Skocz do zawartości
aDDy

Belarus 920.4 - stacyjka, podnosnik, gaz, skrzynia.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
aDDy    5

siema, mam nowego belarusa 920.4 (na masce i w dowodzie 920.4 a na tabliczce 920.3)

pierwsze pytanie: na stacyjce sa trzy zakresy (od lewej : III - 0 - I - II(rozruch) ) i zastanawia mnie do czego sluzy 3 zakres na stacyjce

ktorego nie mozna nawet wlaczyc (zablokowany) nie wazne czy silnik pracuje czy nie, nie da sie przekrecic kluczyka w lewo a w instrukcji ani na internecie nic nie znalazlem.

drugie pytanie: czy jest ktos kto jest w stanie wytlumaczyc dokladniej dzialanie podnosnika? moge i opuszczac i podnosic ale np plug zeby opuscic na ziemie tylko musze wajche od podnosnika wciskac do podlogi zeby go opuscic i nie wiem jak to bedzie wygladac np podczas orki, skad moge wiedziec na ile za kazdym razem opuszcze.

trzecie pytanie: ciagnik ma 25mth posiada gwarancje na rok, pod pedalem gazu jest srubka, jezeli ja wkrece to bedzie tego gazu wiecej? czy w ten sposob gwarancja nie traci waznosci?

czwarte pytanie: http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/monthly_05_2013/post-22802-0-98699800-1367570955.jpg
to jest skrzynia zsychronizowana czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault145    3

kolego oddaj go jak najszybciej skoro jest na gwarancji masz takie chyba prawo choć teraz to nie wiem jak to jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lukasz3991    2

Gratulacje dla poprzedników odnośnie waszych wypowiedzi. Pomocne strasznie. 
Odnośnie tematu mogę wypowiedzieć się tylko względem skrzyni. Po schemacie stwierdzam, że jest to skrzynia niezsynchronizowana 18/4 taka jak w starszych MTZ, nie ma jej się co bać trochę jazdy i opanujesz.

Jeśli się pomyliłem niech ktoś poprawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

Pytanie pierwsze: wciśnij kluczyk i przekręć ( zasilanie radia włączone)

Pytanie drugie: poczytaj w instrukcji i wtedy zadawaj konkretne pytania , bo esejów tu pisać nikt nie bedzie

Pytanie trzecie: ta śruba reguluje tylko skok pedału i możesz nią kręcić, ale raczej tu nic z obrotami nie zmienisz , no chyba ,że na pompie paliwa dźwignia jeszcze ma luz

Pytanie czwarte: skrzynia 18/4 niesynchronizowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gorgo_pl    12

Co do podnośnika: prawdopodobnie trzeba zaprosić serwisanta i podregulować linki które sterują rozdzielaczem podnośnika. U mnie tak było, serwisant przyjechał, kilka minut regulacji i testów, najlepiej mieć zapięte coś na tuzie i podnośnik działa tak jak powinien.

Za taką regulację nie płaciłem oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pegaz3512    10

To jest skrzynia nie zsynchronizowane. To dodatkowe położenie kluczyka to zasilanie radia o ile jest tak podłączone. Tą śruba to tylko opór pedału gazu. Podnośnik posiada dwie czy jedną wajche?
Jak dwie to trzeba operować oboma. Jak jedną to na samym dole jest docisk potem pozycja max opuszczona, dalej w górę lekko podnosi, neutralny i po przytrzymanie w max do tyłu podniesie na maxa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianraki3    6

Zwykła skrzynia ja w starym MTZ. Gwarancje stracisz jak ruszysz plomby na pompie a drutami i tą śrubka możesz sobie regulować pedał gazu. Wygląda na regulację linki. Męcz ile wejdzie serwis tam gdzie kupiłeś. A jak nie chcą to postrasz że dasz info w internet jak Cię traktują:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×