Skocz do zawartości
Bartizi00m

C 385 WOM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
pejton    0

Widziałem coś takiego, ale to robiła fabryka na zamówienie. Na marginesie nadmienię, że ten ciągnik miał dwie kierownice - druga z tyłu a był to ciągnik robiony przez Ursusa na zamówienie Lasów Państwowych.


parę ha i para rąk do pracy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamil18fmr    12

Po mijemu to niemożliwe. Przedni wom podobno nie idzie ze skrzyni. momet obrotowy przekazywany jest bezpośrednio z wału korbowego przez jakąś tam przekładnie redukującą obroty (z bloku silnika). tak słyszałem.... i nie chcę się mądrzyć bo dokładnie nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to nie zadna przekladnia jezeli chodzi o przedni wałek odbioru mocy tylko wom jest napedzany specjana pompa olejowa tak jak teraz w nowych ciagnikach i nie tylko.. sa zamontowane do womu 2 weze olejowe... a czy w c-385 mozna zamatawac to sadze ze tak tylko trzeba troszke pogłowkować....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Widziałem kompletny pszedni TUZ z WOM-em napedzanym hydraulicznie.Całość była zdemontowana z ciągnika JD.Wystarczy podpjąć węże pod zewnętsznom hydraulike C-385 i jazda .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

I z jaką prędkością taki WOM napędzany hydraulicznie będzie się kręcił :-.

W ursusach napęd pochodzi od koła pasowego z przodu silnika które jest połączone z przekładnią redukcyjną przegubem kardana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malin1986x    0

witam użytkowników forum mam problem z 80 tką . kupiłem ją 3 m-c temu i nie zabardzo sie orientuje w jej konstrukcji.

jak zaczepiam do niej dużą prase do siana to jak ma troche ciężej to wałek staje a silnik pracuje lekko. znajomy twierdzi ze to pompa która pompuje olej do kosza wałka.

i tu mooje pytanie

jak nazywa sie ta pompa i jak ją wymienic> pozdro malin :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    7

Jak my ją wymienialiśmy w 914 to sprzedawca z Grene mówił na nią mikropąpka. Niestety trzeba rozpołowić ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
binek    264

nie koniecznie trzeba przypuszczać najgorsze, że to pompa. Też tak miałem po kupnie 902 okazało sie że poprzedni właściciel majsterkował coś w koszu i pozamieniał kolejność tarcz i pierścieni, a najlepsze to że było o jedną tarcz za mało. Jeżeli ciągnik podnosi maszyny na TUZ-e, kipruje przyczepy i jest stan oleju w skrzyni to najpierw przejrzyj kosz, na pewno łatwiej tam zajrzeć niż rozpołowić ciągnik na pół i okaże sie że niepotrzebnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9
nie koniecznie trzeba przypuszczać najgorsze, że to pompa. Też tak miałem po kupnie 902 okazało sie że poprzedni właściciel majsterkował coś w koszu i pozamieniał kolejność tarcz i pierścieni, a najlepsze to że było o jedną tarcz za mało. Jeżeli ciągnik podnosi maszyny na TUZ-e, kipruje przyczepy i jest stan oleju w skrzyni to najpierw przejrzyj kosz, na pewno łatwiej tam zajrzeć niż rozpołowić ciągnik na pół i okaże sie że niepotrzebnie

 

Kolega ma racje, zerknij najpierw do kosza to nie jest dużo roboty, a to że tarczek było za mało to niekoniecznie czyjaś wina tylko zużycie. Najprostszym sposobem naprawy w takim przypadku jest dołożenie następnej pary tarczy i jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo16    14

W moim c 385A poprzedni właściciel pomylił kolejność tarcz i jedna pękła i zablokowała wszystko tak że wałek cały czas sie kręcił ale potem coś sie poluzowało i działał tylko na pusto tak jak mówi @binek sprawdź kosz. Mój wujek miał jeszcze coś takiego że gdzieś sie frezy wyrobiły i też chodził jak było lekko a pod obciążeniem wałek stawał.


Ursus C385A główny koń roboczy
Ursus C360 pomocnik C385A
Ursus C330M pomocnik pomocnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malin1986x    0

witam ponownie rano zmierzyłem ciśnienie jakie daje owa mikropompa i sie okazało ze daje tylko 8 atmoswer:/ wiedz to raczej ona z tego co wiem powinna mieć ciśnienie rzędu 15 atm. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morowa91    6

U nas też kiedyś tak było, że wałek niechciał się załączyć lub jak się załączył to sam sie wyłączał, i wina była mikropomka. Najgorsze w tym jest że trzeba ciągnik rozpołowić, a to niejest taki łatwe, cały dzięń roboty :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    85

Ciągnik trzeba rozpołowić pomiędzy skrzynią przekładniową a skrzynią pośrednią. Są dwa rodzaje mikropompki z niski lub wysokim zębem trzeba zobaczyć jak jest w ciągniku zamontowana.

Pytanie czy działa ci wzmacniacz momentu czyli żółw zając jak ta przekładnia działa poprawnie to sprawdź same sprzęgło wałka może tam jest cos nie tak. Ciśnienie w układzie wzmacniacza i wałka odbioru Mocy powinno wynosić max 1,2 mPa. Z doświadczenia wiem ze na gorącym oleju jest 0,8 mPa przy niskich obrotach i wałek kręci dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

może wystarczy oleju do skrzyni dolać czasami sie tak robi na nierównościach rozłacza bo olej spływa w jeden koniec mostu i nie ma co zassać pompa sprawdz stan oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    462

Przyczyną mogą być również uszczelki manżetowe w koszyku przekaźnika. Koszt i robocizna niewielka, łatwiej to zobaczyć niż ciągnik rozpoławiać, a przy takim ciśnieniu to powinno działać.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez debrzyna
      Ktoś wie jakie jest przełożenie na zwolnicy ?
    • Przez jarzabek3
      Witam, z góry przepraszam jeśli już takowy temat był wałkowany ale ja nie znalazłem odpowiedzi.
      Ostatnio nabyłem Ursusa c 385 i jest w nim usterka. WOM po włączeniu dźwignią pod siedzeniem cały czas kręci. W ogóle nie reaguje na dźwignie po lewej stronie przy kierownicy. Co jest nie tak?? Wyczytałem że całkiem możliwe że tarczki wysiadły. Od czego mam najpierw zacząć sprawdzić??? Dodam także że przy włączonym wałku pod siedzeniem przy zgaszonym silniku nie idzie zakręcić ręką. Jedyna możliwośc kręcenia ręką jest gdy wyłączę WOM pod siedzieniem.
    • Przez Thomas2135
      Witam. Otóż jak włączę tą dźwignią pod siedzeniem wałek WOM to ze skrzyni dobiega dziwny odgłos, coś jakby trykanie, zgrzytanie jakby się coś ocierało. Po wciśnięciu sprzęgła hałas ustępuje. Dodam, że przy włączaniu tej dźwigni jest zgrzytanie jakby koła zębate nie mogły się zazębić. Ciągnik kupiliśmy niedawno(bez instrukcji obsługi), więc trzeba się domyślać wszystkich funkcji i powodów niedomagań.
      Dzisiaj jak go zapaliłem i próbowałem szukać przyczyny to zauważyłem, że hałas ustępuje jak przełączę dźwigienkę z pozycji "zając" na "żółw" (czyli włączę wzmacniacz momentu). Napiszcie jak to można naprawić
       
      P.S. A może ktoś miałby chęć napisać do mnie na GG i wyjaśnić mi działanie tych dźwigni przy kierownicy, tzn co włączają i kiedy można ich używać a kiedy nie.
      Za pomoc z góry bardzo dziękuję.
    • Przez TomekPL
      Witam. Mam takie pytanie czy dźwignia miernika impulsów powinna mieć luzy czy powinna być sztywna?
    • Przez tata1
      Witam
      Nurtuje mnie pytanie, czy ktoś dorabiał przełącznik 540/1000 obr. Bo do brony wirnikowej stosuje 1000obr, a do reszty 540. No i przełączqanie jest niewygodne, muszę odkręcić te dwie śruby, wyjąć z boku końcówkę z drobnym frezem, zatkać ją czymś co mam pod ręką (śruba, patyk, gałązka z wierzby :-) ), włożyć zatkaną końcówkę i zakręcić dekielek z powrotem, by uzyskać 1000 obrotów na WOM. Nie mówie, że chce przełącznik w kabinie, mógłby być tam na dole z prawej strony, tylko by to była jakaś dziwignia. Mam już pomysł na tą dźwignię, ale może nie warto "obalać przewróconego muru" i ktoś to już zrobił i ma u siebie. Może jest w sprzedaży? Macie jakieś info ?
       
       
      ZAPRASZAM KILKA POSTÓW NIŻEJ - CIEKAWE ROZWIĄZANIA
×