Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dziś przydarzyła mi się przykra historia, mianowicie uruchomiłem ciągnik i nie działało w ogóle wspomaganie (kierownica się kręci lekko praktycznie bez żadnego oporu zarówno na zapalonym jak i zgaszonym ciągniku; natomiast koła ani drgną). Podnośnik, hydraulika zewnętrzna, tur wszystko działa, generalnie wszystko co jest na tej drugiej sekcji w pompie, odkręciłem przewód wychodzący z drugiej sekcji pompy, zasilający wspomaganie brak jakiegokolwiek ciśnienia, w przewodach też zero oleju, jakby tylko jedna sekcja pompy działała. Tutaj pojawia się moje pytanie, czy ktoś z was spotkał się z podobną sytuacją, jak dla mnie winna ewidentnie jest pompa, lecz z racji, iż nie jest to koszt 100 zł chciałbym się upewnić. Czy przyczyną może być nie pompa, a orbitrol?

 

Ps. Jeśli będę kupował nową pompę, to czy jest sens inwestować w bosch-a?

Edytowane przez Lukas2909
Opublikowano

Myślałem, że po prostu jakiś łącznik się urwał, czy klin i ta jedna sekcja od wspomagania w ogóle się nie kręci, ale jest okej, poza tym jak się zatka te ssawne otwory to czuć jakby się takie podciśnienie tworzyło. Wiem, że to jest na oko sprawdzanie, ale dziwne jest że w tej sekcji od wspomagania na tym ciśnieniowym przewodzie wg nie ma oleju przy zapalonym ciągniku, nie mówiąc już o ciśnieniu. I ten dolny przewód jak odkręcałem to też pół kieliszka wyleciało, jak ta sekcja wg funkcjonuje na zamkniętym odwodzie w sensie - pompa - orbitrol - pompa czy jak?

Opublikowano

A może niedawno kupiłeś ciągnik? czy masz go już długi czas. Może być ze jeśli ktoś inną pompę wstawiał  a  niektóre nie mają wspólnego zasilania tylko dwa oddzielne. 

 

Opublikowano

Spróbuj zalać pompę olejem. Jak będzie olej to ją trochę uszczelni i może zaciągnie olej. Jeśli tak się stanie, to na bank pompa. Skoro po dłuższym  postoju zginęło wspomaganie mogło się tak stać.

Opublikowano

Ciągnik już pięć lat u mnie także trochę go znam, też jestem prawie pewien, że pompa bo od jakiegoś czasu miała takie problemy, że nie chciała zassać oleju, trzeba było poluzować ten wychodzący przewód ciśnieniowy to wtedy zaskakiwała, ale wszystko chodziło, jutro przyjeżdża mechanik także mam nadzieję, że sprawa się wyjaśni.

Opublikowano

Wiec tak na 95% winna jest pompa po zalaniu olejem i poluzowaniu nakrętek od sekcji odpowiedzialnej za wspomaganie zaczęła wreszcie pompować olej koła skręcają, wszystko niby działa, ale wymiana pompy raczej przesądzona i tutaj mam dylemat znalazłem coś takiego http://sklep.hylmet.pl/pompa-hydrauliczna-renault-ceres-cergos-ergos-p-241.html producent to caproni, czy ktoś miał z jego produktami do czynienia jak z trwałością? 

Opublikowano

Nie dostanie pojedyńczej sekcji, twierdzą że dlatego iż mają wspólne zasilanie i to tworzy całość. Ją mam pompę w trolu z hylmetu, wygląda jak zrobiona od siekiery ale działa. Za tyle kasy, nie lepiej dolożyć i kupić Boscha?

Opublikowano

Nie wiem co to za pompa ale tu masz sporo tańszą: http://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/POMPA-HYDRAULICZNA-RENAULT/3802

Też ją widziałem, ale to jakiś no name i raczej nie biorę jej pod uwagę choć przyznaje cena jest kusząca

 

Nie dostanie pojedyńczej sekcji, twierdzą że dlatego iż mają wspólne zasilanie i to tworzy całość. Ją mam pompę w trolu z hylmetu, wygląda jak zrobiona od siekiery ale działa. Za tyle kasy, nie lepiej dolożyć i kupić Boscha?

Chyba właśnie lepiej dołożyć te 4 stówki, żeby to trochę wytrzymało. A pytałem o tą caproni bo ona jest niby włoska, a na tej w ciągniku mam właśnie made in italy i stąd moje zainteresowanie, poza tym według tych danych na tej stronie której link wrzuciłem ma niby większą wydajność od boscha

Opublikowano

Dobre. :D

Nie, nie. Da gwarancję na każdą kompletną pompę.

Producent może stwarzać problem przy reklamacji i tu faktycznie faktura z ASO potwierdzająca montaż tejże pompy będzie atutem niepodważalnym.

Opublikowano

A ja mam taki problem że niby wszystko działa ale jak podniosę turem z tonę ładunku to ciężko kręci się kierownicą zarówno na zimnym jak i ciepłym oleju. Chciałem sprawdzić ciśnienie na szybkozłączu ale akurat mam tylko jedno typu euro i na nim zero ciśnienia. Reszta szybkozłączy jakieś inne francuskie i muszę przerobić. Ale moje pytanie czy na wszystkich szybkozłączach powinno być ciśnienie bo akurat z tym euro było coś manipulowane bo jest podłączone widać że nieorginalnie tak jakby wolny spływ.W kabinie wajchy od 2 sekcji. 

Opublikowano

Odświeżam temat gdyż problem nie został rozwiązany (niestety). Zatem tak, pompa jest wymieniona na nową, wspomaganie działa nie tak jak powinno to znaczy kierownica nie chodzi za lekko i chodzi takimi jakby skokami jakby tam powietrze było. W ogóle jak poluzowałem tą śrubę co daje olej na orbitrol to ten olej jest strasznie spieniony (w drugiej sekcji jest normalny). Po wykonaniu kilku obrotów do końca w lewo i do końca w prawo trochę się polepszyło, ale nieznacznie. Odkręcałem tez taki zaworek przelewowy który idzie od orbitrola na skrzynie niby wszystko okej (płynnie się porusza, nie zacina się). To było kilka dni temu, jak dzisiaj odpaliłem ciągnik znowu jest gorzej - ciężko się kręci. Ciekawe jest to, że jak podniosłem turem przód ciągnika to mimo iż koła były w górze kierownica wcale lepiej nie chodziła. Będę wdzięczny za wskazówki, pozdrawiam ;)

Opublikowano

Bez pomiarów ciśnienia na wspomaganiu nie obędzie się.

Orbitrol do sprawdzenia.

Zakręć kierownicą przy zgaszonym silniku. Jeśli "przeskakuje" i da się kręcić dość lekko orbitrol do wymiany (przy założeniu, że układ jest odpowietrzony).

 

Druga sprawa to łożyska zwrotnic trzeba sprawdzić skoro ciężko chodzi. Jeśli zachodzi potrzeba wymienić. Serwisować cały układ kierowniczy.

 

Trzeba wykluczyć uszczelniacze siłownika wspomagania.

Opublikowano (edytowane)

Mam podobny problem ze wspomaganiem od jakiegoś czasu ciężko się kręciło kierownicą, lecz na wysokich obrotach było w miarę dobrze, a gdy dzisiaj pojechałem ładować piach wspomaganie całkowicie wysiadło- praktycznie nie ma różnicy czy silnik pracuje czy nie. Więc jeśli na zgaszonym silniku nie można ukręcić kierownicą to orbitrol można wykluczyć? Zwrotnice też raczej nie bo podniosłem przód do góry i ręcznie można je skręcać. Czy w takim razie podejrzanymi pozostaje tylko pompa i siłownik? Czy pompę mogę sprawdzić w taki sposób, że podepnę manometr bezpośrednio pod pompę? A w jaki sposób można sprawdzić ten siłownik, który wydaje mi się najbardziej podejrzany. Dodam że most jest takiego typu jak na zdjęciu http://img07.staticclassifieds.com/images_tablicapl/298692251_1_1000x700_przedni-most-john-deere-6910-i-wiele-innych-os-od-tls-grudziadz.jpg   W razie czego jak się dobrać do tego siłownika?

Edytowane przez 60tka3p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v