Skocz do zawartości
tomakos

Blokada przedniego mostu

Polecane posty

tomakos    0

witam.kupilem niedawno uzywanego ursusa 1134 i niestety ma pewne braki w elektryce np nie wiem jak wlacza sie blokada przedniego mostu czy powinien byc oddzielny wlacznik elekt. czy moze wlacza sie automatycznie po wcisnieciu blokady tylnego mostujesli ktos pracuje na tej maszynie lub podobnej prosze  o podpowiedz.z gory dziekuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Blokada przedniego mosu jest załączana elektrohydraulicznie, wciskając pedał blokady tylnego mostu uruchamia się włącznik blokady przedniego mostu, który znajduje się pod kabiną w miejscu gdzie jest pedał od blokady- jak tam zajrzysz to powinieneś go dojrzeć ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomakos    0

a orientujesz sie moze ile powinno dochodzic przewodow elekt. do tego wlacznika elektrohydraulicznego???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LowRider    33

Pod kabiną jest tylko włącznik elektryczny do którego chyba idą 2 kable. I od tego włącznika idą one do elektrozaworu znajdującego się po lewej stronie ciągnika, mniej więcej pod sprężarką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomakos    0

to to ja wiem tylko powiedz mi ile powinno dochodzic przewodow do tego elektrozaworu 1 czy 2 bo u mnie jest jeden i nie wiem czy to wogole dziala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Do elektrozaworu dochodzą dwa kable (są tam widełki aby je założyć), ale nawet jak jeden zdejmę to blokada u mnie działa ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luk2782    19

jak nei wiesz czy działa to sprawdz! podjez ciagnikiem do duzego drzewa i doprzyj przodem włacz najniższy bieg wcisnij blokade jak beda ciagły wszystkie koła to znaczy ze działa ale powiem ci jako użytkownik 1634 ze elektryka w tych ciagnikach jest zj**.... juz fabrycznie za mały przekrój niektórych kabli zasilajacych system zabezpieczenia(bezpieczniki poprostu chore!!!)


Nie ma piękniejszego dzwięku niz ryk 7,1 litrowego Deutza - muzyka dla moich uszu:)

szacunek dla NH ale respekt uznanie i oddanie dla DEUTZ-FAHR-a:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek    27

Witam ,chciałem zapytać czy ktoś widział ,ewentualnie czy ma włożoną blokadę do przedniego napędu starego typu tzn.bez blokady?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

Bezpośrednio nie można zrobić blokady przedniego napędu w starym typie mostów tzn. tam gdzie jej fabrycznie nie nie było, ale za to można dokupić lewą stronę napędu(z tarczami itd.) i złożyć wtedy są mniejsze koszty z założeniem blokady.

Można (chyba) do starego mostu założyć blokadę automatyczną ale to nie to samo co hydrauliczna i do końca nie jestem tego pewien czy się da to zrobić w starym typie.

 

PS.

Sam osobiście posiadam blokadę przedniego napędu w u-1614 i muszę powiedzieć że nie przydaje się w ogóle

a czasem można zapomnieć że jest włączona i jak się skręci na twardym podłożu można w jednej chwili stać się właścicielem ciągnika z rozerwanym przednim napędem. :) A to trochę kosztuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciek    27

tzn,włączona cały czas a jak się skręca na asfalcie to coś łupie i trzeszczy w środku?,coś o tym słyszałem chyba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yarecki12    0

na asfalcie nie włącza się napędu ani blokad zarówno tyłu jak i przodu. Jeszcze z samym przodem nic odrazu się nie stanie ale jak włączymy blokade przedniego mostu to przy skręcie bidy sobie można narobić, nowsze ciągniki mają takie coś że przy skręcie odłącza naped i/lub blokade tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1014    4

Chciał bym odnowić temat bo nie chce zakładać podobnego a więc posiadam ursusa 914 z turbiną (dołożoną) i przednim mostem starego typu i zastanawia mnie jedno że zawsze ciągną dwa koła przedniego napędu ale przy skręcaniu nie nad rzuca koła nic nie trzeszczy tym bardziej że ciągnik pracuje z turem. Jak działa ta automatyczna blokada gdzie jest założona i jak dokładnie sprawdzić czy jest ona założona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    195

Czy jest założona to musiałbyś chyba rozebrać.Blokada jest zakładana do przodu w układ różnicowy,miej więcej wygląda jak sprzęgło w rozrzutniku do obornika z sprężyną.Jest to produkcja Irlandzka.Z tego co widziałem to przy skręcie przeskakuję przód.Sąsiad ma taką i wymieniał, nie widziałem ją, ale tak mi tłumaczył.Ona jest non stop załączona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mrozek    0

witam.dołaącze się do tematu. ja niedawno kupiłem ursus 1224 96 rok i nie wiem jak włancza sie blokade, wogóle przewody od elektromagnesu wyły urwane. prosze o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Według mnie blokada przedniego napędu też wiele (albo i nic) nie daje. No chyba, że jednym kołem stoimy na asfalcie a drugim na lodzie. Sam fakt, że w polu mamy włączony przodek bardzo pomaga!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

Według mnie blokada przedniego napędu też wiele (albo i nic) nie daje. No chyba, że jednym kołem stoimy na asfalcie a drugim na lodzie. Sam fakt, że w polu mamy włączony przodek bardzo pomaga!

tutaj bardzo się mylisz kolego, możliwe, że nie jeździłeś ciągnikiem z blokadą przedniego napędu, ciągnik idzie równo, nie buksuje tak, jest to tak jak blokada tylnej osi, bardzo pomocna, zwłaszcza gdy jest mokro

 

na asfalcie nie włącza się napędu ani blokad zarówno tyłu jak i przodu. Jeszcze z samym przodem nic odrazu się nie stanie ale jak włączymy blokade przedniego mostu to przy skręcie bidy sobie można narobić, nowsze ciągniki mają takie coś że przy skręcie odłącza naped i/lub blokade tyłu.

takie coś to czujnik położenia kierownicy, gdy skręcisz to odłącza blokadę, gdyż ona również jest włączana elektropneumatycznie,

jednak większość nowych ciągników ma przedni napęd samoblokujący, czyli o zwiększonym tarciu wewnętrznym, i jest o nim tutaj mowa

 

Chciał bym odnowić temat bo nie chce zakładać podobnego a więc posiadam ursusa 914 z turbiną (dołożoną) i przednim mostem starego typu i zastanawia mnie jedno że zawsze ciągną dwa koła przedniego napędu ale przy skręcaniu nie nad rzuca koła nic nie trzeszczy tym bardziej że ciągnik pracuje z turem. Jak działa ta automatyczna blokada gdzie jest założona i jak dokładnie sprawdzić czy jest ona założona?

ta blokada jest założona w miejsce mechanizmu różnicowego w przednim moście, jest to mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym

i nie zawsze "trzeszczy", jak jest ok to gdy kręcisz na postoju, też nie zawsze

aby zobaczyć czy masz taką musisz rozebrać przedni most, gdy rozkręcisz lewą stronę od razu zobaczysz, ja rozbierałem w swoim zetorze 12245, są tam koła zębate o bocznym uzębieniu i sprężyna

ale jak ciągnik pracuje z turem to możliwe, że przedni most jest tak obciążony, że koła kręcą się razem i masz zwykły most

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Może gdy ciągnik pracuje i potrzebuje 100% swojej przyczepności do wykonywania pracy to taka blokada się przydaje ale w moim 1014 odkąd mam przedni napęd to blokady tyłu nawet nie ruszam a wcześniej włączałem ją w polu non stop przy pługu Kuhn obrotowym. Nawet w najcięższej ziemi nie ma potrzeby włączać blokady tylnego mostu bo i tak się nie zakopie ma taką dobrą przyczepność. Prędzej mocy zbraknie niż się zamieli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    121

Może jeszcze nie trafiłeś na trudne warunki :( Jak orałem zetorem to jak było bardzo mokro to brakowało mi blokady przodu. W agrotronie mam blokadę i dość często jej używam zwłaszcza w przyorywaniu obornika na gorczycy jak popada deszcz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Jak jest to pewnie, że się jej używa :( U mnie idzie dobrze bez blokady, ale gyby była to też bym jej pewnie używał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Godlech912    0

Co masz dokładniej na myśli? Chodzi Ci o jeden mechanizm różnicowy na przednie i tylne koła? Taki centralny? Nie słyszałem jeszcze o czymś takim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czeladnik    0

Godlech912 ty mówisz o czymś ala Torsen w quattro(Audi) a mi chodzi o najbardziej klasyczny układ z centralnym mechanizmem różnicowym(jak w ciężarówkach 4x4) żeby można było jeździć po nawierzchniach charakteryzujących się wysoką przyczepnością np. asfalt, bez obawy że wewnętrzne naprężenia "zjedzą" układ napędowy. Może coś takiego mieć JCB Farstrack, ładowarki teleskopowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez agronomek
       mam masseya 6180 i ciągnie tylko 30km/h bo na 4 biegu .nie dziala power shift- jak go odblokowac? z gory dziekuje:)))
    • Przez c330ursus
      Fajnie się pracuje maszyną która fajnie wygląda. Dlatego zakładam ten temat bo chyba każdy coś zmienił w swojej C-330. Choćby najgłupszy szczegół ale ciągnik już lepiej wygląda piszcie nawet takie szczegóły (oczywiście coś większego niż śrubka czy podkładka <_< )
       
      Ja zaczne:
       
      Radio
      Kontrolka hamulca
      tapicerka na syficie
       
      Nie wiecie jak umyć opon żeby były umyte ja na tym zdjęciu (link poniżej)
      http://www.agrofoto.pl/forum/gallery-image40045.html
       
      przynajmniej te z tyłu bo zwykłą wodą pod ciśnieniem i płynem do naczyń sie nie da <_<
    • Przez c330ursus
      Zamierzam kupić glebogryzarkę do mojego Ursusa C-330 tylko nie wiem ile metrów może być żeby C-330 ją pociągną i jakie zapotrzebowanie mocy na ile metrów glebogryzarki?
       
      Takie mam na oku Która waszym zdaniem będzie najlepsza i którą uciągnie Ursus C-330
       
      http://www.allegro.pl/item346301100_glebog...anio_slask.html
       
      http://www.allegro.pl/item338616663_glebog...sus_zetor_.html
       
      http://www.allegro.pl/item345489219_glebog..._90mokazja.html
       
      I jeszcze będę potrzebował wałek przekaźnika, ponieważ jest to moja pierwsza maszyna na wałek Coś takiego będzie pasować?
       
      http://www.allegro.pl/item344553143_walek_przekaznika.html
    • Przez HorPol65
      Witam!! Mam takie pytanie jaki tur da rade zalozyc do 60-tki??
    • Przez piotrek007
      witam mam MF 8110 i przestał mi dziłac podnośnik, blokada mostów ,WOM ale działa mi przedni naped a pól biegi te A B C D moge jedynie znieniać po wyciśnieciu sprzegła przewody i kostki spryskałem WD40 i bezpiecznik ok i nie wiem cio mogło sie stać pomocy dziekuje za odp
×