Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.pisze i proszę o pomoc mam taki problem silnik pompa i turbo mam po naprawie i niby wszystko powinno byc wporzadku ale nie możemy dojść jaka jest przyczyna ciągłego dymienia ciągnika nawet jeśli nie jest on pod obciążeniem,dym jest czarny,nie bierze oleju i już nie wiemy co może być nie tak.może ktoś miał coś podobnego 

Opublikowano

massey ferguson 8250 xtra,po naprawie poczatkowo wydawało sie ze jest moc ale w miare upływu czasu i pracy czuc bylo że brakuje mu mocy,wiec zrobilismy turbinę bo do niej poszły kawałki metalu i lapatki były pogiete i dawala słabe cisnienie na najwyzszych obrotach dochodziło do 0,2 po naprawie nawet do 1 dochodzi i wydaje sie że jest zwawszy i lepiej na obroty wchodzi bo wczeniej  tak nie było.po naprawie turbiny nie był jeszcze w ciezkiej pracy.ale dymi cały czas podczas jazdy i to bez obciażenia

Opublikowano

Jeśli filtry powietrza są zmienione i układ drożny to nie ma sensu rozbieranie dolotu. Warto by sprawdzić gdzieś ile powinno wynosić ciśnienie doładowania dla tego modelu. Być może 1 bar to za mało. Chociaż teoretycznie powinno być dobrze. Ale trzeba by sprawdzić dokładnie.

Co do samej pompy rozumiem, że ustawiono ją dla parametrów danej wersji ciągnika a nie silnika czy modelu pompy. Czasami zdarza się po naprawach, że pompiarze ustawiają źle dawkę po naprawie. A tu wygląda jak by była za duża.

No i warto by sprawdzić membranę odpowiedzialną za regulację dawki pod względem ciśnienia doładowania. Jeśłi taka tam jest. Jest to urządzenie przy pompie wtryskowej połączone z układem dolotowym za turbiną wężykiem. Być może serwis tam nie zajrzał.

Opublikowano

No tak ale membrana działa chyba na podciśnienie to raczej by nie zwiększała chyba że się zacieła na maksimum ,no jeszcze upewnij się że wydech jest drożny, a jak jest pompa Bosch rotacyjna to regulacja dawki jest prosta od strony przewodów ciśnienia nad nimi jest śruba ósemka na śrubokret zkontrowana jak się wykręca to się ujmuje dawki wystarczy pół obrotu w zalerznosci od potrzeby.

Opublikowano

Pompa tu jest rzedowa,ustawiana byla pod model swoj.wlasnie nie wiemy czy akurat ta menbrana byla zmieniana.a jak to sprawdzic?
Filtry sa nowe i ciśnienie doladowania tez raczej prawidlowe sprawdzalismy na takim samym modelu i mial 0.5b

Opublikowano

Zajrzyj do zaworów w silniku, czy nie są podparte (zbyt małe luzy) Poza tym kawałki metalu mogły też pójść w silnik i któryś zawór może być podgięty. Warto by wykonac pomiar ciśnienia na cylindrach. Wątpię, by serwis aż tak zwalił ustawienia pompy wtryskowej.

Opublikowano

Naprawdę daj se spokój z takimi radami. Mało, że nie znasz się na silnikach. Co z dymieniem na czarno mają wspólnego podparte zawory? To nie umiesz czytać ze zrozumieniem. W temacie napisane jak byk, że był remont silnika.

Nie wiem w jaki sposób regulowana jest dawka paliwa w rzędowej pompie boscha. Bo coś czuje że to silnik valmet lub sisu. Ale od układu dolotowego powinna być wpięta między turbiną a kolektorem dolotowym lub z samego kolektora rurka, wężyk. Którego drugi koniec powinien być podłączony do pompy wtryskowej. Tam, gdzie jest wpięty przewód łączący dolot z pompą w pompie powinna być membrana odpowiedzialna ze regulację dawki.

Opublikowano

sprawdź drożność przewodów paliwowych. u szwagra w mf 6 garowym nie mogliśmy dojść czemu kopci i nie ma mocy. pompa była ok wtryski ok turbina też. zawory ustawione a mocy dalej brak. okazało się że zatkany był przewód paliwowy ze zbiornika do pompki i sama pompka była też zawalona syfem. niby paliwo dochodziło do pompy wtryskowej ale było go stanowczo za mało.

Opublikowano (edytowane)

Ja nie doczytałem nigdzie, że był remont silnika, tylko pompa i turbina, bo dawała małe ciśnienie.  Skoro turbina jest OK, pompa robiona w serwisie, to jaki to problem zajrzeć do zaworów ?

Ciagnik z przestawionym rozrządem też będzie kopcił na czarno. Niekoniecznie przestawione musi być koło pompy wtryskowej, wystarczy drobne przedunięcie na kole wałka rozrzadu.

Gdy jest za mało paliwa (zatkany przewód) to owszem, będzie kopcił, ale też słabo wchodzi na obroty na postoju, a o jeździe wogóle nie  ma mowy.  Pompa rotacyjna ma cisnieniowy regulator dawki paliwa i jeśli ciśnienie wstepne nie pokona oporu sprężyny, to dawka rozruchowa się nie wyłączy. Do ustawienia właściwej dawki paliwa konieczne jest ciśnienie paliwa z wstępnej pompy łopatkowej.

Podaj może paliwo bez pośrednio z karnistra na pompkę paliwową. 

ja miałem przypadek, że w pompce paliwowej zasilającej paproch podszedł pod zaworek ssący. Ciągnik palił, ale nie miał mocy a w czasie jazdy nie wchodził na obroty.

A  w niemczech  gość się woził ze 2 tygodnie z MF-em 81xx - czarny dym w polu, brak mocy. Serwis wymienił pompę, potem turbo - zero efektu. Po wyregulowaniu zaworów ciągnik zaczał pracowac i przestał dymić. Bauer się najpierw na nas obraził, że grzebiemy w ciągniku, potem cieszył jak dziecko, ze naprawa kosztowała go 2 piwa :D

Nie chcesz - nie musisz wierzyc, ale przekalkuluj, co się dzieje, gdy jest za duży luz zaworowy na zaworach ssących i nie otwierają się do końca.

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Miałem podobny problem w masseyu, tysiące mechaników tyle samo opinii, robota w polu czeka ciągnik stoi i nie wiadomo dlaczego dymi i nie ma mocy po jakimś czasie, wymiany pompy wtryskuwaczy ustawianie itp. i nic, a pewnego dnia przyszedł sąsiad poprzewzkadzac w naprawie i mówi że może sprawdźcie świece żarową, nie wiem jak na to wpadł, ale po odłączeniu kabla od załączania świecy ciągnik jak nowy zero dymu i moc wróciła, jeżeli pamiętam to uszkodzeniu uległa stacyjka:)

Opublikowano (edytowane)

Świecę płomieniową można sprawdzić jak najbardziej. Może się nie domykać zaworek i do kolektora dostaje się nadmiar paliwa.

Nie wiem jak można osiągnąć ciśnienie doładowania 1 bar na niedrożnym układzie paliwowym?

8250 czarny dym po remoncie silnika napisane jak byk w temacie. Już drugi raz pokazuje gdzie jest to napisane.

@jahooo najpierw pisałeś, że zawory mogą być podparte lub pogięte i żeby ciśnienie mierzyć. Jak zapytałem jaki to ma związek z dymieniem na czarno to zacząłeś pisać o przestawionym rozrządzie a to co innego.

A to już hit sezonu

"Nie chcesz - nie musisz wierzyc, ale przekalkuluj, co się dzieje, gdy jest za duży luz zaworowy na zaworach ssących i nie otwierają się do końca."

Ile ma ten luz, że zawory nie otwierają się do końca 5 milimetrów a może centymetr? Czy ty w ogóle rozróżniasz luz zaworowy a podparte zawory? Bo raz piszesz tak raz tak. Nawet gdyby luz miał milimetr czy dwa a z klawiatury słychać było by jedne stukot. To nie miało by to żadnego wpływu na dymienie lub nie silnika.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

silnik jest valmeta,akurat w tym modelu nie ma świec żadnych bo to nie perkins wiec to odpada,zostaje sprawdzić te menbrame,może te zawory,a paliwo dobrze dopływa i były nowe filtry paliwowe zakładane,paliwo pcha całym przewodem.

Opublikowano

Nie wiem, jak inni, ale ja zawsze zaczynam sprawdzanie od rzeczy najłatwiejszych. Sprawdzenie luzów na zaworach nie jest ani kosztowne, ani długotrwałe i da się zrobic samemu.

Silniki z przestawionym rozrządem po remoncie juz naprawiałem. Ciężko dojść do tego. No i wymaga demontażu połowy ciągnika.

Pompa była zakładana w zakładzie, który remontował silnik? Nowsze silniki mają dość skomplikowane ustawianie kąta wtrysku. Nie znam tego silnika 634TCC, widziałem go 2 lub 3 razy w życiu na żywo.

 

Opublikowano

Sprubujemy jutro po walczyc z tym.pompa byla w inny miejscu w firmie boscha robiona.bo silnik robili oddzielnie i tylko tym sie zajmuja.mamy jeszcze sprawdzic wtryskiwacze bo niby sa nowe ale moze nie wszystkie pyla prawidlowo choc jeden sprawdzany byl i byl ok

Opublikowano

sprawdzilismy wszystkie wtryskiwacze i okazało sie że jeden coś dziwnie pyli wiec zalożylismy stara koncówke która pyliła dobrze chociaż wszystkie końcówki były nowe..no i efekt jest taki z czego się cieszymy że przestał dymić czasem tam coś pusci ale to norma.jeszcze jak przyjdzie orka to sprawdzimy czy ma moc bo teraz to cieżko okreslić bo chodził tylko z siewką :) spalanie z nia koło 10l/godz  wyszło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v