jasiuhonda

Perkins 4 woda w oleju

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
jasiuhonda    65

Witam mam problem z silnikiem pekins przy koparko ładowarce  cat . Poszedl Plyn do oleju, odkrecilem misę i widać było że cienkie między tłokiem a tuleja na 3 cylindrze. Odkręciłem głowice uszczelka niby ok więc dałem głowice do planowania i sprawdzenia szczelnosci ,nowa uszczelka. Po złożeniu to samo płyn w oleju... Jakieś pomyśle co może być przyczyną? Pozdrawiam

Edytowano przez jasiuhonda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1136

Pękła tuleja cylindrowa i być może też blok jeżeli jest tam sucha tuleja, miałem tak w silniku 1004.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiuhonda    65

Jest to silnik 1004 tylko tabliczka na nim jest że to cat. Blok dawałeś gdzieś do regeneracji czy wymieniałes? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

A może zaślepki kanałów wodnych przerdzewiały ? Tuleje suche to woda niema prawa się przedostać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Wewnątrz bloku zaślepek nie ma.Pękło gniazdo tuleji.Blok do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Tak.Jak wyjmiesz tłok zalej blok goracą wodą dla dokładniej lokalizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2650

nie wiem czy w 4 tez,ale w 3p ludzie też często szukają przyczyn w głowicy czy tulejach,a przyczyną jest przerdzewiała pokrywa rozrządu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1136

Mi też trzasnął na 3 cylindrze, tyle że dość wysoko i płyn nie szedł do oleju tylko w komorę spalania i czuć było wyraźny smrodek płynu w spalinach. Te silniki to straszne gówno, jak z resztą każdy perkins trochę przegrzejesz i pęka. Należało by to pospawać i honować cylinder po czym wcisnąć nową tuleję. Ja jednak wcisnąłem tylko nową tuleję na jakiś specyfik ale nie pamiętam co to było bo to dość dawno robiłem, chodzi do dziś.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiuhonda    65

Dzisiaj zacznę rozbierać ale całego nie skończę bo innej roboty dużo... Jak wyciągnąłeś tuleje, dorobiła jakiś ściągacz?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Trzeba wytoczyć krążek pod tuleję 2cm grubość,z nadtoczeniem krawędzi aby wszedł w środek tulei,i z otworem w środku na gwint.Należy zachować luzy,od rozmiaru tulei odjąć 0,70mm,wewnatrz na średnicę tłoka. Do tego długi gwint co najmniej 18mm o twardości 10.9 .Na boki bloku dwa kawałki z twardego drewna,z późniejszą dokładką i gruby element na nie z otworem w środku,i skręcasz nakrętkami 8.8,z góry daj dwie.

Edytowano przez Alamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1136

Tak jak alamo pisze krążek z podtoczeniem ale pręt gwintowany miałem M24, osiemnastka może być za słaba, to jest sucha tuleja która zapieka się na całej długości, siła potrzebna do jej wyprasowania to jakieś 30 ton.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiuhonda    65

Silnik rozebrany  zaleje blok gorąca woda i się okaże czy pęknięty... Jak pęknięty to jutro do tokarza i rwę tuleje. Dzięki za pomoc napisze jak się uporam z remontem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Można sobie pomóc - ostry przecinak ( np. z noża tokarskiego ) i kontrolowane pękniecie ( w rant aby bloku nie ruszyć ). Z tym ściągaczem to mocna szpilka gwintowana, jeden z młotem od dołu a drugi z kluczem od góry, trochę czasu i przy dobrej synchronizacji idzie ładnie. 

19 godzin temu, jonek98 napisał:

nie wiem czy w 4 tez,ale w 3p ludzie też często szukają przyczyn w głowicy czy tulejach,a przyczyną jest przerdzewiała pokrywa rozrządu

Pierwsze wersje miały podkładkę z nierdzewki i nic się nie działo, warto taką dorobić przy okazji wymiany pompy wody. 

Ale tu kolega wyraźnie pisze, że:

"odkrecilem misę i widać było że cienkie między tłokiem a tuleja na 3 cylindrze"

Wiec pewnie blok pękł a tuleja przy okazji ( cienka ścianka ) - najłatwiej zdiagnozować przez barwnik UV i lampa ale trzeba miec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Ponoć zamrażacz w sprayu pomaga po naciągnięciu tulei.Próbowałem go zastosować,ale kupiony spray nie spełnił swojej funkcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1136

A skąd weźmiesz drugi blok jak tych silników chyba już nie robią, zresztą nowy blok to jakieś kosmiczne monety będzie kosztował. Zaklajstruj czymś, wsuń tuleję i heja. Druciarstwo jak cholera ale u mnie łazi już 6 lat, nie pamiętam na co to wkładałem, chyba jakiś loxeal.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiuhonda    65

Też tak myślałem😜 tylko trzeba dobry klej....  No i te wkładanie tulei przerypane, miejce w zamrażarce trzeba szykować...

Edytowano przez jasiuhonda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1136

Tak jak mówisz, na noc na minus 24 i na drugi dzień wkładaj, można też suchy lód zamówić.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Bez ściągacza wyszła?

Wyczyść gniazdo drobnym papierem ściernym.Bym obmazał klejem do szyb samochodowych,jest mocny i elastyczny.

Zamów dwa kg suchego lodu,tuleje do pudełka ze styropianu,lód do środka tulei,po 15min wejdzie bez oporu.

 

Edytowano przez Alamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jasiuhonda    65

Dorobiłem ściągacz za warsztacie bo miałem idealnie pasujący krążek. Ręce mnie do teraz bolą tak ciężko szło... Ale klej do szyb chyba nie wytrzyma takiej temperatury?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Dwa oringi w mokrych tulejach wytrzymują,guma się nie roztopi ani zapali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez yogi
      co sie moglo stac w mf255 ze po zagrzaniu cisnienie w silniku spada do zera?wal po szlifie panewki i ponpka oleju nowa! :huh:
    • Przez Krzys375
      Witam,
      Ursus 4514 96'
       
      Założyłem naprawione wtryski bo wszystkie lały, nowe paski klinowe SPA1357, nowy alternator.
       
      Po odpalaniu ciągnika coś, gdzieś piszczy.
       
      Pasek bardzo mocno poluzowałem ale ciągle piszczy.
       
      Co może być przyczyną? Pompa wody, sprężarka? Czy pompa wtryskowa jeśli jest zużyta może wydawać taki dźwięk - nie wiem . . . wtryski są zregenerowane a mówił mi Pan od naprawy że jeśli pompa słaba może nie mieć siły podać paliwa.
       
      Proszę o pomoc
    • Przez wojtekkmc
      Cześć, orientuje się ktoś w którym roku wszedł ten nowy silnik Ursus 4410, 50,5 kW (68,7 KM) do URSUSA 4514 ????? Kiedy zaczęli go montować ? Kupiłem ładowacz czołowy AGROMASZ MRĄGOWO Ł-104 zdjęty "podobno" z 4514 jednak nie pasuje mi adaptacja, jest o 3,5 cm za długa (NIE PASUJĄ ŚRUBY Z PRZODU JAK PRZYKRĘCĘ 4 POD KABINĄ..). Mam silnik 66 KM i szybką skrzynię, mierzyłem w wersji 60 KM i jest taki sam wymiar silnika itd, może ten nowszy silnik był dłuższy ?
    • Przez piotr26
      Od jakiegoś czasu zauważyłem że jak nacisnę ten zaworek co jest na butli z powietrzem to leci nim olej kiedyś tylko woda z powietrzem i mam pytanie czy miał ktoś podobny problem i jak można go szybko usunąć? odłączył bym wogule sprężarke ale słyszałem wypowiedzi że smrowania nie będzie w silniku i tak się boję dodam że mój ursus jest z 1994r
    • Przez UMP
      Dzień dobry mam problem z Ursusem 2812 mianowicie jak zimny to kopci na siwo oraz   gdy jest rozgrzany  i dłużej pochodzi na wolnych obrotach/ małym obciążeniu to po dodaniu gazu  kopci na siwo jak opętany  zasłona dymna, potem przestaje. Jak rozgrzany  i chodzi na większych obrotach lub w pi#$ do oporu to nic nie kopci. Moc ma . Oleju coś tam minimlanie ubywa.  Wtryskiwacze sprawdzone idealnie rozpylają, luzy zaworowe ustawione, nowa pompka zasilającą, filtr paliwa, wyczyszczony odstojnik. Co to może być ? 
      Na myśl przychodzą mi jeszcze uszczelniacze zaworowe, że puszczają olej do cylindra i przez to kopci , ale wtedy by kopcił cały czas?
      https://sklep.agromaj.com.pl/perkins-uszczelniacz-zaworu-ad3152-ad4203-p7519  
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj