Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytam i czytam i zgodzę się z BSZ110.

 

A poza tym:

miałem dwa Bizony- pierwszego Supra i teraz Rekorda (już trzeci sezon :unsure: ). Za każdym razem zaraz po kupnie kombajn był rozbierany całkowicie i składany przez człowieka, który składał kombajny w Płocku (za czasów Bizonów). I jeszcze ( odpukać... ;) ) nie stałem w żniwa...

Ten mechanik powiedział jedno- REKORDY muszą dymić ponieważ silniki były ustawiane w ten sposób aby po 15 h pracy brały 1,5-1,6 litra oleju, a SUPRY ok 1,1 litra.Więc niech nikt nie narzeka, że Z058 dymi. A poza tym robi większą robotę niż Z056 to pali więcej.

 

Co BS'a są to kombajny lepsze od Rekorda ale trzeba umieć dobrze je serwisować.

Pozdrawiam

 

 

właśnie jak to jest?? mam supra 3 sezony po ponad 20 ha i ani grama oleju nie wciąg ?? to nie wiem :P i z tego co wiem to dobry silnik nie wciąga oleju

Opublikowano

@ WojtekGrabka

Też przymierzam się do montażu czujnika strat mescompu ze względu na cenę. Kombajn oczywiść trzeba ustawić organoleptycznie ale później po wjechaniu w gęściejsze czy bardziej polegnięte zboże odrazu wiesz czy musisz zwolnić czy nie :P

Opublikowano

pod ten rozdzielacz ktory jest dwusekcujny trzeba dolozyc jedna sekcje [od wariatora,wysuwania motowideł]

Nie wiem czy dobrze rozumiem ale wyglada na to ze dokladasz jedna sekcje do tego rozdzielacza dwusekcyjnego-- jesli tak to jaki jest koszt dolozenia takiej sekcji??????

Opublikowano

witam mam takie pytanie, czy robil moze ktos kopiowanie terenu w bizonie? juz tak patrzylem i widze ze mozna zrobic to z czujnikow ze sterowania automatycznego z neptuna. tylko jak to pozakladac itp. Ma ktos moze pomysl albo jakies fotki?

pozdrawiam

Opublikowano

Racja.

Początkowo Rekordy były ustawione żeby brały 1,1 lira oleju ale za dużo było awarii pogwarancyjnych (mechanik który u mnie przegląda kombajn zajmował się też naprawami pogwarancyjnymi) .Tak więc podkręcono wynik do 1,5-1,6 (a Supry ok.1,1 litra). Były to optymalne wartości do prawidłowego funkcjonowania silnika.

 

Należy jeszcze dodać, że są to dane dotyczące stałej pracy silnika (15h) lub z krótkimi postojami. A jak każdy duży chłopczyk wie nie należy od razu gasić diesla z trubiną ponieważ turbina może zostać uszkodzona.

 

Rada mechanika:

Czy to mały czy duży (Z056 czy Z058, a szczególnie ten ostatni) należy poczekać ok 2 min do wyrównania temperatury (pozostawić silnik na wolnych obrotach). Tutaj można by się kłócić ile minut ponieważ inny sprzęt- inny układ chłodzenia (czytaj: jego sprawność).

Silnik podczas pracy nie jest nagrzany równomiernie (występują gradienty temperatury na całej objętości silnika).

 

W moim rekordzie na bece palców kosy założyłem palce od new holland'a :D.

Są dłuższe i podgięte do dołu co lepiej rozdziela łan.

 

Nie cytuj poprzedniego posta, ani nie pisz posta pod postem, jeśli chcesz coś dopisac użyj opcji edytuj

Witam. Jakoś trafiłem na to forum i czytam post za postem. Niektórzy piszą bzdóry jakich mało inni mają racje. Natomiast jak doszedłem do tego brania oleju to mnie już z fotela zrzuciło. Zajmuje się remontami maszyn i ciągników od 14 roku życia. Może to kogś zdziwić inni nie uwierzą ale to prawda. Na bizonie jeżdzę samodzielnie od 16 roku i owszem brał mi olej ale był przegrzany bo korek od chłodnicy się urwał i z godzine tak ojciec jeżdził. Natomiast zrobiliśmy silnik czyli wymienione pierścienie tylko bo tuleje były nawet nie ruszone bardzo jest git. Wierzcie lub nie ale przez 100h to może ubędzie 0,5-1l a nie na 15h tyle oleju.

Opublikowano

Na sezon w Rekordzie który młóci rocznie ok. 40 ha tak przez 20 lat i przez sezon max doleję z 0,5l.

 

A jakby kolega mógł zdradzić jak to się ustawia, może komuś się przyda ?????

Opublikowano

pogoda deszczowa to i przeróbki w bizonie sie zaczeły . załozyłem elektryczny wiatrak na chłodnice oleju do swojego zo 56 1989 r ciekaw jestem jak bedzie w praktyce sie spisywał bo dotej pory olej miał temp 100 a woda do 80 max .

Opublikowano

arni95 jak nie wiesz jak coś działa to się nie udzielaj. wiatrak na chłodnicy oleju schłodzi olej który smaruje silnik tym samym temp silnika będzie niższa dzięki lepszemu oddawaniu ciepła.

Opublikowano

Nie bierz sobie do głowy tego, że jakiś wiatraczek będzie dobrze chłodził chłodniczkę oleju. Przecież chłodnica jest z grubej blachy. To nie jest ta cienka chłodnica od wody. Jasne może Ci schłodzi o 1-2 stopnie, ale nie myśl, że 20 stopni. Jak się domyslam ten wiatrak nie ma żadnego oprzyrządowania to jest osłona, prowadnic powietrza. Gdyby to się sprawdzało zrobili by to fabrycznie. Dobre sobie. Po prostu śmiać mi się chce.

Opublikowano

nie widziałeś wykonania takiej przeróbki więc nie możesz jej oceniać. generalnie pomysł z wiatrakiem na chłodnicy oleju jest dobry.ożebrowanie chłodniczki jest z cienkiej blachy(jeśli jest fabryczna)po to żeby zwiększyć powierzchnie oddawania ciepła. większy przepływ powietrza przez nią spowoduje spadek temperatury oleju.

 

 

 

 

 

 

 

ps. śmiać to się chce z ciebie krytykujesz coś czego nawet nie widziałeś

Opublikowano

Się dogadajcie o jakiej chłodnicy mówicie zamiast wyśmiewać się :D Bo zdaje się, ze w suprze jest taka prymitywna chłodnica i wiatrak coś tam może dać a w rekordzie olej jest chłodzony cieczą i żaden wiatrak nic nie pomoże.

Opublikowano

a smiej sie smiej . Ten wiatrak jest od chłodnicy samochodu tak wiec obroty tam sa naprawde duze mysle ze bedzie sie dobrze spisywał nawet na samo to ze bedzie odpychał plewy i inne zanieczyszczenia z siatki niech schłodzi 10 stopni to juz i tak cos a najwazniejsze jest to ze bedzie ta siatke czyscił :D juz nie trzeba bedzie ze szczota smigac a co wyjdzie w pakatyce to sie nie przedko okarze bo czoraj wywoziłem tnojowice i zmiejsca utonołem :D

Opublikowano

W czerwcowym top agrar znalazłem artykuł że gościu pod pomostem zamontował wiatrak napędzany z młocarni który wyciąga kurz na bok.Ktoś słyszał o czymś takim albo widział i czy zdaje to egzamin?

Takie coś było już montowane w Dominatorach pierwszej serii ( 80,100,) jako wyposażenie dodatkowe dla maszyn bez kabiny. Jeżeli jest to zrobione z pomysłem, to zdaje egzamin. W Claas'ach było to nie pod pomostem, ale w gardzieli była taka osłona, a wiatrak na zewnątrz przy gardzieli, i napęd był od hedera.

 

Obecnie chcemy sobie takie coś zamontować. Jeden znajomy ma to w swoim Dominatorze 80, a drugi znajomy przesiadł się z jakiegoś JD z kabiną na NH Clayson'a z wyciągiem. Obaj panowie mają mniej do czynienia z kurzem niż normalnie bez kabiny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez macius11157
      Witam czytałem trochę o tym ale nigdzie nie ma dokladnie wyjasnionego czy każdy dx posiada blolade 6 biegu po przez zabezpieczenie srubka. Przerabial ktoś taki temat ?chciałbym mieć pewność że nie narobie się na darmo.
      Ciągnik to dx 4.50 1987r
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez Renault145
      https://m.olx.pl/oferta/bizon-zo56-CID757-IDyYR2O.html?backUrl=%2Fajax%2Fmojolx%2Fdetails%2F516899010%2F
    • Przez MarcinZt
      Witam. Mam pytanie odnośnie Massey Ferguson 3085. Czy jest mi ktos wskazac co trzeba zamienić w koszu polbiegu by ciagnik jechał 40km/h . Skrzynia 16x16 z jednym polbiegiem bez AB. Ciagnik mam rozjechany i mechanik mówił ze jest mozliwosc odwrócić o 180stopni taka "choinke". Jest ktos w stanie pomoc lub pokazac schemat .
    • Przez hurlimannD70
      Kupiłem cały bęben młocarni do bizona czyli z cepami ale bez osi. Jest to nowy oryginalny produkt z fmż Płock. Leżał w stodole 30 lat , zastanawiam się czy dawać go do wyważenia . Na jednej ze środkowych tarcz przykręcone są blaszki jest ich chyba 5 sztuk w kupie. Wygląda jak by był kiedyś w fabryce wyważany ale nie jestem pewien. A do wyważenia musze jechać ponad 250km . Czy takie bębny składane w fabryce były sprzedawane wyważane ?? Czy ktoś mi podpowie ?
    • Przez jerry56
      witam,
      planuje lekko doposażyć c330m w 3 lampy ledowe (budżetowe) LAMPA LED ROBOCZA 16 LED HALOGEN 48W 10-30V CE R10.
      do tego mam przełączniki 20A oraz przewód 1x2,5mm. Dużo czytałem o podpinaniu takich instalacji, planowałem zrobić to w ten sposób - prąd bezpośrednio z + od AKU jednym przewodem do małej skrzyneczki z rozdzieleniem na 3 plusy, każdy do osobnego przełącznika. Masa z słupka lub bezpośrednio z aku. Dalej przewody lecą osobno do każdego z halogenów (dwa na przodzie i jeden z tyłu). To rozwiązanie najbardziej budżetowe, zapewne do tego przydałby się bezpiecznik - dać przed rozdzieleniem na 3 plusy czy już po? I jaki bezpiecznik?  Część osób pisze też o dodaniu przekaźników, jeśli tak to jakie konkretnie i gdzie w tym obwodzie je umieścić? czy rzeczywiście są niezbędne? przewody minusowe może dałoby radę dać na krótko do ramy zaraz przy umiejscowieniu halogenów?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v