Polecane posty

tomakos    0

witam.kupilem niedawno uzywanego ursusa 1134 i niestety ma pewne braki w elektryce np nie wiem jak wlacza sie blokada przedniego mostu czy powinien byc oddzielny wlacznik elekt. czy moze wlacza sie automatycznie po wcisnieciu blokady tylnego mostujesli ktos pracuje na tej maszynie lub podobnej prosze  o podpowiedz.z gory dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Blokada przedniego mosu jest załączana elektrohydraulicznie, wciskając pedał blokady tylnego mostu uruchamia się włącznik blokady przedniego mostu, który znajduje się pod kabiną w miejscu gdzie jest pedał od blokady- jak tam zajrzysz to powinieneś go dojrzeć ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomakos    0

a orientujesz sie moze ile powinno dochodzic przewodow elekt. do tego wlacznika elektrohydraulicznego???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LowRider    33

Pod kabiną jest tylko włącznik elektryczny do którego chyba idą 2 kable. I od tego włącznika idą one do elektrozaworu znajdującego się po lewej stronie ciągnika, mniej więcej pod sprężarką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomakos    0

to to ja wiem tylko powiedz mi ile powinno dochodzic przewodow do tego elektrozaworu 1 czy 2 bo u mnie jest jeden i nie wiem czy to wogole dziala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Do elektrozaworu dochodzą dwa kable (są tam widełki aby je założyć), ale nawet jak jeden zdejmę to blokada u mnie działa ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

jak nei wiesz czy działa to sprawdz! podjez ciagnikiem do duzego drzewa i doprzyj przodem włacz najniższy bieg wcisnij blokade jak beda ciagły wszystkie koła to znaczy ze działa ale powiem ci jako użytkownik 1634 ze elektryka w tych ciagnikach jest zj**.... juz fabrycznie za mały przekrój niektórych kabli zasilajacych system zabezpieczenia(bezpieczniki poprostu chore!!!)


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek    27

Witam ,chciałem zapytać czy ktoś widział ,ewentualnie czy ma włożoną blokadę do przedniego napędu starego typu tzn.bez blokady?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

Bezpośrednio nie można zrobić blokady przedniego napędu w starym typie mostów tzn. tam gdzie jej fabrycznie nie nie było, ale za to można dokupić lewą stronę napędu(z tarczami itd.) i złożyć wtedy są mniejsze koszty z założeniem blokady.

Można (chyba) do starego mostu założyć blokadę automatyczną ale to nie to samo co hydrauliczna i do końca nie jestem tego pewien czy się da to zrobić w starym typie.

 

PS.

Sam osobiście posiadam blokadę przedniego napędu w u-1614 i muszę powiedzieć że nie przydaje się w ogóle

a czasem można zapomnieć że jest włączona i jak się skręci na twardym podłożu można w jednej chwili stać się właścicielem ciągnika z rozerwanym przednim napędem. :) A to trochę kosztuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek    27

tzn,włączona cały czas a jak się skręca na asfalcie to coś łupie i trzeszczy w środku?,coś o tym słyszałem chyba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

na asfalcie nie włącza się napędu ani blokad zarówno tyłu jak i przodu. Jeszcze z samym przodem nic odrazu się nie stanie ale jak włączymy blokade przedniego mostu to przy skręcie bidy sobie można narobić, nowsze ciągniki mają takie coś że przy skręcie odłącza naped i/lub blokade tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1014    4

Chciał bym odnowić temat bo nie chce zakładać podobnego a więc posiadam ursusa 914 z turbiną (dołożoną) i przednim mostem starego typu i zastanawia mnie jedno że zawsze ciągną dwa koła przedniego napędu ale przy skręcaniu nie nad rzuca koła nic nie trzeszczy tym bardziej że ciągnik pracuje z turem. Jak działa ta automatyczna blokada gdzie jest założona i jak dokładnie sprawdzić czy jest ona założona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    268

Czy jest założona to musiałbyś chyba rozebrać.Blokada jest zakładana do przodu w układ różnicowy,miej więcej wygląda jak sprzęgło w rozrzutniku do obornika z sprężyną.Jest to produkcja Irlandzka.Z tego co widziałem to przy skręcie przeskakuję przód.Sąsiad ma taką i wymieniał, nie widziałem ją, ale tak mi tłumaczył.Ona jest non stop załączona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrozek    0

witam.dołaącze się do tematu. ja niedawno kupiłem ursus 1224 96 rok i nie wiem jak włancza sie blokade, wogóle przewody od elektromagnesu wyły urwane. prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Według mnie blokada przedniego napędu też wiele (albo i nic) nie daje. No chyba, że jednym kołem stoimy na asfalcie a drugim na lodzie. Sam fakt, że w polu mamy włączony przodek bardzo pomaga!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

Według mnie blokada przedniego napędu też wiele (albo i nic) nie daje. No chyba, że jednym kołem stoimy na asfalcie a drugim na lodzie. Sam fakt, że w polu mamy włączony przodek bardzo pomaga!

tutaj bardzo się mylisz kolego, możliwe, że nie jeździłeś ciągnikiem z blokadą przedniego napędu, ciągnik idzie równo, nie buksuje tak, jest to tak jak blokada tylnej osi, bardzo pomocna, zwłaszcza gdy jest mokro

 

na asfalcie nie włącza się napędu ani blokad zarówno tyłu jak i przodu. Jeszcze z samym przodem nic odrazu się nie stanie ale jak włączymy blokade przedniego mostu to przy skręcie bidy sobie można narobić, nowsze ciągniki mają takie coś że przy skręcie odłącza naped i/lub blokade tyłu.

takie coś to czujnik położenia kierownicy, gdy skręcisz to odłącza blokadę, gdyż ona również jest włączana elektropneumatycznie,

jednak większość nowych ciągników ma przedni napęd samoblokujący, czyli o zwiększonym tarciu wewnętrznym, i jest o nim tutaj mowa

 

Chciał bym odnowić temat bo nie chce zakładać podobnego a więc posiadam ursusa 914 z turbiną (dołożoną) i przednim mostem starego typu i zastanawia mnie jedno że zawsze ciągną dwa koła przedniego napędu ale przy skręcaniu nie nad rzuca koła nic nie trzeszczy tym bardziej że ciągnik pracuje z turem. Jak działa ta automatyczna blokada gdzie jest założona i jak dokładnie sprawdzić czy jest ona założona?

ta blokada jest założona w miejsce mechanizmu różnicowego w przednim moście, jest to mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym

i nie zawsze "trzeszczy", jak jest ok to gdy kręcisz na postoju, też nie zawsze

aby zobaczyć czy masz taką musisz rozebrać przedni most, gdy rozkręcisz lewą stronę od razu zobaczysz, ja rozbierałem w swoim zetorze 12245, są tam koła zębate o bocznym uzębieniu i sprężyna

ale jak ciągnik pracuje z turem to możliwe, że przedni most jest tak obciążony, że koła kręcą się razem i masz zwykły most

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Może gdy ciągnik pracuje i potrzebuje 100% swojej przyczepności do wykonywania pracy to taka blokada się przydaje ale w moim 1014 odkąd mam przedni napęd to blokady tyłu nawet nie ruszam a wcześniej włączałem ją w polu non stop przy pługu Kuhn obrotowym. Nawet w najcięższej ziemi nie ma potrzeby włączać blokady tylnego mostu bo i tak się nie zakopie ma taką dobrą przyczepność. Prędzej mocy zbraknie niż się zamieli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

Może jeszcze nie trafiłeś na trudne warunki :( Jak orałem zetorem to jak było bardzo mokro to brakowało mi blokady przodu. W agrotronie mam blokadę i dość często jej używam zwłaszcza w przyorywaniu obornika na gorczycy jak popada deszcz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Jak jest to pewnie, że się jej używa :( U mnie idzie dobrze bez blokady, ale gyby była to też bym jej pewnie używał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Co masz dokładniej na myśli? Chodzi Ci o jeden mechanizm różnicowy na przednie i tylne koła? Taki centralny? Nie słyszałem jeszcze o czymś takim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Godlech912 ty mówisz o czymś ala Torsen w quattro(Audi) a mi chodzi o najbardziej klasyczny układ z centralnym mechanizmem różnicowym(jak w ciężarówkach 4x4) żeby można było jeździć po nawierzchniach charakteryzujących się wysoką przyczepnością np. asfalt, bez obawy że wewnętrzne naprężenia "zjedzą" układ napędowy. Może coś takiego mieć JCB Farstrack, ładowarki teleskopowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez aprochota
      Witam mam zamiar kupić taki oto agregat amazone ale mam trochę obawy czy forterra 11441 to podniesie czy będę oglądał niebo. Nie am możliwości podczepienia takiego zestawu żeby sprawdzić może ktoś z was używa podobnego agregatu z zetorem i się wypowie na ten temat i jeszcze zastanawiam się czy kupić ten agregat czy może odnowiony z GĄCZA na olx maja wystawione. link poniżej do strony który mam zamiar kupic https://www.olx.pl/oferta/agregat-uprawowo-siewny-amazone-302-CID757-IDvov3f.html
    • Przez michal_xs
      Gdzie kupić tania a dobra szybę do zetora 5211. Chodzi o boczna górna. Jest dużo w necie za 50zl ale nw jak z trwałością. 
    • Przez miles3147
      Witam. Ostatnio w 4514 zrobiłem remont podnośnika. Pompa została zregenerowana oraz zostały dołożone dwa siłowniki wspomagające. Mam takie pytanie do Was czy też macie w swoich 4514 i pochodnych tak, że z tylnego mostu są takie głośne stuki? Stukanie jest głośniejsze im maszyna zawieszona na podnośniku jest cięższa i występuje wtedy gdy ciągnik ma utrzymać maszynę na jednej wysokości. Przy podnoszeniu i opuszczaniu jest cisza. To tak ma być? Czy coś jest nie tak?
    • Przez seat1Leon
      witam stoje przed wyborem zetor proxima 8541 plus 2010r, a proxima 90 2014r ktora bedzie mniej awaryjna
    • Przez patryk165
      Witam Zetor Forterra 10641 2003r 
      Jakie macie opinie o tym ciągniku, jego eksploatacja jak z awaryjnością ogóle jego sprawowanie, ?  
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.