Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Coś kiepska ta naprawa jak trzymał tylko 3 atm, u mnie rok po generalnym remoncie na rozgrzanym silniku trzyma w granicach 4 atm poniżej 1000obr

Proponował bym zdjąć miskę, sprawdzić pompę, zawór przelewowy i korki we wale, zdarzyło mi się kiedyś że jeden się wykręcił i też było kiepsko z ciśnieniem.

Opublikowano

to że zrobił remont to nie znaczy że i dbał o silnik po remoncie... ;) może go ktoś przytarł albo oeljow nie wymieniła i panweki się przytarły... proponuje tak jak koledzy zdejmij miskę odkręć ze dwie panewki i ocen, jak dobre to szukaj dalej... ale proponowałbym wymianę pompy olejowej... ( znam przypadki ,ze nie wymieniają pompy olejowej w silniku po remoncie )

Gość Profil usunięty
Opublikowano

a panewki można wymienić od dołu ?

Opublikowano

Ciśnienie na starym oleju a na nowym to też różnica , po wymianie też może skoczyć o pół atmosfery więc wymiana filtrów + oleju i już masz 1 atm więcej :)

 

   Wydaje mi się że też może coś być z tym zaworem ciśnienia od pompy olejowej bo różnica 2-3 atmosfer miedzy rozgrzanym  a zimnym silnikiem to chyba za mało ?

Opublikowano

Trudno powiedzieć,jak odkręcisz miskę powinno coś się wyjaśnić.Jesteś pewien że ciągnik miał robiony remont?.Ciśnienie po remoncie powinno być 5 na zimnym ,na rozgrzanym 3-3.5 na wolnych obrotach.Jesli był remont to zależy na jakich częściach ,bo od tego wiele zależy.Dobre oryginalne części sporo kosztują i żadko kto je wkłada jak planuje sprzedaż ciągnika

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Remont silnika wyniósł byłego właściciela ponad 3 tyś

Opublikowano

Ze sprawdzeniem panewek, zaworu i korków nie ma dużo roboty, więc może niech autor tematu napiszę czy coś się w sprawie ruszyło, bo możemy się tak do wiosny produkować, powtarzać i wymyślać przyczyny niskiego ciśnienia.

Opublikowano (edytowane)

Panowie, z powodu przecieków wody do oleju na oringach musiałem wyjac z silnika tuleje.

Podczas demontazu zaciekawił mnie stan panewek

Tak wygladają:

 

post-63423-0-28482400-1422015951_thumb.jpg

 

CO o nich sądzicie?

są jeszcze ok, czy raczej lepiej kupic i zamontować nówki?

 

dotychczas problemów ze smarowaniem nie było.

Po pełnym rozgrzaniu na 1500 obr silnik trzymał 2,5-3bary

Na jałowych koło 1

Edytowane przez nunu85
Opublikowano

witam, mam taki problem, że ciśnienie oleju bardzo mocno się waha , na wolnych 2-3 atm a przy 2000 obr dochodzi do ponad 10 bar ! takie ciśnienie jest niebezpieczne przecież dla panewek, jak sadzicie co jest tego przyczyną? 

Opublikowano

dokładnie zawór siadł. U mnie było tak że po dotarciu poszedł w brony, ja już na polu czepiać brony a tutaj 8atm na zegarze. Zjechałem z pola i miska w dół, zawór do wymiany i na razie na rozgrzanym mam 2-2,5 a na zimnym 4. Moc ma, chodzi elegancko, ciśnienie trochę małe ale nie chciałem podkładek podkładać pod zawór (steel power).

A ten zawór co był miał już ryski i nie wiem czy się nie zawiesił, dlatego obstawiliśmy zawór, dziwne że nowy zawór trzyma tak niskie ciśnienie. Grunt że działa ;)

Opublikowano

cześć, przy zimnym silniku ciśnienie mam 4atm w Ursusie 912 po rozgrzaniu na wolnych obrotach ok 0.5. znajomy mi mówił żebym pompę sprawdził. ale jak ja sprawdzić? mi się wydaje ze remont silnika trzeba zrobić . a Wy co sądzicie?

Opublikowano

cześć, przy zimnym silniku ciśnienie mam 4atm w Ursusie 912 po rozgrzaniu na wolnych obrotach ok 0.5. znajomy mi mówił żebym pompę sprawdził. ale jak ja sprawdzić? mi się wydaje ze remont silnika trzeba zrobić . a Wy co sądzicie?

 

co to dla ciebie znaczy wolne obroty?

 

jesli po pełnym rozgrzaniu na 1500 obrotów masz te 2,5 bara, a na ~800obr jest przynajmniej z pół, to jeszcze silnik ma szanse pracowac 1000-2000 motogodzin bez remontu i ja bym nic nie ruszał, dopóki nie zrobi sie jakas kumulacja i nie trzeba bedzie rozbierac silnika np zeby wymienic uszczelke pod głowica, gumy pod tulejami czy cos podobnego.

Opublikowano

1,5 to juz słabo

zeby dostac sie do pompy to i tak musisz zdjac miske.

 

co ci wówczas szkodzi odkrecic stopy korbowodów i sprawdzic panewki korbowodowe? to dodatkowe kilka minut roboty a duzo powie.

ozesz takze zajrzec do panewek głównych.

 

Opublikowano

W instrukcji jest napisane minimum 0.8 bara  przy obrotach 2200, a  o wolnych obrotach nic nie piszą więc ja bym zrobił remont za jakiś czas, gdy nie będzie roboty np. w zimie. Zatrzeć, na pewno go od razu nie zatrzesz.

Opublikowano

zajrzenie do silnika to nie jest robota na miesiac czy dwa.

jak dasz sobie czas, to w ciagu pół dnia mozesz zdjac miske, poodkrecac korbowody i sprawdzic jak to wyglada. i w razie potrzeby ozna dac wał do  szlifu zanim sie powaznie uszkodzi.

 

tym bardziej, jesli traktor nie robi przy opryskiwaczu czy rozsiewaczu nawozu, to wiosna jest nawet lepsza pora niz zima, bo nie marzniesz i przyjemniej sie grzebie.

 

nie ukrywajmy, 1,5 bra po rozgrzaniu na wysokich obrotach to juz cusów nie ma i tak czy owak, silnik rozebrac bedzie trzeba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v