aDDy

Belarus 920.4 - stacyjka, podnosnik, gaz, skrzynia.

Polecane posty

aDDy    5

siema, mam nowego belarusa 920.4 (na masce i w dowodzie 920.4 a na tabliczce 920.3)

pierwsze pytanie: na stacyjce sa trzy zakresy (od lewej : III - 0 - I - II(rozruch) ) i zastanawia mnie do czego sluzy 3 zakres na stacyjce

ktorego nie mozna nawet wlaczyc (zablokowany) nie wazne czy silnik pracuje czy nie, nie da sie przekrecic kluczyka w lewo a w instrukcji ani na internecie nic nie znalazlem.

drugie pytanie: czy jest ktos kto jest w stanie wytlumaczyc dokladniej dzialanie podnosnika? moge i opuszczac i podnosic ale np plug zeby opuscic na ziemie tylko musze wajche od podnosnika wciskac do podlogi zeby go opuscic i nie wiem jak to bedzie wygladac np podczas orki, skad moge wiedziec na ile za kazdym razem opuszcze.

trzecie pytanie: ciagnik ma 25mth posiada gwarancje na rok, pod pedalem gazu jest srubka, jezeli ja wkrece to bedzie tego gazu wiecej? czy w ten sposob gwarancja nie traci waznosci?

czwarte pytanie: http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/monthly_05_2013/post-22802-0-98699800-1367570955.jpg
to jest skrzynia zsychronizowana czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    4

kolego oddaj go jak najszybciej skoro jest na gwarancji masz takie chyba prawo choć teraz to nie wiem jak to jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Gratulacje dla poprzedników odnośnie waszych wypowiedzi. Pomocne strasznie. 
Odnośnie tematu mogę wypowiedzieć się tylko względem skrzyni. Po schemacie stwierdzam, że jest to skrzynia niezsynchronizowana 18/4 taka jak w starszych MTZ, nie ma jej się co bać trochę jazdy i opanujesz.

Jeśli się pomyliłem niech ktoś poprawi.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Pytanie pierwsze: wciśnij kluczyk i przekręć ( zasilanie radia włączone)

Pytanie drugie: poczytaj w instrukcji i wtedy zadawaj konkretne pytania , bo esejów tu pisać nikt nie bedzie

Pytanie trzecie: ta śruba reguluje tylko skok pedału i możesz nią kręcić, ale raczej tu nic z obrotami nie zmienisz , no chyba ,że na pompie paliwa dźwignia jeszcze ma luz

Pytanie czwarte: skrzynia 18/4 niesynchronizowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gorgo_pl    13

Co do podnośnika: prawdopodobnie trzeba zaprosić serwisanta i podregulować linki które sterują rozdzielaczem podnośnika. U mnie tak było, serwisant przyjechał, kilka minut regulacji i testów, najlepiej mieć zapięte coś na tuzie i podnośnik działa tak jak powinien.

Za taką regulację nie płaciłem oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pegaz3512    10

To jest skrzynia nie zsynchronizowane. To dodatkowe położenie kluczyka to zasilanie radia o ile jest tak podłączone. Tą śruba to tylko opór pedału gazu. Podnośnik posiada dwie czy jedną wajche?
Jak dwie to trzeba operować oboma. Jak jedną to na samym dole jest docisk potem pozycja max opuszczona, dalej w górę lekko podnosi, neutralny i po przytrzymanie w max do tyłu podniesie na maxa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    12

Zwykła skrzynia ja w starym MTZ. Gwarancje stracisz jak ruszysz plomby na pompie a drutami i tą śrubka możesz sobie regulować pedał gazu. Wygląda na regulację linki. Męcz ile wejdzie serwis tam gdzie kupiłeś. A jak nie chcą to postrasz że dasz info w internet jak Cię traktują:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj