Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Thomas2135    2177

Witam. Otóż jak włączę tą dźwignią pod siedzeniem wałek WOM to ze skrzyni dobiega dziwny odgłos, coś jakby trykanie, zgrzytanie jakby się coś ocierało. Po wciśnięciu sprzęgła hałas ustępuje. Dodam, że przy włączaniu tej dźwigni jest zgrzytanie jakby koła zębate nie mogły się zazębić. Ciągnik kupiliśmy niedawno(bez instrukcji obsługi), więc trzeba się domyślać wszystkich funkcji i powodów niedomagań.

Dzisiaj jak go zapaliłem i próbowałem szukać przyczyny to zauważyłem, że hałas ustępuje jak przełączę dźwigienkę z pozycji "zając" na "żółw" (czyli włączę wzmacniacz momentu). Napiszcie jak to można naprawić

 

P.S. A może ktoś miałby chęć napisać do mnie na GG i wyjaśnić mi działanie tych dźwigni przy kierownicy, tzn co włączają i kiedy można ich używać a kiedy nie.

Za pomoc z góry bardzo dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2177

Jeszcze jeden problem. Po wciśnięciu sprzęgła wałek(WOM) cały czas się obraca a nie powinien. Miał ktoś podobny problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzych2007    0

Kolego w tych ciągnikach wałek pod siedzeniem Załączasz PRZY WYłąCZONYM SILNIKU (ZGASZONYM) !!!!! inaczej zedrzesz zabezpieczenie tryba lub ugniesz wodzik albo wysypiesz tryba !!!!

Przy kierownicy ta dłuższa dzwignia jest do załączania WOM (hydraulicznie po zazębieniu trybów pod siedzeniem) a krótsza do wzmacniacza momentu (półbiegów lub żółw - zając, jak kto woli)

Przy prawidłowo działającym WOM-ie po wyłączeniu go pod kierownicą powinien być zablokowany, tak że go nie ruszysz.

(silnik oczywiście musi peracować)

Osobiście zalecam wlączyć WOM pod siedzeniem i nie wyłączać (używać tylko dzwigni pod kierownicą)

A i jeszcze jedno w ciągnikach c-385 i pochodnych sprzęgło jest jednostopniowe więc NIE DZIAŁA na WOM więc się kręci zawsze (masz po to wyłącznik pod kierownicą - hydrauliczny)


Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
Jeszcze jeden problem. Po wciśnięciu sprzęgła wałek(WOM) cały czas się obraca a nie powinien. Miał ktoś podobny problem?

oj kolego kolego poczytaj instrukcję bo rozwalisz wom albo coś jeszcze mu zrobisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2177

Gdybym miał instrukcję to na pewno bym ją przeczytał i nie zadawał takiego pytania. A co do tego hałasu ze skrzyni to mechanik powiedział, że to wzmacniacz momentu tak nawala( wzmacniacz mimo tego działa bo spowalnia ciągnik).

A co mogło się zepsuć w WOM, bo nie chce mi się wałek zatrzymać mimo ruszania tą dźwignią przy kierownicy? Proszę napiszcie gdzie zepsuty element się znajduje i ile może kosztować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    102
Gdybym miał instrukcję to na pewno bym ją przeczytał i nie zadawał takiego pytania. A co do tego hałasu ze skrzyni to mechanik powiedział, że to wzmacniacz momentu tak nawala( wzmacniacz mimo tego działa bo spowalnia ciągnik).

A co mogło się zepsuć w WOM, bo nie chce mi się wałek zatrzymać mimo ruszania tą dźwignią przy kierownicy? Proszę napiszcie gdzie zepsuty element się znajduje i ile może kosztować.

 

proponuje sprawdzić czy dzwidnia włączania nie zbytnich luzów może ruszając rączką przy kierownicy w ogóle nie włączasz wałka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzych2007    0

sprawdz połączenie dzwigni z rozdzielaczem, jesli jest OK to masz starte tłoczki hamulca WOM-u


Ursus 1014, c-385, c-360, MTZ-82, DT-75, koparka Białoruś, Agregat Rabe Werk 250, Claas Mercator 60

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2177

Wie ktoś jak odkręcić tę skrzynię pośrednią, tą z pompami. Rozpołowiłem ciągnik 914, później odkręciłem 4 śruby z lewej strony, 4 z prawej i 2 od dołu, odłączyłem przewody olejowe i nie mogę jej zdjąć. Czy jeszcze gdzieś jest przykręcona czy po prostu się przykleiła do uszczelki. Napiszcie co mam zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jktuning    18
Wie ktoś jak odkręcić tę skrzynię pośrednią, tą z pompami. Rozpołowiłem ciągnik 914, później odkręciłem 4 śruby z lewej strony, 4 z prawej i 2 od dołu, odłączyłem przewody olejowe i nie mogę jej zdjąć. Czy jeszcze gdzieś jest przykręcona czy po prostu się przykleiła do uszczelki. Napiszcie co mam zrobić.

są jeszcze dwie śruby u góry dochodzisz do nich pod podłogą w kabinie długim kluczem a potem spadnie sama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Balzak    2

Sprawdz mikropompe może ona coś szwankuje skoro w to i zamieszane jest również wzmacniacz momentu


<p>Doradca Żywieniowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2177

Ponawiam pytanie. Co może być przyczyną tego, że wałek WOM po wyłączeniu dźwigni przy kierownicy nie zatrzymuje się. Otóż jak jest mocniej obciążony( rozruch kosiarki) to zatrzymuje się, ale przy beczkowozie już kręci się cały czas ale powoli. Ale po zatrzymaniu ręką staje tak jak powinien. Czasem jak olej jest już dobrze rozgrzany to po paru minutach zatrzymuje się sam. Połączenie dźwigni jest w porządku, rozdzielacz od wałka też jest sprawny, a tłoczki i tarcze nie wyglądają na zużyte.

Co może być przyczyną? Proszę o odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2177

Jakie sprzęgło? Chyba nie te od biegów? Z resztą pół roku temu zostało wymienione na nowe i wyregulowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

U mnie po remącie całego womu jak na pusto bez żadnego sprzetu na wom włącze i wyłącze to kreci się dalej dopiero jak zejde na minimalne obroty zatrzyma się i nie rusze go w tedy niczym. I nie ma sie czym przejmować. Jak na pusto się kreci po załączeniu mechanicznym a potem hydrauliczym nastepnie wyłącze hydraulicznie obraca się wolniej ale wytarczy nawet złapać ręką i przestaja a jak sie zatrzyma już go nie ruszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczas czwartkowego wywozu obornika, gdy po załadowaniu "makaronu" na polu zauważyliśmy, że WOM przerywa (Pod obciążeniem ciężko miał ruszyć, raz działał, a raz nie). Najlepsze w tym jest to że beż obciążenia WOM się kręci bez problemu. Jaka może być przyczyna? Wspomnę tylko że był robiony rok temu.


ArturKowalewo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

prawdopodobnie mikropompka, był gdzieś podobny temat, musisz zmierzyć ciśnienie na przewodach idących z tyłu do wom, jak jest niskie to mikropompka do wymiany i czeka Cię rozpoławianie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

nie wiem czy duży koszt, zobacz w dziale zetor może się dowiesz więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

Zając ciągnie?Jeśli tak to pompka jest raczej dobra przyczyny szukałbym gdzie indziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    1

w moim cenniku to robota w granicach 300-500zł a przy okazji rozpoławiani sprawdź też napęd pompy hydraulicznej :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianosek    0

Witam.Mam małe pytanie.Otóż ostatnio kpiłem ursusa c 912,do remontu był wałek ponieważ cały czas się kręcił wymieniłem ze znajomym tarcze i to pomogło ale zastanawia mnie jedna rzecz dlaczego on tak powoli się włanćza i wyłańcza,ostatnio gdy glebogryzowałem musiałem czekać około 8 sekund zanim sie wyłończył i tak sam

o było z włączeniem około 8 seknd trwało.I w tym pytanie czy tak ma być czy coś jest nie tak ??? POZDRO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak ma być i to jest jak najbardziej prawidłowo wyobraż sobie maszynę (która ma dużą bezwładność) np.orkan,sieczkarnia i co by się stało po gwałtownym włączeniu? zgasł by ci ciągnik albo ukręcił byś wałek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Thomas2135    2177

Ja w swoim ursusie 904 też muszę czekać kilka sekund zanim załączy się WOM, ale tylko, gdy olej jest zimny i gęsty. Rozłączanie trwa ok 3 sek. Taki olej powoduje, że ciśnienie wolniej spada, załączając wałek. Tarczki wymieniłeś wg mnie niepotrzebnie, bo w moim też tak jest ale to dlatego, że tarczki są mało zużyte, lub tłoczki się trochę zdarły i nie rozłączają do końca.

Taka jest moja opinia, ale może się trochę mylę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Folenka
      Więcej informacji pod poniższym linkiem
      https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-ursus-c-325-330-z-turem-CID757-IDv5WF4.html
       
    • Przez bartekcuber
      witam mam problem z ciśnieniem oleju silnika na zimnym ma 4,5 atmosfery a na gorącym nie całe 1 miezone zegarem ściągnąłem misę by zobaczyć panewki nie które panewki główne są one koloru szarego metalicznego a miejscami jakby żółte i tu pytanie czy to żółte to jest wyrobienie się panewki ?
    • Przez CASE77
      Ktos zna jak nazywał sie ursus który był wysyłany do ameryki były one xhyba niebieskie 
    • Przez rolnik324
      Witam, tak jak w tytule chciałbym w jakiś sposób przyśpieszyć obroty wałka wom w ursusie c360 (możliwe że nasz ciągnik to c355, sami dobrze nie wiemy). Zacznę może od tego że ursus ten pracuje z agregatem prądotwórczym, a agregat wytwarza prąd do pompy głębinowej która wyciąga wode do dosć małej deszczowni do podlewania truskawek. Pompa zasilana jest napięciem 400v i aby uzyskać taki wynik na agregacie ursus pracuje na 2000 obrotów. Mi i tacie nie podoba się to ze względu że ciągnik niekiedy musi pracować tak ponad 5h (a przydałoby się aby pracował dłużej ponieważ mamy spory areał i nie wystarcza to na podlanie wszystkiego w czasie suszy) i to powoduje że ciągnik paliwa spali "swoje" i do tego wychodzą małe nieszczelności silnika (poci się spod korka oleju i paru innych elementów silnika) i zdąży się przez kilka godzin nazbierać na ziemi oleju. Przechodząc do sedna, czy jest możliwość zrobienia lub kupna jakiejś przekładni albo czegoś co zaproponujecie do ciągnika żeby chodził na niższych obrotach? Słyszałem o przerobieniu jakoś trybów albo wymiana skrzyni ursusa na zetora, ale jednak wolałbym nie ingerować teraz w wnętrze ciągnika i wolałbym coś na zewnątrz. Z góry dziękuje. Nieścisłości będę rozwijał w komentarzach.
    • Przez mrlighter99
      Witam,
      Mam pytanie jakie traktory (oprócz fenda )posiadają osobny zbiornik na olej hydrauliczny. Ponieważ posiadam ursusa i chce kupić ciągnik. Pozdrawiam.
      Proszę o przykłady
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.