slawus

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Polecane posty

ziemek256    13

@jawa3398 wkręciłeś świeżo złożony silnik na pełne obroty? Mój się dociera, zrobił ok 5mth i jeszcze na pełnych obrotach nie chodził. Pracuje sobie na ok 1000rpm, od czasu do czasu mu przyłożę do 1500-1700 i narazie dosyć.;)


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jawa3398    0

Ale to jest silnik ktory juz wczesniej chodzil. tylko ktos przy nim rozrzad porozkrecal,nie wiem czemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Dawajcie mu do końca dobrze raz na jakiś czas, na pusto przecież pyrkocze bez obciążenia, jak ma coś wyjść to niech teraz wychodzi, na pusto bez obciążenia dobrze się nie dotrze, a w pracy to będzie silnik się grzał jakieś pierwsze 50mth.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    39

nie powinien sie grzac jezeli jest dobrze zrobiony ladnie wchodzi na obroty i ma moc to nie bedzie sie grzal ale musi byc dotarty musza sie pierscienia ladnie ulozyc itp.

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Tylko że mth wolno lecą a Bizonek w tym tyg będzie jęczmień kosił... pochodzi jeszcze na pusto ze 2 dni... Na pół kosy jakoś powoli się będzie kosić. Jutro go wkręce na max obr. się zobaczy jak będzie chodził. na wolnych w miarę równo pracuje... :)


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumcajs9    6

witam wie może ktoś co oznacza oznaczenie silnika sw 400/A2/1 ponieważ taki mam w bizonie zo 56 i wg tabliczki ma 120 km a z tego co mi wiadomo to były montowane silniki sw400/R3 100 km dodam że silnik nie jest z tego roku co kombajn i ja nie jestem pierwszym właścicielem chyba zę w późniejszych okresach kładli mocniejsze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Jest to silnik z autosanu, ciekawy jestem czy jest przestawiony na rolniczy czy tylko zamontowany....


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

To ten SW 400/A2/1 ma turbo? Może to jakaś eksportówka Bizona... Kiedyś widziałem Z5056 z turbo...

 

A tym czasem mój dziś pojechał w pole jęczmień zimowy kosić, na nowym zegarze 10 mth + na starym jakieś 4... powoli jeździliśmy, nie było problemów z temperaturą, tuleje Mahle żeliwo + 4 pierścienie (chrom) i "jakieś tam" tłoki. Wszystko wbite we własnym garażu. Założone nowe panewki (wał jeszcze nominał), ciśnienie dziś w trakcie młocki na 4 trzymał, w upalne dni przy dużym obciążeniu myślę że poniżej 3 nie zejdzie. Nie kopci, oleju nie ubywa tak że silniczek powinien chodzić.

 

 

I tu podziękowania że odradziliście zakup drugiego silnika a w zamian remącik swojego. Teraz wiadomo czym się jeździ. Jeśli te żniwa przetrwa, dotrze się porządnie to będzie śmigał. :)

 

 

Pozdrawiam siedzących na forum .:)


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumcajs9    6

turbo nie ma pewnie pochodzi od stara

 

 

a nie grzeje ci się ? mówią że powinno zakładać się jeden pierścień zgarniający t

Edytowano przez rumcajs9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A jak pisałem że przy pierwszym montażu zakłada się 3 pierścienie w 4 pierścieniowym tłoku to mi niektórzy nie wierzyli, a to jest naprawde prawda, tylko pokosił tuleje mechanik przy montażu i jest efekt.A pierścienie pękły przy montażu albo przy pracy po zniekształconej źle zamontowanej tulei , po przegrzaniu pierścienie by się zapiekły najwyżej.

 

 

@bobytempelton, a czy w fabrycznym nigdy nie rozkręcanym silniku są 3 czy 4 pierścienie??

Edytowano przez zenekc330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Pisałem już wyżej, tłoki 4 pierscieniowe były oryginalnie montowane do silników pracujących w większości przy wolnych i średnich prędkościach obrotowych tj. dla sw400 i jego pochodnych : koparek, ładowarek, autosanów itd. tłoki 3pierścieniwe do silników pracujących przy wyższych obrotach tj. odmiana rolnicza silnika sw400 ta z literką R, czy silników sprężarek stacjonarnych, agregatów prądotwórczych, jest taka zależność: im szybsza prędkość obrotowa tym mniejsza ilość pierścieni tłokowych spełnia to samo zadanie, nie chce mi się tego tłumaczyć. W silniku pracującym w kombajnie nigdy oryginalnie nie były montowane tłoki 4 pierścieniowe, przy remoncie można zalożyć ten zestaw 4 pierścieniowy, z tym że przy pierwszym montażu powinno zostawić się wolne miejsce na dolnym zgarniającym, i zamontować go przy pierwszych objawach pobierania oleju czy spadku ciśnienia sprężania, razem z wymianą reszty oczywiście, ten dodatkowy pierścień jest to o 1/4 większe tarcie na tulei, czyli większe zużycie tulei i wyższa temperatura, chcecie to se zakładajcie, ja na taki silnik pracujacy w bizonie bym gwarancji nie dał


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dzięki za objaśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Mi się na razie nie grzał, fakt że było chłodno a Bizon przeciążony nie był... Zobaczymy co będzie dalej, jak na dobre pójdzie w żniwa.

 

 

Ja też ględziłem o 3 pierścieniach. Ale znajomy który pomagał przy silniku mówił że to tylko zgarniający, kilka razy składał już SW 400 na 4 pierścienie i pracują... zobaczymy. :)


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LewaR    0

Witam!

 

Mam problem z obrotami silnika, mianowicie na wolnych obrotach chodzi rowno, na tak pi razy oko 35/40% gazu chodzi nie rowno, a przy wyzszych obrotach chodzi rowno.

 

O co moze w tym chodzic, pompa byla rabiona + nowe wtryski. silnik zdrowy, kompresje ma sakrucką, tylko nie mozemy dojsc konca co z tymi obrotami...

 

prosze o pilna odpowiedz ;)

Pozdrawiam

Edytowano przez LewaR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

A czy robiąc pompe było coś robione przy regulatorze obrotów? pewnie nie wiesz, mi to wyglada że właśnie w regulatorze obrotów coś jest lekko zużyte, i ma luzy poprostu


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYBI55    0

Koledzy z silnika mojego bizona wycieka olej przez odmę w granicach pół litra na godzinę.Czy to mogą być pierścienie czy coś innego.Czekam na szybką odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Powiedzcie mi dlaczego spuszczonego oleju jest tylko niecała połowa bańki 20 litrowej, nie zleciało nawet 10 litrów, a powinno zlecieć 13? Dodatkowo z chłodnicy oleju zleciało też niewiele, bo ok 1 l, a jest gdzieś napisane, że 3 powinno być. Myślałem, że zleci wszystek stary, zaleje świeżutkim i będzie gitara. Jeszcze powiem, że przejechałem się tak z 3 km żeby rozgrzać silnik, a stan oleju był trochę nad dolną kreskę na bagnecie, prawie na połowie między jedną kreską a drugą i olej zlatywał całą noc.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

No niestety musisz raczej zdjąć głowicę, gdyby to były mniejsze ilości to radziłbym posprawdzać ciśnienie sprężania itp. ale w tym przypadku ściągaj głowicę i będziesz widział czy uszczelka spluta, czy może pierścienie pękły ,będziesz widział po gładzi tulei, i mokrym denku tłoka , nie w kolorze brązowym, pewnie będzie smolisto-czarne


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumcajs9    6

a jeżeli mam słabe ciśnienie trzyma tak ok 2 at czy mogę go podkręcić na zaworze ? czy lepiej nie tykać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CONDOR    10

podkręcając cisnienie na zaworze sam oszukasz siebie. Ciśnienie zwiększy się tylko na zegarze, a nie w silniku.

 

Mam pytanie- ile mtg powinien docierać się silnik sw400 po remoncie kapitalnym?


JOHN DEERE
JOHN DEERE
only JOHN DEERE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysztof_kc
      Pomocy. Jak wymontować pompę wtryskową w ciągniku Renaulr 145-14TX
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Blusik
      Witam 

      Mam silnik 1HC102 po remoncie (jeszcze na dotarciu) na nowym tłoku z PRL. Otóż gdy uruchomie silnik wszystko działa itp. Ale jak silnik jest nagrzany wydaje mi się za bardzo to nawet filtrem szczeliowym nie moge zakręcić. Za zimny zakręca lekko a jak jest rozgrzany to trzeba się silować z zaworem. Silnika po zgaszeniu nie da sie odpalić trzeba w 2 osoby. Samemu nie dam rady poprostu troche przekrece i już nie umiem przegwałcić . Niewiem czy winna jest dawka paliwa czy może regulacje wytrysku trzeba przeprowadzić. Jeśli tal to pod którym ma byc wtrysk miedzy PP 2000 a GMP w którym miejscu miejscu połowa, 3/4?. Z drugiej strony wydaje mi się,ze jak soe.nagrzeje na manometrzr pokazuje 0bar ciśnienia oleju na wolnych a na gazoe chyba z 1 jak jest zimny pokazuje z 4 bar a na wolnych z 1 i grosz. Czy tu tez cos trzeba regulować? Pozdrawiam
    • Przez ProMmm
      Witam mam problem ponieważ strasznie grzeje mi się ciągnik john deere 2140 bez napędu na kwadratowej kabinie. Wymienilem pompę wody oraz chłodnice na nową, uszczelka pod głowicą też jest nowa, a ciągnik jak się grzal tak się grzeje dalej. Proszę o pomoc bo już nie wiem co mogę jeszcze zrobic.

    • Przez Marecki2922
      Witam , dostałem myjkę która nie odpala grzania wody prawdopodobnie padł czujnik przepływu wody i moje pytanie jak go sprawdzić  ,czy można ten czujnik zmostkować w celu sprawdzenia ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj