Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Thomas2135    2645

Witam. Otóż jak włączę tą dźwignią pod siedzeniem wałek WOM to ze skrzyni dobiega dziwny odgłos, coś jakby trykanie, zgrzytanie jakby się coś ocierało. Po wciśnięciu sprzęgła hałas ustępuje. Dodam, że przy włączaniu tej dźwigni jest zgrzytanie jakby koła zębate nie mogły się zazębić. Ciągnik kupiliśmy niedawno(bez instrukcji obsługi), więc trzeba się domyślać wszystkich funkcji i powodów niedomagań.

Dzisiaj jak go zapaliłem i próbowałem szukać przyczyny to zauważyłem, że hałas ustępuje jak przełączę dźwigienkę z pozycji "zając" na "żółw" (czyli włączę wzmacniacz momentu). Napiszcie jak to można naprawić

 

P.S. A może ktoś miałby chęć napisać do mnie na GG i wyjaśnić mi działanie tych dźwigni przy kierownicy, tzn co włączają i kiedy można ich używać a kiedy nie.

Za pomoc z góry bardzo dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2645

Jeszcze jeden problem. Po wciśnięciu sprzęgła wałek(WOM) cały czas się obraca a nie powinien. Miał ktoś podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzych2007    0

Kolego w tych ciągnikach wałek pod siedzeniem Załączasz PRZY WYłąCZONYM SILNIKU (ZGASZONYM) !!!!! inaczej zedrzesz zabezpieczenie tryba lub ugniesz wodzik albo wysypiesz tryba !!!!

Przy kierownicy ta dłuższa dzwignia jest do załączania WOM (hydraulicznie po zazębieniu trybów pod siedzeniem) a krótsza do wzmacniacza momentu (półbiegów lub żółw - zając, jak kto woli)

Przy prawidłowo działającym WOM-ie po wyłączeniu go pod kierownicą powinien być zablokowany, tak że go nie ruszysz.

(silnik oczywiście musi peracować)

Osobiście zalecam wlączyć WOM pod siedzeniem i nie wyłączać (używać tylko dzwigni pod kierownicą)

A i jeszcze jedno w ciągnikach c-385 i pochodnych sprzęgło jest jednostopniowe więc NIE DZIAŁA na WOM więc się kręci zawsze (masz po to wyłącznik pod kierownicą - hydrauliczny)


Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
Jeszcze jeden problem. Po wciśnięciu sprzęgła wałek(WOM) cały czas się obraca a nie powinien. Miał ktoś podobny problem?

oj kolego kolego poczytaj instrukcję bo rozwalisz wom albo coś jeszcze mu zrobisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2645

Gdybym miał instrukcję to na pewno bym ją przeczytał i nie zadawał takiego pytania. A co do tego hałasu ze skrzyni to mechanik powiedział, że to wzmacniacz momentu tak nawala( wzmacniacz mimo tego działa bo spowalnia ciągnik).

A co mogło się zepsuć w WOM, bo nie chce mi się wałek zatrzymać mimo ruszania tą dźwignią przy kierownicy? Proszę napiszcie gdzie zepsuty element się znajduje i ile może kosztować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    103
Gdybym miał instrukcję to na pewno bym ją przeczytał i nie zadawał takiego pytania. A co do tego hałasu ze skrzyni to mechanik powiedział, że to wzmacniacz momentu tak nawala( wzmacniacz mimo tego działa bo spowalnia ciągnik).

A co mogło się zepsuć w WOM, bo nie chce mi się wałek zatrzymać mimo ruszania tą dźwignią przy kierownicy? Proszę napiszcie gdzie zepsuty element się znajduje i ile może kosztować.

 

proponuje sprawdzić czy dzwidnia włączania nie zbytnich luzów może ruszając rączką przy kierownicy w ogóle nie włączasz wałka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzych2007    0

sprawdz połączenie dzwigni z rozdzielaczem, jesli jest OK to masz starte tłoczki hamulca WOM-u


Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2645

Wie ktoś jak odkręcić tę skrzynię pośrednią, tą z pompami. Rozpołowiłem ciągnik 914, później odkręciłem 4 śruby z lewej strony, 4 z prawej i 2 od dołu, odłączyłem przewody olejowe i nie mogę jej zdjąć. Czy jeszcze gdzieś jest przykręcona czy po prostu się przykleiła do uszczelki. Napiszcie co mam zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
Wie ktoś jak odkręcić tę skrzynię pośrednią, tą z pompami. Rozpołowiłem ciągnik 914, później odkręciłem 4 śruby z lewej strony, 4 z prawej i 2 od dołu, odłączyłem przewody olejowe i nie mogę jej zdjąć. Czy jeszcze gdzieś jest przykręcona czy po prostu się przykleiła do uszczelki. Napiszcie co mam zrobić.

są jeszcze dwie śruby u góry dochodzisz do nich pod podłogą w kabinie długim kluczem a potem spadnie sama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    2

Sprawdz mikropompe może ona coś szwankuje skoro w to i zamieszane jest również wzmacniacz momentu


<p>Doradca Żywieniowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2645

Ponawiam pytanie. Co może być przyczyną tego, że wałek WOM po wyłączeniu dźwigni przy kierownicy nie zatrzymuje się. Otóż jak jest mocniej obciążony( rozruch kosiarki) to zatrzymuje się, ale przy beczkowozie już kręci się cały czas ale powoli. Ale po zatrzymaniu ręką staje tak jak powinien. Czasem jak olej jest już dobrze rozgrzany to po paru minutach zatrzymuje się sam. Połączenie dźwigni jest w porządku, rozdzielacz od wałka też jest sprawny, a tłoczki i tarcze nie wyglądają na zużyte.

Co może być przyczyną? Proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

U mnie po remącie całego womu jak na pusto bez żadnego sprzetu na wom włącze i wyłącze to kreci się dalej dopiero jak zejde na minimalne obroty zatrzyma się i nie rusze go w tedy niczym. I nie ma sie czym przejmować. Jak na pusto się kreci po załączeniu mechanicznym a potem hydrauliczym nastepnie wyłącze hydraulicznie obraca się wolniej ale wytarczy nawet złapać ręką i przestaja a jak sie zatrzyma już go nie ruszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczas czwartkowego wywozu obornika, gdy po załadowaniu "makaronu" na polu zauważyliśmy, że WOM przerywa (Pod obciążeniem ciężko miał ruszyć, raz działał, a raz nie). Najlepsze w tym jest to że beż obciążenia WOM się kręci bez problemu. Jaka może być przyczyna? Wspomnę tylko że był robiony rok temu.


ArturKowalewo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

prawdopodobnie mikropompka, był gdzieś podobny temat, musisz zmierzyć ciśnienie na przewodach idących z tyłu do wom, jak jest niskie to mikropompka do wymiany i czeka Cię rozpoławianie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    1

w moim cenniku to robota w granicach 300-500zł a przy okazji rozpoławiani sprawdź też napęd pompy hydraulicznej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianosek    0

Witam.Mam małe pytanie.Otóż ostatnio kpiłem ursusa c 912,do remontu był wałek ponieważ cały czas się kręcił wymieniłem ze znajomym tarcze i to pomogło ale zastanawia mnie jedna rzecz dlaczego on tak powoli się włanćza i wyłańcza,ostatnio gdy glebogryzowałem musiałem czekać około 8 sekund zanim sie wyłończył i tak sam

o było z włączeniem około 8 seknd trwało.I w tym pytanie czy tak ma być czy coś jest nie tak ??? POZDRO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak ma być i to jest jak najbardziej prawidłowo wyobraż sobie maszynę (która ma dużą bezwładność) np.orkan,sieczkarnia i co by się stało po gwałtownym włączeniu? zgasł by ci ciągnik albo ukręcił byś wałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2645

Ja w swoim ursusie 904 też muszę czekać kilka sekund zanim załączy się WOM, ale tylko, gdy olej jest zimny i gęsty. Rozłączanie trwa ok 3 sek. Taki olej powoduje, że ciśnienie wolniej spada, załączając wałek. Tarczki wymieniłeś wg mnie niepotrzebnie, bo w moim też tak jest ale to dlatego, że tarczki są mało zużyte, lub tłoczki się trochę zdarły i nie rozłączają do końca.

Taka jest moja opinia, ale może się trochę mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kiken
      Witam sprawa dotyczy oryginalnego zaczepu nowego typu jak ten na zdjęciu w 3p konkretnie jego zamocowania. Korpus pośredni łożyska wałka WOM uniemożliwi przykręcenie w dolnej części na zdjęciu jest mniejszy okrągły który mieści się wewnątrz mocowania czy to przeróbka czy oryginał? czy takie coś jest do zdobycia? pozdrawiam
    • Przez kiken
      Witam od kilku dni próbuję  ustalić czym fabrycznie zastąpiono korpus pośredni łożyska wałka WOM w  c 360 3P   po 1990 roku  w ciągnikach w których zastosowano nowy typ zaczepu transportowego jak na zdjęciu , zmieniono również obudowę łożyska będę wdzięczny za info. czy takie coś jest do nabycia i pod jaką nazwą pozdrawiam
    • Przez PatrycjaFrelek
      Witam. 
      Spada mi ciśnienie w ciągniku ursus 914 z 4 na 2.8 przy 1600 obrotach 
      Czy ktoś miał podobnie ? Co może być przyczyną ?
      Z góry dziękuję 😉
    • Przez Halex
      Podczas Orki przy przełączeniu dźwigni na pozycję żółw ciągnik staje i wydaje takie "miauczenie" ze skrzyni, ponadto przedni napęd bardzo słabo działa tylko jak ma lekko. Spotkał się ktoś z tym? Przyczyna może być mikropompka w skrzyni pośredniej ? 
    • Przez grzechu_master
      Witam,
      Od jakiegoś czasu walczę w problemem w moim Urusie 1934 (2007r). Mianowicie pod dużym obciążeniem podnośnika pojawiają się problemy z rozdzielaczem EHR Bosch. Po przełączeniu w skrajne położenie ( podnoszenie lub opuszczanie) potrafi się zaciąć. Objawia się to tym, że nie ma płynnej regulacji wysokości (na maksa podnosi i nie chce opuścić lub opuści i nie chce podnieść). Wymieniłem czujnik wysokości podnośnika ale też nie mam pewności czy on działa jak trzeba. Zachowuje się czasami jakby nie odczytywał odpowiedniego napięcia i nie przekazywał do sterownika. Dodatkowo jak już
      rozdzielacz się zatnie to jedynym rozwiązaniem jest ręczne przesunięcie suwaka w rozdzielaczu ( na cewkach są odpowiednie popychacze).
      Może ktoś z Was miał taki problem. Jeśli jest to możliwe może ktoś ma taki ciągnik i jest w stanie przesłać mi zdjęcia całej instalacji hydraulicznej przy rozdzielaczu. Proszę o pomoc.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.