Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No tokarz też za darmo nie zrobi . No i montaż opony .

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

To z drugiego linku to zalać wodą i wsadzić  na sztangę i pakować na klatę.

Jestem zdania że oszczędności szukać tam gdzie są one tego warte. Dla mnie to drugie koło ma wartość opony pomniejszoną o kwotę jaką należy zapłacić za demontaż felgi.

 

Tokarz też nie uzdrowi tej felgi bo w oryginale każdy otwór ma dodatkowo przetłoczenie które znacząco wzmacnia felgę. Proste wytoczone otwory zapewne będą cięły śruby przy pierwszym lepszym przeciążeniu.

Edytowane przez Agrest
Opublikowano

To z drugiego linku to zalać wodą i wsadzić  na sztangę i pakować na klatę.

Jestem zdania że oszczędności szukać tam gdzie są one tego warte. Dla mnie to drugie koło ma wartość opony pomniejszoną o kwotę jaką należy zapłacić za demontaż felgi.

 

Tokarz też nie uzdrowi tej felgi bo w oryginale każdy otwór ma dodatkowo przetłoczenie które znacząco wzmacnia felgę. Proste wytoczone otwory zapewne będą cięły śruby przy pierwszym lepszym przeciążeniu.

 

skoro ktoś nie potrafi zwalić opony to jego problem, ja sobie z tym radzę, jeśli ma się tokarkę czy znajomego to też wiele nie zedrze

może i są przetłoczone, ale zobacz na oryginał, gdzie był tylko stożek i to jakoś trzymało

 

co do ceny pierwszych, dokładnie takie same koła widać na filmiku, a koszt 250zł/szt

Opublikowano

To może idźmy dalej , ktoś kto ma tokarkę i spawarkę stwierdzi że ty też przepłacasz , bo on sam sobie taką felgę zrobi . :P

Opublikowano

jasne że sobie zrobi, ale czy wyjdzie taniej, kupno koła z busa plus materiał na tarczę i własna robota 

 

a tak na poważnie kiedyś każdy sam zwalał opony, teraz ludzie stali się leniwi czy może mniej zaradni  :mellow:

Opublikowano

Samemu zwalic opone z felgi 38 i to bezdentkowa to powodzenia zycze...
Co do tych szerokich kol do c360 to taka opona g... daje z takim bieznikiem no chyba ze ktoa tylko po betonie jezdzi.

Opublikowano

Samemu zwalic opone z felgi 38 i to bezdentkowa to powodzenia zycze...

 

 

Kolego, nie jest ważna siła, tylko technika. Zmiana 2 opon w MTZ na obu kołach z tyłu zajęła mi 2 godziny, tylko trzeba mieć sprzęt i wiedzieć, co się robi. Młotkiem i przecinakiem nie da rady. Standardowo kapcia z przodu w C-360 robię w 15 minut sam, chociaż teraz to nie wiem, od 6 lat nie miałem kapcia, odpukać.

Opublikowano

Kol Zuch jesteś! Ja po trzech operacjach zdejmowania i montażu używanej gumy 18,4 x 38 miałem wybuch.Uszkodziłem rant opony i przy pompowaniu baaaach! Od tamtej pory takie gumy robią mi w zakładzie wulkanizacji , bo w domu brak odpowiedniego sprzętu.

Opublikowano

skoro ktoś nie potrafi zwalić opony to jego problem, ja sobie z tym radzę, jeśli ma się tokarkę czy znajomego to też wiele nie zedrze

może i są przetłoczone, ale zobacz na oryginał, gdzie był tylko stożek i to jakoś trzymało

 

Jak to robisz, że swoją pracę wyceniasz na 0zł, a pracę znajomych i zaprzyjaźnionych redukujesz ze względu na tę że znajomość? ;)

Opublikowano

Wiesz co to opona bezdetkowa? Jezeli nie to podjesz do zakladu jakiegos i niech ci pokaza zwykle i Tl i spróbuj je breszkami sciagnac. Wiadomo wymiana gumy w 330 czy 360 to przy wprawie nic trudnego ale przy wiekszych rozmiarach opon z twardym kolnierzem mozna aby szkod narobic.

Opublikowano (edytowane)

Kolego, wymieniałem właśnie bezdętkową 18,4x38 na zwykłą. Uwierz, przy odrobinie wyobraźni, doświadczenia i sprzętu można to zrobić w godzinkę. A spieprzyć można także na montażownicy w zakładzie. Zainteresowanych odsyłam do statystyk PIP, le wypadków było w zakładach wulkanizacyjnych przy montażu/demotażu opon. I to statystyk oficjalnych z ciężkich wypadków, bo te lżejsze nigdzie na pewno nie są zgłaszane.

Wiem, że dla niektórych to czarna magia. Sam autem jeżdżę do zakładu, bo szybko i wygodnie. A z oponą w ciągniku czy kombajnie poradzę sobie sam. Tak samo jak z demontażem i montażem silnika w MTZ - mozna to zrobic jednoosobowo, tylko trzeba mieć sprzęt

 

A tu coś w temacie: https://www.olx.pl/oferta/ursus-c-360-CID757-IDlwK5k.html#61e3faac12

Chyba trochę z cena przesadził za ten stan ??

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

zbijałem bratu 14 ze stalówek, zakładałem 13 na alu do 126p, żaden problem, im większa opona tym łatwiej odbić, nawet TL, no chyba że ktoś składa na towot lu ma skorodowane obręcze, współczuję takiej roboty

Opublikowano

W 360 jak wulkanizator zdejmował oponę to maszyna aż trzeszczała i chłopina jak na to patrzył to aż mu rosa na czoło wyszła a ja głupi i naiwny ze trzy godziny próbowałem petlasa młotem i brechami zwalić w domu , nigdy więcej .

Opublikowano

Kolego, nie jest ważna siła, tylko technika. Zmiana 2 opon w MTZ na obu kołach z tyłu zajęła mi 2 godziny, tylko trzeba mieć sprzęt i wiedzieć, co się robi. Młotkiem i przecinakiem nie da rady. Standardowo kapcia z przodu w C-360 robię w 15 minut sam, chociaż teraz to nie wiem, od 6 lat nie miałem kapcia, odpukać.

Eeeee Panie zaprosiłbym Cię do siebie- wymieniałem oponki z tyłu w moim rusaczu to kapitulacja po 2 h pracy, odkręcanie kół i na warsztat wulkanizator na maszynie zdjął a tam jedna rdza-zaryzykowałbym ,że od nowości nie zmieniane ^^

Opublikowano

Od kiedy w okolicy chłopak otworzył wulkanizacje, to żadnej opony, poza jakimś zgrabiaczem itp, nawet nie ruszałem. Jak ja mam sie męczyć z odbijanim opony nieruszanej paręnaście lat, to wole zdjac koło, podrzucić do niego, ja mam zrobione szybko, on parę groszy w kieszeni. Wszyscy zadowoleni.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v