Zaloguj się, aby obserwować  
michal20

Podłączenie amperomierza w T-25

Polecane posty

michal20    0

Cześć

Tym razem chce podłączyc amperomierz...tyle, że nie wiem zabardzo jak to zrobić, tz. do czego podłączyc kabelki tak aby, pokazywał wszystkie spadki i nadwyzki mocy, po włączeniu silnika, ktos wie jak to zrobić?

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Do sróbki oznaczonej - podłaczasz dwa przewody: 1 który idzie od akumulatora, 2 od stacyjki.

 

Do śrubki +podłaczasz także dwa przewody: 1 Przewód od alternatora, 2 który idzie do skrzynki bezpiecznikowej umieszczonej pod maska.

i to wszystko. Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    6

Temat chyba powinien byc w innym dziale. Dlatego przenoszę

 

 

Do autora tematu: kolego zanim napiszesz temat zastanów sie czy w dobrym dziale, i czy juz takiego tematu nie ma!!!


<p>Doradca Żywieniowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37
Cześć

Tym razem chce podłączyc amperomierz...tyle, że nie wiem zabardzo jak to zrobić, tz. do czego podłączyc kabelki tak aby, pokazywał wszystkie spadki i nadwyzki mocy, po włączeniu silnika, ktos wie jak to zrobić?

Pozdro

 

kolego po pierwsze podłączenie zwykłego amperowmierz mija sie z celem, a to dlatego ze podczas rozruchu silnika pobierany prąd przekracza nawet 300A (mierzyłem miernikiem cegowym w U3512) u ciebie moze bedzie troche mniejszy ale jezeli nawet to nie wiele. Jak nawet znajdziesz taki amperomierz to co ci z niego jak przy normalnej pracy prad pobierany bedzie wynosił kilkadziesiat amper nawet tego nie zauwazysz na skali. Jeżeli bardzo ci zależy na takim amperomierzu jedyna rada jest zasowsowanie miernika cegowego z hallotronem, z wyświetlaczem elektronicznym ale to dosć drogie rozwiązanie

Amperomierz podłącza sie szeregowo przerywając obwód.


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po pierwsze koledze @michał20 nie chodzi o pomiar całkowitego prądu pobieranego z akumulatorów (łącznie z prądem rozrusznika). Chodzi o normalne podłaczenie amperomierza, który oryginalnie występuje w T 25 jako wskaźnik ładowania

(i rozładowywania akumulatora). Masz rację, że amperomierz włącza się szeregowo ale nie w obwód prądu rozrusznika.

Po drugie nie trzeba stosować czujnika Halla do pomiaru prądu rozruchu. Można mierzyć spadek napięcia np. na przewodzie masy i w ten sposób mierzyć prąd płynący z lub do akumulatora. Wystarczy żeby rezystancja takiego "bocznika" wynosiła 5 miliomów. Można wtedy uzyskać rozdzielczość 1A, która jest w tym przypadku wystarczająca. I takie rozwiązanie można wykonać za powiedzmy 50 zł (np. na ICL 7107). Ale dosyć szczegółów technicznych bo nie o to tutaj chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj