Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, michal1993 napisał:

Mój też myślę żeby te 60 przekroczył jakby dłużej chodził- ale że ja dłużej niż 2 godziny takiego tempa mu nie narzucam to jest jak jest. Poniekąd dlatego też pytałem o termostat 70 stopni.... wentylator mam na 6 łopatek, metalowy. 

Ale w normalnym traktorze  (żeby nie było sam mam mtzta i go lubie 😀) jak układ chłodzenia jest sprawny (tj. Termostat) to wskaźnik wchodzi na zielone po 10 minutach pracy a nie po 2 godzinach. Wczesniej miałem  c360, c360 3p i zetora 5211 i tak właśnie sie działo a w mtz niet 😃

18 minut temu, Skoczek1994 napisał:

To z moim chyba jest coś nie tak, bo ostatnimi czasy łapie dość wysoką temperaturę, fakt ze wskaźnik zaczyna głupieć ale czuć że w zniwa w prasie niedogrzany to on napewno nie jest. Chłodnice czyste regularnie przedmuchiwane, do tego mam zmieniony wentylator na plastikowy z większą ilością łopatek, ponoc miał lepiej chłodzić. 

A chłodnice masz drożne ? Może masz niedrożną chłodnice oleju - w niej jest filtr oleju - taki grzybek - w sumie nie wiem po co - może jest przypchany. Albo masz przycięty zawór w filtrze oleju odpowiedzialny za przekierowanie oleju do chłodnicy oleju. Jak bedzie pracował i sie mocno zagrzeje to sprawdź czy chłodnica oleju jest też gorąca. Pzdr

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Z nowego typu termostatu nie spotkałem takiego na 70st.typowo do MTZ dlatego ja do swojego szukałem po wymiarach i dopasowałem od jakiejś osobówki właśnie na 70. To są stare konstrukcje silników i one wcale nie muszą być tak zagrzane jak nowe. Teraz jak dostał porządnie po zaworach w gorący dzień to złapal max 80stopni.

Opublikowano

Witam panowie mam problem z podnośnikiem nie trzyma pozycji przy orce, przednia skiba cały czas się zagłębia i muszę wypłycać. Dodam że steruję regulatorem przy siedzeniu i ustawione na pozycyjną

Opublikowano
michal1993 napisał:

Nie pamiętasz pewnie co to za osobowka, co?

Trzeba by poszukać w moich postach bo chyba o tym pisałem w jakimś temacie o termiostacie w MTZ. Na aplikacji nie mogę tego wyszukac.

Opublikowano
4 godziny temu, karbex napisał:

A masz turbo? Po 10 minutach wchodzi na zielone pole?

tak, mam turbo w silniku d-60, po 10 minutach pracy na wolnych obrotach łapie zielone pole, u mnie to 80 stopni na wskaźniku

16 godzin temu, mateuszmtz napisał:

Witam panowie mam problem z podnośnikiem nie trzyma pozycji przy orce, przednia skiba cały czas się zagłębia i muszę wypłycać. Dodam że steruję regulatorem przy siedzeniu i ustawione na pozycyjną

sprawdzałeś luzy na cięgienkach ?

sprawdź, czy jest dobrze wyregulowany regulator, było o tym na forum, jak to zrobić

Opublikowano
2 godziny temu, jahooo napisał:

tak, mam turbo w silniku d-60, po 10 minutach pracy na wolnych obrotach łapie zielone pole, u mnie to 80 stopni na wskaźniku

sprawdzałeś luzy na cięgienkach ?

sprawdź, czy jest dobrze wyregulowany regulator, było o tym na forum, jak to zrobić

No to tak jak napisałem - jak jest turbo to inna bajka - bez turbo trzeba sie bawić roletką. Pozdrawiam

Opublikowano

bez turbo u wuja w mtz-82 jest dokładnie tak samo - 10-12 minut i 80 stopni na silniku, też mu wymieniałem na nowszy typ

nie ma roletki, bo dawno zgniła i wyciągnięta.

jak jest dobry termostat, to silnik trzyma temperaturę, niestety, ze starym typem termostatu jest to nie do ogarnięcia

Opublikowano
13 minut temu, jahooo napisał:

bez turbo u wuja w mtz-82 jest dokładnie tak samo - 10-12 minut i 80 stopni na silniku, też mu wymieniałem na nowszy typ

nie ma roletki, bo dawno zgniła i wyciągnięta.

jak jest dobry termostat, to silnik trzyma temperaturę, niestety, ze starym typem termostatu jest to nie do ogarnięcia

No to dziwne 😉 Bo ja mam nową obudowe, termostaty 2 sprawdzane (jeden nowy). Obydwa sprawne na 100% i musze mu ostro po garach w upał wstawiać w gruberze żeby doszło do granicy zielonego pola. Wcześniej też zakładałem temat bo mi to nie pasowało i u wszystkich to samo  

Opublikowano

To może być jeszcze kwestia wiarygodności wskazań zegara w kabinie, bo on nie musi pracować liniowo. czujnik mógł lekko obrosnąć osadem itp. Ja mam nowy wskaźnik, bo stary nie pokazywał ponad 70 stopni, mimo, że płyn już wywalało z chłodnicy.  Generalnie termostat nowego typu lepiej utrzymuje temperaturę silnika, bo na starym termostacie nigdy mi nie złapał ponad 80 stopni, nawet w kilkugodzinnej orce

Opublikowano

Panowie mam problem z zapalaniem w moim Pronarze a mianowicie co jakiś czas przestaje reagować nawet na ostro nie zapala ale po przekręceni jednocześnie kluczykiem zapali i potem odpali normalnie kilka razy i znów problem? Gdzie leży przyczyna? Ma odpalanie na 24 i może ten przełącznik szwankuje lub elektro magnez w rozruszniku? Najgorzej że potrzebne 2 osoby i jakby zgasić gdzieś na polu i samemu być a nie odpali to tragedia?

Opublikowano
3 godziny temu, mani51 napisał:

Trzeba by poszukać w moich postach bo chyba o tym pisałem w jakimś temacie o termiostacie w MTZ. Na aplikacji nie mogę tego wyszukac.

Poszukam a jak nie znajdę to jak już przyjdzie obudowa w nowym typie to podrzucę znajomemu ze sklepu motoryzacyjnego niech w wolnej chwili ogarnie.

Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, fabianek123 napisał:

Ja tak miałem, założyłem używany stycznik od robura i mam spokój.

To co było popsute? Opisz dokładniej co zrobiłeś?

Edytowane przez Andpol
Opublikowano
3 godziny temu, jahooo napisał:

To może być jeszcze kwestia wiarygodności wskazań zegara w kabinie, bo on nie musi pracować liniowo. czujnik mógł lekko obrosnąć osadem itp. Ja mam nowy wskaźnik, bo stary nie pokazywał ponad 70 stopni, mimo, że płyn już wywalało z chłodnicy.  Generalnie termostat nowego typu lepiej utrzymuje temperaturę silnika, bo na starym termostacie nigdy mi nie złapał ponad 80 stopni, nawet w kilkugodzinnej orce

No u mnie chyba w porzo na lini czujnik zegar bo jak rolete przysłonie to weszło mi blisko czerwonego a jeszcze sie nie gotował także wskaźniki chyba ok. 

Opublikowano (edytowane)

Znowu mam zagwostkę z MTZem. Tym razem hamulce. Nowe oryginalne rozpieraki, gładzie ok, tarcze szare nitowane a ten hamuje tylko 0-1. Albo zatrzymuje koło albo wcale nie hamuje. Żadnej proprorcjalności, próbuję delikatnie wcisnąć a on od razu blokuje koło... Macie pomysł co to może być?

Edytowane przez michal1993
Opublikowano

Hamulce w nich to loteria. Ja  również mam wszystko nowe, i gdy  jadąc do przodu mocniej depnę, po czym cofam to czuć że lekko go trzymają. A gdy znów ruszam do przodu to słychać jak lekko szarpnie pedałami, i wszystko wraca do normy. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v