Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, jacek1296 napisał:

Kasować luz na panewkach drewnianych, to trzeba nie wiedzieć z czym ma się do czynienia. Jak dociągniesz i nie zostawisz luzu to nie dziwne, że Ci się grzeje i wałek wyciera. Tak robią wszyscy wychowani na bizonie, tymczasem tam ma być luz. Nic się nie grzeje. Tyle lat claasy chodziły i chodzą na drewnie i jest dobrze, tylko "domorosłe inżyniery" poprawiają fabrykę. Mam 88 21-letni i panewki fabryczne.

Ty nie mierz wszystkich swoją skalą nie każdy jest tak głupi. Sama powierzchnia styku panewki jest nie mała a tarcie+powietrznia= temperatura. Część temperatury odprowadzi wentylator sit ale tylko tylnego wału. Dodatkowo duża powierzchnia panewki stawia duży opór co dla łożyska jest praktycznie zerowe- możesz tego nie wiedzieć ale ja mam szkołę w tym kierunku. Zastosowanie wszelkiego rodzaju łożysk/tulej ślizgowych jest zasadne gdy mamy cykliczne  ruchy, jeżeli jednak jeżeli jest to ruch stały i ze znaczmy obciążeniem i obrotami wymagane jest ciągłe smarowanie. Panewka wytsąsacza wykonana jest ze specjalnego materiału nie raz syntetyczno-mineralnego- tłumacząc to na polski to takie tworzywo samosmarne (bardzo dawno temu był to kawałek drewna który leżakował w oleju) lecz taka panewka z wiekiem traci te właściwości.

  Ilu jest takich co użytkują maszyny i nie sprawdzają stanu poszczególnych elementów. Kasowanie luzu panewkach mija się już czasami z celem bo zazwyczaj jest to już takie jajo że w jednym punkcie jest luz a innym się blokuje. Uważasz że jak coś inżynierzy wymyślili to jest to dobre- silnik zamontowany w kombajnie za kabiną wg ciebie nie lepiej żeby był za zbiornikiem? 

Przy wymianie w kombajnie który ma układ wytrząsaczy na panewkach wymaga wymiany całego wału wraz z panewką (nie ma możliwości wymiany poszczególnych elementów) koszt to minimum 2500zł  gdzie panewka to zwykła sklejka a wymiana łożyska to pewnie ze 100zł zależnie od zastosowanego rozwiązania zazwyczaj jest to łożysko samonastawne ze stożkiem wewnętrzny do centrowania- mówimy tu o częściach nie z ASO

Tu widzę że niektórzy piszą że sprawdzają co roku, a ile to roboty czasami, a mimo to uważają że jest to dobre rozwiązanie- na tamte lata, wydajności i obciążenia i technologię wykonania było to najprostsze rozwiązanie. Wyjaśnijcie mi to po co ludzie robią wspomagania kierownicy, napęd 4x4 w c330, 360 przecież fabrycznie tego nie było i co niby to było tak idealne co w tamtym okresie wymyślił inżynier, po co w ogóle powstają nowsze generacje maszyn przecież można to klepać co powstało 20-30 a może i 40 lat temu

 

Edytowane przez macin87
Opublikowano

Nie mierz wszystkich swoją miarą i nie uważaj z góry za idiotów . Ktoś te panewki zaprojektował, sprawdził, zatwierdził. Działa - działa, to po co psuć. Jak lubisz sobie dokładać roboty, przerabiaj, twoja sprawa.

Jeśli kombajn został zaprojektowany do pracy z panewkami, to znaczy, ze zapas bezpieczeństwa pozawala na bezproblemową, wieloletnia eksploatację, pod warunkiem utrzymania w reżimie technicznym - luzy, smarowanie, przegląd co X godzin.  Dla mnie nie ma żadnego problemu  - w moim kombajnie działa prawidłowo.

Dywagacja jest taka sama, jak z wariatorem młocarni w Bizonie - jednym działa bez problemu wiele lat, innym się od tego kombajny palą. Jak kto dba, tak ma.

Opublikowano

Niestety niekiedy projekt powstaje już z zaplanowanym budżetem i szuka się tańszych rozwiązań ale i też takich rozwiązań by eksploatacja maszyny polegała też na stałym uzależnieniu się o części zwłaszcza takie które są nienormalizowane czyli dostępne tylko w ASO

A co do bizona polecam obejrzeć na YT reportaż o powstaniu i jaki wpływ miało na wykonanie tego kombajnu w tamtych latach związane właśnie z kosztami, technologią i możliwościami jakie tamten okres dał możliwości inżynieryjne- część osób (krytyków bizona) może w końcu zrozumie że nie były to dobre czasy

Opublikowano
19 godzin temu, przybyslawice5211 napisał:

U mnie w sampie nie ma wo gule smarowniczek  z tyłu norweg polewał olejem i był większy luz niż z przodu niepolewane i nieruszane od nowości dalej i ja nie polewam tylko z kontroluje luz przed żniwami i kosze

a znajomy w claasie dominatorze 105 ścisną za bardzo panewki i okręciło wał wytrząsaczy         

generalnie to drewno można nasączyć w jakiejś oliwie i będzie się samo smarowało ale to długi proces technologiczny a te tylne to może narażone na o wiele większe siły i dlategobtak wytarte i może miał smarem smarować

Opublikowano
2 godziny temu, macin87 napisał:

Ty nie mierz wszystkich swoją skalą nie każdy jest tak głupi. Sama powierzchnia styku panewki jest nie mała a tarcie+powietrznia= temperatura. Część temperatury odprowadzi wentylator sit ale tylko tylnego wału. Dodatkowo duża powierzchnia panewki stawia duży opór co dla łożyska jest praktycznie zerowe- możesz tego nie wiedzieć ale ja mam szkołę w tym kierunku. Zastosowanie wszelkiego rodzaju łożysk/tulej ślizgowych jest zasadne gdy mamy cykliczne  ruchy, jeżeli jednak jeżeli jest to ruch stały i ze znaczmy obciążeniem i obrotami wymagane jest ciągłe smarowanie. Panewka wytsąsacza wykonana jest ze specjalnego materiału nie raz syntetyczno-mineralnego- tłumacząc to na polski to takie tworzywo samosmarne (bardzo dawno temu był to kawałek drewna który leżakował w oleju) lecz taka panewka z wiekiem traci te właściwości.

  Ilu jest takich co użytkują maszyny i nie sprawdzają stanu poszczególnych elementów. Kasowanie luzu panewkach mija się już czasami z celem bo zazwyczaj jest to już takie jajo że w jednym punkcie jest luz a innym się blokuje. Uważasz że jak coś inżynierzy wymyślili to jest to dobre- silnik zamontowany w kombajnie za kabiną wg ciebie nie lepiej żeby był za zbiornikiem? 

Przy wymianie w kombajnie który ma układ wytrząsaczy na panewkach wymaga wymiany całego wału wraz z panewką (nie ma możliwości wymiany poszczególnych elementów) koszt to minimum 2500zł  gdzie panewka to zwykła sklejka a wymiana łożyska to pewnie ze 100zł zależnie od zastosowanego rozwiązania zazwyczaj jest to łożysko samonastawne ze stożkiem wewnętrzny do centrowania- mówimy tu o częściach nie z ASO

Tu widzę że niektórzy piszą że sprawdzają co roku, a ile to roboty czasami, a mimo to uważają że jest to dobre rozwiązanie- na tamte lata, wydajności i obciążenia i technologię wykonania było to najprostsze rozwiązanie. Wyjaśnijcie mi to po co ludzie robią wspomagania kierownicy, napęd 4x4 w c330, 360 przecież fabrycznie tego nie było i co niby to było tak idealne co w tamtym okresie wymyślił inżynier, po co w ogóle powstają nowsze generacje maszyn przecież można to klepać co powstało 20-30 a może i 40 lat temu

 

Szkoda czasu i klawiatury na komentarz do tych durnot. Koniec.

 

25 minut temu, jan34533 napisał:

tam się nic nie smaruje,   .........chwile po posmarowaniu robi się pasta cierna i będziemy mieli skutek odwrotny

I wszystko w temacie.

  • Like 1
Opublikowano
10 godzin temu, stempos1980 napisał:

@solek01 do Forda części w serwisie NH i do tego też tylko do case jest więcej na wolnym rynku. W niektórych forach niema tulei cylindrowych wymiennych

Serio z tymi tulejami ?

I co wtedy drugi blok ?

Ale tlupote ford wymyślił...

Opublikowano
Dnia 1.01.2019 o 12:42, solek01 napisał:

A co powiecie na takiego inernationala? To wpełni mechaniczny ciągnik? 

https://www.olx.pl/oferta/case-international-1055-CID757-IDxRNsC.html#755e32658e

Porównując tego Internationala 1055 do Forda 7700 to który lepszy? Proszę nie sugerować się 

ty konkretnym Fordem bo podaję go tylko jako przykład.

https://sprzedajemy.pl/ciagnik-ford-chorupnik-2-e30984-nr53520750

Do którego byłyby tańsze i bardziej dostępne części

 

Z tych dwóch marek zdecydowanie IHC,

obie marki przerabiałem i IHC oszczędniejsze,ten z linku sobie odpuść

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v