawać specyfikacje na papierze ile co i gdzie...

No właśnie trochę szlifierz do doopy. W dobrym zakładzie wszystko byś miał na kartce ile czego zebrane i bez spiny by podpowiedzieli czy w takiej sytuacji zbierać tłoki czy uszczelką odprężać. Ja siątkę robiłem, oddałem blok do osiowania i przy odbiorze przyszedł, powiedział co i jak. 

Znajdź na YT Łukasz Kłosowski kanał i napisz maila. On w cumminsach zęby zjadł. Ostatnio mówił że u niego w magnumach na tych samych numerach idą dwa wymiary tulei i tłoków i kiedyś oddawał tuleje do obniżenia i tłoki bo nie mieli innych na stanie. 

Każdego trzeba pilnować, zawiozłem kiedyś koło zamachowe i docisk rozkręcony do zebrania, zebrał ponad 2mm z dwóch stron, ale z obudowy już nie. Miał być fachowiec, a tłumaczyłem mu z 10 minut zanim załapał, że o te ponad 2mm zmniejszyła się siła docisku sprężyn i trzeba obudowę też zbierać. 

Edytowano przez pedro2

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tomek73
  • 579 11939

Jakie tłoki kupiłeś i robiłeś szlif czy tuleję wstawiałeś. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Dastan

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • Dastan
  • 620 1762

Niestety nie pomierzyłem właśnie, bo serwisówkę miałem. Tylko ona chyba bardziej dotyczy samochodowych zastosowań (DODGE), tą od Case nie znalazłem nigdzie, a po tłokach widać jakieś różnice jednak są. Wiadomo, że materiał się rozpręża, luz zaworu wykasowałem i 10st przed i po GMP mierzyłem. Na forach amerykanskich piszą bardzo różnie  od 0,9mm do 2mm jako minimum, tylko oni z tych silników wyciągają 400KM i 9000 obr/min :P

3 minuty temu, tomek73 napisał:

Jakie tłoki kupiłeś i robiłeś szlif czy tuleję wstawiałeś. 

Tłoki poszły stare - brak zużycia tak samo cylindry były w normie tylko honowanie. Tomek z tego co pamietam uszczelke dawałeś z KMP? Trzyma do dziś?

 

Z tymi nowymi tłokami to trzeba uważać, bo sporo wersji było/jest inne do BT, Inne do BTA (inny stopień sprężąnia).

Edytowano przez Dastan

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • witejus
  • 8522 10901
17 minut temu, Dastan napisał:

9000 obr/min :P

9000 OBROTÓW W DIESLU? coś ci się pomyliło

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7975 20593

właśnie szkoda że nie napisali, bo tak byś dodał to co zdjęli i kupił grubsza uszczelkę o ta wartość lub zbliżona i miałbyś fabrykę, odprężać nie ma sensu jak nie będziesz mu boosta lądował znaczy się mocy zwiększał, bo możesz mieć problem z rozruchem na zimno to tak w skrócie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Dastan
  • 620 1762

Gdybym dał grubszą uszczelkę to z obliczeń wychodzi mi stopień 17.5:1 czyli raczej taka norma choć było raczej nieco więcej na tych tłokach. Nawet myslałem tłoki stoczyć o dyche , ale sporo roboty.

A to najpewniej przyczyna zatarcia wału.

20240115_165951.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7975 20593

zaworek się rozleciał w pompie olejowej ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Dastan

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • Dastan
  • 620 1762

Akurat te zaworki są w chłodniczce oleju silnika, ale tak. Nowy już jest inaczej zbudowany.

Edytowano przez Dastan

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7975 20593

ciśnienie stracił całkiem i się przytarł ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Dastan
  • 620 1762

I tu właśnie ciekawe sprawa, bo kontrolka nie świeciła, ale panewka mogła zatkać kanał w sumie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Uziu92
  • Uziu92
  • 7975 20593

dlatego ja założyłem zegar ciśnienia, bo kontrolka to wiadomo.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tomek73
  • 579 11939

KMP uszczelki i  głowica też  i nie ma problemu, już około 1000 godzin zrobione.  Teraz  jakaś inną  uszczelkę kupiłem, płyn zaczął znikać,  ale okazało sie że to 3 letnia chłodnica zgniła. 

 Te silniki  można zrobić na 350 km, Inne głowice 4 zaworowe i inny układ  wtryskowy. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Tyfo89
  • 532 1823

W miejscu gdzie zaznaczyłem są jakieś oringi? Bo u siebie zauważyłem że poci się olej z tych miejsc. Można to zwyczajnie wykręci czy to jest jakiś zawór który trzeba ustawić przy wkręcaniu?

IMG_20240117_164328.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Tyfo89
  • 532 1823
jaco512 napisał:

W katalogu jest oring calowy, wymiar po przeliczeniu 18x2,77mm

Dzięki za informacje. A nie wiesz czy pod tymi śrubkami są jakieś zawory regulujące ciśnienie oleju?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
Dastan

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • Dastan
  • 620 1762

Po prawej to zawór, ale śmiało możesz wykręcać bo nie ma regulacji.

1 godzinę temu, tomek73 napisał:

okazało sie że to 3 letnia chłodnica zgniła. 

Ta w silniku? W końcu dałeś tam zamiennik czy z cnh za 1700?  Ja na razie kupiłem zamiennik... stara jest dobra tylko po zatarciu trochę strach zakładać, bo nie wiem czy uda się dobrze ją wyczyścić.  Nominalną uszczelke można z Reintza za 200zl dostać, gorzej z grubszymi jedynie kmp lub z cnh za 1100 co i tak nie jest aż tak drogo. Tylko ciekawią mnie te części z cnh czy to ori cummins czy jakieś swoje.

Śmiało możesz okręcać,  po prawej jest zawór ale bez regulacji.

Edytowano przez Dastan

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tomek73
  • 579 11939

Chodzi mi o chłodnice wody, przed silnikiem, tak sączyła że nie widziałem. kupiłem uszczelkę, nowe śruby i płyn do wykrywania spalin w wodzie. Płyn nic nie pokazał, barwy nie zmienił, ciśnienia nie robiło to znalazłem że sączy i chłodnica. Chłodnice kupiłem teraz aluminiową, Niemiecką,i okazało się że plastyk na dole pęknięty, po tygodniu nowa przyszła z reklamacji.


Na oryginalnej z Cumins za 1500 pisało MADE IN CHINA na tej z zamiennika za 500 nie pisało tego. .No mam tą za 1500 założoną.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Dastan
  • 620 1762

Tu śrub na głowice nie trzeba nowych za każdym razem, w instrukcji są podane maksymalne długości i dopiero po ich przekroczeniu zmieniasz na nowe. Czyli głowicy nawet nie sciągałeś ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Dastan
  • 620 1762

 

Tu gość pokazuje jak mierzyc zawor-tlok według niego minimum to 0.050" czyli 1.27mm więc tyle co u mnie tylko to wszystko na granicy... 

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj