Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to raczej wina hydrauliki. Wiemy doskonale jaka jest. Po wywaleniu ruskich rozdzielaczy i regulatorów chodzi jak złoto. W podnośniku monobloku słyszy się coraz częściej o takich przeróbkach bo i tam rozdzielacz ruski jakiś niewydarzony.

Opublikowano

Uziu pewnie mowisz o Spiotrze . Sam jestem pod wrazeniem co ten belarus znosi 4 obrotowa bodajze lemkena i rozstawiony chyba na 44 na skibe. Ze standarbowym obciazeniem predzej przod do gory by podniusl niz ten plug z ziemi oderwac 

Opublikowano

no daje mu popalic :D A co do mojego to tam sterowanie szło bezposrednio do tyłu, tam był rozdzielacz od podnosnika, pewnie juz pompa była licha bo na zimnym dzwiał ładnie, a na rozgrzanym podnosił gorzej jak c 360.

Opublikowano
1 godzinę temu, Uziu92 napisał:

tu na forum jest taki co 4 w obrocie belarem na stozku 4 ki obrotowe ciaga i dziwiga i mowi ze jest spoko :D

zobacz moj w galerii smiga aż miło ,przodu  nie podrywa ale wazy ok 800kg

Opublikowano

Były wersje z pompą w skrzyni, na początku MTZ-82 a później się to nazywało MTZ-100 albo MTZ-102. Były to wersje skrzyni z przełączaniem biegów pod obciążeniem. Później skrzynie ze smarowaniem były w Pronarach 1025 i większych i MTZ-tach  po 90 roku

Opublikowano

A jest możliwość sprawdzenia czy MTZ taką pompę posiada? Mój MTZ jest najprawdopodobniej z początkowych lat 80 i się zastanawiałem, tylko że u mnei nie ma raczej czegoś takiego jak przełączanie biegów pod obciążeniem (czy to wyglądało tak jak półbiegi? to automatyczne przełączanie?)

 

Opublikowano
2 godziny temu, jahooo napisał:

Były wersje z pompą w skrzyni, na początku MTZ-82 a później się to nazywało MTZ-100 albo MTZ-102. Były to wersje skrzyni z przełączaniem biegów pod obciążeniem. Później skrzynie ze smarowaniem były w Pronarach 1025 i większych i MTZ-tach  po 90 roku

Nie słyszałem o skrzyniach biegów w mtz przełączanych pod obciążeniem... skrzynie w mtz-ach z silnikiem 100 km były właśnie z pompą hydrauliczną , która smarowała bardziej wysiloną skrzynię i była ona na 2 lewarki

Opublikowano

Były wersje skrzyń w MTZ-100 z przełączaniem po obciążeniem. Nie wiem, co to ma oznaczać, musiałbym przestudiować ten fragment książki o skrzyniach w MTZ. To jest ogólna książka napraw Kopyłowa i jest tam wersja skrzyni na pewno z półbiegiem pod obciążeniem, czyli bez sprzęgła.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.
A orientujecie się może czym byłoby dobrze zespawać pęknięcie na bloku (miejsce gdzie jest wkręcona śruba na zewnątrz jest widoczne pęknięcie) Myślałem nad zespawaniem po prostu elektrodami do żeliwa, ale może są jakieś lepsze sposoby?

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak tarcza ogółem ale patent z gumowymi amortyzatorami jest do niczego. Znajomemu który robi w lesie, okrągłe blachy w które są włożone amortyzatory poprzecinały te małe o które sie opierają i sprzęgło się rozleciało. Ja mam założoną tarę ze sprężynami. Zobaczymy. 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

seweryn, jak miał gumowe nity, to się nie dziwię, że się rozleciało. xD

A cóż mi powiecie o tłokach z dodatkowym, piątym pierścieniem zgarniającym pod sworzniem? Dobre  do standardowego 82?

Opublikowano

Ogólnie odchodzi się od większej liczby pierścieni ( większe tarcie i zużycie cylindrów), ale ja mam taki zestaw założony , bo na szybko musiałem zrobić remont i nie było czasu na zamawianie co innego tylko wziąłem co w sklepie mieli i chodzi xD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v