Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Można powiedzieć, że temat pneumatyki prawie ogarnięty. Została lekka regulacja cięgła od zaworu hamulcowego lub regulacja na pedałach, ale jest spoko. W przyczepie też prawie wszystko ogarnięte. Jedynie smarowniczki na drążkach powkręcać. Na zakresie pełnego ładunku hamuje z piskiem na asfalcie to chyba nie jest źle. Mowa oczywiście o pustej przyczepie, bo nie będę jej specjalnie ładował. Pytanie, a w zasadzie dwa dla was. Jakie duże macie siłowniki hamulcowe w przyczepie, bo ja założyłem 2 x Ø100, ale widziałem, że w zestawie dają jednego Ø100 i drugiego Ø130.  Zastanawiam się czy jak będę robił druga to nie kupić dwóch Ø130 i wrzucić te 130 na pierwsze osie w przyczepach.

Czy jak dacie na regulatorze siły hamowania( 3 zakresowy) nastawę na pusto to wam przyczepa hamuje? Bo u mnie na takiej nastawie puszczają hamulce. Reasumując są dwa stopnie siły hamowania, a trzeci to spuszczenie hamulca.

Drugie pytanie jest takie. Gniazdo pneumatyki w ciągniku mam zamontowane na prosto(równolegle do podłogi w budzie), jak podepnę przewód od przyczepy to robi się kąt około 70-80 stopni i przewód od przyczepy skierowany jest w dół. U was też tak jest czy tylko ja jakieś dziwne złącza mam które mają prawie 1/4 obrotu do zapięcia?

U mnie przewód jest jak na tym filmie co podam link tylko, że w dół gdyż ja zapinam wtyczkę z góry na dał, a on z dołu na górę. Nie wiem jak jest prawidłowo, ale z góry na dół wydawało mi się jakoś naturalnie.   
Ułożenie przewodu w 4:37

A u mnie jest tak jak w tym filmie poniżej 0;07

 

 

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano

Na obu filmach jest tak samo. Ogólnie wydaje mi się że prawidłowo jest zakładane od dołu, gdyż ponieważ🙂 w przypadku jakby przyczepa się odczepiła to przewód małatwiej żeby się rozłączyć, co spowoduje automatyczne zahamowanie kół. Co do siłowników, to faktycznie z przodu większy z tyłu mniejszy.

Opublikowano (edytowane)

Też myślałem że z dołu na górę ma łatwiej się wyczepić, ale z drugie strony mam obawy, że może zrobić to samoistnie przy skręcaniu mimo tego, że jest zatrzask i zęby będę miał do remontu.

 

@Grzechooo Albo ja źle widzę albo ty, ale jak analizowałem drugi film na prędkości 0.25 ewidentnie widać, że zapinane jest z góry na dół i wtedy przewód od przyczepy patrzy ku ziemi, a na pierwszym filmie patrzy ku niebu. No chyba, że to ja źle widzę.

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano

Faktycznie, masz racje. Tak jak mówisz jak luźne złącze to strach żeby się nie wypięło ale jak jest wszystko nowe to ciężko zapiąć, i nie powinno się wypiąć. Kiedyś czytałem że powinno być taj jak napisałem wyżej. Swoją drogą ciekawe jak jest w fabrycznie nowych ciągnikach...?

Opublikowano
Dnia 10.12.2020 o 16:21, karbex napisał:

Hej koledzy - mam pytanie dotyczący pomp bo ogarniam i hamulce i hydraulike jak już go rozmemłałem to robie bo i dostęp lepszy.

1. Jaka pompa do wspomagania (wiem - jest nabten temat sporo) ale info sprzed 4-5 lat i chciałem dopytać jak w czasie eksploatacji sie to sprawdza - u mnie jest teraz nsz 10 ale sie cieżkawo kręci na wolnych obrotach a z gazem to lepiej ale przy szybkim skręcaniu czuje opór. Czy jak założyliście 14tke to nie ma żadnych objawów negatywnych (awarie orbitrola itd). Seweryn pisał że ma 14tke i jest ok ale nie wiem jak po dłuższy czasie to sie sprawdza. Czy zakładać nową 10 tke jak ruski inżynier przewidział i też będzie ok?

2. Pompa od hydrauliki - ma może ktoś hydrosiłe w wersji " master" jest jakaś różnica ze zwykłymi czy chwyt marketingowy?

Koledzy - doradzicie w tym temacie bo pozostał bez odzewu a ja sie zastanawiam co wybrać 🙂

Opublikowano

Co do wspomagania to siłownik mam 50, a pompę 14 i któryś rok z rzędu chodzi. Musiałbym spojrzeć jaki wytwór orbitrolopodobny w nim siedzi. Wepnij się jeszcze gdzieś w układ wspomagania i sprawdź jakie ciśnienie panuje. 

Co do pompy to w tym roku też wymieniałem i miałem sieczkę we łbie. Bo i zwykłe Nsz 32 i wzmacniane i do tego Nsz 40. Koniec końców kupiłem okrągłą Nsz 32, bo miała być Nsz 32 M4 czyli ta z nominalnym 200 bar, ale że zwinęli z przed nosa to poszła zwykła. Fakt faktem nic ciężkiego nie dźwigam, ale działa lux. Ustawione ciśnienie na 170 i bryka. Siłowniki w prasie to chce wyrwać na małym gazie. Gdzieś tu na forum widziałem kilka postów o powrotach z NSZ 50 na nominalną bo ruska hydraulika nie była zadowolona. Zbyt duża wydajność z tego co pisali.
Tyle ode mnie.

Opublikowano

Ja mam pompę 10 , siłownik C50 i chodzi jednym palcem, tylko nie mam 4x4, ale z napędem też na takiej samej pompie i siłowniku nie ma problemów, orbitrol u mnie 100, z napędem 120

ja mam pompę hydrosiła

 

Opublikowano

Jahooo, Lukasz - dzieki. Ja mam 300 kg na przodzie i szerokie kapcie. Ale jak mówicie że i na 10 dobrze chodzi to kupie 10 tke i zobaczymy moja to chyba jeszcze oryginalna jest a traktor 20 lat to pewnie sie kończy - ani dużo roboty i drogie też nie są. Spróbuje jedną i drugą z tej serii master z hydrosiły - zobaczymy 🙂

Opublikowano
Y635 napisał:

panowie jak myślicie mtz da sobie rade z talerzówką 2,7m zawieszana waga około 900kg klasa ziemi od IV do VI teren równy

powinien dawac rade mam tez 2.7m 800 kg to bez problemu ciaga

Opublikowano

Panowie Pilnie potrzebuje danych z dowodu rejestracyjnego mtz 82

Rodzaj nadwozia

Masa Własna

Dop.ładowność

Dop.masa całkowita

Dop. całkowita masa ciągniętych przyczep

Największy nacisk osi

 

Opublikowano

Hej koledzy. Rozebrałem cały rozdzielacz żeby go puszczelniać i nie zauważyłem przy rozbiórce że na sekcjach są znaki. I teraz pytanie czy one powinny być skierowane w strone zaworu przelewowego czy odwrotnie? Na obudowie nic nie jest nabite także nie ma podpowiedzi

20201230_091547.jpg

Opublikowano

Nie skupiałbym się na tym ile godzin ma ciągnik bo jeden jak będzie zadbany to po 10 tysiącach godzin będzie w bardzo dobrym stanie gdyż wszystko na czas zrobione, a jak weźmie taki sprzęt łajza to po tysiącu godzin zostanie jedynie nasrać w kabinie i nic więcej. Jechać obejrzeć jaki stan i tym się kierować. Tym samym kieruje się w autach używanych, a tam jeszcze dochodzą częste korekty liczników i pozostaje się tylko stanem kierować.

Mam na wiosce takich co na pewno nie kupiłbym od nich widząc jak dbają mimo tego, że prawie wcale nimi nie robią, a od innych obszarników mimo, że intensywnie eksploatowane to wiem, że utrzymane w należytym stanie.

  • Like 1
Opublikowano

Siemka panowie takie 2 pytania, szukałem na forum ale nie zadowoliły mnie tamte tematy które znalazłem. 

1. Odnośnie hamulcow do jakiej grubości może być zuzyta tarcza hamulcowa ? , Prawa strona tarcze : jedna 10 mm i dwie po 11 mm lewa strona obydwie po 12 mm wiec prawie jak nowe a hamują jak by były zjechane do zera, miałem je wymienić ale chyba nie ma sensu. Narazie tylko ze nie moge ich wyregulować żeby ciagly.

2.  Przedni naped z prawej strony wycina zęby polosi poziomej i pionowej. Na lewej nic się nie dzieje a na tej nonstop problem z tym . Traktor oczywiscie z turem. Dodam jeszcze że ta tuleja wewnetrzna rusza się na prawo lewo razem z polosia i nie wiem jak to uszytywnic.

Opublikowano (edytowane)

1. Co to znaczy że ich nie możesz wyregulować? Pedał Ci wpada do samej podłogi czy jest opór wcześniej a ciągnik nie hamuje? Nie są tarcze zaolejone?

2. Jak to sie rusza tuleja? Chodzi Ci o to że jest luz między tulejami? Tj jak szarpiesz mocno za koło to sie gibie na boki i widać że to między tulejami jest luz? Jak tak to obydwie do wymiany (zewnętrzna i wewnętrzna) i koniecznie precyzyjnie ustawiony luz międzyzębny na wałkach i powinno śmigać.

Pzdr

Edytowane przez karbex

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v