Skocz do zawartości
krzysiek1979

Problem z ursusem 3512

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
3512
krzysiek1979    33

Witam dzisiaj ciagnelem przyczepe ze zbozem moim ursusem 3512 i zauwazylem ze podjezdzajac pod wzniesienia na 2 biegu bardziej dymil na czarno niz zwykle odczuwalem takze jakby maly spadek mocy .Zjezdzajac z ostatniej gorki bez gazu zaczal dymic na niebiesko a gdy dodalem gazu calkowity brak mocy i chwilowe stukanie w silniku ale jak juz wszedl na obroty nie stukal tylko mocno dymil na niebiesko.Silnik zgasilem po chwili z problemem ale zapalil  z pusta przyczepa ledwo ruszylem na jedynce. Traktor z powrotem scholowalismy wymienilem filtr paliwa i wymylam odstojnik sporo bylo brudu ale nie mozemy juz odpalic silnika kreci ale nie chce zalapac i nie wiem co jest grane Wczesniej wszystko bylo ok chodzil dobrze nie bral oleju jakies dwa tyg temu wymienile pompke zasilajaca czy to ona ?Czy uszczelka czy pekl wal?Rano przed wyjazdem silnik troche popracowal tak ze nie byl pilowany na zimnym w czasie jazdy nie grzal sie nie zapalilo sie cisnienie olej zawsze pilnowany i zrobione 108 mth od ostatniej wymiany. Panowie kakies pomysly?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    3

W tych modelach bardzo popularne jest to ze urywaja sie waly....
Jesli bylo stukanie w silniku to zlap za kolo pasowe wału i dprawdz czy ma luzy....
Jesli tak to poszedl wal....
Jesli nie to proboj odpalic ale nie na zaciag....
Psiknij plakiem w kolektor ssacy. Jesli zapali i beda stuki to urwany wal....
A moze byc tez uszkodzony zawor ake to malo prawdopodobne.

Urwane waly to bolaczka tych trzy cylindrowcow.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzysiek1979    33

To stukanie takie bylo jak troszeczke dodawalem gazu i jak wszedl na te powiedzmy 1300 obr juz nic nie stukalo ale jak pisalem bardzo mocne niebieskie dymienie Traktor sluzy jako pomocniczy siewnik same letkie roboty Silnik byl rematowany na 4000 mth przez peknieta gumowa rure od filtra powietrza do kolektora poszly pierscienie i tuleje . Zalozylem nowy wal 9 lat temu dalem za niego 1000 zl wiec nie byl chinski nowe zestawy z pierscieniem pod sworzniem .Wszystko chodzilo super nie bral oleju palil w zimie obecnie silnik ma 6550 mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    3

Wal zakladales azotowany czy zwykly?
A propo tej rury ci ci pekla wtedy... teraz sa takie rury ze stali nierdzewnej... zakladasz raz i masz na wieki...


Stukanie bylo mocne czy takie delikatne?

Jesli ustaje na wyzszych obrotach to sprawdz pompe...
A moze pierscien pękł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    33

Azotowany najdrozszy jaki byl do zdobycia wygladal identycznie jak orginal a te rure po tamtej przygodzie wymieniam co rok bez wzgledu czy jest dobra czy nie przez ten badziew zalatwilem silnik bo pod ta maska nic nie bylo widac.Panowie co by tu pokoleji sprawdzac zeby zdjagnozowac przyczyne .Sciagac glowice?


Stukanie raczej tepe nie metaliczne jakby mu paliwa brakowalo taka twarda praca przechodzaca w to stukanie jak nie raz mf ma mega ciezko to tak podobnoe pracuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    3

Glowice zostaw w spokoju narazie.
Skoro tak to wykrec pompe i daj ja do sprawdzenia.
Z jej wykreceniem nie powinienes miec problemu.
Po wykreceniu zebys przez przypadek rizrusznikiem nie ruszyl bo bedzie kicha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    33

Juz ja kiedys wyciagalem to wiem co i jak wozilem do Paciorkowj Woli bo ciekla na tej osce od gazu i jeszcze pompiarz wymienil lopatki i posprawdzal bylo to z dwa lata temu.To pierwsze zdejme maske i zobacze czy idzie paliwo na wtryski.Bo tak sobie mysle jak byl by to wal to trzeba bedzie caly juz silnik w zakladzie zrobic trzeba przeciez wyosiowac blok a wal mam ten orginalny ale do szlifu bo ma rowki .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    3

Pierwsze sorawdz pompe.
Do tych dmsilnikow nie oplaca sie sxlifowac walow bo jeszcze bardziej sie oslabiają.
Jesli osiowosc byla robiona przy kapitalce silnika to teraz nie ma potrzeby.... ja wal wyciagam bez sciagania glowicy....
Wywracam silnik i wszystko robie od strony misy... tylko trzeba uwazac zeby tlok z pierscieniami nie wyszedl bo nie ma mozliwosci wlozenia go od tej strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    33

Traktor ma 23 lat i ponad 6500 mth glowica nie dotykana i kiedys to wyciagal troche burakow do cukrowni letko nie mial wiec mysle ze przydalo by sie zajzec jak to tam wyglada .Pierwsze sprawdze w poniedzialek pompe ale co dalej jeden mowi glowice drugi nie ruszac glowicy .Blok nie byl osiowany po akcji z peknieta rura w srodku sezonu buraczanego w jedna noc zmienione byly tylko pierscienie tak przejezdzilem ok.roku i w domu robilem silnik .Kupilem nowy wal panewki zestawy naprawcze mrozilem w zamrazarce i mialem jeszcze dwie gasnice z jakims zimnym cholerstwem i sruba z krazkiem ladnie sie powciskaly.Silnik wtedy mial jakies 4000 tys mth i reszta wygladala przyzwoicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli mogę doradzić to po tych manewrach jak jeszcze nie porozbierałeś silnika to sprawdz ciśnienie sprężania i daj znac to dużo mówi o stanie silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    33

Jutro niedziela dopiero w poniedzialek biore sie cos trzeba robic .Jeszcze mam pytanie co do sprawdzenia walu na tym kole pasowym probowalem wyczuc tam luz ale z paskiem nic niby nie ma wiec trzeba chyba zdjac pasek i moze wtedy bedzie to bardziej rzetelne mam racje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Uszczelka pod głowica poszła. Jak wał pęknie to silnik normalnie chodzi, tylko stuka. 100% uszczelka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    33

Zdjolem pasek i ruszalem kolem pasowym nie czuc zadnego luzu na wale Najgorsze jes to ze po wymianie fitra nie chce odpalic odpowietrzanie nie daje nic silnik kreci z rury wali dym jednak nie chce zalapac .Bo gdyby chodzil i posluchal mechanik od tych sprzetow moze by latwiej bylo okreslic co jest grane .W chlodnicy ciezko cokolwiek zobaczyc poniewaz ten wlew ma zalamanie nie tak jak np w ciezkiej sari ze po odkreceniu korka widzi sie zeberka.


Stan oleju bez zmian nic nie ubylo nic nie przybylo plyn w chlodnicy po odkreceniu kranika czysty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    3

Musisz go odpalic... psiknij plakiem w kolrktor ssacy przy iidpalaniu i na pewno zalapie....

Tomek....
Jak uszczelka poszla to skad siwy dym... pomysl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    180

Siwy dym jest z niespalonego paliwa. Nie musi to wcale być płyn.

Przedmuch może być pomiędzy cylindrami a nie do kanałów chłodzących czy olejowych i takie mity jak wyższy stan oleju czy olej w płynie się obalają.

Sprawdź ciśnienie. Jak będzie ok to sprawdź układ zasilania. Jak już to nie pomoże to sprawdź luzy zaworowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Przeważnie wypala miedzy cylindrami, ciągnik traci siłę momentalnie i kopci bardzo, jak odpali to  naprawdę jest szczęście. Ale bywa że odpala i jest strasznie słaby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    33

Dokladnie taki byl objaw gdy zjechalem z gory i wcisnolem gaz silnik zaczal kuslawie chodzic dymienie bardzo slaby ale do wagi bylo z 300 metrow i ze z gorki wiec jakos sie dotoczyl zgasilem go przed waga potem ledwo zapalil chodzl coraz gorzej i bardziej dymil jak lokomotywa w ciagu 10 min wykiprowalem zboze juz na wage wjezdzalem na pusto 4 terenowa ledwo wjechal po zgaszeniu juz nie zapalil i do domu powrot na linie. Dystans na skup z 12km .Wrazenie mam takie ze przez te 10 min na placu z silnikiem z minuty na minute bylo coraz gorzej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Mi z dwa razy wypaliło, raz był słaby ale jeźdił, zapalał i bardzo kopcił. Drugi raz to ledwo na 2 polowej się  obuciłem, jak zgasiłem to nie odpalił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    254

Wypala się w różnych miejscach, ojcu 2x między cylindrami (stukanie silnika, brak mocy, problem z zapalaniem, bo brak kompresji) a teraz do kanału chłodzącego - zaczęło wywalać płyn z chłodnicy. Tak że może to być uszczelka, może być wyklepany zawór. Wał jak pęknie, to albo się blokuje i nie można przekręcić, albo pali, tylko stuka i nie ma ciśnienia. Raczej brak palenia obstawiam przez brak kompresji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×