Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trzymania podnośnika z ciśnieniem bym nie łączył. Podnośnik puszcza z dwóch powodów - nieszczelny siłownik lub nieszczelny (wypracowany) rozdzielacz. Odnośnie ciśnienia to objawy typowe dla wypracowanej pompy - wiem że nowa ale niekoniecznie sprawna. Chyba że ktoś ma inne sugestie...

Opublikowano

Siłownik i pompa są nowe. Ciśnienie jest duże ale na wysokich obrotach przy zużytej pompie ciśnienia takie by było nie osiągalne. Mi się wydaje że olej gdzieś ucieka przez rozdzielacz  na powrót. Dodam że mam rozdzielacz i regulator ten pod siedzeniem. Jeszcze siłownika nie wciąga do końca by założyć tą blokadę

Opublikowano

W położeniu "podnoszenie" na jakiejkolwiek dzwigni kolo kierownicy odcina ciśnienie od rozdzielacza pod siedzeniem. Jak mierzyłeś na wyjściu do przyrzepy to ciśnienie powinno być ok nawet jak jest lipny regulator (przynajmniej tak wynika ze schematów)

Opublikowano

Były różne wersje rozdzielaczu łączone z tymi pod siedzeniem i nie wszystkie tak robią podobno. W każdym razie jest niewielki przeciek wewnetrzny albo słaba pompa.

A patrzyłeś gniazdo zaworu przelewowego ? Może jest wyrobione i tam ucieka ?

Opublikowano (edytowane)

Panowie kolejna niespodzianka. Przy ugnitaniu kukurydzy z włączonym napędem, kilkukrotnie coś stuknęło pod podłogą tak jak by ktoś młotkiem w nią przywalił. Teraz po wjechaniu do garażu gdy chciałem cofnąć, blokuje przednie koła. Do przodu nic się nie dzieje, a do tyłu natychmiast stają dęba. Po włączeniu napędu, da się cofnąć, ale coś jak by chrobocze. Jakieś pomysły gdzie najpierw zajrzeć?

Edytowane przez Skoczek1994
Opublikowano (edytowane)

Jak jest różnica między włączonym a rozłączonym napędem to zacząłbym od przystawki. Możesz odkrecic wał miedzy przystawką a podporą i sprubować cofnąć na wyłączonym napedzie - jak nie bedzie blokowało kół to na 100% przystawka.

Uwaga: jak odkrecisz wał to olej bedzie kapał od strony przystawki i podpory (jak jest ;) )

Pzdr

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Prawdopodobnie blokuje coś w przednim moście. Jak załączysz to idzie a jak wyłączysz to przodek musi napędzić wał i pewnie gdzieś wchodzi ząb na ząb. Po jednym kole z przodu do góry i przekręć nimi do tyłu.

Opublikowano

U mnie zatrzymało przednie koła przy 30km/h przy wyłączonym napędzie oczywiście. Rozsypała się przekładnia wchodząca w przedni most.

Było minęło. Jako że MTZ sprawował się bezawaryjnie przez 2 miesiące i w zeszłym roku nie był tradycyjnie rozjeżdżany, pojawił się problem. Mianowicie sprzęgło działa normalnie, ale ma od czasu do czasu napady,  że nie działa. Jakieś czary. Nie da się wrzucić biegu, tylko zgrzyt. Jak jedzie, po wciśnięciu sprzęgła tylko zwalnia ale jedzie dalej. po czasie ustępuje i dalej jeździ normalnie. Byłoby nudno, gdyby nie MTZ.

Opublikowano
7 godzin temu, mani51 napisał:

Prawdopodobnie blokuje coś w przednim moście. Jak załączysz to idzie a jak wyłączysz to przodek musi napędzić wał i pewnie gdzieś wchodzi ząb na ząb. Po jednym kole z przodu do góry i przekręć nimi do tyłu.

To też jest opcja - najprościej poodkręcać wały po kolei i sprawdać - i tak trzeba je odkręcić do naprawy co by nie było

1 godzinę temu, Grzechooo napisał:

U mnie w tym roku padło sprzęgło po równo 30 latach pracy dobrze że to nie jakiś fendt bo w mtz to koszt znikomy.

20201001_180037.jpg

W Fendzie by tyle nie wytrzymało 😜

Opublikowano

Panocki, popękał mi kołnierz w tulei a co za tym idzie wysypały się stożki,  powiedzcie mi co mogło być tego przyczyną? Chciałbym zapobiec takiej sytuacji w przyszłości. Drugie pytanko czy tuleja z kołnierzem ma mieć luz w tulei w zwrotnicy(moja ma spory co mogło byc przyczyną awarii) czy raczej powinna być bardziej spasowana jedna z drugą? Jak ewentualnie zdemontować tuleję z zwrotnicy? 

20201003_162709.jpg

Opublikowano

Tak chodziło mi o tryby stożkowe, już jakiś czas koło miałem lekko pochylone ale chciałem dokończyć zasiewy. U mnie stara tuleja latała na boki i nowa tak samo, myślisz żeby jeszcze wymienić tą tuleję w zwrotnicy?

Opublikowano (edytowane)

To u mnie 86r i w przednim moście praktycznie nic nie robione. Po odłączeniu  wału między podporą, a przednim mostem wszystkie objawy znikły. Także albo przystawka, albo mój sąsiad mechanik który siedzi w tych rzęchach kawał czasu obstawia nakrętkę ataku. Co by nie było trzeba rozbierać by postawić diagnozę.

Edytowane przez Skoczek1994
Opublikowano
9 godzin temu, Grzechooo napisał:

Tak chodziło mi o tryby stożkowe, już jakiś czas koło miałem lekko pochylone ale chciałem dokończyć zasiewy. U mnie stara tuleja latała na boki i nowa tak samo, myślisz żeby jeszcze wymienić tą tuleję w zwrotnicy?

To ma chodzić bez wielkiego luzu na boki. Jak już masz zdemontowane to warto wymienić komplet bo od latania na boki ta druga też poszła i zaraz będzie znowu robota. Z tego co pamiętam wybijasz kołek i potem tuleje.

Opublikowano

Jutro polece do sklepu i wezmę bo i tak jak brałem nową tuleję z kołnierzem to pajacyk w sklepie nie dał mi żadnych uszczelek. Ja nie wiem co za ludzie w tych sklepach pracują że nie zaproponują dodatków, przecież jak sprzedają to wiedzą co inni ludzie biorą w komplecie z częściami.

  • Thanks 1
Opublikowano

Panowie też mam problem ze sprzęgłem w swoim MTZ-cie a mianowicie.

Podczas ruszania po zatrzymaniu się strasznie zgrzytają biegi podczas jazdy wszystko chodzi cicho

Jadę zatrzymuje się wyłączam bieg i przy próbie ponownego wbicia biegu jest straszny zgrzyt tak jak by sprzęgło wcale nie łapało  

Opublikowano

U mnie był zgrzyt podczas puszczania sprzęgła a później to też biegi ciężko wchodziły. Ten zgrzyt to miałem ze 3-4 lata ale teraz podczas siewów nasiliło się że aż noga bolała od delikatnego puszczania sprzęgła, ale dokończyłem całą prace. Po rozebraniu tarcza od strony docisku bez okładziny, w samym docisku to rowy i delikatne pęknięcia a dźwigienki cienkie jak żyletka, sam sie dziwię że to jeszcze jeździło.

Opublikowano

u nie aż tak to nie jest sprzęgło chodzi normalnie bez większego oporu.

dzisiaj zajrzałem przez ten dekielek od spodu i tam też wszystko wygląda w porządku sprężyny są łapki też nie popękane wiec nie wiem co go boli.

Gdyby nie rusek to nasze życie byłoby smutne a tak to zawsze coś🤣🤪

Opublikowano
Y635 napisał:

Panowie też mam problem ze sprzęgłem w swoim MTZ-cie a mianowicie.

Podczas ruszania po zatrzymaniu się strasznie zgrzytają biegi podczas jazdy wszystko chodzi cicho

Jadę zatrzymuje się wyłączam bieg i przy próbie ponownego wbicia biegu jest straszny zgrzyt tak jak by sprzęgło wcale nie łapało  

Ustawiałeś sprzęgło i hamulec wałka sprzęgłowego? Niestety MTZ nie ma synchronizowanej skrzyni i to co opisujesz jest całkiem normalne nawet w prawidłowo wyregulowanym sprzęgle. Po wciśnięciu sprzęgła trzeba chwilę odczekać z wbijaniem biegu. W polu to najlepiej zaczekać aż ciągnik się całkowicie zatrzyma, dopiero wybijać na luz i bez puszczania sprzęgła wbijać inny bieg.

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v