Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
radeklegia    2

Witam.pisze i proszę o pomoc mam taki problem silnik pompa i turbo mam po naprawie i niby wszystko powinno byc wporzadku ale nie możemy dojść jaka jest przyczyna ciągłego dymienia ciągnika nawet jeśli nie jest on pod obciążeniem,dym jest czarny,nie bierze oleju i już nie wiemy co może być nie tak.może ktoś miał coś podobnego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radeklegia    2

massey ferguson 8250 xtra,po naprawie poczatkowo wydawało sie ze jest moc ale w miare upływu czasu i pracy czuc bylo że brakuje mu mocy,wiec zrobilismy turbinę bo do niej poszły kawałki metalu i lapatki były pogiete i dawala słabe cisnienie na najwyzszych obrotach dochodziło do 0,2 po naprawie nawet do 1 dochodzi i wydaje sie że jest zwawszy i lepiej na obroty wchodzi bo wczeniej  tak nie było.po naprawie turbiny nie był jeszcze w ciezkiej pracy.ale dymi cały czas podczas jazdy i to bez obciażenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

radeklegia    2

Kawałki dostały sie z zaworow, a pompa byla w serwisie boscha i byla ustawiona wedlug parametrow tak jak powinna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Jeśli filtry powietrza są zmienione i układ drożny to nie ma sensu rozbieranie dolotu. Warto by sprawdzić gdzieś ile powinno wynosić ciśnienie doładowania dla tego modelu. Być może 1 bar to za mało. Chociaż teoretycznie powinno być dobrze. Ale trzeba by sprawdzić dokładnie.

Co do samej pompy rozumiem, że ustawiono ją dla parametrów danej wersji ciągnika a nie silnika czy modelu pompy. Czasami zdarza się po naprawach, że pompiarze ustawiają źle dawkę po naprawie. A tu wygląda jak by była za duża.

No i warto by sprawdzić membranę odpowiedzialną za regulację dawki pod względem ciśnienia doładowania. Jeśłi taka tam jest. Jest to urządzenie przy pompie wtryskowej połączone z układem dolotowym za turbiną wężykiem. Być może serwis tam nie zajrzał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

No tak ale membrana działa chyba na podciśnienie to raczej by nie zwiększała chyba że się zacieła na maksimum ,no jeszcze upewnij się że wydech jest drożny, a jak jest pompa Bosch rotacyjna to regulacja dawki jest prosta od strony przewodów ciśnienia nad nimi jest śruba ósemka na śrubokret zkontrowana jak się wykręca to się ujmuje dawki wystarczy pół obrotu w zalerznosci od potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    149

A gdzie przy turbinie masz podciśnienie?
Zawór jest wpiety po stronie nadciśnienia a pompą.

Edytowano przez Mikruss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radeklegia    2

Pompa tu jest rzedowa,ustawiana byla pod model swoj.wlasnie nie wiemy czy akurat ta menbrana byla zmieniana.a jak to sprawdzic?
Filtry sa nowe i ciśnienie doladowania tez raczej prawidlowe sprawdzalismy na takim samym modelu i mial 0.5b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    671

Zajrzyj do zaworów w silniku, czy nie są podparte (zbyt małe luzy) Poza tym kawałki metalu mogły też pójść w silnik i któryś zawór może być podgięty. Warto by wykonac pomiar ciśnienia na cylindrach. Wątpię, by serwis aż tak zwalił ustawienia pompy wtryskowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Naprawdę daj se spokój z takimi radami. Mało, że nie znasz się na silnikach. Co z dymieniem na czarno mają wspólnego podparte zawory? To nie umiesz czytać ze zrozumieniem. W temacie napisane jak byk, że był remont silnika.

Nie wiem w jaki sposób regulowana jest dawka paliwa w rzędowej pompie boscha. Bo coś czuje że to silnik valmet lub sisu. Ale od układu dolotowego powinna być wpięta między turbiną a kolektorem dolotowym lub z samego kolektora rurka, wężyk. Którego drugi koniec powinien być podłączony do pompy wtryskowej. Tam, gdzie jest wpięty przewód łączący dolot z pompą w pompie powinna być membrana odpowiedzialna ze regulację dawki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

No ale jak będzie dziurawa to nie będzie dokładać dawki bo chyba tak to działa a przy membranach też bywają regulacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabos1981    236

sprawdź drożność przewodów paliwowych. u szwagra w mf 6 garowym nie mogliśmy dojść czemu kopci i nie ma mocy. pompa była ok wtryski ok turbina też. zawory ustawione a mocy dalej brak. okazało się że zatkany był przewód paliwowy ze zbiornika do pompki i sama pompka była też zawalona syfem. niby paliwo dochodziło do pompy wtryskowej ale było go stanowczo za mało.


:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    671

Ja nie doczytałem nigdzie, że był remont silnika, tylko pompa i turbina, bo dawała małe ciśnienie.  Skoro turbina jest OK, pompa robiona w serwisie, to jaki to problem zajrzeć do zaworów ?

Ciagnik z przestawionym rozrządem też będzie kopcił na czarno. Niekoniecznie przestawione musi być koło pompy wtryskowej, wystarczy drobne przedunięcie na kole wałka rozrzadu.

Gdy jest za mało paliwa (zatkany przewód) to owszem, będzie kopcił, ale też słabo wchodzi na obroty na postoju, a o jeździe wogóle nie  ma mowy.  Pompa rotacyjna ma cisnieniowy regulator dawki paliwa i jeśli ciśnienie wstepne nie pokona oporu sprężyny, to dawka rozruchowa się nie wyłączy. Do ustawienia właściwej dawki paliwa konieczne jest ciśnienie paliwa z wstępnej pompy łopatkowej.

Podaj może paliwo bez pośrednio z karnistra na pompkę paliwową. 

ja miałem przypadek, że w pompce paliwowej zasilającej paproch podszedł pod zaworek ssący. Ciągnik palił, ale nie miał mocy a w czasie jazdy nie wchodził na obroty.

A  w niemczech  gość się woził ze 2 tygodnie z MF-em 81xx - czarny dym w polu, brak mocy. Serwis wymienił pompę, potem turbo - zero efektu. Po wyregulowaniu zaworów ciągnik zaczał pracowac i przestał dymić. Bauer się najpierw na nas obraził, że grzebiemy w ciągniku, potem cieszył jak dziecko, ze naprawa kosztowała go 2 piwa :D

Nie chcesz - nie musisz wierzyc, ale przekalkuluj, co się dzieje, gdy jest za duży luz zaworowy na zaworach ssących i nie otwierają się do końca.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolq1660    43

Miałem podobny problem w masseyu, tysiące mechaników tyle samo opinii, robota w polu czeka ciągnik stoi i nie wiadomo dlaczego dymi i nie ma mocy po jakimś czasie, wymiany pompy wtryskuwaczy ustawianie itp. i nic, a pewnego dnia przyszedł sąsiad poprzewzkadzac w naprawie i mówi że może sprawdźcie świece żarową, nie wiem jak na to wpadł, ale po odłączeniu kabla od załączania świecy ciągnik jak nowy zero dymu i moc wróciła, jeżeli pamiętam to uszkodzeniu uległa stacyjka:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Świecę płomieniową można sprawdzić jak najbardziej. Może się nie domykać zaworek i do kolektora dostaje się nadmiar paliwa.

Nie wiem jak można osiągnąć ciśnienie doładowania 1 bar na niedrożnym układzie paliwowym?

8250 czarny dym po remoncie silnika napisane jak byk w temacie. Już drugi raz pokazuje gdzie jest to napisane.

@jahooo najpierw pisałeś, że zawory mogą być podparte lub pogięte i żeby ciśnienie mierzyć. Jak zapytałem jaki to ma związek z dymieniem na czarno to zacząłeś pisać o przestawionym rozrządzie a to co innego.

A to już hit sezonu

"Nie chcesz - nie musisz wierzyc, ale przekalkuluj, co się dzieje, gdy jest za duży luz zaworowy na zaworach ssących i nie otwierają się do końca."

Ile ma ten luz, że zawory nie otwierają się do końca 5 milimetrów a może centymetr? Czy ty w ogóle rozróżniasz luz zaworowy a podparte zawory? Bo raz piszesz tak raz tak. Nawet gdyby luz miał milimetr czy dwa a z klawiatury słychać było by jedne stukot. To nie miało by to żadnego wpływu na dymienie lub nie silnika.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radeklegia    2

silnik jest valmeta,akurat w tym modelu nie ma świec żadnych bo to nie perkins wiec to odpada,zostaje sprawdzić te menbrame,może te zawory,a paliwo dobrze dopływa i były nowe filtry paliwowe zakładane,paliwo pcha całym przewodem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    671

Nie wiem, jak inni, ale ja zawsze zaczynam sprawdzanie od rzeczy najłatwiejszych. Sprawdzenie luzów na zaworach nie jest ani kosztowne, ani długotrwałe i da się zrobic samemu.

Silniki z przestawionym rozrządem po remoncie juz naprawiałem. Ciężko dojść do tego. No i wymaga demontażu połowy ciągnika.

Pompa była zakładana w zakładzie, który remontował silnik? Nowsze silniki mają dość skomplikowane ustawianie kąta wtrysku. Nie znam tego silnika 634TCC, widziałem go 2 lub 3 razy w życiu na żywo.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radeklegia    2

Sprubujemy jutro po walczyc z tym.pompa byla w inny miejscu w firmie boscha robiona.bo silnik robili oddzielnie i tylko tym sie zajmuja.mamy jeszcze sprawdzic wtryskiwacze bo niby sa nowe ale moze nie wszystkie pyla prawidlowo choc jeden sprawdzany byl i byl ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Od lejących wtryskiwaczy nie będzie czarnego dymu. Ale może być czarny dym, gdy użyje się nie właściwych końcówek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

A tak w ogóle to jak silni pracuj lekko czy może troszku jest kąt wtrysku za wczesny (zapłon)nie wiem czy jest możliwość przesunięcia na wierzchu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radeklegia    2

sprawdzilismy wszystkie wtryskiwacze i okazało sie że jeden coś dziwnie pyli wiec zalożylismy stara koncówke która pyliła dobrze chociaż wszystkie końcówki były nowe..no i efekt jest taki z czego się cieszymy że przestał dymić czasem tam coś pusci ale to norma.jeszcze jak przyjdzie orka to sprawdzimy czy ma moc bo teraz to cieżko okreslić bo chodził tylko z siewką :) spalanie z nia koło 10l/godz  wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez witch
      WItam mam problem iż  kupiłem ostatnio pług lemken variopal, na początku nie chciał obrócić  po kilku próbach obracał , a teraz obraca do połowy i sie wraca,. Zauwazyłem ,że z tyłu 2 węże które ida do rozdzielacza na zdj niżej ten prosty robi w nim ciśnienie i slychać jakby się elektrozawór zaciął ten z lewej strony nad kołem. Kiedyś jak zaciął mi się podnośnik robiło cisnienie we 2 wężach  i ruszyłem go awaryjnie to wtedy elektrozawór sie odciął, próbowałem teraz  dzwiga i opuszcza  lecz dalej pcha przez 1 węża olej. Wrzucam zdj i fimlik.
      Jak się dobrze słuchacie to słychać elekrozawór jak chodzi ciągnik spadł z  900 obrotów na 800-850.
       

       
       


    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez DominikPocisk
      Witam, wszystkich użytkowników serii 6200. Czy ktoś może potrafi skalibrować rewers i sprzęgło? poczytałem na forum trochę tematów lecz nic konkretnego nie znalazłem.
      Ciągnik mam kilka miesięcy a sprawa wygląda tak ze jak włączę do przodu, to czuć delikatne szarpnięcie, a następnie ciągnik łagodnie ruszy, przy włączaniu do tyłu od razu delikatnie rusza posiadam MF 6280.
       
      Czym może być spowodowane szarpniecie przy ruszaniu w przód? czyżby wymagał kalibracji a może już skrzynia jest częściowo wyeksploatowana?
    • Przez pulek227
      Witam.
      Mam problem z odnośnikiem w Mf6480
      Podniósł pług a teraz nie idzie to w żaden sposób opuścić. Na panelu pokazuje niby kontrolną w dół że opuszcza Ale podnosnik ani drgnie. Na blotnikach przyciskami też nie reaguje
      Próbowałem też pod ciągnikiem awaryjnie alektrozaworami opuścić
      Ale na sadzonym ciągniki te przyciski z gumkami się wciskają na obu elektrozaworach A gdy ciągnik zapalony to jeden się wciska a drugi nie da rady a pług jak był w powietrzu tak jest. 
      Może ktoś pomóc w tej sprawie
    • Przez djjanik
      Witam.  Mam problem z moim mf 4255. migają te kontrolki od rewersu?? Ta jedna miga 6 przerwa 2. Z tego co doczytałem to jakis błąd z czujnikiem obrotów?

      Ponadto nie da sie wrzucić nawet biegu i ten rewers strasznie dziwnie się zachowuje tzn:
      Przykład nr 1 ( sprzęgło wciśnięte) 
      - rewers na "0" - nie da się wrzucić biegu ( ale jak sie dociśnie dźwignie biegów to ciągnik powoli toczy sie do przodu) 
      - rewers do przodu - analogicznie jak wyżej,
      - rewers do TYŁU - analogicznie jak wyżej,
       
      Przykład nr 2 ( sprzęgło do góry)
      -rewers na "0" - nie da się wrzucić biegu ( ale jak sie dociśnie dźwignie biegów to ciągnik powoli toczy sie do przodu) 
      -rewers do przodu - analogicznie jak wyżej,
      -rewers do TYŁU - nie da sie wrzucić biegu ( ale jak się dociśnie dźwignie to ciągnik powoli toczy się do TYŁU)
       
      Przykład nr 3 ( silnik wyłączony) - wchodzą wszystkie biegi 
       
      Przykład nr 4 ( bez wciśniętego sprzęgła, dźwignia biegów na luzie) 
      Przełączenie rewersu z "0" do przodu - zero reakcji,
      Przełączenie rewersu z "0" do tyłu -  o dziwo widać reakcje na silniku ( dźwięk choćby był wrzucony bieg i traktor zaczynał ruszać ale stoi w miejscu) Jakieś pomysły co to może być, co sprawdzić, jak sprawdzić i co wymienić lub wyczyścić? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.