Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
masseyf12

Tuleja w silniku A4.236

Polecane posty

masseyf12    33

Witam, jak można wybić,wycisnąć tuleje z silnika perkins a4.236? Pękła mi jedna tuleja i chciałbym ją wyciągnąć bez odkręcania silnika. Czy da się ją jakoś wyciągnąć domowym sposobem, czy coś w tym stylu.( w c-360 nie ma problemu bo tuleje są ''mokre''), A w tym silniku są wciskane w kadłub. Czy ktoś sam wyciskał taką tuleje, jeśli tak to proszę o pomysły i propozycję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROBERTD    0

Wyjęcie tuleji to sciagaczem. Co wiąże sie raczej z wymont.tłoka wiec tez miski oleju, wiec tez przedniego zaw. Itd. Zamontowanie to schłodzenie tuleji wxisniecie jej sciągaczem(wciskaczem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masiew    21

kiedyś to robilem w swoim mf 235. mialem do tego specjalnie dorobiony ściągacz z podkładką pod tyleje i śrubą fi20.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akmaly    185

Da się spokojnie bez wyciągania silnika. Musisz sobie dorobić ściągacz ( dwa krążki plus szpilka min. M20 i jakaś podstawa). Pokręcasz nakrętką i co jakiś czas pobijasz od spodu ( wału nie ruszasz tylko zabezpieczasz abyś przez przypadek nie uszkodził, np jakiś materiał). Trochę z tym zabawy ale da się zarobić - mi za pierwszym razem zeszło ok 3h i miałem pomocnika - jeden pokręcał a drugi pobijał w śrubę od dołu. Da się ponoć łatwiej, taki mechanik mi tłumaczył że on ma jakiś nóż dorobiony - ala nóż tokarski, i uderza w rant tulei od góry. Ponoć ładnie pęka wzdłuż i nie ma problemu z wyjęciem. Problem jest z równym oczyszczeniem bloku - musisz to zrobić dokładnie i mniej więcej równo w całym otworze - ów mechanik ma taką głowicę coś jak honownica. Ja to robiłem zawsze papierem ściernym choć jakbyś dostał taką ściernicę listkową tylko drobny nasyp to byłoby to najlepsze. Tulei nie wciska się żadnymi przyrządami, po prostu musisz ją porządnie zamrozić - najlepiej w suchym lodzie ale jak nie masz do niego dostępu to zamrażarka na maxa i np 48h. Później tylko szybciutko do bloku i ma sama wpaść no ewentualnie trzeba lekko dobić z góry. Ale przed tym musisz mieć oczyszczone dobrze i pomierzone - tzn. kołnierz na tulei i pogłębienie w bloku aby ci tuleja nie opadła za nisko lub nie była za wysoko. Możesz jeszcze podgrzać blok np. palnikiem do papy. Jak coś to pisz.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf12    33

A masz może zdjęcia takie dorobionego ściągacza? Mniej więcej wiem o co chodzi, ale chciałbym zobaczyć jak to dorobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Oj teraz to CI zdjęcia nie zrobię ale może to pomoże

:)

Ja też taki mam, w tych krążkach mam podtoczone tak aby był mały kołnierz ( dolny grubszy tak aby cały krążek był mniejszy niż wymiar zew tulei ( ale nie kołnierza tylko mierzonej od dołu) a podtoczenie zrobione tak aby było delikatnie mniejsze od wymiaru wew. tulei.). Górny może być cieńszy od dolnego. Do tego szpilka min. M20 - najlepiej z drobnym gwintem i reszta jak na filmie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez borsuk1891
      Witam wszystkich. Mam podejrzenie że do silnika dostaje się ropa. Czytałem gdzieś że paliwo może dostać się do silnika przez nieszczelną pompę paliwową. Tylko nie wiem przez którą ? Zasilającą czy wtryskową ? Chciałbym naprawy dokonać we własnym zakresie chociaż nie jestem mechanikiem . Byłbym wdzięczny gdyby ktoś napisał jak do tego zabrać się . Chyba że ktoś ma jakiś inny pomysł w związku z tą ropą.
      Z góry dziękuje.
    • Przez Granul
      Witam wszystkich mam następujący problem,
      Zrobiłem remont silnika kompletny szlif 1 wału osiowość wymiana piersćieni
      na cylindrach i oporowych które po sćiągnięciu misy znalazłem na dnie dlatego remont ! Wał przesuwał sie o 5 mm.
      Przed remontem po naciśnięciu sprzęgła klekot cichł !!! Po remoncie niestety coś klepie w silniku ewidentnie na 3 cyl metaliczny dzwięk bardzo głośny
      Pompy i wtryski po regeneracji......Dodam że silnik 3 cyl chłodzony powietrzem 1000.3 at Lamborghini
       
      Prosze wszystkich o POMOC bo brak mi już sił silnik rozebrany jeszcze raz i wydaje sie wszytko OKl...
       
      Pozdrawiam
    • Przez kamilagro
      Otóż Panowie mam problem.Nieraz zdarza sie ,że gdy przekrece zapłon to nie świecą się dwie kontrolki w lewym górnym rogu(ładowanie oraz ciśnienie oleju w silniku) co za tym idzie nie będzie działał EHR oraz obrotomierz.Gdy tak sie zrobi i lekko stukne ręką w kokpit pod kierownicą kontrolki nieraz po chwili zapalają sie.Dodam ze bezpieczniki sprawne ,alternator także.Prosze Was o pomoc.
    • Przez robbson
      panowie prosze napiście gdzie jest w silniku pompa oleju jak się ja wymienia i czy przy wymianie trzeba cos ustawiać przy pompie?
    • Przez lukaszursus904
      Witam
      Mam pewnien problem zauważyłem że ubywa mi oleju ze wspomagania a w silniku przybywa i teraz niewiem czy może puscił usczelniacz na pompie wspomagania i sie przedostaje do silnika czy tam raczej nieprzeleci i teraz druga opcja mozliwe ze pompa wtryskowa puszcza na sekcjach i ropa miesza sie z olejem przez centralne smarowanie dodam że olej niekapie wiec chyba przelatuje z ukłądu wspomagania albo cos minnego jest winne miał ktos podobny przypadek ??
×