Skocz do zawartości

luk2782

Members
  • Zawartość

    589
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

19 Good

O luk2782

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 02.07.1982

Profile Information

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Borszyn k. Góry
  • Zainteresowania
    Kazda porażka jest nawozem sukcesu!
  1. Mieszanki zbożowo-strączkowe

    W łubinie wąskolistym, gruchu(Tarchalska) ich mieszanek i mieszanek z pszenica jara i pszenżytem polecam BOXER 3l/ha+ Pendigan 330 2l/ha(lub Stomp aqua 1,5l/ha) do 3 dni po siewie jak na ta chwile lepszej kombinacji nie znam:) dla tych co uprawaja w/w rosliny po polonach kiedy na wiosne pozostaje troche chwastów z wiosny 5-3 dni przed wschodami Rundup 2-3l/ha i kłopot z głowy z resztkami z zimy. Czy ktoś praktykował wsiewke grochu w zboża ozime na wiosne?
  2. SILNIKI DEUTZ

    w okolicy wtryskiwacza paliwo do oleju tak ale zeby olej dostał sie do paliwa to musi byc bardzo duzy przeciek i olej idzie na powrót do zbiornika i przez to czarne paliwo w filtrze. musisz to szybko usunąc bo moze sie okazac ze remontu bedzie wymagał układ korbowo tłokowy bo ropa nie ma takiego smarowania jak olej.
  3. SILNIKI DEUTZ

    olej do paliwa nie moze sie przedostac bo pompa paliwowa nie ma łączności ze smarowaniem silnika jezeli mocowanie filtra paliwa mocowany jest blisko olejowego ale nie mozliwe zeby tam sie przedostał olej. raczej masz problem z zasilaniem silnika kto wie co dostało sie do zbiornika paliwa. musisz spuścic paliwo wyczyscic układ paliwowy wymienic filtry. to samo radze zrobic z pozostałymi filtrami. polecam oleje Fusch ja do silników leje 15w40 a do skrzyni 1040mc skoro niedawno go kupiłes sprawdz poziom oleju w przekładniach planetarnych przednij tylniej osi. bo jak ktos zostawia taki syf w zbiorniku to kto wie co tam jest a jak pojedziesz na sucho to moze byc kosztowna naprawa. do tych przekłądni lej olej titan gear 90 LS
  4. prawda jest taka, że trzeba wziąc pod uwaqge podłoze jakie masz na podwórku. Czyli to co masz poniżej 30cm. Biorąc pod uwage to ze bedzie to podwórko gospodarskie i nacisk na jedna os bedzie czesto osiagał 8t jak ma to miejsce przy pełnej wannie czy przy duzych i cezkich traktorach kombajnach itp. prawdopodobnie pod kostke bedziesz musiał wylac beton a jesli masz podłoze gliniaste to na 100% bedziesz musiał lac beton i na tym układac kostke jesli chcesz zeby to było trwałe. jezeli podłoze jest piaszczyste mozesz prawdopodobnie pozostac przy tłuczniu. Glina ma to do siebie ze gromadzi w sobie duzo wody np podczas jesiennych deszczy i zima gdy zanarznie powoduje wysadzanie nawierzchni.
  5. zależy co kupisz taniej. po drugie jak często i w jaki sposób bedziesz go opróżniał i napełniał. wez pod uwage koszt budowy płyty fundamentowej.
  6. Ruszta betonowe

    [quote name='lukaczmarek' timestamp='1327054174' post='858933'] ty chyba książkę cytowałeś [img]http://www.agrofoto.pl/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif[/img] [/quote] nie cytuje ksiązki i rusztów nie wyciągam. nie popieram dolewania wody do gnojowicy uwazam ze mozna to rozwiązac bez tego. co do SIB moze masz racje. nie kupowałem u nich ale jak robiłem w 2007 i dzwoniłem do nich nikt nie wspominał o zadnym rabacie upuscie itd czasu troche upłyneło to moze sie zmieniło.
  7. Ruszta betonowe

    Po pierwsze nie robi sie rusztu tak żeby ich nie podnosic zeby wyczyscic. bo to mija sie z celem po to robi sie podłogi rusztowe zebybyły bez obsługowe. jesli zle je zaprojektujesz to wtedy masz problem ze spławianiem gnojowicy. jesli chodzi o SIB łowicz to oni chyba maja najdroższe ruszta jakie znam. popytaj w firmach takich jak Thomas beton czy Thye Lokenberg. ja brałem z Lokenberga są ok. podpory pod ruszta robi sie z betonu (szalunki) lub z bloczków. sposobów na gnbojowice jest wiele. najczesciej jest to sposób wannowy czyli kanał podzielony na wanny w których dnie znajduje sie korek optymalnie wanna to prostokąt a po srodku korek dno w poziomie tylko przy korku kaskada około 5 cm głebokośc kanału 40-50cm. pod dnem kanału rura co najmniej 200 a przy duzych tuczach i loch prosnych 300 lub wiecej (im wiecej włókna w paszy tym wiekszy problem zeby to spuścic dlatego potrzebnne sa duze srednice rur) jezeli rury z spod kanałów zchodza sie w jedna wieksza trzeba załozyc zawory(takie zasówy) przed złączeniem po to zeby okreslic jasno z której nitki leci gnojowica do zbiornika a z której nie. na drugim koncu rury za ostatnim korkiem 2 m nad powierzchnia rusztu trzeba załozyc zawór odpowietrzajacy. wtedy shit leci do zbiornika a powietrza na drugi koniec nie ma zaburzen przy spuszczaniu. spadki rur powinny wynosic 5 promili czyli 0.5cm/ 1m długości rury. zakrety powinno robic sie stopniowo 3x 30stopni lub 2 x 45 ale nie odrazu ostre kolanko 90stopni. kanał nie powinien byc głebszy jak 40-50cm bo bedzie dochodzic do rozwarstwiania gnojowicy i beda problemy ze spuszczeniem. dno kanałów trzeba wyłozyc folia zalac betonem B20-B25 z dodatkiem wodoszczelnym a kanał wysmarowac tzw folia w płynie lub chociaz "szkłem wodnym". tzw "czarnuchy lepiej sobie odpuscic gnojowica to rozpuści. jezeli nie uszczelnisz kanałów i nie załozysz zaworów którem utrzymaja rzadka frakcje gnojowicy to ona ci ucienie i wtedy gesty shit zostanie a wtedy tylko łopata i POWODZENIA
  8. ja mam zaprojektowane 4 biny po 100t z koszem przyjeciowym 6m długi podajnik kubełkowy 30t/h do tego wialnia odśrodkowa wstepnego czyszczenia. z binów mam podajniki podpodłogowe podłączone z powrotem na kubełek. gdybym chciał przeładowac lub rozładowac. silosy beda wyposazone w wentylatory do przedmuchu i sondy temperatury. miałem brac z michała lejowe ale mnei lej nie urządza bo wybieranie i tak bedzie odbywac za pomoca mobilnej mieszalni pasz a cenowo bin wychodzi korzystniej. jak przyjdzie do inwestycji to bede chciał zeby rękaw rozładunkowy został zrobiony pod mniejszym kątem ułatwi to wrzucenie do silosów weza z sawką. bateria ma zaplanowany układ gniazdowy z zaplanowanym miejscem na suszarnie ARAJA.
  9. ja za budynek chlewni porodówka na rusztach z magazynem, pomieszczeniem socjalnym, kotłownia i silosem na pasze 14m3. o wymiarach ogólnych 12.85 x 40m projekt 3 tys zł plus 1000 zł za wkomponowanie w teren baterii silosów na zboże 4x 100t z koszem i podajnikami. kierownictwo robót budowlanych na sam budynek kosztowało mnie 1200zł. wszystkie koszty związane z pozwoleniem na w/w inwestycje wypis i wyrys z planu zagospodarowania przestrzennego - 90zł wniosek o wydanie decyzji środowiskowej - 210zł raport środowiskowy - 5000zł mapa do celów projektowych - 1000zł projekt technologiczny chlewni - 1800zł wytyczne fundamentowe z BIN - 2400zł projekt chlewni 3000zł nadzór (jak narazie) - 1200zł wrysowanie w teren baterii silosów - 1000zł jeszcze kilka drobnych kwot jakies opłaty skarbowe ale nie pamietam dokładnie ile. czas jaki mi to zajeło zeby mozna było wbic pierwsza łopate w ziemie to 15 miesięcy. po drodzie był także konserwator zabytków i park krajobrazowy.
  10. K112 nie ma. musiał bys chyba bardziej sprecyzowac pytanie
  11. Agrotron TTV 400

    [quote name='Jasiupila' timestamp='1325877419' post='847202'] To zależy czy umowa jest spisana w Euro czy w złotówkach. Jeśli w Euro to rację ma @bizon, jeśli w złotówkach rację ma @luk [/quote] dokładnie! ja kupując DF podpisywałem umowe w pln wtedy przeliczał z euro po kursie 3,7 a ze pózniej poszło w góre i w momencie całkowitej zapłaty po 3 miesiacach kurs był inny ja zapłaciłem tyle ile w umowie. jezeli kupujesz maszyne df w polsce cena masz w euro ale jest przeliczana na pln. w końcu diler biorac zadatek na traktor ten zadatek powinien wpłacic dalej i zaklepac ci traktor w SDF.
  12. Agrotron TTV 400

    Jezeli wpłacisz zaliczke to cene masz zaklepana nie ma mowy o czyms takim ze nie wiesz ile tak do końca za traktor zapłacisz. zamówienie zaliczka i cena zaklepana. ale nie spodziewałem sie ze maja niższy przelicznik na złotówki niz kurs euro danego dnia. wiem ze niektórzy stosuja stały kurs wymiany. cos podobnego miał a nie wiem czy ma kverneland i Jan Jeleń
  13. Agrotron TTV 400

    Kolega zamówił TTv 620 koniec wrzesnia ma wszystko poza GPS i przednim WOM z obciąznikiem żeliwnym, iMonitorem, ISOBUS itd- 350 tys netto mówił ze przeliczyli mu po kursie 4zł. Jeśli chodzi o ttv630 to naprawde w porównaniu do innych traktorów z tej półki to za 220km z vario cena jest dobra. Deutz coraz mocniej idzie w strone przekłądni bezstopniowej. Posiadam Agrotrona K100 i jestem z niego bardzo zadowolony. jednak jesli miał bym wskazac jego najwiekszy minus to wskazałbym kabine. dlatego po zakończeniu produkcji małych agrotronów o mocy 80-110km seri mk2 mk3 które miały fajna kabine duza przestronna uwazam powrót do tego typu kabin za bardzo dobra decyzje, moim zdaniem z moca nowych agrotronów TTV powinni zejść do 90 KM była by wtedy taka alternatywa dla serii K czy informacja ze deutz ma maksymalny przelicznik zł/euro na 4.15 to prawda???
  14. ja mam K100 i mam dwa komplety kół jedne szerokie 540mm przód i tył a drugi komplet waskich 270mm przód i tył pracuje z opryskiwaczem 2700l i rozsiewaczem 1700l nie ma zadnych problemów z uciągiem. szerokość bardzo dobrze pasuje do ścieżek zakładanych przez zamknięcie 2 aparatów wysiewajacych. moim zdaniem jak chcesz waskie kołą to zeby to miało sens a przejscie na 12,4 i 13,4 duzo ci nie da chyba ze zamykasz 3 aparaty wysiewacjace. mnie kompelet takich waskich kół w 2008 roku kosztował 14 tys netto kompletne 4 koła. minusem takich kół jest komfort jazdy ale cos za cos. jazda ciagnikiem z takimi kołami przypomina jazde wozem drabiniastym na sztabowych kołach wtedy docieniasz dobry fotel amortyzacje kabiny czy przedniej osi
  15. SILNIKI DEUTZ

    Ja mam Zettelmeyera ZL502 z 92 roku z 4 deutza chłodzonym powietrzem. Silnik bierze olej? sprawdzałes pompe paliwowa? ona bynajmniej w mojej jest sterowana z wałka rozrządu i jak pójdzie w niej membrana to albo wyciagnie ci olej albo dowali tyle ropy do silnika ile wejdzie:) oba scenariusze sa prawdopodobne sztum sprawdz ukłąd paliwowy bo wyglada jak by nie dostawał paliwa. jezeli układ bedze czysty to sprawdz sterowanie dawka paliwa moze linka jakas dzwignia nie funkcjonuja prawidłowo no i jeszcze pozostaje kwestia paliwa
×