sylip

Members
  • Ilość treści

    192
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

30 Excellent

O sylip

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 03/20/1980

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    lubelskie

Ostatnio na profilu byli

Blok z ostatnio odwiedzającymi jest wyłączony i nie jest wyświetlany innym użytkownikom.

  1. Mam taki roztrząsacz na bębnówce 1,65 już kilka lat i działa i się nie psuje, tyle że ramiona zrobione z łukowo wygiętych płaskowników. W dyskowej się to nie sprawdzi, bo pokos jest znacznie szerszy i trochę rozrzucony i takich gwiazd do rozrzucania musiało by być kilka co komplikuje konstrukcje i zwiększa koszty. W dyskowych najlepiej działa palcowy spulchniacz pokosów, ale to swoje kosztuje nawet jakby próbować samemu zrobić. Po za tym po dyskowej i tak pokos jest znacznie luźniejszy niż po bębnówce i nie trzeba go zasadniczo od razu rozbijać. Ja wjeżdżam z przetrząsaczem zazwyczaj po 2 dniach jak już wstępnie trawa podeschnie (jeżeli zbierane na siano).
  2. MF 350 nie nadaje się pod program. Doczytaj - sprzedawany jest już jako traktor zarejestrowany i traktowane jest to jako ciągnik używany. Składane to jest na licencji chyba w Indiach i nie spełnia europejskich norm czystości spalin.
  3. sylip

    John deere 1640

    Drugie życie dostał, bo jak go ostatnio widziałem tak ładnie nie wyglądał. 380 z przodu i 16,9 z tyłu jak było wcześniej to miał lepszy uciąg. Rozdzielacz nadal wyje?
  4. Widziałem tutaj na forum procedurę kalibracji rewersu, ale jest z tym trochę zachodu. warto byłoby skorzystać z pomocy albo doświadczonego mechanika, albo chociaż osoby, która to robiła. Półbiegów się nie kalibruje, a za ich płynne działanie odpowiada akumulator hydrauliczny obok filtrów oleju. Trzeba go zdemontować i oddać do sprawdzenia w zakładach robiących hydraulikę siłową i ewentualnie naprawić/wymienić na zgodny ze specyfikacją producenta.
  5. U mnie też znowu mam problem z kontrolką nr 7. Zrobiłem cały serwis (oleje, filtry i jeszcze kilka innych rzeczy) i dalej się paliła - nieważne, zimny, ciepły nie miało to znaczenia. Wymieniłem czujnik i wszystko było OK, do dzisiaj - robiłem serwis akumulatora i wypiąłem go. Po podłączeniu wszystkiego odpaliłem ciągnik, aby sprawdzić czy jest w porządku. wszystko działa normalnie, tylko znowu zaczęła się ta kontrolka świecić - czujnik był oryginał od Claasa. No przynajmniej w oryginalnym opakowaniu, bo taki sam widziałem w necie jako zamiennik, w każdym razie produkt europejski, a nie chińszczyzna. Nie sprawdzałem po zagrzaniu oleju, bo na razie nie mam roboty na ten traktor. Ma ktoś pomysł o co chodzi, albo jest jakieś zwarcie i uszkadza czujnik, albo mam pecha i trafiłem na bubel, albo jest jeszcze inna przyczyna tylko jaka? Jakieś pomysły? Edit. Posprawdzałem czujnik i wygląda na to, że jest OK. W takim razie co? Nowy olej (dobrany wg specyfikacji), nowe filtry Classa nie powinno się świecić. Ktoś, coś?
  6. Wygląda na to, że synchronizator od 2 biegu się skończył - w tych skrzyniach on pada pierwszy (często jest 2 używana). Trzeba rozbierać skrzynię i wymienić. Pewnie jeszcze jakieś łożysko do wymiany będzie. Zostawić tego tak nie można, bo zużywające się elementy będą produkowały opiłki, a to zabójstwo dla całej skrzyni. Koszt nie wiem, jeszcze tego u siebie nie robiłem, a też mnie to czeka - tyle tylko, że na razie zgrzyta, ale nie wyskakuje.
  7. Ciekawa teoria, może by miała zastosowanie w Masseyu w którym lewarek zmiany biegów ma bezpośrednie połączenie z wybierakiem w skrzyni, ale nie w Aresie - tutaj są linki od dźwigni zmiany biegów do wybieraka.
  8. Zwraca się uwagę na to co w innych zachodnich ciągnikach. Po pierwsze sprawdź wycieki zwłaszcza w okolicach filtrów hydrauliki oraz rozdzielacza hydraulicznego z tyłu kabiny. Wiadomo im więcej wycieków tym większe koszta doprowadzenia tego do ładu. Kolejnie luzy w podnośniku - jak bardzo wyrobione są wszystkie sworznie oraz luz ramion w korpusie podnośnika - tego nie powinno być, aby EHR działał prawidłowo, sprawdź koniecznie sworznie dolnych belek podnośnika te przy skrzyni czy nie są oberwane od nich przewody - są one dość drogie. Posprawdzaj przynajmniej wizualnie instalację elektryczną - nie może być łatana lub tym bardziej robione jakieś obejścia, dobrze obejrzyj wiązki przed kabiną z prawej i lewej strony - lubią się przecierać o maskę. Dobrze jak byś miał miernik ciśnienia oleju do złącza euro. Sprawdzisz w ten sposób stan pompy. Na zagrzanym oleju na wolnych obrotach po podaniu oleju na złącze powinno być conajmniej160 bar i na wszystkich kolejno też. Po przekręceniu kluczyka, a przed odpaleniem sprawdź czy wszystkie kontrolki i wskaźniki się zaświecaj, po odpaleniu żadna nie powinna się świecić. Sam silnik powinien się dać szybko uruchomić i ładnie pracować nawet zimny. Obroty nie powinny falować. Biegi główne dość twardo wchodzą, ale powinny się zmieniać bez zgrzytów, duży luz dźwigni zmiany biegów likwiduje się dokręcając śrubę na wodziku przy skrzyni, półbiegi pracują troszkę twardo, ale nie powinien szarpać. Rewers jeżeli jest EH to powinien płynnie zmieniać kierunek jazdy bez szarpnięć. Sprawdź to zwłaszcza po zagrzaniu oleju - wtedy lubi sobie szarpnąć przy ruszaniu lub zmianie kierunku jazdy. Wtedy wymagana jest jego kalibracja lub zmiana elektrozaworu. Niedopuszczalne jest ślizganie się sprzęgieł od półbiegów lub rewersu dłużej niż 3 sek. - wtedy już rozpoławianie. Sprawdź wszystkie funkcje w EHR czy działają i dają się wyregulować. Silnik powinien mieć dobrą kulturę pracy, nie kopcić ani z wydechu, ani z odmy - oczywiście zagrzany. Sprawdź luzy na zwrotnicach oraz sworzniach drążków kierowniczych. Warto szukać lepiej wyposażonych wersji czyli z amortyzowaną kabiną (oznaczenie RZ), a rewersem EH, klimatyzacją oraz 3 parami wyjść hydraulicznych. Amortyzowaną os odpuść - ma masę smarowniczek, a i tak się z czasem wyrabia i trudniej kierować ciągnikiem. Ciekawostka - skrzynie biegów są takie jak w MF serii 62xx - 64xx, ale ceny części zamiennych istotnie się różnią pomiędzy serwisem Classa a MFa o jakieś 20 % na korzyść Classa.
  9. Szukaj właśnie w tej okolicy pod schodkami.
  10. W przepisach jest coś jeszcze o transporcie materiałów o rażącym czy jakoś tak wyglądzie, kształcie i zapachu pod co właśnie podpada obornik, tak więc wypadałoby go przykryć.
  11. sylip

    Langren rs800

    U mnie tabela niewiele mija się z prawdą, tak ok 10 % zawyża przy 15 m szerokości.
  12. Ostatnio płacił tyle samo co za byki. Czysty LM ok 9 zł/kg brutto, mieszańce taniej, ale nie znam stawek.
  13. http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=pol&country=pl&type=76818bd6558259b0e7c8b2b8ce66e9a7 Wystarczy chwilę poszukać. Mogą być zamienniki innych producentów byleby wlać oleje zalecanego typu.
  14. Ja to widzę obniżki, a nie podwyżki. Od roku cały czas cena systematycznie spada. Raz w górę, a potem jeszcze więcej w dół. Ciekawe kiedy się na dobre ustabilizuje, albo nawet odbije w górę?
  15. Dlaczego 15W50? Teraz zapewne masz 15W40. 15W50 będzie trochę gęstszy wyższych temperaturach, ale jeżeli silnik jest w dobrej kondycji to wcale nie jest takie dobre. Sam producent oczywiście bardzo dobry, ale i polskie oleje zwłaszcza wyższych klas jakości też są całkiem dobre.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj