Skocz do zawartości

Polecane posty

Thomas2135    1737

Witam. Otóż jak włączę tą dźwignią pod siedzeniem wałek WOM to ze skrzyni dobiega dziwny odgłos, coś jakby trykanie, zgrzytanie jakby się coś ocierało. Po wciśnięciu sprzęgła hałas ustępuje. Dodam, że przy włączaniu tej dźwigni jest zgrzytanie jakby koła zębate nie mogły się zazębić. Ciągnik kupiliśmy niedawno(bez instrukcji obsługi), więc trzeba się domyślać wszystkich funkcji i powodów niedomagań.

Dzisiaj jak go zapaliłem i próbowałem szukać przyczyny to zauważyłem, że hałas ustępuje jak przełączę dźwigienkę z pozycji "zając" na "żółw" (czyli włączę wzmacniacz momentu). Napiszcie jak to można naprawić

 

P.S. A może ktoś miałby chęć napisać do mnie na GG i wyjaśnić mi działanie tych dźwigni przy kierownicy, tzn co włączają i kiedy można ich używać a kiedy nie.

Za pomoc z góry bardzo dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1737

Jeszcze jeden problem. Po wciśnięciu sprzęgła wałek(WOM) cały czas się obraca a nie powinien. Miał ktoś podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzych2007    0

Kolego w tych ciągnikach wałek pod siedzeniem Załączasz PRZY WYłąCZONYM SILNIKU (ZGASZONYM) !!!!! inaczej zedrzesz zabezpieczenie tryba lub ugniesz wodzik albo wysypiesz tryba !!!!

Przy kierownicy ta dłuższa dzwignia jest do załączania WOM (hydraulicznie po zazębieniu trybów pod siedzeniem) a krótsza do wzmacniacza momentu (półbiegów lub żółw - zając, jak kto woli)

Przy prawidłowo działającym WOM-ie po wyłączeniu go pod kierownicą powinien być zablokowany, tak że go nie ruszysz.

(silnik oczywiście musi peracować)

Osobiście zalecam wlączyć WOM pod siedzeniem i nie wyłączać (używać tylko dzwigni pod kierownicą)

A i jeszcze jedno w ciągnikach c-385 i pochodnych sprzęgło jest jednostopniowe więc NIE DZIAŁA na WOM więc się kręci zawsze (masz po to wyłącznik pod kierownicą - hydrauliczny)


Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
Jeszcze jeden problem. Po wciśnięciu sprzęgła wałek(WOM) cały czas się obraca a nie powinien. Miał ktoś podobny problem?

oj kolego kolego poczytaj instrukcję bo rozwalisz wom albo coś jeszcze mu zrobisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1737

Gdybym miał instrukcję to na pewno bym ją przeczytał i nie zadawał takiego pytania. A co do tego hałasu ze skrzyni to mechanik powiedział, że to wzmacniacz momentu tak nawala( wzmacniacz mimo tego działa bo spowalnia ciągnik).

A co mogło się zepsuć w WOM, bo nie chce mi się wałek zatrzymać mimo ruszania tą dźwignią przy kierownicy? Proszę napiszcie gdzie zepsuty element się znajduje i ile może kosztować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    102
Gdybym miał instrukcję to na pewno bym ją przeczytał i nie zadawał takiego pytania. A co do tego hałasu ze skrzyni to mechanik powiedział, że to wzmacniacz momentu tak nawala( wzmacniacz mimo tego działa bo spowalnia ciągnik).

A co mogło się zepsuć w WOM, bo nie chce mi się wałek zatrzymać mimo ruszania tą dźwignią przy kierownicy? Proszę napiszcie gdzie zepsuty element się znajduje i ile może kosztować.

 

proponuje sprawdzić czy dzwidnia włączania nie zbytnich luzów może ruszając rączką przy kierownicy w ogóle nie włączasz wałka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzych2007    0

sprawdz połączenie dzwigni z rozdzielaczem, jesli jest OK to masz starte tłoczki hamulca WOM-u


Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1737

Wie ktoś jak odkręcić tę skrzynię pośrednią, tą z pompami. Rozpołowiłem ciągnik 914, później odkręciłem 4 śruby z lewej strony, 4 z prawej i 2 od dołu, odłączyłem przewody olejowe i nie mogę jej zdjąć. Czy jeszcze gdzieś jest przykręcona czy po prostu się przykleiła do uszczelki. Napiszcie co mam zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
Wie ktoś jak odkręcić tę skrzynię pośrednią, tą z pompami. Rozpołowiłem ciągnik 914, później odkręciłem 4 śruby z lewej strony, 4 z prawej i 2 od dołu, odłączyłem przewody olejowe i nie mogę jej zdjąć. Czy jeszcze gdzieś jest przykręcona czy po prostu się przykleiła do uszczelki. Napiszcie co mam zrobić.

są jeszcze dwie śruby u góry dochodzisz do nich pod podłogą w kabinie długim kluczem a potem spadnie sama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    2

Sprawdz mikropompe może ona coś szwankuje skoro w to i zamieszane jest również wzmacniacz momentu


<p>Doradca Żywieniowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1737

Ponawiam pytanie. Co może być przyczyną tego, że wałek WOM po wyłączeniu dźwigni przy kierownicy nie zatrzymuje się. Otóż jak jest mocniej obciążony( rozruch kosiarki) to zatrzymuje się, ale przy beczkowozie już kręci się cały czas ale powoli. Ale po zatrzymaniu ręką staje tak jak powinien. Czasem jak olej jest już dobrze rozgrzany to po paru minutach zatrzymuje się sam. Połączenie dźwigni jest w porządku, rozdzielacz od wałka też jest sprawny, a tłoczki i tarcze nie wyglądają na zużyte.

Co może być przyczyną? Proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

U mnie po remącie całego womu jak na pusto bez żadnego sprzetu na wom włącze i wyłącze to kreci się dalej dopiero jak zejde na minimalne obroty zatrzyma się i nie rusze go w tedy niczym. I nie ma sie czym przejmować. Jak na pusto się kreci po załączeniu mechanicznym a potem hydrauliczym nastepnie wyłącze hydraulicznie obraca się wolniej ale wytarczy nawet złapać ręką i przestaja a jak sie zatrzyma już go nie ruszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczas czwartkowego wywozu obornika, gdy po załadowaniu "makaronu" na polu zauważyliśmy, że WOM przerywa (Pod obciążeniem ciężko miał ruszyć, raz działał, a raz nie). Najlepsze w tym jest to że beż obciążenia WOM się kręci bez problemu. Jaka może być przyczyna? Wspomnę tylko że był robiony rok temu.


ArturKowalewo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

prawdopodobnie mikropompka, był gdzieś podobny temat, musisz zmierzyć ciśnienie na przewodach idących z tyłu do wom, jak jest niskie to mikropompka do wymiany i czeka Cię rozpoławianie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    1

w moim cenniku to robota w granicach 300-500zł a przy okazji rozpoławiani sprawdź też napęd pompy hydraulicznej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianosek    0

Witam.Mam małe pytanie.Otóż ostatnio kpiłem ursusa c 912,do remontu był wałek ponieważ cały czas się kręcił wymieniłem ze znajomym tarcze i to pomogło ale zastanawia mnie jedna rzecz dlaczego on tak powoli się włanćza i wyłańcza,ostatnio gdy glebogryzowałem musiałem czekać około 8 sekund zanim sie wyłończył i tak sam

o było z włączeniem około 8 seknd trwało.I w tym pytanie czy tak ma być czy coś jest nie tak ??? POZDRO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak ma być i to jest jak najbardziej prawidłowo wyobraż sobie maszynę (która ma dużą bezwładność) np.orkan,sieczkarnia i co by się stało po gwałtownym włączeniu? zgasł by ci ciągnik albo ukręcił byś wałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    1737

Ja w swoim ursusie 904 też muszę czekać kilka sekund zanim załączy się WOM, ale tylko, gdy olej jest zimny i gęsty. Rozłączanie trwa ok 3 sek. Taki olej powoduje, że ciśnienie wolniej spada, załączając wałek. Tarczki wymieniłeś wg mnie niepotrzebnie, bo w moim też tak jest ale to dlatego, że tarczki są mało zużyte, lub tłoczki się trochę zdarły i nie rozłączają do końca.

Taka jest moja opinia, ale może się trochę mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez suzuki18l
      mam dwie 514 stki, w jednej sieczkarnia BISO na elektromagnes,napęd brany z silnika i ładnie sieka i daleko drobno ścieli, w drugiej jakaś polska wyrzuca długą słomę widać że jak by za małe obroty ma, ciężko to przetależować ,napęd bierze z koła od młocarni, nieraz trza zmniejszyć obroty na niekturych zbożach to razem sieczkarnia zwalnia, porażka kto to wymyślił, czy ktoś wie jakie obroty powinny być na sieczkarni? myślę o zmianie koła pasowego na mniejsze przy sieczkarni
    • Przez silentowy
      Pytanie do ludzi którzy korzystają z 1000 obrotów  i kosiarki rotacyjnej. Czy ktoś korzystał z takiej kombinacji czyli MF 675 z 1000 obrotów i rotacyjna 1,65m według katalogu zapotrzebowanie minimalne 22kW a takie zalecane minimalne 28kW a masik ma 50. I tu się rodzi pytanie czy nie zajadę womu?
    • Przez marcinl43
      witam, mam pewien problem. Przy włączaniu WOM słychać zgrzyt taki. można to zlikwidować? . Druga sprawa jak zatrzymać wałek bo naciskam sprzęgło i się nie zatrzymuje ?
    • Przez Majkel92
      Witam, czy możliwe jest zamontowanie Wyjścia wałka WOM w komunalnej wersji Renault Ergos 110 z 2002, która go nie posiada? Google nie pomogło ;). Ewentualna opcja to silnik hydrauliczny, lecz nie wiem czy to dobre rozwiązanie, mała moc :(. Ciekawi mnie czy można zamontować wyjście na oryginalnych częściach bez amatorskich przeróbek. Oto zdjęcie renówki.
      Zdjęcie z tyłu. 

    • Przez slawcio_1974
      Mam problem z 6630 premium.Nie włącza się tylni wom,tzn włącza się i zaraz puszcza.Sprawdzona cewka,elektryka jest ok.Komunikat wyświetla się błąd BCU 33.Serwis nie wie,co mu jest.Może miał ktoś taki przypadek?

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.