Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Ja wogóle nie docierałem na pracy jałowej, tylko docelowo w transporcie i w pracy. Bez przeciągania na obrotach i wysilania - ciąganie wozu z drewnem, siew nawozów wiosną, opryski. Około 20 godzin

Edytowane przez jahooo
  • Like 1
Opublikowano

Nie docieramy silników na równych obrotach. Silnik powinien mieć zmienne obroty - najlepiej to normalnie pracować tylko nie przeciążać silnika tj w miare nie dopuszczać do dymienia na czarno. Wg mnie to i orka mu nie zaszkodzi tylko na wolniejszym biegu żeby nie przeciążać

Opublikowano

Ostatnio zapomniałem radia wyłączyć to mi prawy aku całkowicie rozładowało. Mase wyłącznik mam tylko na lewy aku a jak macie wyłącznik masy podłączoną na prawy aku? Mam 12/24 Pronar 80 z 2002r.

Opublikowano
1 godzinę temu, Andpol napisał:

Ostatnio zapomniałem radia wyłączyć to mi prawy aku całkowicie rozładowało. Mase wyłącznik mam tylko na lewy aku a jak macie wyłącznik masy podłączoną na prawy aku? Mam 12/24 Pronar 80 z 2002r.

U mnie w oryginale z 2007r. (MTZ Belarus nie Pronar) wylacznik masy hebel byl przy prawym akumulatorze patrzac od tylu ciagnika. Tez instalacja 12V, a rozruch 24V - ale lewego akumulatora nie doładowywało - bo jakas ta przetwornica przed chłodnicą....... Założyłem klasyczny przełącznik 12/24V i mase/hebel mam podłączony na prawym akumulatorze.

W pierwszej wersji tj. z 2007r. to prąd ciągło właśnie z tego prawego akumulatora tzn. światła i inne duperele bo on był bezpośrednio z alternatorem podłączony, a lewego nie dołądowywało przez tą przetwornice co z przodu chłodnicy.

Aktualnie mam założony klasyczny przełącznik 12/24V i prąd pobiera równolegle z obu akumulatorów i hebel/masa na prawym akumulatorze.

Opublikowano
farmtrac8244 napisał:

Na dzień dobry po remoncie odśnieżał ,do bronowania się to zaprzęgnie. Stosował czy zakładał ktoś zestawy naprawcze z 5 pierścionkami?

Ja mam takie zestawy. Poprzedni właściciel wytoczył rowki na piąte pierścienie i jak zmieniałem tłoki to też założyłem na 5.

Opublikowano (edytowane)

A gdyby tak wsadzić zestawy naprawcze z tsa, a dopiero za jakiś czas dołożyć turbinę? Miało by to sens? Pytam bo powoli trzeba myśleć o zajrzeniu do silnika, bo już ciśnienie słabe na rozgrzanym nie dochodzi do 2 do tego z odmy zaczyna pluć oliwą. Ale silnik nigdy nie ruszany, i ponad 10000 przebiegu. 

Edytowane przez Skoczek1994
Opublikowano

Ja to chciałbym mieć nie pełne 2 na rozgrzanym latem... u mnie po nagrzaniu na niskich obrotach do 1 spada, a na zimnym 3-3.5. W sumie za ciśnienie to tylko panewki/pompa/wałek rozrządu/klawiaturka bo raczej nigdzie indziej nie zgubi. Kusi mnie zmienić pompę oleju, bo pewnie nikt tego nigdy nie ruszył i zobaczyć efekty, ale nie wiem czy da się tylko przez miskę czy też rozrząd do rozpięcia.

Oliwa delvac 15w40 lud turdus 15w50 zależy co mi się chce przed sezonem kupić.

 

A na te moje kilka hektarów nie ma potrzeby na wczoraj robić, bo chodzi już tak ze 4 lata.

Z ciekawostek dodam, że wyminiłem na puszkę filtr i ciśnienie na ciepłym nadal identyczne jak na bąku.

Opublikowano

U mnie na zimnym przekracza 2,5 ale jak się rozgrzeje to ledwo 2 utrzymuje, bierze już trochę olej do tego kopci na niebiesko. Ojciec całe życie lał superol, dlatego stwierdziłem że do czasu remontu nie będę zmieniał na lepszy, zmiana co 200-220 mtg. 

Opublikowano

@Skoczek1994 tak silnikowego. Z ciekawości pewnie wymienię i zobaczę co z tym olejem. U mnie z kolejnej tulejki pod wtryskiem chyba zaczyna wyciekać płyn. Jak mnie wk***ia już ta głowica, pęknięta na kanale wodnym, z tymi tulejkami czasami problem, ale póki chodzi szkoda wywalić. Lepiej przy jakimś remoncie calego motoru zrobić niż tak na raty bo później nie wiadomo co jest już podjechane. Maja te kumuruny kaprysy, ale i tak wolę je niż te polskie kutasy gdzie każdy zawór pochowany w środku jak nie miski to mostu. Tu chociaż dojście jest. Czasami do d*py, ale jest.

Opublikowano (edytowane)

No w ruskim dojście po ***uju czasami żeby wymienić jakąś pierdołę pół dnia rozbierania.

Ja ze swoim też miałem różne cyrki ale wole mtz-a niż 914-1014

Edytowane przez Y635
Opublikowano

Panowie zaczyna mi się lać z regulatora, co z tym robić? Uszczelnienia ciężko dostać, ponoć można go wywalić, ale co dalej? I tak mi nie działa dźwignia przy siedzeniu. Przy przesunięciu jej max do przodu traktor aż przydusza ale nic się nie dzieje, a lać się zaczyna właśnie przy tym wyjściu na dźwignię przy siedzeniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v