Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale nic nie przeszkadza aby zadać pytanie w istniejącym temacie.

Wymiana ślimaka to nie wszystko.

Regulacja śrubą w ogóle działała. Śruba może być uszkodzona, bądź wałek całkiem spadł z łożyska i jest brak regulacji i ogromny luz.

Ramię kolumny dokręcone?

Temat raportowany.

Opublikowano

żeby ściągnąć ślimak musisz go pożądnie podgrzać albo kupić cały drążek ze ślimakiem powinieneś też wymienić ten drążek który wychodzi z boku kolumny do którego doczepione jest ramię przyczyną luzu mogą byc także luzy na sfożniach na końcach drążków

Opublikowano

Żeby zlikwidować luz w kierownicy to należy sprawdzić stan ślimacznicy.O ile nie jest wyrobiona na łożyskach to po co wymieniać.Sprawdzić stan rolki jak nie wyrobiona to wystarczy podłożyć podkładkę pod rolkę a o ile nie wejdzie to delikatnie pod szlifować i podłożyć podkładkę tak żeby rolka nie miała luzu.Po tym zabiegu wsuwamy wałek w przekładnie do końca i wstawiamy ślimacznice i redukujemy luz podkładkami które są podkładane pod rurę która dochodzi pod kierownice.Jeżeli po wyciągnięciu podkładek mamy luz to powinno zmienić się łożyska ale można dorobić pierścionek z drutu i docisnąć mocniej łożysko.Po tym zabiegu wsuwamy łożysko rolkowe do podstawy regulacyjnej do końca i najlepiej w 4 miejscach złapać je spawarką bo lubią się wysunąć i powodują duży luz na kierownicy,potem wkręcamy śrubę regulacyjną do momentu aby załapać za wałek i składamy.Regulację luzu przeprowadza się po przez wykręcanie śruby regulacyjnej.Jest to sposób sprawdzony szczególnie z zaspawaniem łożyska rolkowego.Zrobiłem z 5-6 przekładni i przyczyną konkretnego luzu na kierownicy było wypadające łożysko rolkowe z podstawy regulacyjnej przykręcanej na 4 śrubki 10.

Opublikowano

Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi! :) Chyba poslucham się użytkownika balcerek 1 i zamocuje tą podkładke, ale chyba lepiej będzie mojemu ruskowi na święta sprawidź nowe łożyska, bo przegląd się zbliża :lol:

Opublikowano

Witam, u mnie luz jest na połączeniu drążka wychodzącego z boku z przekładni z ramieniem. Ramię wymienić nie problem tylko mam pytanie bo na allegro jest coś takiego:

http://allegro.pl/wspomaganie-kierownicy-t-25-t-25a-t25-wladymirec-i3107870185.html

i jest napisane ze lżej się potem kręci. Ma to ktoś u siebie i powie jak to się sprawdza??

Drugie pytanie jak najlepiej zabrać się za wymianę tego drążka?

Opublikowano (edytowane)

Witam. NIedawno kupiłem Władimirca T25 A2. Wszystko byłoby fajnie gdyby nie to, że podczas jazdy gdy puszczę kierownicę ten ucieka mocno w prawo. Podczas orki czy siania problem ten aż tak nie doskwiera. Dzieje się tak tylko na wysokich prędkościach. Wie możę któryś z Panów o co może chodzić? Z góry dzięki za pomoc.

 

Połączone

Edytowane przez razor275
Dublowanie tematu
Opublikowano

kolego też tak miałem w swoim Władku do remontu była przekładnia kierownicza, oraz pościnane były kliny na zwrotnicach, posprawdzaj końcówki drążków, ogólnie kilka luzów na paru elementach mnoży się i mamy to że ciągnik biega po całej drodze lub to że nie możemy go opanować bo trzeba zrobić obrót aby zacząć skręcać. Podnieś przód ciągnika i posprawdzaj zwrotnice czy nie ma luzów.

Opublikowano

Witam,pokrywa piasty koła przedniego 0,04l. smar stały lub litol -24, tak zaleca producęnt ,ale powiem że w swoim od nowości miałem olej i też wymieniłem na olej i nadal stosuje olej Hipol w ilości 0,04litra,i od trzydziestu lat tak wymieniam i jest dobrze :) Pozdrawiam.

Opublikowano

Koledzy mam problem z przekładnią mianowicie zmieniłem wąs na krótszy . A problem jest taki że , skręcam do końca jest jeden luźny obrót kierownicy i jak dokręcę mocniej to słychać pyknięcie i koła się cofają do połowy skrętu. Co może być przyczyną ? Remont przkładni ?

Opublikowano

W którą stronę tak się dzieje? Czy w obydwie?

Możliwe, że przez krótszy wąs musisz zrobić więcej obrotów kierownicą co powoduje, że rolka walka poziomego wychodzi ze ślimaka.

Jeśli robi się tak tylko w jedna stronę przestaw to ramie na wałku o kilka ząbków wieloklina.

Opublikowano

Powiem tak : jak się dba o układ kierowniczy ja smaruje cały co miesiąc w trakcie prac co ileś tam wymieniam kupuję komplet naprawczy przegubu smaruję całość kolumna jest r oryginale 22 lata cała nic nie robione olej zmieniam co sezon nalewam do pełna i chodzi od 1 ręki mam gałkę i chodzi prawie jak na wspomaganiu 0 luzu ! na nic krótsze wąsy jak to i tak nic nie da a 1 obrót za dużo przez co można uszkodzić wałek ślimakowy , w kolumnie podstawą w Władimircu lekkiego kierowania jest dbanie i i smarowanie układu kierowniczego ,

tyle z mojej strony Pozdrawiam .:)...

Opublikowano

A ja powiem tak ostatnio ukręcił mi sie ten drążek co jest w kolumnie,wczesniej miałem luzy na prawie całą kierownice i szczęscie w nieszczęsciu że udało mi się to jakoś dobrze pospawać że teraz nie ma zadnych luzów,kierownica się kręci jakbybyło wspomaganie, szkoda będzie tego niszczyc ale i tak będziemy zakładac wspomadanie o Mercedesa :)

Opublikowano (edytowane)

Witam,''przeróbki"powiadasz, co prawda są to już zmiany konstrukcyjne pojazdu no ale cóż, każdy dąży do tego aby było lepiej i praktyczniej, a nie na siłę kręcić kierownicą ,a tym bardziej gdy już kolumna wysiada i nowsze modele z resztą są wyposażane we wspomaganie albowiem, jest to bardzo praktyczne i wygodne, dlaczego zatem nie modernizować naszych starszych modeli ,a każdy sam musi pamiętać o bezpieczeństwie własnym i innych użytkowników dróg, i robić w taki sposób aby to było bezpieczne :D Pozdrawiam.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano

WITAM

Mam Władka z 97r.”Leda” wiele nim nie robię ponieważ służy mi on jako ciągnik tzw. pomocniczy ,a problem mam taki że podczas jazdy(szybszej) przednie koła same skręcają w leiwo i prawo a kierownica stoi w miejscu. Skasowałem niewielki luz w przekładni ale to nic nie pomogło.

Może ktoś miał podobny przypadek bo ja nie wiem o co tu chodzi ???

Pozdrawiam Krzysiek.

Opublikowano (edytowane)

Witam,takie uciekanie w lewo czy prawo, to przyczyna taka, że jest zła zbieżność kół i trzeba właściwie to ustawić aby nie było rozbieżnośc,i jak też nadmiernej zbieżności. Różnica mierzona w przodzie i z tyłu kół mierzona na wysokości osi, nie powinna przekraczać 3 mm z zachowaniem zbierzności z przodu, i wynosi, 1-3mm :) Pozdrawiam. Kolego GoRAL ,jeżeli diagnosta na przeglądzie technicznym tego nie będzie kwestionował i zrobi przegląd, to cóż może prokurator, jeśli to będzie spełniać wymogi techniczne pojazdu :rolleyes: Pozdrawiam.

Edytowane przez wieslaw16

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Arasowsky
      Witam! Pomogliście mi już parę razy, więc i tym razem pewnie znajdziecie rozwiązanie mojego problemu. Mam w swoim T25 tura i z tą sekcją jest wszystko ok. Jak podniesie na maksimum to nawet wajha sama odbija do położenia neutralnego. Natomiast z podnośnikiem, czyli drugą sekcją jest taki problem, że od niedawna zauważyłem jak dojdzie podnośnik do samej góry to wyrzuca olej w okolicach pompy.  Ktoś przerabiał taki problem? Co może być tego powodem?
    • Przez El_Polako
      Witam, 
      Po odpaleniu mój T25 od razu wchodzi na maksymalne obroty i jedyna opcja aby go zgasić to odcięcie paliwa lub wyciągnięcie odprężnika. Regulacja cięgnem które idzie do pompy nic nie daje.  Gdzieś natknąłem się na informację, że prawdopodobnie coś się przycięło w pompie wtryskowej. Czy ktoś może orientuje się jaka może być przyczyna i czy jest to skomplikowana naprawa. Z góry dziękuję za pomoc. 
       
    • Przez jarx08
      jaki olej wlać do skrzyni Jd 6810?
      czy po wymianie wymagana jest jakaś kalibracja?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v