Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
michal20

Podłączenie amperomierza w T-25

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
T-25
michal20    0

Cześć

Tym razem chce podłączyc amperomierz...tyle, że nie wiem zabardzo jak to zrobić, tz. do czego podłączyc kabelki tak aby, pokazywał wszystkie spadki i nadwyzki mocy, po włączeniu silnika, ktos wie jak to zrobić?

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Do sróbki oznaczonej - podłaczasz dwa przewody: 1 który idzie od akumulatora, 2 od stacyjki.

 

Do śrubki +podłaczasz także dwa przewody: 1 Przewód od alternatora, 2 który idzie do skrzynki bezpiecznikowej umieszczonej pod maska.

i to wszystko. Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    2

Temat chyba powinien byc w innym dziale. Dlatego przenoszę

 

 

Do autora tematu: kolego zanim napiszesz temat zastanów sie czy w dobrym dziale, i czy juz takiego tematu nie ma!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    11
Cześć

Tym razem chce podłączyc amperomierz...tyle, że nie wiem zabardzo jak to zrobić, tz. do czego podłączyc kabelki tak aby, pokazywał wszystkie spadki i nadwyzki mocy, po włączeniu silnika, ktos wie jak to zrobić?

Pozdro

 

kolego po pierwsze podłączenie zwykłego amperowmierz mija sie z celem, a to dlatego ze podczas rozruchu silnika pobierany prąd przekracza nawet 300A (mierzyłem miernikiem cegowym w U3512) u ciebie moze bedzie troche mniejszy ale jezeli nawet to nie wiele. Jak nawet znajdziesz taki amperomierz to co ci z niego jak przy normalnej pracy prad pobierany bedzie wynosił kilkadziesiat amper nawet tego nie zauwazysz na skali. Jeżeli bardzo ci zależy na takim amperomierzu jedyna rada jest zasowsowanie miernika cegowego z hallotronem, z wyświetlaczem elektronicznym ale to dosć drogie rozwiązanie

Amperomierz podłącza sie szeregowo przerywając obwód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po pierwsze koledze @michał20 nie chodzi o pomiar całkowitego prądu pobieranego z akumulatorów (łącznie z prądem rozrusznika). Chodzi o normalne podłaczenie amperomierza, który oryginalnie występuje w T 25 jako wskaźnik ładowania

(i rozładowywania akumulatora). Masz rację, że amperomierz włącza się szeregowo ale nie w obwód prądu rozrusznika.

Po drugie nie trzeba stosować czujnika Halla do pomiaru prądu rozruchu. Można mierzyć spadek napięcia np. na przewodzie masy i w ten sposób mierzyć prąd płynący z lub do akumulatora. Wystarczy żeby rezystancja takiego "bocznika" wynosiła 5 miliomów. Można wtedy uzyskać rozdzielczość 1A, która jest w tym przypadku wystarczająca. I takie rozwiązanie można wykonać za powiedzmy 50 zł (np. na ICL 7107). Ale dosyć szczegółów technicznych bo nie o to tutaj chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×