Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja to zrobiłem tak że kilka razy nawigacją pomierzyłem prędkość i teraz już wiem, że we Władku mam trzymać obroty oznaczone "BOM" i na trzecim biegu jest idealna prędkość do pryskania. Dla takich samych obrotów ustawiłem rozsiewacz metodą prób i błędów i już mi nie potrzeba prędkościomierza. W rozsiewaczu można by szybciej latać ale znowu nie wszędzie Władek na 4 da radę z pełnym.

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, Grzechooo napisał:

Pany jest sprawa, kiedyś pytałem kiedyś do czego służy to ustrojstwo to pisaliście że to wskaźnik zanieczyszczenia filtra powietrza. Dzisiaj mi z tego czegoś kapała ropa, jak to możliwe? Miał ktoś taki przypadek? Co to może oznaczać? Od czego zaczynać szukanie? Dodam jeszcze że z ciągnikiem nic się nie dzieje chodzi normalnie, moc ma. 

20210303_141211.jpg

Patrzyłem w katalogu to to ustrojstwo to żeczywiście sie nazywa "wskaźnik zanieczyszczenia powietrza". Ja mam nowszy model i inny czujnik i kontrolka jest do tego i wpięte w kolektor dolotowy. Nie wiem jak to u Ciebie jest rozwiązane no ale jeśli to ropa to może puszcza elektrozawór na świecy płomieniowej i poszła ropa lub nafta ze zbiorniczka w kolektor bo nic innego mi do głowy nie przychodzi

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc tu zapytam. Mam problem z hydrauliką w Jumie tzn nie działa, a dokładnie brak ciśnienia w układzie. Kule na zewnetrzych wyjściach wciskam palcem. Wiem że rozdzielacz jest do wymiany, ale puki co postanowiłem go z powrotem założyć aby sprawdzić jak działa podnośnik. Na pusto same ramiona idą w górę i się opuszczają natomiast nawet pod niewielkim ciężarem nie są wstanie sie unieść. Czy to tylko wina tego rozdzielacza czy może pompa też szwankuje? Układ zalałem nowym olejem. Brak wyraźnych wycieków.

Opublikowano

Panowie jakie macie odłączniki masy? Ja miałem już kilka teraz wciskany mam oryginał chyba i ciągle go zwiera. A przykręcając masę bezpośrednio na budę elegancko kręci. Instalacja 12v rozrusznik szybkoobrotowy ale jeszcze dam do sprawdzenia i Aku 1 x12v 120ah 950a

Opublikowano

@karbex Nie bardzo wiedziałem który to (teraz wiem) więc rozebrałem najpierw ten zewnętrzny regulowany na śrubokręt, przedmuchałem i próba. Niestety nadal bez zmian, więc rozkręciłem ten przelewowy przedmuchałem i podnośnik drgnął, ale jak przy gazowałem, a wraz z nim wyjebało olej na rurce pod pompą hydrauliczną (pękła w kolanku). Jak teraz ustawić tą na śrubokręt, aby sytuacja sie nie powtórzyła? Bo jak domniemam  ustawiłem za duże ciśnienie na rozdzielaczu.

 

Opublikowano

W T25 robiłem tak że popuszczałem zawór bezpieczeństwa, dawałem dźwignię na podnoszenie i przykręcałem zawór dopóki dźwignia nie odbiła. Silnik pracował na około 1000 obr. A później kupiłem manometr, podpinam pod wyjście hydrauliki zewnętrznej i wtedy ustawiam ciśnienie.

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

Jedyny słuszny sposób na ustawienie to wziąć manometr w dłoń,  wpiąć w złącze hydrauliczne i wykrecić znacznie ten zawór u góry rozdzielacza i stopniowo wkrecać przy jednoczesnym obserwowaniu wskazań manometru aż do osiągniecia pożądanej wartości. Oczywiście jeśli wepniesz pod konkretną sekcje rozdzielacza to trzeba ją "uruchomić" po to aby pojawiło się ciśnienie na szybkozłączu.

  • Thanks 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Morion napisał:

@karbex Nie bardzo wiedziałem który to (teraz wiem) więc rozebrałem najpierw ten zewnętrzny regulowany na śrubokręt, przedmuchałem i próba. Niestety nadal bez zmian, więc rozkręciłem ten przelewowy przedmuchałem i podnośnik drgnął, ale jak przy gazowałem, a wraz z nim wyjebało olej na rurce pod pompą hydrauliczną (pękła w kolanku). Jak teraz ustawić tą na śrubokręt, aby sytuacja sie nie powtórzyła? Bo jak domniemam  ustawiłem za duże ciśnienie na rozdzielaczu.

 

Koledzy dobrze podpowiadają przy czym tak ja Łukasz napisał jedyna słuszna metoda to manometr na wyjście hydrauliczne i wtedy ustawiamy na 18-20 MPa. Sposób Maniego też jest dobry przy czym jak jest wszystko sprawne to dźwignia odbija przy 12,5 MPa czyli troche nisko i może nie dźwigać niektórych rzeczy ale jak manometru nie ma to bezpiecznie. 

Plus taki że pompa sprawna i wygląda że jednak zawór przelewowy był przycięty.

Pzdr

  • Thanks 1
Opublikowano

Żeby pozbyć się na dłuższy czas kłopotu jakim jest zawór przelewowy i jego zacinanie się, wystarczy go wymontować i wypolerować przy pomocy pasty polerskiej1500. W ubiegłym roku zrobione i jak dotąd spokój, ciągnik codziennie pracuje z ładowaczem czołowym.

Opublikowano

Cześć. 

Można tutaj  w rozdzielaczu dać powrót oleju hydraulicznego do zbiornika?

Bo dałem od tura ale coś mi olej z drugiej strony rozdzielacza pod kierownicą zaczął cieknąć

af53b5cd0edfa3camed.jpg

Opublikowano
50 minut temu, karbex napisał:

Nie wiem czy dobrze widze ale tu jest strona wysokiego ciśnienia także raczej nie 🙂

a mi się wydawało i wydaje że tam nie ma ciśnienia dużego i to jest powrót do zbiornika. Cienka rurka idzie od rozdzielacza pod siedzeniem a grubsza w górę do zbiornika. Te wyjście jest po prawej stronie kierownicy siedząc w środku.

Opublikowano (edytowane)

A może - ze zdjecia to wyglądało tak jakby w pompe było wpięte - skoro gruby przewód idzie do zbiornika to można przelew wpinać

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Może coś poruszałeś przy przeróbce i dlatego się leje a może jak to w MTZ po prostu zaczęło się lać z rozdzielacza bo przyszła na to pora. Musisz zlokalizować wyciek. Filtr oleju sprawdzałeś? Może stawia już opór i robi delikatne ciśnienie na powrocie. Jak we Władku wyczyściłem to aż ciszej hydraulika pracuje na biegu jałowym.

Opublikowano

karbex fakt wygląda trochę jak pompa, ale to jeszcze rozdzielacz.

mani51 będę musiał poszperać i najwyżej miedziane podkładki po wymieniać bo nic z tamtej strony nie robiłem a tylko przerobiłem śrubę na dodatkowy nypel do powrotu z tura oleju. żeby wszystko szło do filtra.

Filtr czyściłem troszkę śmiecia było po roku od czyszczenia, ale nie dużo. Mimo takich zabiegów latem strasznie mocno rozdzielacze się grzeją i ten ruski i ten od tura. mam zawór kulowy i przekierowuję gdzie ma lecieć olej z pompy: drugi rozdzielacz na sekcje zewnętrzne 80l/m i szeregowo podłączony rozdzielacz do tura  40m/l.

jeśli nastawię na sam rozdzielacz pod kierownicą to też się nagrzewa mocno. pompa hydrauliczna wymieniana była i taki sam efekt to już nie mam pojęcia o co chodzi.

Jedynie moje wyjaśnienie to że zbiornik oleju znajduje się zaraz za silnikiem który się od niego nagrzewa i utrzymuje dużą temperaturę w zbiorniku, zwłaszcza latem.

Opublikowano

Pompa w MTZ ma większą wydajność niż 40l/min i jak masz podłączony dodatkowo taki rozdzielacz, to nie ma siły, olej będzie się grzał, minimum to rozdzielacz 60l/min albo 80l/min. Kilku znajomych już ten temat przetrenowało i 40l/min nie zdaje egzaminu.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, MariuszKlim napisał:

karbex fakt wygląda trochę jak pompa, ale to jeszcze rozdzielacz.

mani51 będę musiał poszperać i najwyżej miedziane podkładki po wymieniać bo nic z tamtej strony nie robiłem a tylko przerobiłem śrubę na dodatkowy nypel do powrotu z tura oleju. żeby wszystko szło do filtra.

Filtr czyściłem troszkę śmiecia było po roku od czyszczenia, ale nie dużo. Mimo takich zabiegów latem strasznie mocno rozdzielacze się grzeją i ten ruski i ten od tura. mam zawór kulowy i przekierowuję gdzie ma lecieć olej z pompy: drugi rozdzielacz na sekcje zewnętrzne 80l/m i szeregowo podłączony rozdzielacz do tura  40m/l.

jeśli nastawię na sam rozdzielacz pod kierownicą to też się nagrzewa mocno. pompa hydrauliczna wymieniana była i taki sam efekt to już nie mam pojęcia o co chodzi.

Jedynie moje wyjaśnienie to że zbiornik oleju znajduje się zaraz za silnikiem który się od niego nagrzewa i utrzymuje dużą temperaturę w zbiorniku, zwłaszcza latem.

Teoretycznie przy przestawieniu zaworu kulowego na ten 80 l to grzać sie nie powinien.

Zakładam że ten zawór ma przepustowość także te 80l?

Piszesz że masz ten rozdzielacz 40 l wpięty szeregowo - możesz napisać jak dokładnie? No bo jak jest szeregowo to nierozumiem tego zaworu kierującego strumień tj. Przy połączeniu szeregowym to olej idzie najpierw przez 1 rozdzielacz a później przez drugi i zaworem możesz odciąć co najwyżej ten drugi. Napisz coś wiecej szczegółów. Pytanie jeszcze dodatkowe - masz regulator pod siedzeniem?

A dobra już widze że masz bo pisałeś o tej rurce 🙂 Napisz krok po kroku jak masz to połączone

Edytowane przez karbex

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v