Bartizi00m

C 385 WOM

Polecane posty

Odgrzeję temat WOM typu Ursus 385 - 1614  kręci cały czas. 

temat  przewertowałem nie znalazłem sensownej odpowiedzi pracuje na warsztacie znam sie na mechanice tego typu traktorów 

wom został wyjęty nie było zapchanych kanałów  tarcz tam jest tyle ile powinno być,  4 tłoczki hamujące zostały wymienione na nowe 

miały troche luzu i dalej to samo nie da sie go zatrzymać grubą dechą . Następne czynności jakie podejmiemy to podpięcie manometru na przewody 

hydrauliczne bo nie wiem czy wiecie tam cały czas powinno być ciśnienie albo hamuje albo zaciska tarcze. Jak będzie ok. to wyjmiemy jeszcze raz

i zostanie wyjęta  jedna tarcza by zrobić większy luz, tylko tu nasuwa się pytanie czy pod  obciążeniem nie stanie wałek.  Wzmacniacz momentu działa poprawnie 

bo przydusza go podczas załączania jak stoi na wolnych obrotach.  Rozwiązał ktoś ten problem bo szukam dobrej rady. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Pytanie ile masz luzu między tarczkami a pierścieniem zabezpieczającym? Poza oringami na korpusie nie ma zdaje sie co uszczelniać hamowania, manszety odpowiadają za uszczelnianie podczas pracy. Jedyna opcja jeszcze, że kostka nie przełącza oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś została wyjęta jedna tarcza zewnętrzna od samego dołu kosza i wałek się zatrzymuje po nieco dłuższym czasie. 

Zobaczymy jak będzie podczas pracy.     

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Morpheus    0

Odświeżam i podłączam się do tematu. Mam taki sam problem jak PolskiFarmer1 . Tarcze wymieniłem ilość wg. katalogu, oringi 3 szt i uszczelki na tłoku dociskowym również. Mikropompka sprawna pół biegi/przedni napęd działają.  Tarcze mają luz gdyż na włączonym wom pod siedzeniem i zgaszonym silniku wałem da radę obrócić ręką (wajcha pod kierownicą w obojętnie której pozycji). Problem jest tego typu że gdy silnik działa i wom jest włączony pod siedzeniem nie da się go rozłączyć wajchą przy kierownicy... Przypierając z całej siły dębowy kołek do obracającego się wałka również nie daje efektu spowolnienia. 
Możliwe że rozdzielacz jest zepsuty? Nie odcina ciśnienia lub może przewody z tyłu są na odwrót podpięte?? Czy wina jest po stronie tych tłoczków hamujących? Do nich się nie dobierałem jeszcze. 
Pozdro! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gucik131    28
Dnia 3.05.2018 o 20:06, lukasz222 napisał:

Pytanie ile masz luzu między tarczkami a pierścieniem zabezpieczającym? Poza oringami na korpusie nie ma zdaje sie co uszczelniać hamowania, manszety odpowiadają za uszczelnianie podczas pracy. Jedyna opcja jeszcze, że kostka nie przełącza oleju.

A ile tego luzu powinno być ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaka może być przyczyna zgrzytu w skrzyni (gdzieś na wysokości lewarkow od biegów) podczas załączania walka wom tylko i wyłącznie pod obciążeniem? Ktoś mi może temat trochę naswietlic? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krol295    0

Witam, odpowie mi ktoś, czy aby włączyć obroty walka na 1000 to ile musi wejść tego walka w skrzynie pośrednia? Bo ja wkrecilem ten wałek a obroty dalej na 540.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Walek masz pełny to musi być na zero z tym dekielkiem.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krol295    0

To on nie wchodzi cały, wystaje jakieś 1.5cm, i dokrecic się nie da bo sruby nie wytrzymują. 

I jeszcze wspomnę, że ten dekielek co dociska to z niego urwala się sprężyna i jest wyłożona ta sama tylko nie jest połączona z dekielkiem, ale jest tam wlozona i jest trochę krzywa, czy to może przez to się nie załącza 1000obr? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Delikatnie stuknij bo może poprostu się zastało.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krol295    0

Stukalem i dalej nic 

A tą pokrywę gdzie można dostać? Bo ta sprężyna jest trochę krzywa to może przez nią bo ona też jest tam luzem bo się wyrwała. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Wałek wkładasz z prawej strony ciągnika? 

Ta pokrywa fasolowa jest z sprężyna?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krol295    0

Tak z prawej strony, ale ta pokrywa jest tylko sprężyna z niej się urwala, i jest skrzywiona, ale jest tam wlozona, tylko że ta pokrywa nie jest połączona tym drutem ze sprężyną. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

To stoi dźwignia 33.

IMG_20190818_085613.jpg


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krol295    0

I co to przez tą sprężyne? Czy jakoś się zastała ta dźwignia? 

Edytowano przez Krol295

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Podejrzewam że dźwignia lub wodzik, 43 nie łączy się z 33.

Sprężyna jeżeli jest to nie ma większego znaczenia. Ruch wałkiem powinien być ok. 2 cm.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Wkładasz do tego punktu i jest twardy opór. Sworzeń 34 jest widoczny od dołu jak pamięć mnie nie myli.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Nie wiem jak jest tam osadzony, ale kombinuj.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krol295    0

Nie mam na to pomyslu, może on poprostu chodzi na 1000obr tak wolno? Czy w kazdym ciągniku tak samo chodzą te walki miewazne czy go New holland czy Ursus? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lesiu19911    25

Panowie powiedzcie jak ma wygladac kosz wom w moim 8011. Kosz z tarczami zlozony byl tak ze od dolu byla ta gruba przekladka metalowa potem tarcza potem przekladka cienka,tarcza, przekladka i  na koncu gruba przekladka i pierscien. Lacznie jest 5 tarcz ciernych. Wom staje przy rozsiewaczu nawozu. Mikropompa jest zastapiona pompa zewnetrzna a rozdzielacz pod pokrywa nowy.

 

 

82819244_2193100450998951_3858328671441911808_n.jpg

Edytowano przez Lesiu19911
Bo tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest taki temat robiłem wom w c 385 czyli sprzęgło wom zostało całe wymienione od uszczelek manszetowych po pierścienie na tulejach uszczelki na korpusie tarczki itd. Został zmieniony olej 40 l wlane i filtry, zmierzyłem też ciśnienie na czujniku Mikropompki było 11-12 bar odkręciłem przewody z tyłu koło wom to z hamulcowego dolnego przewodu płynie olej zmieniam położenie dźwigni pod kierownicą i z górnego przewodu oleju nie tłoczy. Czy to mógł zaciąć się rozdzielacz pod pokrywą tam gdzie jest czujnik mikropompy? . Dodam że dźwignią pod siedzeniem na zgaszonym silniku opuściłem ją do dołu i włączyłem silnik wałek chodzi i ustawiłem dźwignie pod kierownicą na off to ten dalej się kręcił, potem dźwignia pod siedzeniem ustawiłem go na wyłączony a dźwignia pod kierownicą ustawiłem na ON to wałek nie chodzi. W czym może być problem? 


Poszukuję siewnik poznaniak 2,60m lub inny do 4000zł. Zgłaszać najlepiej okolice Hrubieszowa lub Tyszowce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
    • Przez Mati2006
      Witam,przerabiałem skrzynie biegów z 3 na 4
      z 3 lata temu,nie ma wzmacniacza (wyjęty) i  skrzyna strasznie wyję na 3 i 4 biegu. Zrobione już ponad 200 mtg.
      Co to może być?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj