Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam.kupilem niedawno uzywanego ursusa 1134 i niestety ma pewne braki w elektryce np nie wiem jak wlacza sie blokada przedniego mostu czy powinien byc oddzielny wlacznik elekt. czy moze wlacza sie automatycznie po wcisnieciu blokady tylnego mostujesli ktos pracuje na tej maszynie lub podobnej prosze  o podpowiedz.z gory dziekuje

Opublikowano

Blokada przedniego mosu jest załączana elektrohydraulicznie, wciskając pedał blokady tylnego mostu uruchamia się włącznik blokady przedniego mostu, który znajduje się pod kabiną w miejscu gdzie jest pedał od blokady- jak tam zajrzysz to powinieneś go dojrzeć ;)

Opublikowano

Pod kabiną jest tylko włącznik elektryczny do którego chyba idą 2 kable. I od tego włącznika idą one do elektrozaworu znajdującego się po lewej stronie ciągnika, mniej więcej pod sprężarką.

Opublikowano

jak nei wiesz czy działa to sprawdz! podjez ciagnikiem do duzego drzewa i doprzyj przodem włacz najniższy bieg wcisnij blokade jak beda ciagły wszystkie koła to znaczy ze działa ale powiem ci jako użytkownik 1634 ze elektryka w tych ciagnikach jest zj**.... juz fabrycznie za mały przekrój niektórych kabli zasilajacych system zabezpieczenia(bezpieczniki poprostu chore!!!)

Opublikowano

Bezpośrednio nie można zrobić blokady przedniego napędu w starym typie mostów tzn. tam gdzie jej fabrycznie nie nie było, ale za to można dokupić lewą stronę napędu(z tarczami itd.) i złożyć wtedy są mniejsze koszty z założeniem blokady.

Można (chyba) do starego mostu założyć blokadę automatyczną ale to nie to samo co hydrauliczna i do końca nie jestem tego pewien czy się da to zrobić w starym typie.

 

PS.

Sam osobiście posiadam blokadę przedniego napędu w u-1614 i muszę powiedzieć że nie przydaje się w ogóle

a czasem można zapomnieć że jest włączona i jak się skręci na twardym podłożu można w jednej chwili stać się właścicielem ciągnika z rozerwanym przednim napędem. :) A to trochę kosztuje :)

Opublikowano

na asfalcie nie włącza się napędu ani blokad zarówno tyłu jak i przodu. Jeszcze z samym przodem nic odrazu się nie stanie ale jak włączymy blokade przedniego mostu to przy skręcie bidy sobie można narobić, nowsze ciągniki mają takie coś że przy skręcie odłącza naped i/lub blokade tyłu.

Opublikowano

Chciał bym odnowić temat bo nie chce zakładać podobnego a więc posiadam ursusa 914 z turbiną (dołożoną) i przednim mostem starego typu i zastanawia mnie jedno że zawsze ciągną dwa koła przedniego napędu ale przy skręcaniu nie nad rzuca koła nic nie trzeszczy tym bardziej że ciągnik pracuje z turem. Jak działa ta automatyczna blokada gdzie jest założona i jak dokładnie sprawdzić czy jest ona założona?

Opublikowano

Czy jest założona to musiałbyś chyba rozebrać.Blokada jest zakładana do przodu w układ różnicowy,miej więcej wygląda jak sprzęgło w rozrzutniku do obornika z sprężyną.Jest to produkcja Irlandzka.Z tego co widziałem to przy skręcie przeskakuję przód.Sąsiad ma taką i wymieniał, nie widziałem ją, ale tak mi tłumaczył.Ona jest non stop załączona.

Opublikowano

witam.dołaącze się do tematu. ja niedawno kupiłem ursus 1224 96 rok i nie wiem jak włancza sie blokade, wogóle przewody od elektromagnesu wyły urwane. prosze o pomoc

Opublikowano

Według mnie blokada przedniego napędu też wiele (albo i nic) nie daje. No chyba, że jednym kołem stoimy na asfalcie a drugim na lodzie. Sam fakt, że w polu mamy włączony przodek bardzo pomaga!

Opublikowano

Według mnie blokada przedniego napędu też wiele (albo i nic) nie daje. No chyba, że jednym kołem stoimy na asfalcie a drugim na lodzie. Sam fakt, że w polu mamy włączony przodek bardzo pomaga!

tutaj bardzo się mylisz kolego, możliwe, że nie jeździłeś ciągnikiem z blokadą przedniego napędu, ciągnik idzie równo, nie buksuje tak, jest to tak jak blokada tylnej osi, bardzo pomocna, zwłaszcza gdy jest mokro

 

na asfalcie nie włącza się napędu ani blokad zarówno tyłu jak i przodu. Jeszcze z samym przodem nic odrazu się nie stanie ale jak włączymy blokade przedniego mostu to przy skręcie bidy sobie można narobić, nowsze ciągniki mają takie coś że przy skręcie odłącza naped i/lub blokade tyłu.

takie coś to czujnik położenia kierownicy, gdy skręcisz to odłącza blokadę, gdyż ona również jest włączana elektropneumatycznie,

jednak większość nowych ciągników ma przedni napęd samoblokujący, czyli o zwiększonym tarciu wewnętrznym, i jest o nim tutaj mowa

 

Chciał bym odnowić temat bo nie chce zakładać podobnego a więc posiadam ursusa 914 z turbiną (dołożoną) i przednim mostem starego typu i zastanawia mnie jedno że zawsze ciągną dwa koła przedniego napędu ale przy skręcaniu nie nad rzuca koła nic nie trzeszczy tym bardziej że ciągnik pracuje z turem. Jak działa ta automatyczna blokada gdzie jest założona i jak dokładnie sprawdzić czy jest ona założona?

ta blokada jest założona w miejsce mechanizmu różnicowego w przednim moście, jest to mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym

i nie zawsze "trzeszczy", jak jest ok to gdy kręcisz na postoju, też nie zawsze

aby zobaczyć czy masz taką musisz rozebrać przedni most, gdy rozkręcisz lewą stronę od razu zobaczysz, ja rozbierałem w swoim zetorze 12245, są tam koła zębate o bocznym uzębieniu i sprężyna

ale jak ciągnik pracuje z turem to możliwe, że przedni most jest tak obciążony, że koła kręcą się razem i masz zwykły most

Opublikowano

Może gdy ciągnik pracuje i potrzebuje 100% swojej przyczepności do wykonywania pracy to taka blokada się przydaje ale w moim 1014 odkąd mam przedni napęd to blokady tyłu nawet nie ruszam a wcześniej włączałem ją w polu non stop przy pługu Kuhn obrotowym. Nawet w najcięższej ziemi nie ma potrzeby włączać blokady tylnego mostu bo i tak się nie zakopie ma taką dobrą przyczepność. Prędzej mocy zbraknie niż się zamieli...

Opublikowano

Może jeszcze nie trafiłeś na trudne warunki :( Jak orałem zetorem to jak było bardzo mokro to brakowało mi blokady przodu. W agrotronie mam blokadę i dość często jej używam zwłaszcza w przyorywaniu obornika na gorczycy jak popada deszcz.

Opublikowano

Godlech912 ty mówisz o czymś ala Torsen w quattro(Audi) a mi chodzi o najbardziej klasyczny układ z centralnym mechanizmem różnicowym(jak w ciężarówkach 4x4) żeby można było jeździć po nawierzchniach charakteryzujących się wysoką przyczepnością np. asfalt, bez obawy że wewnętrzne naprężenia "zjedzą" układ napędowy. Może coś takiego mieć JCB Farstrack, ładowarki teleskopowe?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v