Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
radeklegia    2

Witam.pisze i proszę o pomoc mam taki problem silnik pompa i turbo mam po naprawie i niby wszystko powinno byc wporzadku ale nie możemy dojść jaka jest przyczyna ciągłego dymienia ciągnika nawet jeśli nie jest on pod obciążeniem,dym jest czarny,nie bierze oleju i już nie wiemy co może być nie tak.może ktoś miał coś podobnego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radeklegia    2

massey ferguson 8250 xtra,po naprawie poczatkowo wydawało sie ze jest moc ale w miare upływu czasu i pracy czuc bylo że brakuje mu mocy,wiec zrobilismy turbinę bo do niej poszły kawałki metalu i lapatki były pogiete i dawala słabe cisnienie na najwyzszych obrotach dochodziło do 0,2 po naprawie nawet do 1 dochodzi i wydaje sie że jest zwawszy i lepiej na obroty wchodzi bo wczeniej  tak nie było.po naprawie turbiny nie był jeszcze w ciezkiej pracy.ale dymi cały czas podczas jazdy i to bez obciażenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

radeklegia    2

Kawałki dostały sie z zaworow, a pompa byla w serwisie boscha i byla ustawiona wedlug parametrow tak jak powinna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Jeśli filtry powietrza są zmienione i układ drożny to nie ma sensu rozbieranie dolotu. Warto by sprawdzić gdzieś ile powinno wynosić ciśnienie doładowania dla tego modelu. Być może 1 bar to za mało. Chociaż teoretycznie powinno być dobrze. Ale trzeba by sprawdzić dokładnie.

Co do samej pompy rozumiem, że ustawiono ją dla parametrów danej wersji ciągnika a nie silnika czy modelu pompy. Czasami zdarza się po naprawach, że pompiarze ustawiają źle dawkę po naprawie. A tu wygląda jak by była za duża.

No i warto by sprawdzić membranę odpowiedzialną za regulację dawki pod względem ciśnienia doładowania. Jeśłi taka tam jest. Jest to urządzenie przy pompie wtryskowej połączone z układem dolotowym za turbiną wężykiem. Być może serwis tam nie zajrzał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

No tak ale membrana działa chyba na podciśnienie to raczej by nie zwiększała chyba że się zacieła na maksimum ,no jeszcze upewnij się że wydech jest drożny, a jak jest pompa Bosch rotacyjna to regulacja dawki jest prosta od strony przewodów ciśnienia nad nimi jest śruba ósemka na śrubokret zkontrowana jak się wykręca to się ujmuje dawki wystarczy pół obrotu w zalerznosci od potrzeby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    125

A gdzie przy turbinie masz podciśnienie?
Zawór jest wpiety po stronie nadciśnienia a pompą.

Edytowano przez Mikruss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radeklegia    2

Pompa tu jest rzedowa,ustawiana byla pod model swoj.wlasnie nie wiemy czy akurat ta menbrana byla zmieniana.a jak to sprawdzic?
Filtry sa nowe i ciśnienie doladowania tez raczej prawidlowe sprawdzalismy na takim samym modelu i mial 0.5b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    533

Zajrzyj do zaworów w silniku, czy nie są podparte (zbyt małe luzy) Poza tym kawałki metalu mogły też pójść w silnik i któryś zawór może być podgięty. Warto by wykonac pomiar ciśnienia na cylindrach. Wątpię, by serwis aż tak zwalił ustawienia pompy wtryskowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Naprawdę daj se spokój z takimi radami. Mało, że nie znasz się na silnikach. Co z dymieniem na czarno mają wspólnego podparte zawory? To nie umiesz czytać ze zrozumieniem. W temacie napisane jak byk, że był remont silnika.

Nie wiem w jaki sposób regulowana jest dawka paliwa w rzędowej pompie boscha. Bo coś czuje że to silnik valmet lub sisu. Ale od układu dolotowego powinna być wpięta między turbiną a kolektorem dolotowym lub z samego kolektora rurka, wężyk. Którego drugi koniec powinien być podłączony do pompy wtryskowej. Tam, gdzie jest wpięty przewód łączący dolot z pompą w pompie powinna być membrana odpowiedzialna ze regulację dawki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

No ale jak będzie dziurawa to nie będzie dokładać dawki bo chyba tak to działa a przy membranach też bywają regulacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabos1981    234

sprawdź drożność przewodów paliwowych. u szwagra w mf 6 garowym nie mogliśmy dojść czemu kopci i nie ma mocy. pompa była ok wtryski ok turbina też. zawory ustawione a mocy dalej brak. okazało się że zatkany był przewód paliwowy ze zbiornika do pompki i sama pompka była też zawalona syfem. niby paliwo dochodziło do pompy wtryskowej ale było go stanowczo za mało.


:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    533

Ja nie doczytałem nigdzie, że był remont silnika, tylko pompa i turbina, bo dawała małe ciśnienie.  Skoro turbina jest OK, pompa robiona w serwisie, to jaki to problem zajrzeć do zaworów ?

Ciagnik z przestawionym rozrządem też będzie kopcił na czarno. Niekoniecznie przestawione musi być koło pompy wtryskowej, wystarczy drobne przedunięcie na kole wałka rozrzadu.

Gdy jest za mało paliwa (zatkany przewód) to owszem, będzie kopcił, ale też słabo wchodzi na obroty na postoju, a o jeździe wogóle nie  ma mowy.  Pompa rotacyjna ma cisnieniowy regulator dawki paliwa i jeśli ciśnienie wstepne nie pokona oporu sprężyny, to dawka rozruchowa się nie wyłączy. Do ustawienia właściwej dawki paliwa konieczne jest ciśnienie paliwa z wstępnej pompy łopatkowej.

Podaj może paliwo bez pośrednio z karnistra na pompkę paliwową. 

ja miałem przypadek, że w pompce paliwowej zasilającej paproch podszedł pod zaworek ssący. Ciągnik palił, ale nie miał mocy a w czasie jazdy nie wchodził na obroty.

A  w niemczech  gość się woził ze 2 tygodnie z MF-em 81xx - czarny dym w polu, brak mocy. Serwis wymienił pompę, potem turbo - zero efektu. Po wyregulowaniu zaworów ciągnik zaczał pracowac i przestał dymić. Bauer się najpierw na nas obraził, że grzebiemy w ciągniku, potem cieszył jak dziecko, ze naprawa kosztowała go 2 piwa :D

Nie chcesz - nie musisz wierzyc, ale przekalkuluj, co się dzieje, gdy jest za duży luz zaworowy na zaworach ssących i nie otwierają się do końca.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolq1660    42

Miałem podobny problem w masseyu, tysiące mechaników tyle samo opinii, robota w polu czeka ciągnik stoi i nie wiadomo dlaczego dymi i nie ma mocy po jakimś czasie, wymiany pompy wtryskuwaczy ustawianie itp. i nic, a pewnego dnia przyszedł sąsiad poprzewzkadzac w naprawie i mówi że może sprawdźcie świece żarową, nie wiem jak na to wpadł, ale po odłączeniu kabla od załączania świecy ciągnik jak nowy zero dymu i moc wróciła, jeżeli pamiętam to uszkodzeniu uległa stacyjka:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Świecę płomieniową można sprawdzić jak najbardziej. Może się nie domykać zaworek i do kolektora dostaje się nadmiar paliwa.

Nie wiem jak można osiągnąć ciśnienie doładowania 1 bar na niedrożnym układzie paliwowym?

8250 czarny dym po remoncie silnika napisane jak byk w temacie. Już drugi raz pokazuje gdzie jest to napisane.

@jahooo najpierw pisałeś, że zawory mogą być podparte lub pogięte i żeby ciśnienie mierzyć. Jak zapytałem jaki to ma związek z dymieniem na czarno to zacząłeś pisać o przestawionym rozrządzie a to co innego.

A to już hit sezonu

"Nie chcesz - nie musisz wierzyc, ale przekalkuluj, co się dzieje, gdy jest za duży luz zaworowy na zaworach ssących i nie otwierają się do końca."

Ile ma ten luz, że zawory nie otwierają się do końca 5 milimetrów a może centymetr? Czy ty w ogóle rozróżniasz luz zaworowy a podparte zawory? Bo raz piszesz tak raz tak. Nawet gdyby luz miał milimetr czy dwa a z klawiatury słychać było by jedne stukot. To nie miało by to żadnego wpływu na dymienie lub nie silnika.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radeklegia    2

silnik jest valmeta,akurat w tym modelu nie ma świec żadnych bo to nie perkins wiec to odpada,zostaje sprawdzić te menbrame,może te zawory,a paliwo dobrze dopływa i były nowe filtry paliwowe zakładane,paliwo pcha całym przewodem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    533

Nie wiem, jak inni, ale ja zawsze zaczynam sprawdzanie od rzeczy najłatwiejszych. Sprawdzenie luzów na zaworach nie jest ani kosztowne, ani długotrwałe i da się zrobic samemu.

Silniki z przestawionym rozrządem po remoncie juz naprawiałem. Ciężko dojść do tego. No i wymaga demontażu połowy ciągnika.

Pompa była zakładana w zakładzie, który remontował silnik? Nowsze silniki mają dość skomplikowane ustawianie kąta wtrysku. Nie znam tego silnika 634TCC, widziałem go 2 lub 3 razy w życiu na żywo.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radeklegia    2

Sprubujemy jutro po walczyc z tym.pompa byla w inny miejscu w firmie boscha robiona.bo silnik robili oddzielnie i tylko tym sie zajmuja.mamy jeszcze sprawdzic wtryskiwacze bo niby sa nowe ale moze nie wszystkie pyla prawidlowo choc jeden sprawdzany byl i byl ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Od lejących wtryskiwaczy nie będzie czarnego dymu. Ale może być czarny dym, gdy użyje się nie właściwych końcówek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

A tak w ogóle to jak silni pracuj lekko czy może troszku jest kąt wtrysku za wczesny (zapłon)nie wiem czy jest możliwość przesunięcia na wierzchu .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radeklegia    2

sprawdzilismy wszystkie wtryskiwacze i okazało sie że jeden coś dziwnie pyli wiec zalożylismy stara koncówke która pyliła dobrze chociaż wszystkie końcówki były nowe..no i efekt jest taki z czego się cieszymy że przestał dymić czasem tam coś pusci ale to norma.jeszcze jak przyjdzie orka to sprawdzimy czy ma moc bo teraz to cieżko okreslić bo chodził tylko z siewką :) spalanie z nia koło 10l/godz  wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez djjanik
      Witam.  Mam problem z moim mf 4255. migają te kontrolki od rewersu?? Ta jedna miga 6 przerwa 2. Z tego co doczytałem to jakis błąd z czujnikiem obrotów?

      Ponadto nie da sie wrzucić nawet biegu i ten rewers strasznie dziwnie się zachowuje tzn:
      Przykład nr 1 ( sprzęgło wciśnięte) 
      - rewers na "0" - nie da się wrzucić biegu ( ale jak sie dociśnie dźwignie biegów to ciągnik powoli toczy sie do przodu) 
      - rewers do przodu - analogicznie jak wyżej,
      - rewers do TYŁU - analogicznie jak wyżej,
       
      Przykład nr 2 ( sprzęgło do góry)
      -rewers na "0" - nie da się wrzucić biegu ( ale jak sie dociśnie dźwignie biegów to ciągnik powoli toczy sie do przodu) 
      -rewers do przodu - analogicznie jak wyżej,
      -rewers do TYŁU - nie da sie wrzucić biegu ( ale jak się dociśnie dźwignie to ciągnik powoli toczy się do TYŁU)
       
      Przykład nr 3 ( silnik wyłączony) - wchodzą wszystkie biegi 
       
      Przykład nr 4 ( bez wciśniętego sprzęgła, dźwignia biegów na luzie) 
      Przełączenie rewersu z "0" do przodu - zero reakcji,
      Przełączenie rewersu z "0" do tyłu -  o dziwo widać reakcje na silniku ( dźwięk choćby był wrzucony bieg i traktor zaczynał ruszać ale stoi w miejscu) Jakieś pomysły co to może być, co sprawdzić, jak sprawdzić i co wymienić lub wyczyścić? 
    • Przez szwagier84
      Witam W przyszłości planuje zakup wyżej wymienionego ciągnika oczywiście używanego. Proszę użytkowników którzy takowy ciągnik posiadają o opinię na jego temat. Plusy minusy najczęstsze usterki koszty serwisowania. Dziękuję i pozdrawiam
    • Przez mf387
      Witam serdecznie
      Zmagam się z problemem zużytej pompy wtryskowej w MF 8120. Ciagnik ciężko palił na ciepłym a po pewnym czasie zaczynał przygasać na rozgrzanym silniku podczas np zmiany biegu. W tamtym tyg zawiozłem pompe do regeneracji lecz w zakładzie tym powiedzieli mi że głowica jest do wymiany i w hurtowniach do których mają namiary brakuje części do tej pompy. Czy miał ktoś podobny problem? Czy macie jakiś zaufany dobry zakład który regenuruje pompy? A może macie namiary na hurtownie gdzie moge dostać części do takiej pompy. Dziś niestety nie mg podać nr fabrycznych pompy gdyż jutro przywioze ją z zakładu. A może podpowiecie mi jakis inny pomysł na rozwiązanie mojego problemu. Z góry dziekuję za odpowiedzi i poświecony czas. 
       
    • Przez Soltys85
      Witam! Siadła mi pompa wtryskowa i dziwi mnie pewna rzecz w Korbanku powiedzieli mi ze taka pompa kosztuje 13tys natomiast w lokalnym sklepie podałem nr i koszt 4 rzetys jak to mozliwe, sprzedawca mówił ze jest orginala Boscha. Czy jest to jakis zamiennnik?? Przykładowo mowił ze do Claasa w serwisie chcieli 11tys a oni mieli za 6 czy serwisy tak zawyzaja cene?? Chociaz słyszałem ze te pompy tanie nie sa. Co o tym sadzicie ?? Bo chce zrobic to dobrze...
    • Przez Darek1899
      Darek1899     0 Odpowiedziano: 2 minuty temu   Cześć mam takie pytanie.
      Mianowicie dziś normalnie oralem swoim mf4260 i przy opuszczaniu pługa(na uwrocie) coś mi się stało z przednim napędem tzn zaczęło coś pukać a odgłos dochodzi przynajmniej tak mi się wydaje z skrzyni 
      Napęd działa bo sprawdzałem w piaskowni... ale puka im szybciej jedziesz tym bardziej puka po rozlaczeniu napędu cisza... po tym jak tak sie stało to jeszcze z 2godz oralem bez napędu i raczej nic nie bylo słychać
      Rewers i ogólnie hydraulika chodzi ok biegi też normalnie a jak sie napęd włączy to puka
      pomoże ktoś coś? 
      Z góry dzięki
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.