Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam
Jakiś czas temu kupiłem MFa 6480 dyna 6 z 2006 roku z przebiegiem 6000 mth. Problem polega na tym, że gdy olej w skrzyni osiągnie temperaturę około 35 stopni to giną połówki i mryga kontrolka od danego przełożenia na którym ciągnik się znajdował. Po zatrzymaniu się, wciśnięciu sprzęgła i poruszaniu potencjometrem od automatu problem znika, ale gdy minie około 10 min sytuacja się powtarza. Przy pługu czy gruberze nic się nie ślizga i traktor ciągnie tak jak powinien. Drugi mankament to bardzo nerwowe przerzucanie biegów, aż wyrywa z fotela. Próbowałem kalibrowac ale z marnym skutkiem. Zauważyłem też że podczas kalibracji zmieniają się parametry od automatu na DOT MATRIX ( potencjometr jest w pozycji neutralnej a wyświetlacz pokazuje tak jakby ktoś się nim bawił; czy tak ma byc ? ). Serwis z Korbankowa był cały dzień, ale rozłożył ręce i dowiedziałem się tylko tyle, że z podobnym przypadkiem się jeszcze nie spotkali. Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z czymś podobnym ?

 

  • Like 1
Opublikowano

aa kolego variotechnic widze ze sie znasz, co powiesz wlasnie o skrzyniach z seri MFa 64XX lata tak po 2004 roku ? z ego co czytam to byly tam dyna 4 dyna 6 i chyba jeszcze dynaszift lub powerschift ? ktora najlepsza ? najmniej awarjna ?

Opublikowano

Powershift oznacza przekładnie nawrotną elektrohydrauliczną. Były też dynashift w tym modelu, teoretycznie nie było skrzyń, które się notorycznie psuły, dynashift miał mechanicznie przełączane biegi, a dyna 4 elektrohydraulicznie, obie po 4 półbiegi, dyna 6 różniła się od dyny 4, 6cioma półbiegami. Jeżeli chodzi o diagnozę przed zakupem łatwiej to zrobić w dynashift bo wystarczy zdjąć boczny dekiel i widać wszystko o skrzyni w dynach 4 i 6 już niestety tego dekla nie ma lecz tam niewiele się działo w części biegów głównych. Generalnie ważne jest ciśnienie systemowe. Jeżeli chodzi o skrzynie to jak się kupi zdrowy ciągnik 64xx to posłuży na lata niezależnie od skrzyni, bardzo udana seria.

Wykonuje oceny stanu technicznego przed zakupem, jeżeli jesteś zainteresowany pisz na priv.

Opublikowano

Witam, 

odkopię trochę temat; sprawa dotyczy innego Masseya 6480 Dyna6, wyskakują błędy t1.23, t1. 37 oraz t. 2.47. Po wyświetleniu błędów traktor traci półbiegi ale gdy np. wyłączę zapłon albo po prostu wrzucę luz i potem znów bieg to przez jakieś 5 min. wszystko jest ok. Problem wystąpił podczas wczorajszego talerzowania ścierni gdy temperatura w skrzyni przekroczyła 55 stopni. Przez ostatnie pół roku podobna sytuacja zdarzyła się tylko raz ale na całkowicie zimnym oleju i wtedy wystarczyło zgasić i odpalić. Na wiosnę talerzował i uprawiał pod kukurydzę i żadnego problemu nie było. Obawiam się, że znowu czeka mnie naprawa powershiftu. Ciśnienia niestety mogę zmierzyć dopiero pod koniec tygodnia. Kalibracja przechodzi bez problemu. 

Opublikowano

Witam. Posiadam MASSEYA 6480 DYNA 6. Od jakiegoś czasu zauważyłem że podczas zmiany PÓŁBIEGÓW zwłaszcza przy obciążeniu występuje poślizg. Pytanie co może być przyczyną? Sprzęgło czy raczej taczki w skrzyni? Proszę o pomoc posiadaczy tych skrzyni. 

Opublikowano

W tej skrzyni na sprzęgło składają się tarczki i przekładki; nie ma "dwóch" odrębnych sprzęgieł. U mnie gdy kończy się tarcze to wywalało kupę błędów więc i u Cb komputer pewnie by coś zasygnalizował. Może to banalne ale spróbuj zacząć najpierw od kalibracji; po remoncie skrzyni, po upływie czasu też miałem problem ze zbyt długim przełączaniem półbiegów i kalibracja pomogła. 

Opublikowano
Dnia 22.10.2015 o 18:40, Variotechnic napisał:

Powershift oznacza przekładnie nawrotną elektrohydrauliczną. Były też dynashift w tym modelu, teoretycznie nie było skrzyń, które się notorycznie psuły, dynashift miał mechanicznie przełączane biegi, a dyna 4 elektrohydraulicznie, obie po 4 półbiegi, dyna 6 różniła się od dyny 4, 6cioma półbiegami. Jeżeli chodzi o diagnozę przed zakupem łatwiej to zrobić w dynashift bo wystarczy zdjąć boczny dekiel i widać wszystko o skrzyni w dynach 4 i 6 już niestety tego dekla nie ma lecz tam niewiele się działo w części biegów głównych. Generalnie ważne jest ciśnienie systemowe. Jeżeli chodzi o skrzynie to jak się kupi zdrowy ciągnik 64xx to posłuży na lata niezależnie od skrzyni, bardzo udana seria.

Wykonuje oceny stanu technicznego przed zakupem, jeżeli jesteś zainteresowany pisz na priv.

Witam skąd Pan jest? Mam do obejrzenia i kupna masseya 6465 koło Łodzi chciałbym wynająć Pana na ogledziny

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v