Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
wiem bo sam pracuje w 5 do podorywek ten ciągnik, ale gdy jeżdżę z kolczatką to manewry są ograniczone :/

mój mtz robie 7 skibowym podorywek i mam czasami ciężko ale idzie ja robie 7skibowym 2,10 metra bieże

Opublikowano

Co do Mtz-ów to zdania są podzielone. Niektórzy bardzo na nie narzekają bo przecieki bo to bo znowu coś innego.Ci co czytają ''Poradnik Rolniczy''pamiętają na pewno jak opisywano wspaniałe zetory które pękały z powodu różnych niezidentyfikowanych drgań,niewyważonych kół zamachowych i co też nie są takie idealne jak by się wydawało więcej przestały niż robiły i jak tu się nie wkurzyć :angry: :angry: :angry: nie mówię że Mtz-y są idealne i wszystko jest super.Ja swoim przepracowałem dopiero jeden sezon ale na silnik naprawdę nie mogę narzekać żadnych awarii ani wycieków no a hydrauliką nie muszę chyba mówić trochę jednak się poci.Największy ciężar jaki nim podnosiłem to paleta ze szkłem o wadze 1300kg bez jakichkolwiek problemów

 

P.S. na ile osób macie zarejestrowane swoje Mtz-y bo ja mam wbite 2 osoby a wy też tak macie ?????????

Opublikowano

byłem poiadaczem MTZ-82 od nowości od roku 1994. Pozbyłem się go w 2003 (wtedy przeszedłem na zachodni sprzęt i zobaczyłem ten przeskok technologiczny). MTZ mogę określić jako PADLINA. oprócz silnika (nie tylko silnik się liczy!) cała reszta jest szrotem wychodząc już z fabryki. sam sobie się dziwie że pracował u mnie tyle lat, a raczej tyle lat stał bo był naprawiany. Ci co chwalą ten sprzęt nie wiedzą co znaczy zachodnia technologia. Dobija mnie stwierdzenie że zetor to smok na paliwo a MTZ pali mniej. gdy miałem MTZ orał u mnie zetor 7211 z pługiem 4 skibowym grudziąc i MTZ z takim samym pługiem. MTZ co prawda palił mniej ale ma on 20 kM więcej!! zetor ma zaledwie 64 kM i też radził sobie z tym pługiem. a co do komfortu MTZ to nie wspomne bo szkoda słów... MTZ TO PADŁO!

Opublikowano

Jakbyś sie przesiadł z ursusa na zachodni sprzęt to można to samo powiedzieć. I nie mówie że mtz jest idealny i jakis tam super bo nie jest ale za tą cene to idealny nie może być. Mam mtz i nie powiesz mi czegos takiego że ruskie 80km jest słabsze od tego zetora(który w dodatku nie ma przedniego napedu) chyba że zetor w idealnym stanie a mtz jakiś strzaszliwie zjechany. Co do przeskoku technologicznego to moge się zgodzić. A na jaki sprzet przeszedłeś??

Opublikowano

rino źle mnie zrozumiałeś. nie mówię że zetor jest silniejszy tylko że nie rozumiem dlaczego słabszego zetora się porównuje do MTZ który jest o 1/3 od niego słabszy. co do ceny to zrozumiałem że warto wydać dużo więcej i mieć porządny sprzęt. co do napędu. przedni napęd nie dodaje mocy tylko poprawia uciąg (4x4 dużo daje, dlatego kupiłem okazyjnie oś i w 2000 roku zalożyłem do zetorka przedni napęd :rolleyes: ) przeszedłam na MF 110kM, pracowałem już Valtrą, JD, miałem na wyporzyczeniu Claasa i zamiezrzam kupić jeszcze jakiś slilniejszy OK 180-200 kM

Opublikowano

To prawda w MtZcie naprawdę tylko dobry jest silnik, a reszta to masakra, zaczynając od skrzyni, podnośnika, rozlatującego się przodu po beznadziejną, pozycję za kierownicą, ścierpnięte nogi i bolące łapy od zadzierania w górę. jedyna fajna rzecz to naprawdę zdrowy i wytrzymały sinik.

Opublikowano
P.S. na ile osób macie zarejestrowane swoje Mtz-y bo ja mam wbite 2 osoby a wy też tak macie ?????????

Przepraszam za ten opis !!!!!!!!! :rolleyes: :) Mój błąd źle odczytałem opis z dowodu i wydawało mi się to dziwne i dlatego pisałem ale dzisiaj dokładnie wszystko przeczytałem i jest 1 miejsce

Opublikowano
Muj wujek ma takiego z 1996r i jak narazie na niego zbytnio nie narzeka dotychczas miał robioną tylko skrzynie biegów (na gwarancji) a tak po za tym to nic na jego temat moge powiedziec że ma silnik nie do zajeżdżenia ale słaby dostęp jest do różnych części po za tym ma troche skomplikowany układ biegó ale idzie sie połapać ma wspomaganie co sie chwali ale nie nadaje sie don tura ponieważ przednie mosty wysiadają

 

 

 

Pozzdrawiam Pronar15!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <_<

Opublikowano

Coś mi się jednak przypomina że było zdjęcie, ale pronara 82A, nie tak dawno w galerii właśnie z "piątką". Głowy nie dam sobie uciąć ale chyba na głęboko szedł <_<

Opublikowano

jak mój ojciec kupił mtz z 86 raku chyba to wymieniał zębatkę przy przednim napędzie bo stukało ząbki były uszczerbione ale to chyba tamten właściciel zrobił bo zara na drógi dzień by go remontowali a tak poza tym to chodzi dobrze

Opublikowano

Mysle ze Belarus jest najlepszym traktorem na rynku w swojej kategori cenowej. Wystarczy popatrzec na filmiki krecone belaruskom.

 

http://pl.youtube.com/watch?v=K6mgLH7-32E

 

Kiedys byl tez link do filmiku jak nowy belarus ciągnął 5 obracaną ale na plastikowych odkladniach. bez problemu unosil i obracal.

 

Wiadomo, ze stare MTZ-ty 82 nie mają porównania do tych nowych belarusów zwłaszcza tych 90 konnych. Oczywiscie trzeba koniecznie brac pełne wyposarzenie (krzyzaki, monoblock itp)

 

Gdybym mial wybierac miedzy 120 KM Zetorem z 1990-95 roku a nowym belarusem 952.3 to bez wachania brałbym tego Belarusa. Nie mowie juz o belarusie 1025.3 który w pelnej wersji kosztuje okolo 100 tys

Opublikowano
Mysle ze Belarus jest najlepszym traktorem na rynku w swojej kategori cenowej. Wystarczy popatrzec na filmiki krecone belaruskom.

 

http://pl.youtube.com/watch?v=K6mgLH7-32E

trochę wątpię, że to ciągnie 80 konny ciągnik ;) raczej mi to wygląda na 1025 i albo niewiedzę albo dobre poczucie humoru tytułodawcy ;)

Kiedys byl tez link do filmiku jak nowy belarus ciągnął 5 obracaną ale na plastikowych odkladniach. bez problemu unosil i obracal.

tylko zwróć uwagę na jakiej głębokości pracował i jakie właściwości go charakteryzują przez to z czego jest zbudowany

Wiadomo, ze stare MTZ-ty 82 nie mają porównania do tych nowych belarusów zwłaszcza tych 90 konnych. Oczywiscie trzeba koniecznie brac pełne wyposarzenie (krzyzaki, monoblock itp)

aż tak bardzo się nie zmieniły, a co do pełnego wyposażenia to kwestia indywidualnych wymagań każdego gospodarstwa

Gdybym mial wybierac miedzy 120 KM Zetorem z 1990-95 roku a nowym belarusem 952.3 to bez wachania brałbym tego Belarusa. Nie mowie juz o belarusie 1025.3 który w pelnej wersji kosztuje okolo 100 tys

Tez bym wolał belarusa z racji, że to nowy ciągnik i 952.3 w wybajerzonej wersji tez się zbliża do granicy 100 tys.

Opublikowano

892 ma blisko 90 km, to jeszcze zalezyod modelu. no zasugerowalem sie opisem ze to jest 892 ale teraz to nikt nie moze tego zaprzeczyc ani potwierdzic.

 

no a te 5 skib w obrotowym to wiem ze przesada ale napisalem to tak jako ciekawoste i po to zeby uswiadomic ze taki fakt miał miejscie i ze belarusik poradzil sobie z tym plugiem i o ile pamietam nie byl to model 952 tylko ktorys z nizszych

 

a Ty "FOBOS" jaki plug ciagasz?

Opublikowano

My mamy MTZ'a 82 z 1989r. i tata ciągał nim pług 6-tkę zagonową od DT'a, ale potem zrobił z niego piątke, bo podnośnik aż strzelał przy podnoszeniu ;) . Teraz po wymianie rozdzielacza trochę tacie szkoda ciągnika to orze 4-ka grudziądzką (bierze 1,2m) i spalanie wychodzi na godzinę 6-7 litrów

Opublikowano

Przyznam że wszystkich nie przeczytałem ale do tematu to każdy kto ma zdrowe zmysły i ma MTZ 82 to wie że więcej niż 4 skiby nie ma mowy a o obrotowych 4skibach też nie ma mowy, sam posiadałem z 4UG 4x40cm zagonowy to na 5 biegu miał co robić a MTZ był od nowości u mnie i Agregat uprawowy 3m z dwoma wałami to na 6 też zawsze dym, nie ma co mówić oszczedny na paliwo nieoszczędny na olej hydrauliczny, niepoleciłbym zakupu MTZ nikomu kto chce jeździć ciągnikiem a nie remontować to jest jak dla mnie porażka traktor i trza to głośno powiedzieć,

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A nie uwazasz że poruszanie sie z agregatem 3m na 6 biegu ciągnikiem MTZ to nieporozumienie.Szybkość jest za duża ,choćby mocy starczało to niszczysz strukturę gleby.Do takich prac producent ciągnika przewidział 4 bieg a agregat przewaznie jest przystosowany do prędkości roboczej ok.12 km/h.5 bieg to również nie ten którym wykonuje się orkę.Do tej pracy przewidziany jest bieg3-4 zależnie od klasy gleby.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v