Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powód jest prosty. Wkład do filtra suchego kosztuje ponad 200 zł, nie ma zamienników(MF 16). Filtr MTZ wraz z przesyłką wyniesie mnie ok 150 zł i mam spokój na długi czas, wymieniam tylko olej. W moim pierwszym kombajnie też był mokry, ja robiłem nim przez 17 lat i było w porządku. A przede mną też ktoś robił ileś lat. 

Opublikowano

No widzisz. Potrzebujesz kupuj filtry ruskie są ok. nie ciekną, nie gniją, całkowicie rozbieralny i do kupienia siano czy plastikowe elementy bez problemu. 

Tylko jak napisałem w czapeczce jest filtr odśrodkowy wstępny który powinien najcięższe zanieczyszczenia wyrzucać  na zewnątrz. I to działa tak sobie. Od razu w nowej popraw dwa otwory w górnej części często mają zalewkę z tworzywa. 

Opublikowano

planuje zwiekszyc gospodarstwo do 15ha i mysle nad jakims ciagnikiem,mtz 4x4.to dobry wybor? jakie spalanie bo slyszalem ze bardzo duze

To jeden z oszczędniejszych silników z tego okresu produkcji   i nie prawdą jest że dużo pali. Ktoś ci głupot naopowiadał.

Możesz kupować na takim areale będzie się jeszcze nudził.

Opublikowano

U mnie 60-tka sieje nawóz i ciąga opryskiwacz (1700/15) , oszczędność w mtz-cie jest duża gdy pracujesz na obrotach silnika 1500-1650 ,po przekroczeniu tych obrotów ekonomia jest wywalana kominem.

Opublikowano

planuje zwiekszyc gospodarstwo do 15ha i mysle nad jakims ciagnikiem,mtz 4x4.to dobry wybor? jakie spalanie bo slyszalem ze bardzo duze

Powiem Ci tak, miałem taki sam dylemat. Obrabiam 17ha Mtz52+zetorek 3 cyl. Kupiłem ruska dwa lata temu, kiedyś miałem c360 i to jest niebo a ziemia pod względem uciągu a nawet komfortu. Spalanie napewno nie więcej jak 60ka bo i maszyny po niej ciąga tylko agregat trochę poszerzony i pługi 4 kupione. 60 była jedynie zwrotniejsza no ale 4x4 musi mieć więcej miejsca na obracanie. Zgadzam się z przedmówcą jak go nie przeciążasz to jest bardzo oszczędny, teraz to nawet z rotacyjną nim latam bo szybciej skoszę niż małym. Na takim areale bije na głowę ursusa60, nawet teraz jak mokro to ludzie topią się z opryskiwaczami a ja zapinam oprych do ruska i lecę na spokojnie :D

Opublikowano

tak tylko pracując 360 to na starość głuchy bede.. na mtz wezmę tonę nawozu albo nawet półtorej a 360 500kg, kopałem buraki 360 na 1600 obr i mtz na 1200 i wom na 1000 to mtz spalił około 10 litrów więcej na ha ale szło szybciej i nie było problemu z ciągnięciem neptuna jak było mokro..

Opublikowano

Za niskie obroty też nie jest dobrze. Silnik ma na nich mały moment i próbując utrzymać zadane obroty pompa daje większą dawkę. 

Mtz nawet przy większych obrotach niż 1600-1800 względem konkurencji podobnej wiekowo wychodzi oszczędny. 

Zaleta dużo biegów. 60-ka tak na dobrą sprawę ma do pracy w polu tylko dwa i prędkość musisz regulować obrotami silnika. W ruskim biegów jest tyle że zawsze dobierzesz przy ekonomicznych obrotach silnika. Za 60-ke to dobry następca.

Opublikowano

Ja mam c360 i od niedawna mtz 80, w sezonie to się zobaczy jakie będzie spalanie w takim zestawie jeden jak i drugi, sprzęty na razie będą takie same oprócz pługa.
z tego co zauważyłem mtz jest cichszy szybszy no i bez napędu radzi sobie dobrze , choć ze zbiornika trochę poleciało ale to z mojej winy pedal w podłogę ale później już na jakieś 1600-1800 obr/min i było lepiej,

Opublikowano (edytowane)

mtz spali trochę więcej niż c360 ale w przeliczeniu na wykonaną pracę (nawet tą lekką) to nie ma co porównywać z 60..

z moich doświadczeń to najoszczędniejszym sprzętem był jumz.. z maszynami od 60 latał na każdym biegu a palił może tyle samo..

Edytowane przez maniana
Opublikowano

Jak np. MTZ 572 w pługach 3 Unia Grudziąc. Nic nie dymi w orce. Silnik chyba chodzi tylko na oparach.

Ilekroć ktoś mi mówi, że MTZ-y dużo palą, to na mojej twarzy pojawia się szyderczy uśmiech.  B)

Opublikowano

U mnie jest ciszej, silnika to prawe nie słychać , trochę w moście tryby grają ale ten tym tak chyba ma , dodam że na razie nie mam podłogi wyłożonej tylko blacha

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v