Cez83

Nadmiar oleju w silniku T 25

Polecane posty

Cez83    0

Witam i Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum. Od niedawna jestem posiadaczem T 25A z 1980r. Po zakupie ciągnika postanowiłem wymienić olej w silniku. Po wymianie oleju na nowy (Turdus) na stalce pomiarowej mam nadmiar oleju w silniku gdzieś tak 2 cm nad kreskę max. Na starym oleju poziom był ok. Wlałem do silnika 7 Litrów oleju. Starego oleju wyleciało tak gdzieś 6-7 L. I teraz się głowię jaka może być tego przyczyna. Filtr oleju czyściłem. Po wymianie oleju wskaźnik temperatury oleju ledwo się wychyla się za 40. I czy mam spuścić olej do normalnego poziomu czy zostawić? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Franek3333    29

kierowniku zaszalałeś z tym olejem z tego co pamiętam tam wchodzi 5.75l no 6 litr max a nie 7 dlatego poziom taki wysoki upuść korkiem trochę i spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianos95    64

Jakie 6-7itrów ? Ja jak kupie 5litrów Trurdusa to leje na 3/4 wskaznika pomiedzy min a max i jeszcze zostaje mi na dolewki wiec napewnowlałes za duzo oleju a jazda z ponad poziomem max oleju najczesciej doprowadza do wypchniecia uszczelniaczy tym bardziej ze jest chłodniej i olej jest gesty a tym samym zbyt duzy jego poziom działa jakt tłoczysko na uszczelniacze

Musisz spuscic oleju i bedzie ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Spyke1004    1

kolego upuść trochę oleju żeby było max i jeździj

 

jeśli możesz to wstaw zdjęcie, jest z kabiną?? i ile dałeś za niego bo sam zaczynam się rozglądać za takim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    52

Układ smarowania silnika, pojemność w litrach 7,tak podaje książka,zatem w układ smarowania wchodzi 7l ,wiadomym jest że przy wymianie trochę mniej wejdzie ale nie tyle jak podają niektórzy że z pięciu litrów jeszcze im zostaje, mam ten pojazd od nowości i zawsze kupuje 7 litów ,co prawda trochę zostaje bo wiadomym jest że przy zmianie olej wszystek nie zleci i część jego pozostaje w magistrali olejowej i innych zakątkach silnika, i dlatego tak jest a nie inaczej ,może komuś mniej i wchodzi jeśli jest misa olejowa w gięta od spodu lub bagnet pomiaru oleju ze wskazaniami stanu może jest od innego silnika, bo i z takimi przypadłościami się spotkałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cez83    0

Witam. To teraz całkiem zgłupiałem co mam zrobić  :D . Chyba spuszczę nadmiar oleju do kreski max i zobaczę co będzie się działo. Do Spyke1004 za ciągnik dałem 8 tys. oczywiście z papierami jest zarejestrowany i opłacony. Ciągnik jest z kabiną ma również przerobiony rewers na osobny lewarek. Oryginalnie ten ciągnik był z jednym lewarkiem zmiany biegów. Wycieków brak, parę drobnych rzeczy do poprawki.


Zdjęcia dodam  jak obczaję jak to się robi  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    308

Bagnet oszukuje u mnie wchodzi szczere 7 litrów i jest max a u sąsiada jak tyle nalałem to było ponad stan, i przedtem lał mniej oleju to na minimalnym ciśnienie gubił.  


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    52

No tak powinno być jak już wcześniej pisałem ja też jak 7 bym wlał to stan by był pewnie na max a zawsze staram się aby było między max a minimum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam8056    6

:)

 

Jakie 6-7itrów ? Ja jak kupie 5litrów Trurdusa to leje na 3/4 wskaznika pomiedzy min a max i jeszcze zostaje mi na dolewki wiec napewnowlałes za duzo oleju a jazda z ponad poziomem max oleju najczesciej doprowadza do wypchniecia uszczelniaczy tym bardziej ze jest chłodniej i olej jest gesty a tym samym zbyt duzy jego poziom działa jakt tłoczysko na uszczelniacze

Musisz spuscic oleju i bedzie ok

 

5 litrów to za mało powinno wejść ok. 7 chyba, że miska olejowa pogięta. Kiedyś najechałem na kamień i trochę spłaszczyło :) wtedy też wchodziło mniej oleju.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    273

Różne cuda widziałem, a  z T25 było tak - nowy ciągnik może nawet 1000 mtg nie miał i zatarty silnik ( zatarty wał ). Okazało się że gość wymieniał olej i zalał pomiędzy max i min  na miarce, po czym pojechał orać no i ciągnik staną. Wszystko było by dziwne gdyby nie fakt że właściciel zdziwił się że tak mało oleju mu weszło bo nie całe 3 litry:) Drut w miarce się przesuną:) No i remoncik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez TBhog
      Witam
       
      Robiłem już ze sprzęgłem bo nie trzymało ale taki problem mam pierwszy raz. Mianowicie sprzęgło nie wysprzęgla a co za tym idzie bieg wrzucić baardzo ciężko. Jak zapalę z wrzuconym biegiem to traktor stoi no ale wyrzucę bieg i nie da się wrzucić. Zbliżyłem już maksymalnie do łożyska oporowego te 3 popychacze co odciskają docisk ale nie pomogło. Odkręciłem kwadratową pokrywę za pompą hydrauliczną i ewidentnie widać, że jak nacisnę sprzęgło to oś idąca do skrzyni nadal się kręci. Co mogło paść ? Po mojemu to chyba docisk coś nie tak bo jakby tarcza padła to by w ogóle nie brało.
       
      Pozdrawiam
    • Przez tadzik332
      witam mam taki problem w władimircu że podczas pracy jade i nagle schodzi z obrotów i nie reaguje na gaz i muszę go zgasic, jak zgasze to odpala od strzała i znowu po chwili ten sam problem
    • Przez RotarT25A
      Witam użytkowników AF  
      Nie znalazłem podobnego problemu na tym forum , czy innym.
      Zaczynając od początku  ,robiony był remont rozdzielacza (brak jednego wyjścia na dzwignie , została urwana 20 lat temu i wymiana uszczelniaczy) po złozeniu (nie przeze mnie , został oddany do znajomego , który zna się na tym fachu . Powiedział że był wyszczypany tłoczek na sprężynie(załączone zdjęcie podkreślone zielonym kolorem) został zmieniony cały ten element na kiper , a z kipra przełożony na podnośnik.
      Po skręceniu go i założeniu  , zalaniu olejem zaczął podnosić bardzo powoli , więc kolega ustawił lekko ciśnienie  , i po podczepieniu maszyny  i uniesieniu , i sprawdzeniu działania góra dół , zaczął się zacinać ( otóż pozycja dociążenia została  włączona , i zatrzymywał się w 3 miejcach dopiero trzeba było podnieść do góry i  ,szarpnąć lekko  dzwignią i opadał jakoś .
      Ale jak ostatni raz podniósł tak pozycja neutralna , i dociążenie nic nie dało , był cały czas w górze  tak jakby coś blokowało , okazało się że tak jakby siłownik się klinował , i po wykręceniu i lekko puknięciu młotkiem schodził na dół i ładnie pracował . Po ponownym założeniu i podniesieniu , za nic nie chciał opuścić , tak jakby ciśnienie nie pozwalało na  opuszczenie .Gdy stanąłem na siłownik i  przychyliłem dzwignie na dociążenie , to tak jakby pracowało wszystko ale no  , gdy zaparłem się mocniej to opuściło może 1cm i nic więcej , można było skakać po  ramionach . a gdy została przesunięta dzwignia na opuszczanie , tak jakby coś tak drgnęło , blokowało coś .
      Panowie doradzicie ? 
      Z góry dzięki .
      Nie wiem czy brać się za rozdzielacz czy za siłownik (chociaż pół roku działał bez zarzutu.
       
       
    • Przez El_Polako
      Witam, 
      Po odpaleniu mój T25 od razu wchodzi na maksymalne obroty i jedyna opcja aby go zgasić to odcięcie paliwa lub wyciągnięcie odprężnika. Regulacja cięgnem które idzie do pompy nic nie daje.  Gdzieś natknąłem się na informację, że prawdopodobnie coś się przycięło w pompie wtryskowej. Czy ktoś może orientuje się jaka może być przyczyna i czy jest to skomplikowana naprawa. Z góry dziękuję za pomoc. 
       
    • Przez Arasowsky
      Witam! Pomogliście mi już parę razy, więc i tym razem pewnie znajdziecie rozwiązanie mojego problemu. Mam w swoim T25 tura i z tą sekcją jest wszystko ok. Jak podniesie na maksimum to nawet wajha sama odbija do położenia neutralnego. Natomiast z podnośnikiem, czyli drugą sekcją jest taki problem, że od niedawna zauważyłem jak dojdzie podnośnik do samej góry to wyrzuca olej w okolicach pompy.  Ktoś przerabiał taki problem? Co może być tego powodem?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.