Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Żółw/ zając jest w każdym, jest przed skrzynią w wersji nie i synchronizowanej lub z rewersem choć nie spotykanym w Polsce.

Może być jakiś dodatkowy bieg zwiększający prędkość nad bezpośrednim ale osobiście nic na ten temat nie znalazłem.

Opublikowano

Najprościej i najpewniej to zrób tak. Weź nawigację, wsiądź z nim, 9 i gaz w podłogę i wszystko w temacie. Jak nie będzie chciał to chyba wiadomo co jest co. Nie wiem jak te nowe kalibrują, ale ja w swoim 82 też jadę 40 a faktycznie 5-6 mniej.

Opublikowano

Tak czytam Wasze posty 40km/h poco to komu rusek już po wyżej 30-stki zaczyna skakać po drodze jak piłka , w moim zestawie 22 brutto bez ciągnika, przy nitro LPG i odważniku na przodzie wystarczy mi że 25 km osiągnę (9-tka żółw)(koła fabryczne).

Opublikowano

Zgadzam się z przedmówcą, MTZ nie jest ciągnikiem stworzonym do szybkiej jazdy. Jak komuś zależy, żeby pokazać, że się szybko jedzie MTZem przez wieś, to niech kupi jakiegoś MF, np MF 3075 na skrzyni DynaShift i do tego naklejki z napisem MTZ 82, są takie na allegro za nieduże pieniądze. I to powinno rozwiązać problem.

Opublikowano

oj widzę dużo złośliwości w wypowiedzi - peron. Ale kolego jak coś w max obrotach jedzie 40 to w dużo niższych 30, a jak jedzie w max 30 to w niższych 20 a to jest różnica i tu musisz przyznać racji. Znalazłem zdjęcie użytkownika z forum tej naklejki z szyby z prędkościami i wykres pokazuje że na 9 zająć 39,7. więc ten model 892 musi mieć faktycznie coś dodatkowego w skrzyni.

Opublikowano (edytowane)

Na kołach 38 cali 15,5 czy 16,9 które szerokością i profilem nadają się co najwyżej do 60-konnego ciągnika  może i buja ale na 18,4 r34 nic takiego nie ma miejsca. Po drodze nie trzepie, nie wali nikogo nigdzie nie chce wyrzucić. 

Co do prędkości to widać prawie 40 przy jakich obrotach silnika! Normalnie podróżuje w granicach 30 km/h i przy soleniu 6 grudnia na 5,5 godzin jazdy spalił mi 20,5 litra. 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

To ile Ty masz obrotów na max? Kto Ci tak pompę zestroił ?(pytanie retoryczne). Kręcić sil. do 3k, to nie wiem jak to skomentować, ale powodzenia życzę.

 

@piasekmoto, nie musi mieć nic dodatkowego, tylko skrzynia może mieć inne przełożenia, gdzie przełożenie "bezpośrednie " nie będzie najszybsze. Takie rozwiązanie zastosowano w szybkich skrzyniach ciężkiego Ursusa/Zetora, gdzie zamieniono tryby między dolnym a górnym wałkiem w skrzyni ( tak w skrócie) i efektem tego było że lll jest szybsza od lV. Oczywiście zmieniono oznaczenia na gałce ale w miejscu lV jest lll  i odwrotnie.

Opublikowano (edytowane)

Obroty dochodzą do 3 tyś. Trzeba by zderzak podkręcić trochę. Kręciła po remoncie do 2500 ale z czasem jakoś się rozlatała.

Ogólnie dla mnie nie ma to znaczenie nie przekraczam 2200 czasem 2300 w transporcie  a w większości prac w polu trzymam się pomiędzy 1800 -2000.

Na filmie chciałem pokazać że książkowe kilometry są trochę naciągnięte i jakie silnik musi mieć obroty żeby osiągnąć 40 km/h przez niektórych uważana do osiągnięcia przez ten ciągnik.

Tak że spokojna twoja rozczochrana użytkuję zgodnie z zaleceniem i rozsądkiem  a nie od zderzaka do zderzaka.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

nie ma złośliwości w mojej wypowiedzi, tylko ironia. Jeśli masz drogi jak stół, ok, możesz próbować bić rekordy MTZem, jeśli nie, to daruj sobie, bo z siedzenia spadniesz albo komuś w płot wjedziesz.

Opublikowano

mtz ts na max obrotach 33.4 km/h, i co to za wymysł że trzepie go po drodze jak kto dba tak ma, my ciągniemy dwie hw 8011 29 t brutto i gdzie idzie to gaz do końca i na oponach 16.9

Opublikowano

potrzebuje maszynę jak już kiedyś wspominałem do transportu a nie do bicia rekordów. Dodałbym to zdjęcie ale to nie moje później mogą być niepotrzebne przepychanki. A tak w ogóle to maszyna ma pracować a nie jeździć w paradzie jak wspominałeś przez wieś. Chyba zaryzykuje w stronę modelu 892. rozważam też proxime bo ta jedzie 45 więc na spokojnych obrotach 37- jednak ten traktor kosztuje połowę belarusa więcej a tu jest się nad czym zastanawiać. Seweryn wielkie dzięki za ten film w oczywisty sposób pokazuje jak to wygląda w 820.

Opublikowano (edytowane)

Coś jest inaczej chyba w skrzyni pośredniej bo normalnie zając jest do tyłu a w tym do przodu.

Stary forszaj 30 kilosów jechał. Może ten nowszy w dużej kabinie więcej ale nie spodziewał bym się. 

 

 

323 to samo 30 km/h.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Ta mocniejsza seria ma nieco inne koło talerzowe w moście, jest grubsze, może ma nieco inną ilość zębów?

Reduktor żółw/zając ma tylko tą różnicę że jest synchronizowany, jest przez to inne sterowanie, dlatego jest na odwrót. Prędkości są te same.

Wiem, bo rozbierałem takiego.

W skrzyni brak jest 'naszego' 3 biegu, bo synchronizatory by się nie zmieściły, i  jest na suwaku blokada, żeby nie wrzucać 'naszego' 9 biegu na niskim przełożeniu.

Kurde wsiadłem i nie mogłem sie połapac w biegach, ale jak ją rozebrałem, to dopiero obczaiłem o co chodzi :)

 

Biegi idą tak:

wolne:

1>nasza 1

2>nasza 4

3>nasza 5

(tu nie wrzucimy 4)

szybkie:

1>nasza 2

2>nasza 7

3>nasza 8

4>nasza 9

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v